Hallo Dames, Na een dik jaar proberen hebben we bij de huisarts aangeklopt en zijn doorgestuurd naar de gynaecoloog. 11 december hebben we een afspraak maar ik ben zo bang dat ze het op mijn overgewicht gaan gooien. Ik heb een bmi van 43 en weet zelf ook dat het helemaal niet goed en daarom zijn we begonnen met het Sonja Bakker boek. Het gaat me best goed af en wil heel graag afvallen en hopelijk zullen ze het in het ziekenhuis ook doorhebben want ben ontzettend zenuwachtig voor wat er komen gaat!
Spannende tijd breekt aan voor jullie! Maar een bmi van 43 (heb ik ook ooit gehad) ik denk niet dat ze je dan gaan behandelen... Is jullie eerste vanzelf gegaan of ook met mmm? Hier bij de eerste ben ik 55 kg afgevallen om een bmi van 30 te krijgen. Dit was de eis van het ziekenhuis hier. Uiteindelijk met een bmi van 31 mochten we starten, ik had al zoveel bereikt, we mochten van start. Bij de wens voor een tweede zat ik op 35 geloof ik en kreeg hier een "nee". Ik was weer begonnen met afvallen en wilde ook alvast het traject in want je weet nooit hoe lang het kan duren. Door de "nee" in het plaatselijke ziekenhuis zijn we naar Geertgen gegaan, daar helpen ze iedereen. Al weet ik niet of dat nog steeds zo is, ze zijn inmiddels overgenomen. We waren daar eigenlijk ook meteen zwanger dus helaas wel weer flink wat overgewicht nu waar ik behoorlijk van baal. Het valt me best zwaar deze zwangerschap. Niet alleen twee kindjes mee te dragen maar ook mezelf nog Je hebt wel een goede cyclus van jezelf zie ik. Dat is wel fijn zeg. Hier zware pcos en zelfs met 55 kg minder ook geen eisprong van mezelf. Btw: ik dacht dat implanon alleen maar veilig genoeg was tot max 80 kg? Mij is (wel jaren geleden) verteld dat het bij mij niet ging werken omdat ze het eigenlijk alleen gebruiken bij vrouwen tot 80 kg. Heel veel succes bij de gyn straks de 11e. Ik vrees wel dat ze niet gaan behandelen voor je richting de 30 van bmi komt. Maar je hebt zo een mooie cyclus van jezelf, wellicht gebeurt het vanzelf wel alsnog! Succes met Sonja! Hier ook gedaan en 20 kg mee afgevallen.
Eerste was dwars door de pil heen gegaan maar toen was ik wel 40kg lichter. Door de zwangerschap ben ik veel aangekomen en het is er eigenlijk nooit meer vanaf gegaan. Wel vaker pogingen gedaan maar het lukte me gewoon niet. Hopelijk nu met Sonja wel want ben het zat! Wauw zwanger van een tweeling lijkt me ook heel erg zwaar maar wel heel erg bijzonder! Ja mijn cyclus is niks mis mee, elke maand netjes een eisprong en 14dagen erna mijn menstruatie. Ik laat het maar op me af komen denk ik anders ga ik me teveel gek lopen maken! Wat ze wel zeide over de implanon, normaal is die 5jaar geldig zeg maar maar voor mensen met overgewicht moet die na 3jaar vervangen worden.
Oh dat is veel. Wat balen zeg dat het maar niet lukt. Even je schouders eronder en ervoor gaan! Je weet waar je het voor doet! Mocht je het moeilijk vinden kan ik je ook het Cambridge Dieet aanraden. Na met Sonja 20 kg af te zijn gevallen kon ik het niet meer volhouden en kwam het er langzaamaan weer aan. Met het Cambridge dieet (alleen shakes, repen en soepen) is er 55 vanaf gegaan. Sommigen ervaren het als zwaar, ik niet. Je zit goed vol van de producten , je krijgt energie voor tien en je valt 2-3 kg af per week. Straks na bevalling en borstvoeding ga ik er weer mee verder om eindelijk een gezond gewicht te bereiken. Wel goed zeg dat jullie eerste gewoon zomaar kwam! Ik denk dat er dan ook bij je man niet zoveel mis is En met een goeie cyclus erbij; ik denk dat het wel goed komt! Met overgewicht is het wel lastiger zeggen ze om zwanger te worden, maar wie weet als je straks al 5-10 kg kwijt bent, is het misschien wel zomaar raak
Bij ons in het zkh mag je een bmi van maximaal 33 hebben. Is die hoger sturen ze je niet weg maar gaan ze je helpen met afvallen. Succes
Cambridge dieet is wel duur ofniet? Maar het lijkt me wel ook echt effectief! Mijn eerste heb ik uit een eerdere relatie. Mijn vriend heeft 6jaar geleden een zwaar motor ongeluk gehad en daar is zijn lies bij gescheurd. Ik weet niet of dat er uberhaupt iets mee te maken kan.