IUI 2e kindje beetje zenuwachtig

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Roos32, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh dat is zeker insensief Roos! Hoe lang ben je dan wel niet onderweg? Wat dat betreft heb ik echt geluk, werk-thuis-ziekenhuis allemaal in een straal van 8 km. En de echo's kunnen altijd (extreem) vroeg, vanaf 7:15

Oh ja, open armen... Kijk t elke week... Altijd tranen, maar gister meer dan anders. Manneke deed me denk ik aan m'n eigen mannetje denken❤️

Sorry spruitjes ...

2. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Haha geeft niet juud!

Ja roos ik kijk dat ook elke week. Mooie aflevering maar wel emo dozen hoor! Volgend mij hebben ze ook helemaal geen ivf gedaan, alleen iui dacht ik te horen. Is ook heftig genoeg natuurlijk. En iedereen beleeft het weer anders. Maar hoe hun erover praten leek net alsof ze al 5 ivfs achter de rug hadden. Vond ik een beetje storend. Wel heel lief die tranen bij die man steeds

3. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ook ik kijk het programma. Zo mooi en inderdaad in tranen. Ben sowieso gevoelig wat dat soort programma's betreft. Heb het ook bij Love is in the air en dan zetten ze het op het moment suprême altijd zo'n muziekje eronder en tsja...Dan komen de waterlanders :D

4. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hahaha ✅
    Mijn man vindt t verschrikkelijk btw.... Maar helemaal sinds de kleine zijn de watervallen groter😳

5. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Geen goed nieuws voor mij dames, de IUI is afgeblazen door de arts. Er zaten deze keer maar liefst vier (!) follikels, waarvan drie grote en een kleinere. Vorige keer had ik geluk met m'n drie follikels en mocht het doorgaan omdat de kleinste niet doorgroeide, maar nu heb ik drie grote zitten en dat is dus teveel.

Wij balen ontzettend natuurlijk, we kregen ook het advies geen gemeenschap te hebben. We mogen de volgende cyclus als de uitgangsecho in orde is, gewoon weer door en deze poging telt dus niet mee. Heb dus nog gewoon vijf pogingen tegoed. In plaats van elke dag spuiten moet ik dan om de dag spuiten, kijken wat dat oplevert.

Hebben jullie zoiets al eens meegemaakt en wat deden jullie toen? We neigen naar gewoon het advies opvolgen, ze zeggen het niet voor niets.

6. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh leentje wat balen! En moeilijk hoor! Ik geloof dat ik t advies op zou volgen, iig als het risico op 4 er echt is
    Volgens mij gaan ze hier met 3 wel verder
    Wij hebben dat nooit gehad, wat ik ook spuit altijd naar 1 eitje...

Was dat een van te voren afgesproken aantal? 6 pogingen?

7. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Hier zijn twee follikels echt de max. Drie en mogelijk kans op vier is echt not done. Ik denk ook dat we het advies opvolgen, zoals geschreven neigen we daar ook naar. Het is niet zo dat we aan onze laatste IUI zouden zitten, dan ben ik heel eerlijk en hadden we het risico misschien wel genomen.

Ze heeft ons toen we de eerste keer de MMM ingingen gezegd dat IUI onbeperkt vergoed wordt door de verzekering, maar dat zij zes pogingen aanhouden. Mocht het niet gelukt zijn, sturen ze je door naar een ander ziekenhuis voor IVF. En die methode hanteren ze nog steeds.

8. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh ok, dat doen ze hier geloof ik niet. Hoop voor ons allemaal dat het ook niet nodig is...🙏🏼

9. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ah balen Leentje. Ik heb dat ook gehad en ben terug gezet in dosis. Van 50 naar 37,5. Daarmee had ik er nog iedere keer 2, maar geen 3 meer. Vraag me af waarom ze bij jou de dosis niet verlagen.

10. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ik zit op 75 IE van de Fostimon, dat is de laagste dosering geloof ik. Ik krijg deze hormonen ivm bezuinigingen. Gonal F heeft ook een lagere dosering, toch? Maar die is natuurlijk ook duurder, denk dat ze daarom eerst wil proberen wat om de dag spuiten doet. Zat daar ook zo teleurgesteld dat ik dat niet gevraagd heb. We wachten het eens af, mocht het niet werken of naar mijn behoren zijn, bedoel heb ook wel wat in te brengen toch, ga ik het aankaarten. Wij zien persoonlijk graag twee follikels bij een poging, mocht het d'r dan maar één zijn, zouden we er niet zo blij mee zijn. We zijn afhankelijk van het aantal zaadcellen van manlief en zoveel zijn het d'r na opwerking nou ook weer niet, ja genoeg voor IUI, maar dan maak je met twee follikels toch meer kans.

11. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mag je niet gewoon om een ander hormoon vragen? Jij hoeft toch niet de dupe te zijn van hun bezuinig? Ze declareren waarschijnlijk t zelfde bij je zorgverzekering... Of krijg je extra korting😉
    Ik vind juist bij dit soort dingen dat jij centraal staat! En alles in te brengen hebt! Jouw lijf toch! Je bent geen experiment.

12. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Je hebt een punt Juud! Maar ik probeer eerst eens om de dag. Toch van een kant ook wel fijn, niet elke dag een naald in m'n lijf :) We zullen het tegen die tijd snel genoeg merken bij de echo.

13. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Leentje wat balen! Voor niets gespoten!!
    Persoonlijk zou ik elke dag de helft spuiten. Dan heb je niet steeds die schommelingen in je hormoonspiegel elke dag. Ik wil je niet in de war brengen maar ik heb om de dag nog nooit eerder gezien. En ik werk in een polytheek die die dingen verstrekt. Maar ik ben ook geen arts.
    Je kunt de fostimon 24 uur in de koelkast bewaren. Je moet alleen extra spuiten en naalden halen bij de apotheek (doe dit bij je polytheek. Niet bij je gewone openbare apotheek. Die weten niet welke maat en je moet die ws zelf betalen)
    En je hebt zelf ook inspraak hoor!! Het is jou lijf! Wij denderden door naar ivf na steeds mislukte iuis. Ik gaf dit aan aan de arts en hij zei zo lang wij nog vertrouwen hebben in iui krijg je er zoveel je wil. Ip zijn dat er wel 6. Het blijkt dat als 6 iuis niets hebben opgeleverd de 7e en 8e dat ook niet echt zullen doen. Maarrrr je bent eerder zwanger geworden van iui dus dat is een heel ander verhaal.

Ik zou met 3, evt bijna 4 eieren de gok ook niet wagen denk ik.

14. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ze doen dat ook bij stellen die voor de eerste IUI in de MMM zitten, om de dag spuiten. Bij de eerste poging om te kijken hoe je lijf reageert. Hoeveel follikels je krijgt dus. Maar wat jij zegt, wist ik niet. Ik ga dat wel aangeven bij de arts als we weer mogen beginnen. Thanks meis!

15. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leentje heb je dat topic gelezen hier? 4de poging iui 3 follikels? Zonde lezen gaat t bij flink wat ziekenhuizen door bij 3...

16. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Nee, ik ga es kijken! Maar ik heb ook kans op vier follikels die mee gaan doen.

Edit: heb het gelezen, ja je leest idd bij veel wel, bij andere ziekenhuizen doen ze de poging ook afbreken. Niet leuk voor ons, maar we gaan er gewoon weer voor bij de volgende cyclus.

17. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je voor jezelf een fijne keuze hebt gemaakt dan is het goed toch! Blijft jammer! Succes!

18. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Het is ook jammer, maar voor we het weten zitten we er weer voor poging 2.1 :D Zo denken we maar hadden we besloten vanavond ;)

19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ja maar jij had kans op 4 heh?! Dat vind ik toch ff anders dan 3..

20. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Precies spruitjes, dat vinden we gewoon echt te link na erover gedubd te hebben. Daarom volgen we het advies ook gewoon op en binnenkort: nieuwe ronde, nieuwe kansen :)

Deel Deze Pagina