IUI 2e kindje beetje zenuwachtig

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Roos32, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    En nu roos? Ik zou gewoon een testje doen morgen of donderdag....
    Ik dacht ook te kunnen zweren dat ik ongesteld werd!!

Ik ken ovitrelle helemaal niet... Wel goed dat ze dat kunnen maken

Lvtje bij mij deden ze de hsg om uit te sluiten dat t daaraan kon liggen. Was een standaard onderzoek van de fertiliteitsarts volgens mij. Je hoeft er niet rouwig om te zijn! Vond dat erg pijnlijk

2. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ja hier normaal ook. Maar omdat mijn cyclus zo regelmatig was en het er allemaal goed uit zag had de gyn zoiets van, we beginnen eerst zo, indien nodig kan hij altijd gedaan worden.

Was inderdaad blij dat die niet hoefde, vriendin had er toen ook niet zo'n goede ervaring mee gehad.

3. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik verlies steeds meer helderrood bloed, dus ik vrees dat ik echt ongesteld ga worden. Natuurlijk even flink balen, maar bij onze kleine man waren ook 3 pogingen nodig. Ik zie het ook een beetje als op een natuurlijke manier zwanger worden. Ook dan doen stellen er gemiddeld 6 maanden over.

Hoop alleen dat het donderdag of vrijdag doorbreekt zodat ik nog kan bellen voor de uitgangsecho.

De HSG was bij mij compleet pijnloos! En dat had er ook mee te maken dat ik al een keer zwanger ben geweest. Is de boel een beetje opgerekt daar binnen haha!

Hoe is het op jouw wachtbankje Leentje?

4. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh balen roos! En super korte LF das dan ook niet?

Leentje idd hoe is het met jou?
    Kirika? Lees je ook nog mee?

5. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Kan me idd niet herinneren dat ik op ma al bloed verloor terwijl ik eigenlijk op vr/zat pas ongesteld moest worden. Ik lees wel dat je cyclus anders kan zijn onder invloed van de hormonen (dus korter of langer). Hopen dat het snel een beetje doorbreekt zodat we op kunnen voor IUI 2.

6. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Wat zonde Roos dat de poging mislukt is. Je cyclus kan inderdaad korter worden door gebruik van hormonen, dat had ik ook. Op hoeveel dagen zit je?

Hier is het, tenminste zo voelt het voor mij, een raar wachtbankje. Ik zit op 3dpo en heb sinds eergisteren al van die rare steken overal, links, midden, rechts zeg maar, en gisteren heel erg het gevoel dat er iets in m'n buik zit of gaande is, ik weet het niet. Na de vorige IUI had ik die dingen niet zo snel, dat begon wel later met steekjes, maar gewoon "de menstruatie bereidt zich voor steekjes".

Wil absoluut niet zeggen of denken dat het wel eens raak zou zijn, bovenstaande zit misschien tussen m'n oren of komt door die Pregnyl, dat wil je ook nog wel eens op het verkeerde been zetten. Maar ik voel ze wel sterker als bij de eerste IUI. En vaak. Maar ik heb nog wel even te gaan, dus we wachten het maar gewoon af ;)

7. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Nu op dag 25 en dus vanaf 23 bloedverlies. Kan net zo goed zijn dat het vrijdag pas doorbreekt en dan is mijn cyclus gewoon 27 dagen.

Oeh spannend Leentje. De steekjes herken ik ook wel, maar inderdaad pas veel later. Duimen!

8. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh spannend leentje...🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼

Hoop voor je dat t snel doorkomt dan roos en dan op naar ronde 2☺️

9. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Spannend leentje!
    Balen roos! Dat het dan maar ff snel doorbreekt dan

10. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wat balen Roos, als het dan toch niet gelukt is laat het dan maar meteen doorbreken zodat je weer door kunt.

Spannend Leentje! Ik duim!

11. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Is het al doorgebroken Roos?

Ja, vind het zelf ook spannend. Wat gaan die wachtweken toch langzaam :D

12. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Nee helaas nog niet. Misschien morgen als het echt 2 weken na de inseminatie is. Wel de fijne bijbehorende klachten: rugpijn, opgeblazen gevoel, borsten die op springen staan en hoofdpijn. Van mij mag het komen. Hopelijk kan ik dan wel maandag nog terecht voor de uitgangsecho. Anders heb ik al besloten wel te beginnen met de Gonal F.

Hoe voel jij je? Houden de steekjes nog aan?

13. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Balen Roos.
    Hopelijk breekt het snel door, dan kun je tenminste weer vooruit. Dit vond ik zelf altijd zo frustrerend, weten dat het niet raak is en dan moeten wachten op je menstruatie. Voor je gevoel duurt het dan ook eeuwen.

Hoe is het bij jou Leentje? Hoeveel DPO zit je nu ook alweer?

14. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Pfff nou. Betrap me er soms ook op dat ik denk 'oké wat als het nou niet gaat lukken....helemaal niet'. Terwijl ik er normaal wel redelijk nuchter in sta en we nog maar 1 poging gehad hebben!

15. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Dat gevoel herken ik wel, en dan moeten wij nog starten.

Het is toch de angst dat het ons geen tweede keer gegund is denk ik.
    Bij ons denk ik dan ook van; we hebben bij onze dochter zoveel geluk gehad. Het ging eigenlijk tegen alle statistieken in. Het kán bijna niet anders als tegenvallen.

Stom is dat, want van nature ben ik wel een heel positief ingesteld persoon. Maar toch knaagt dat dan ergens.

Maar we moeten onszelf dan maar een schop onder onze kont geven en positief de volgende ronde in gaan (en in mijn geval überhaupt de eerste ;))

Het komt goed! Dat moet gewoon :)

16. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je woorden LVtje. Doet me goed. Ik geef mezelf idd maar die schop onder mijn kont, want wat mag ik eigenlijk blij zijn dat ik al moeder ben geworden. Kijk naar dat vriendinnetje van mij die al 5 jaar zo hard knokt.

17. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Weet je, natuurlijk zijn we al gezegend dat we al een kindje hebben.

De angst om nooit een (biologisch) kindje te krijgen zullen we allemaal nog wel herkennen, en helaas wordt die angst voor sommigen werkelijkheid.
    Dat is vreselijk, en ik weet niet hoe ik er zelf in zou staan na al die jaren proberen zoals je vriendin nu heeft.
    Ken zelf ook een aantal mensen die een lang traject achter de rug hebben, gelukkig de meesten met uiteindelijk positief resultaat maar niet iedereen helaas.

Angst en verdriet kun je nooit met elkaar vergelijken. Ook met de wens voor een 2e/3e etc kindje waarbij het allemaal wat moeilijker gaat hoort verdriet en onzekerheid. En dat mag er ook zijn, ondanks dat je dan al een kindje hebt.

Is het te vergelijken met stellen waarbij het nog helemaal niet gelukt is? Nee, natuurlijk niet!
    Maar dat maakt niet dat je gevoel er dan niet mag zijn.

Dus met die "schop onder de kont" bedoel ik ook zeker niet dat het er niet mag zijn. Maar mij persoonlijk helpt het dan wel om weer positief naar de toekomst te kijken.

Toen wij nog bezig waren voor de eerste zei ik dat ook altijd.
    Het komt goed, en zelfs als het niet goed komt dan komt het ook goed.

18. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Oh nee, maar zo vatte ik het ook helemaal niet op. Het gevoel mag er zeker zijn, maar ik plaats het wel een beetje in perspectief.

Heb net op de gok maar alvast het ziekenhuis gebeld voor een afspraak maandag. Als het morgen niet doorbreekt heb ik een klein probleem, maar zien we dan wel. Anders wordt het maandag misschien heel erg last minute werk.

19. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Gelukkig :D
    Blijft soms lastig omdat geschreven tekst natuurlijk anders kan overkomen.

Ach, en anders komt dat maandag wel goed. Altijd rot zo net rond het weekend.

20. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ik herken je gevoel ook heel goed Roos. Wij hebben toch, voor ons gevoel dan, aardig wat pogingen nodig gehad, vijf stuks. En dat die vijfde dan slaagt, terwijl ie qua aantallen het slechtst van allemaal was, was voor ons een wonder.

We hopen dat het ons weer met IUI mag lukken, staan wel open voor bijv IVF, maar als het niet nodig is, liever niet...Hoop dat het ons allemaal nogmaals gegund is.

Hier 5dpo. Steken blijven aanwezig. Afwachten maar :)

Deel Deze Pagina