IUI 2e kindje beetje zenuwachtig

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Roos32, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ja, onze dochter was een van de 1 miljoen zaadjes destijds, dus 2,5 miljoen is toch ook goed? Tuurlijk, meer is beter, en maar het is niet anders. Ben blij dat het er weer genoeg waren voor inseminatie.

Hier worden de inseminaties altijd door de gyn gedaan, zowel doordeweeks als in het weekend. Inderdaad gezellig samen met Roos op het bankie :)

2. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Nou wat een stom gedoe leentje! Heel onaardig.
    2,5 is hardstikke prima! Idd een heel gedoe met die ververs sex vind ik! Je moet er ook maar zin in hebben elke keer. Okay dat moet ook wel als je gewoon zwanger wil worden maar toch is onze manier meer beladen natuurlijk.
    Ik ben benieuwd hoe het hier zit met het kwartier. Ik wil dat toch ook persee hoor!

3. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    @Spruitjes: fijn dat jullie verder niks meer hoeven te doen qua onderzoeken. Spannend ook weer in september.

@Leentje: Wat een %^&# gedoe zeg. Lekker vriendelijk gebracht allemaal van de gyn. Niet fijn.
    Nu weer spannend afwachten op het bankje, ik duim!

De inseminatie werd hier ook door de gyn zelf gedaan.
    Wij moesten verplicht geen gemeenschap hebben, liefst een dag of 5-7 dagen. Maar 7 dagen niet was ook maximaal zeg maar. Was toen ook dat ineens de groei van mijn ei anders liep dan normaal. We zaten uiteindelijk precies een week geen gemeenschap, valt ook niet altijd te plannen allemaal.

Dan moet je verplicht seks hebben op dag en tijd en dan mag je weer niet. Tja, en soms loopt het dan anders. Daar is dan ook niks aan te doen.

4. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Jeetje Leentje wat een gedoe! Ook niet fijn als je al in zo'n traject zit.

Bij ons werd de inseminatie door een verloskundige gedaan. En ik mocht/moest gewoon een kwartiertje blijven liggen. Ze deden zelfs de deur op slot.

Inmiddels op dag 9. Voel nog niet heel veel. Mijn borsten worden wel zwaar, net als altijd de week voordat ik ongesteld moet worden.

Heb het gisteren ook mijn vriendinnetje verteld die al 5 jaar bezig is en nu haar laatste cryo in de vriezer heeft van de laatste vergoede ICSI poging. Was wel even een dingejte.

5. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jee roos dat zal wel een moeilijk gesprekje zijn geweest, hoewel ze t je vast van harte gunt. Maar zo dichtbij onvrijwillige kinderloosheid lijkt me echt verschrikkelijk. Gaan ze nig andere pogingen doen in Gent bijvoorbeeld? Of zijn ze al in dat traject? Lastig hoor maar wel dapper van je om t gesprek nu aan te gaan

Ik hoop voor je dat je t net zo mis hebt als ik had! Ik dacht ook echt ongesteld te worden... Wanneer ga je een testje wagen?

6. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ze reageerde op zich vrij relaxed. Ze hebben ook al een tijdje een pauze ingelast.

Ze zijn een paar jaar geleden van het Erasmus inderdaad naar Gent gegaan. Daar sowieso meer bevruchte embryo's, alleen zijn ze nu 3 miskramen en een niet doorgedeelde embryo verder. Nu dus nog een laatste cryo in de vriezer.

Daarna zullen ze een volgende poging a 5.000 helemaal zelf moeten betalen. Kun je ook niet eeuwig ophoesten natuurlijk.

7. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Zal een lastig gesprek zijn geweest. Gelukkig reageerde ze vrij relaxed.
    Lijkt me echt vreselijk lastig, dat je dan je wens moet opgeven :(
    En de behandelingen zelf betalen dat is inderdaad geen doen.

Had je bij de vorige zwangerschap al vroeg kwaaltjes? Niet dat dat natuurlijk iets zegt aangezien geen zwangerschap hetzelfde hoeft te verlopen.

Ik duim iig voor je dat je over een paar dagen een mooie test in handen hebt!

8. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    image.jpg
    Pfff toch weer gedaan... Vond van mezelf dat ik moest
    Hebben jullie meegedaan eerder?

9. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Mooie test!

Ja, ik heb de vorige keer ook meegedaan.

10. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ze reageerde op zich vrij goed, maar het moet echt niet makkelijk zijn.

Van de 5 meiden in onze vriendengroep hebben er 3 kinderen. De 4de is een stuk jonger, maar gaat dit jaar ook trouwen en wil daarna aan kinderen beginnen. Ze had zo graag gewild dat onze kindjes een beetje gelijk op zouden gaan.

Ze kunnen nu 1 keer de behandeling zelf betalen omdat ze al een tijdje niet heel luxe op vakantie zijn geweest.

Ik had bij mijn vorige zwangerschap pijnlijke borsten, maar pas rond het moment dat ik echt overtijd was. Destijds ook een innestelingsbloeding, maar dat hoeft natuurlijk sowieso niet iedere keer te gebeuren.

@ Juud, ik heb destijds niet meegedaan omdat iedereen zei dat het zo'n gedoe was, maar wil het deze keer wel doen. Heb wel stamcellen vanuit de navelstreng gedoneerd.

11. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Lijkt me heel moeilijk, zeker omdat het dan ineens zo definitief wordt op het einde.

Ik krijg zojuist telefoon van het ziekenhuis. Dinsdag 9 augustus mogen wij ons al melden bij de fertiliteitsarts :$
    Ben benieuwd wat voor onderzoeken ze nog allemaal willen doen (of niet) en hoe nu verder.

Wordt meteen een stapje echter allemaal.

12. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat is helemaal pittig. Hadden wij ook maar dan net anders... Ben een jaar of 5 jonger dan de andere dames in de groep. En toen wij er eindelijk klaar voor waren lukte t niet. Ons zoontje nu 1 maar de volgende in de groep 4 en de oudste 12!

Maar wie weet voor jou en je vriendin nu snel raak! We duimen mee!!

Oh spannend lvtje!
    Wat heb je eerder aan onderzoeken gehad? Welk ziekenhuis?

13. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Poeh ja, dat lijkt me voor jullie allebei moeilijk. Het is verschrikkelijk dat zij nog steeds met lege handen staan. Het is zo oneerlijk soms, mensen die met alle liefde van de wereld zo graag hopen op een kindje en van die typetjes als in vier handen op een buik, die hopsakee, ongepland zwanger worden en dan liters energydrink wegwerken en paffen als een verrotte schoorsteen. Hoop dat het je vriendinnetje en haar vriend/man nog gegund mag zijn Roos!

Mooie test Juud! Ik heb vorige keer niet meegedaan, maar deze keer wil ik dat wel gaan doen, als een tweede kindje ons gegund is.

Wow LVtje, dat is lekker snel al! Spannend!!

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik heb vorige keer wel mvm gedaan. Veel gedoe is het niet vind ik. Maar voor deze keer twijfel ik. Dat is omdat bij dl de standaard pregnyl was. En nu standaard ovitrelle gegeven word. Hetgene wat de fabrikant zelf dus kan maken ipv humane stof uit urine. Dat geeft Me wel te denken.. Waarom al die moeite doen?

15. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik heb ik een mmm prove app groepje ook 2 dames zitten die al zo lang bezig zijn. Zo sneu! 1 heeft de laatste cryo in de vriezer van poging 5. 2 pogingen zelf betaald al. Verder dan een week of 9 zwanger is ze niet gekomen. Maar het kan dus wel! Geeft toch weer hoop. Heb het zo met ze te doen. En dan gaan wij voor nr 2..

16. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier gebruiken ze pregnyl dus dat was mijn motivatie om nu weer mee te doen. Vind t wel echt gedoe maar goed, nu maar 9 wkn

17. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weet je toevallig spruitjes of ovitrelle ook gebruikt kan worden na een tp of inseminatie of moet dat perse pregnyl zijn...

18. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Oh joh dat wist ik niet eens van Ovitrelle (heb ik zelf nu ook gebruikt). Maar Pregnyl wordt volgens mij ook nog steeds veel voorgeschreven.

Gisteren - dag 9 dus - bij het afvegen helderrood bloed. Nu lees ik overal dat dag 9 de innesteling is, maar mijn lichaam geeft echt nog steeds aan dat het ongesteld moet worden. Ik geloof er niet zo in. Denk eerder dat ik een iets kortere cyclus heb deze maand en we poging 2 in moeten. Het zij zo.

19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Zou toch wel gaaf zijn als het innestellibgsbloed is joh! Wie weet!!

Weet ik niet juud. Het lijkt mij niks uitmaken. Is beide toch zowat hetzelfde. Op mijn werk komt alleen pregnyl voor. Ovitrelke alleen bij allergie voor pregnyl

20. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    @Juudje: de vorige keer heb ik alleen een cyclusanalyse gehad en de samenlevingstest. Mijn cyclus was helemaal prima en regelmatig en uit de samenlevingstest kwamen ook geen gekke dingen dus de HSG hoefde gelukkig niet gedaan te worden bij de allereerste onderzoeken.

@Roos: hoop en duim dat het toch innestelingsbloed is.
    Blijft spannend altijd en vond zelf altijd die tweede wachtweek vreselijk lang duren.

Deel Deze Pagina