IUI 2e kindje beetje zenuwachtig

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Roos32, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Succes Juud!

Hier morgen IUI! Zat een hele mooie van 17,4 mm en drie kleintjes, die gaan niet meedoen. Duimen maar dat dit em wordt!

2. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Hoe was de echo Juud?

Spannend Leentje. En fijn dat het er nu maar 1 is :)

Ze hebben niet gezegd wanneer ik mag testen. Lees wel dat het tot 10 dagen kan duren voordat de Ovitrelle je lichaam uit is. Dat is dus zaterdag of zondag. Zou pas volgende week zaterdag ongesteld moeten worden, maar een paar dagen voor mijn menstruatie verlies ik al wat bloed, dus heb nog nooit een vroege test gedaan of hoeven doen. Weet het nog steeds niet. Wel sinds gisteren last van steekjes en krampjes, maar die kan ik net zo goed normaal ook hebben, alleen let ik er niet zo op. Kan nog alle kanten op ladies!

3. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik werd door Roos geattendeerd op dit topic en zou graag willen meekletsen :)

Wij gaan de mmm ook weer opstarten voor een brusje voor onze dochter. Vanochtend de huisarts gebeld die de verwijziging in orde ging maken voor de gyn.

We zijn dus nog niet gestart, ik vermoed dat ze eerst de semenanalyse weer willen herhalen. Ik weet niet hoe het bij jullie ging allemaal?

Heb nog niet alles bijgelezen, probeer eea nog wel terug te lezen maar zal vanaf nu gewoon gaan aanhaken als jullie dat goed vinden ;)

4. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jaaahhhhhh zó blij!!!! We hebben een hartje zien kloppen!!!!

Leentje! Spannend!!!! Succes morgen! Go iui2.1!!!

Welkom lvtje!

5. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Jeeeej! Wat fijn Juudje!

En thnx voor het welkom!

6. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Lijkt me zo prachtig om weer zo'n hartje te zien. Gefeliciteerd Juudje!

Nou LVtje je hoeft echt niet alles terug te lezen (is geen doen denk ik ;) Wat allemaal opnieuw moet is echt qua ziekenhuis verschillend hebben we gemerkt. Bij mij moest ALLES weer opnieuw. Dus semenanalyse, samenlevingstest, HSG en bloedonderzoek. Bij Juudje en Leentje was dit anders. Duurde dus wel even voordat we weer van start mochten.

7. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Zou het niet ook mede afhankelijk zijn wat de oorzaak is?
    Geen idee natuurlijk, maar kan het me wel voorstellen ergens.

Nou ja, sowieso blijft het afwachten natuurlijk. We stellen ons er maar op in dat het alleen maar kan tegenvallen en het nog wel ff duurt voordat we daadwerkelijk mogen starten. Mede daardoor willen we het nu ook alweer in gang gaan zetten.

8. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tnx!
    Super zenuwen straks maar als je dat knipperlichtje dan ziet😍

Bij mij moest alles opnieuw behalve de hsg (gelukkig)
    Mijn man hoefde niet opnieuw gescreend te worden...

9. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Blijft toch raar dat het overal zo verschillend is.

Ik weet niet wat bij jullie de oorzaak is?
    Bij ons ligt het probleem bij mijn man, dus vandaar dat ik er eigenlijk wel vanuit ga dat ze juist de semenanalyse willen herhalen.

Maar ja, we gaan het vanzelf horen.;) Huisarts verwachtte dat we komende week wel bericht krijgen van het ziekenhuis. De vorige keer waren er geen wachtlijsten, geen idee hoe het nu zit en het is natuurlijk ook vakantieperiode.
    Zou mooi zijn als we dit jaar nog kunnen starten, maar we hebben nog even natuurlijk dus gaat goed komen :D

Jaaaaa dat knipperlichtje is zó mooi!
    Hoe voel je je verder? Veel kwaaltjes?

10. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Juud, wat een fijn bericht, hoe bijzonder is dat om weer mee te mogen maken!

LVtje, welkom! En inderdaad, je hoeft echt niet alles terug te lezen meid, dan ben je wel even bezig ;)

Ik werd een cyclus lang gevolgd om te kijken hoe de zaak ervoor stond. Echo's gehad om te kijken naar de follikels en bms, en heb een bloedonderzoek gehad. Mijn man heeft zaad moeten inleveren en dat was het eigenlijk. Alles bleek goed genoeg voor IUI en zitten inmiddels in poging 2.1. 2.0 werd afgeblazen omdat ik teveel follikels had.

11. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel bijzonder!
    Kwaaltjes.... Vanaf de lunch tot bedtijd misselijk en 's-avonds veel spugen, net als bij de eerste... Dus zojuist weer m'n gember capsules gehaald, haalt t scherpe randje er van af.

Verder dij ik al uit dat t niet normaal is😱 Spijkerbroeken hoef ik al echt niet meer te proberen....
    Maar ach t zij zo!

12. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Bij ons antistoffen bij mijn man, maar bij de 2e ronde onderzoeken leek alles ineens goed. Ze zwommen vrij en blij door mijn baarmoederslijmvlies tijdens de samenlevingstest. De antistoffen zijn er nog steeds en hechten zich voor 100%. Wil dus niet zeggen dat ze bijvoorbeeld bij de eicel niets tegenhouden.

En wij gebruiken al ruim 2,5 jaar geen voorbehoedsmiddelen, dus als alles goed was geweest had ik al een huis vol kinderen moeten hebben :). Op basis daarvan toch weer het IUI traject in. 23 juli hebben wij de 1e poging achter de rug, dus zit nu op het wachtbankje.

13. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ben inderdaad maar gestopt met bijlezen, dat was geen doen hihi. :p

Hopelijk helpen de gembercapsules weer.
    Haha, ach, dan maar geen spijkerbroeken of al je positiebroeken. Het is voor een goed doel toch :D

Dan zou je inderdaad verwachten dat je in die tijd toch echt een keer zwanger geworden was. Spannend nu op het wachtbankje. Wanneer is je NOD?
    Duim voor je!

Bij ons blijkt mijn man dus slecht zaad te hebben. Eigenlijk dusdanig slecht dat we meteen voor icsi hadden kunnen gaan, maar de gyn wilde vorig jaar toch max 4x IUI proberen. Wel met de kanttekening dat mocht bij het opwerken van het zaad blijken dat het echt dusdanig dramatisch was dan zouden ze na die ene keer meteen stoppen met IUI. Wonder boven wonder bleek de eerste keer dus raak te zijn.

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Jaah juud gefeliciteerd met je kloppend hartje!!

Leentje succes morgen! Wat fijn! 1 ei!

Welkom lvtje!
    Ik heb alleen nog intake gesprek gehad. We gaan eind september pas beginnen. Hier beide een mankement. En wij hoeven niets te laten checken. We gaan gewoon door waar we vorige keer mee geslaagd zijn. Zaadjes zien we wel bij de iui. En of er eitjes groeien zien we bij de echos wel.

15. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Oooww meiden, ik ben nu ineens toch zo ontzettend zenuwachtig. Ondanks dat we toch relaxter eronder zijn, zijn manlief en ik allebei toch altijd onzeker qua zaadopbrengst. Hoeveel zou het deze keer zijn en is het beweeglijk genoeg en goed van vorm? Pfff... :(

Nog even en dan is het weer achter de rug en komen de wachtweken weer. Daar heb ik soms toch beetje moeite mee, jullie ook? Afleiding genoeg, maar onbewust toch met m'n hoofd bij het "zou het wel of niet gelukt zijn"?

Mijn man is ook verminderd vruchtbaar LV'tje, wel goed genoeg voor IUI, maar zoals je hierboven kunt lezen, zijn we toch onzeker wat dat betreft. Man is nu richting ziekenhuis om het in te leveren en straks om 14.00 uur IUI.

16. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    En hoeveel waren het er?

17. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend leentje! En ja zelfde gevoel hier hoor!
    Hopelijk is de 2.1 een kei goeie!!!

18. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    #418 Leentje1982, 30 jul 2016
    Laatst bewerkt: 30 jul 2016
    Het ging helaas niet van een leien dakje. Om te beginnen werd me nog voordat ik goed en wel binnen was gezegd dat 15 minuten blijven liggen na inseminatie niet meer gedaan werd, omdat een recent onderzoek had uitgewezen dat het geen meerwaarde had. Ik zei prompt dat ik liever had dat ik toch even wilde blijven liggen. "En waarom?", kreeg ik als antwoord, dat had echt geen meerwaarde. Ze vond het geloof ik niet zo leuk dat ik dat zei.

Maar ja, bij onze dochter werd er zo op gehamerd dat we juist moeten blijven liggen en bij onze vorige poging ook en nu ineens niet meer.

Ze begon met de inseminatie en daarna mocht ik toch even blijven liggen. Ze las de bijgevoegde envelop met de resultaten door en ik vroeg hoeveel het er waren: "Tja, het is niet echt goed, zal ik maar zeggen," zei ze. "2,5 miljoen maar en de beweeglijkheid kon beter. Hoeveel dagen onthouding heeft u gehad?" Nou, twee dagen, maar hoe kunnen wij nu van tevoren weten dat we al op dag 10 de IUI zouden hebben? Vorige IUI was op dag 11, en daar gingen we nu ook een beetje van uit en manlief en ik hadden door werk etc geen gemeenschap meer gehad sinds vorige week zaterdag en hij zelf let niet op de dagen. Donderdag dus wel, en wij dachten: "Nou, zit er mooi drie dagen tussen". En op dat formulier staat ook 2-7 dagen onthouding. Maar zij vond dat, mocht het tot nog een IUI komen, dat we er toch meer dagen, al was het maar eentje of 1,5 dag, tussen moesten laten. Manlief werd beetje pissig toen hij dat hoorde. Jammer dat twee dagen onthouding niet zo'n goed resultaat opleverde.

Dus nou ja, beetje teleurgesteld in de manier van doen van de gynaecoloog, dat had ze ook anders kunnen brengen. En ja, wij hadden misschien vaker gemeenschap moeten hebben of manlief had het zelf kwijt moeten raken, maar dat kunnen we niet meer terug draaien. Op het wachtbankje en afwachten maar. En mocht het tot een volgende poging komen, dan hoop ik dat het beter gaat :(

19. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Nou, wat een verhaal is het geworden zie ik. Maar moest het even kwijt... :(

20. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje leentje wat een onaardige gyn... En wat raar dat ze dat zo ineens veranderen. Mocht t je goed doen, hier is t nooit een kwartier maar meestal iets van 5-10 minuutjes (volgens mij meer afhankelijk van de administratie die er nog ligt of zo)
    2,5 miljoen... Prima voor iui toch?

Hier gebeurt de inseminatie overigens ook door de biometriste en niet door de/een arts. (Maar in t weekend misschien wel... Nooit gehad)

Nou leentje iig veel succes op t bankje... Gezellig samen met roos!

Deel Deze Pagina