IUI 2e kindje beetje zenuwachtig

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Roos32, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ooh leentje wat enorm balen!!

Als ik aan de pil ga weet ik eigenlijk zeker dat ik na die 3 weken ongesteld word. Als ik wacht dan kan het zomaar 6 weken duren. Of helemaal niet. Nu heb ik een cyclus van 6 weken maar eens houd dat misschien weer op.
    Ik had helemaal geen last of bijwerkingen van de pil eigenlijk .

Ik ga niet nu al beginnen omdat dat echt niet tof is met mijn werk. Krappe bezetting op het werk vanwege vakanties. En er is er nu al 1 net uitgevallen vanwege spoed operatie. En dan kan ik wel zeggen schijt aan m'n werk maar ik kan dan niet rustig m'n mmm periode in

2. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    #502 Leentje1982, 10 aug 2016
    Laatst bewerkt: 10 aug 2016
    Tis inderdaad enorm balen Juud en spruitjes...Ik denk dat waar het bij de vrouw "eraan scheelt" of zoals in Roos' geval, maar wel met ruim genoeg spermacellen, met IUI toch sneller lukt, dan wanneer de man echt duidelijk verminderd vruchtbaar is vanwege een te laag aantal zaadcellen. Bedoel, als ze er, ik noem maar wat, 38 mijloen ombrengen, dan lijkt me de kans van slagen toch een stukje hoger als dat er 2,5 miljoen ingebracht worden. Je hebt er maar een nodig ja, maar die overige helpen wel mee of zoiets heb ik ooit begrepen. Maar goed, we hopen maar dat drie keer scheepsrecht is!

Ik snap je spruitjes. Als je dan zeker een cyclus krijgt na het stoppen, dan lijkt me dat een logische keuze. Ik ben ook niet de MMM ingestapt met de instelling "schijt aan mijn werk", ze werken juist zo mee en hebben alle begrip omdat ze mijn kant weten dat ik altijd probeer de afspraken zo in te plannen dat het niet middenin m'n dienst is bijvoorbeeld of zo. En als het dan niet anders te plannen valt, wordt er ook geen punt van gemaakt. M'n collega's vinden het al erg genoeg dat we de MMM in moeten voor onze kinderwens.

3. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Die stomme autocorrect op mn telefoon! Zie nu pas dat er ombrengen staat in plaats van inbrengen :p

4. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    Hoi hoi,

Mag ik meekletsen in deze groep? Werd door Juudjeonline getipt😃
    Ik benieuwd of er meer dames zijn die in september ook weer in de MMM stappen voor een brusje👶🏼

Ik ben trotse moeder van een dochter (27-2-2015 geboren) en we hebben 2 weken geleden groen licht gekregen van mijn Bekkenfysio en gyn dat we voor nr 2 mogen gaan. 3 dagen na de bevalling kreeg ik last van bekkeninstabiliteit in combinatie met een kneuzing van mijn heiligbeen. Dochter was niet ingedaald en is geboren met behulp van een knip en de vacuümpomp. Ben daardoor ruim 15 maanden uit de Running geweest. Gelukkig gaat het nu weer redelijk goed en zijn we heel blij dat we voor nr 2 mogen gaan. 20 september hebben we de eerste afspraak bij de fertiliteit. Tot de afspraak is het zelf klussen en daarna gaan we het IUI traject in. Het lijkt me leuk om hier te kletsen met dames die ook
    Voor een brusje gaan😃

5. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ah wat ontzettend k*t Leentje. Ik gunde het je zo om dit weekend wel een mooie positieve test in handen te hebben. En niet de moed verliezen door de statistieken hoor. Het is al een keer eerder gelukt.

@ Junyor, welkom! En natuurlijk mag je meekletsen. Wij waren al begonnen, maar door een hele vroege miskraam vorig weekend moeten we nu verplicht een ronde wachten. Verwacht begin september (hopelijk) mijn menstruatie en dan gaan we op voor poging 2. Klinkt als een heftige bevalling en herstelperiode zeg. Fijn dat het nu weer goed gaat en je ook op gaat voor een brusje.

@ Spruitjes, ah ik begrijp het en zou het waarschijnlijk ook zo doen dan. Met je werk geef ik je ook gelijk. Bij mij zijn ze ook zo flexibel dat ik op mijn beurt ook probeer de afspraken zo gunstig mogelijk te plannen.

Ik heb net de niet-te-doen-zo-dure ovulatietesten van ClearBlue maar uit het stof gehaald :). Sowieso een ronde zelf proberen, maar dan weet ik hopelijk ook snel wanneer mijn eisprong is zodat ik een beetje kan schatten wanneer mijn menstruatie zich aan moet dienen.

Dinsdag ook thuis bij manlief alles er uit gegooid. Hij schrok, maar het kwam wel aan. Sindsdien ontzettend lief voor me. Het blijft soms een ver van mijn bed show voor onze partners omdat het allemaal in jouw lichaam gebeurt, maar je doet dit wel samen.

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Mijn man gaat mij elke avond prikken aangezien ik dat niet durf. Dus wij doen het zo echt wel samen. Misschien een idee whaha.

Junyor welkom! Wij beginnen ook in september pas

7. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leentje is het al aan t doorzetten?

Goed zo roos! Fijn dat hij nu zo lief voor je is. Het lijkt n mooi weekend te worden lekker genieten met je gezinnetje!

Welkom junyor!

Mijn man doet ook iets liefs vandaag... Bracht een kussen naar de wc omdat ik er al een uur op m'n knieën voorzat...🤔

8. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Welkom Junyor! Klets gezellig mee :)

Thanks lieve meiden, ik voel me ook echt enorm teleurgesteld. Had het zo gehoopt.

Het is laat op de middag doorgezet en ben nu heel erg ongesteld. Ik moet zo in het ziekenhuis zijn voor een uitgangsecho. Benieuwd wat ze gaat zeggen, deze cyclus heeft maar 21 dagen geduurd, en zo kort heb ik ze nog nooit gehad! LF is ook maar 10 dagen...

Goed dat je je hebt uitgesproken Roos. Mijn man is heel meelevend, maar wel nuchter genoeg om met beide benen op de grond te blijven staan. Hij zei vanochtend nog tegen me: "Kop op, we gaan ervoor, drie keer is scheepsrecht!" En gelijk heeft ie.

9. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Jeetje Leentje dat is idd wel erg kort. Ben benieuwd wat ze daarvan straks zeggen in het ziekenhuis. Idd kop op en positief ronde 3 in!

Even heel iets anders hoor, maar boven aan deze pagina krijg ik telkens een banner voor Second Love. Op wie richt deze website zich hier? De dames die zwanger willen worden, dat al zijn of volop in de zere tepels zitten na een bevalling? Vroeg het me gewoon af.....

10. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat is idd heel kort leentje! Hebben ze je progesteron getest deze keer? Ik heb ook altijd korte LF door laag progesteron ...
    Ben benieuwd wat ze er van zeggen straks!
    Roos! Da's raar! rare plek dat ze hier willen adverteren🙄

11. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ik kwam binnen en het eerste wat ze zei was dat het zonde was dat het niet gelukt was, maar dat ze me echt nog niet verwacht had. Ook zij vond de LF dus veel te kort dit keer. Progesteron was getest toen we weer wilden starten en was toen dik in orde. Heb normaal gesproken een LF van 12, 13 dagen. Ze heeft me meteen utrogestan voorgeschreven. Ik moet het dus inbrengen na de inseminatie, drie (!) keer per dag en mocht ik zwanger worden deze poging *duim duim*, moet ik daar 8 weken lang nog mee doorgaan. Dat heb jij toch ook gebruikt Juud? Had je daar bijwerkingen van?

Haha, ik krijg momenteel een advertentie over accounting te zien ;) Ook zo'n advertentie waarvan ije niet zou verwachten dat ie hier verschijnt, toch?

12. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou fijn dat ze zo reageerde! Daardoor voel je je meteen serieus genomen toch!
    Ik gebruik nog steeds utro... Tot 12wkn... Ik maak t zelf niet aan dus... Wel afbouwen hoor na de echo volgende week
    Bijwerkingen... Uhhh ja helaas wel... Stemmingswisselingen, moe... Echt hormonen zeg maar....
    Het is een vies goedje, inlegkruisje noodzakelijk... Maar voor mij de enige manier om zwanger te worden👍🏻

13. kimster

kimster Lid

28 mei 2011
    87
    0
    0
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Mag ik ook met jullie meekletsen?
    Ik zit momenteel in de eerste IUI ronde.

Vandaag eerste echo gehad op cyclusdag 9. Eitje bijna 17 mm.
    Morgenochtend Puregon nog 1 keer en 's avonds Pregnyl spuiten. Maandagochtend eerste IUI. Maar het is maar de vraag of dit door kan gaan. Sinds vanochtend weer tussentijds bloedverlies. Ik heb hier nu al ruim een jaar last van. Zelfs al verdikte eileider laten verwijderen. Dit kon de stoorzender zijn. Maar het gedonder begint weer 😬. Als ik zoveel blijf vloeien, maandag IUI afzeggen. Zaad stroomt er zo weer uit door het bloedverlies. Het is ook best veel. Ze gaat nog overleggen met de gynaecoloog over hoe en wat. Anders eerste IUI al ten einde en misschien nu al overstappen naar IVF. Ik ben helaas de jongste niet meer. Vandaag echt een hekel aan mijn lijf 😡😡😡😡. Waarom zo moeilijk. Wij boffen al met een vierjarige dochter. Toen niets aan de hand en binnen 8 maanden zwanger. Nu al 2 jaar bezig.
    Heeft 1 van jullie helaas ook last van tussentijds bloedverlies?? Is er een oplossing??

@Leentje wat verdrietig dat het niet gelukt is. Waarom ineens een korte lf. En dan is progesteronwaarde goed. Fijn dat ze het meteen aanpassen. Duimen draaien voor je volgende ronde.

@Juudjeonline gefeliciteerd met je zwangerschap. Jij gebruikt utrogestan. Wat is dat en met welk doel?

Sorry dat ik nog niet op anderen reageer. Ladtig terug bladeren op telefoon 😊.

14. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ja, ik heb echt zo'n lieve arts. Heb het btw ook met haar gehad over die stomme gyn. Ze leek beetje geïrriteerd en zei dat ze afgesproken hadden dat eenieder die al eerder behandelingen heeft gehad waarbij steeds gezegd is dat je na IUI 15 minuten moet blijven liggen, dat zij zelf mogen bepalen of ze opstaan of blijven liggen. Nieuwelingen laten ze wel opstaan, omdat ze bij hun handelen naar dat onderzoek. Dus die gyn had niet zo mogen reageren vond ze. Zei dat ze me nogal op matte toon vroeg waarom ik wilde blijven liggen, terwijl het dus achterhaald is en dat ik gewoon op m'n gevoel afging en bovendien kreeg ik dat zo prompt voor de inseminatie te horen. Ze zei dat dat een hele logische reactie van mij was en als me dat een beter gevoel gaf, was daar niets mis mee. Deze keer mag ik het dus zelf weten wat ik doe. Weet het nog niet, dat zie ik dan wel. Maar wel fijn dat ze zo reageerde.

Ze vertelde erbij dat ze daarvoor naar Helsinki was afgereisd, grote bijeenkomst daarover. Ze nam echt de tijd voor m'n korte afspraak, daar staat 5 minuten voor, ben zeker kwartier binnen geweest. Echo was goed, morgen weer aan de gang met spuiten.

Oh ja tuurlijk gebruik je nog utro Juud, duh slim van mij. Sorry :D Maar stomme vraag, waarom zegt ze dan tegen mij tot 8 weken gebruiken? Of moet je om een bepaalde reden gebruiken tot 12 weken? Tja, de bijwerkingen inderdaad minder. We gaan het meemaken. Laten we hopen dat dat de trigger is om ook zwanger te raken.

Welkom kimster! Klets lekker mee, gezellig! Oei meid, ik heb geen ervaring met tussentijds bloedverlies. Klinkt wel heavy hoor, dat als dat aanhoudt, IUI geen zin heeft. Benieuwd wat uit het overleg met de gyn komt. Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Geen idee kimster, waarom ik ineens een kortere LF heb. Hopelijk biedt de utrogestan uitkomst.

15. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij is dat verschillend per zkh ook hoor! Maar omdat mijn piekwaarde nagenoeg 0 was willen ze zeker zijn dat de placenta het over heeft genomen. Maar kan prima zijn dat ze van de week zegt stoppen (ben dan 10 wkn) maar hoor ook tot 5 wkn... Dus... Geen idee waarom dat zo scheelt... Ik zou blij zijn als ik er weer vanaf ben. (De meesten worden overigens NIET ongesteld door de utro dus je moet testen dan!)

Welkom kimster! Heftig joh, gelukkig geen ervaring met tussentijdse bloedingen.
    Utrogestan is progesteron. Ik maak dat na de eisprong nauwelijks aan waar ze toch een onderwaarde zoeken van 20. Utrogestan zorgt hier dus voor maar t is best smerig... Je moet t vaginaal inbrengen... Maar ach alles voor een goed doel zullen we maar zeggen!
    En dank voor je felicitatie het was nu de 4de ronde raak!

Succes met je eerste!

Leentje succes weer met prikken

16. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ow ok, nou ja, het lijkt me wel een gedoe inderdaad. Gewoon drie keer per dag, ik moet me reminders in m'n telefoon gaan zetten denk ik, als ik druk in de weer ben, heb ik kans dat ik het gewoon vergeet en dat is niet de bedoeling.

Ze heeft inderdaad tegen mij gezegd dat ik sowieso moet testen 14 dagen na de inseminatie, want die bolletjes houden je menstruatie tegen. Dan moet ik volgende week maar eens richting de drogist.

Thanks, dat prikken komt wel goed :)

17. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    A gedoe valt mee hoor... Je moet toch wel een keer plassen smiddags... Ik doe voor slapen bij opstaan en ergens tussen 15:00 en 16:00. Heb gewoon zo'n strip in -1 stuks- verpakkingen geknipt en in m'n tas gedaan...

18. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Da's een goeie tip! 👍🏼

19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Welkom kimster! Ik heb ook geen idee sorry!

Leentje fijn dat je nu een goed gesprek hebt gehad! Ik krijg ook utro. Eigenlijk hoeft dat niet maar ik wil dat zelf. Mijn bms word nauwelijks opgebouwd. Door utro blijft het beetje wat ik wel heb 4mm) nog een beetje in stand. Ik weet verder niet wat m'n progesteron gehalte is. Prikken ze hier niet. Ik had naar 60stuk meegekregen maar toen ik zwanger bleek wilde ik gewoon nog niet ermee stoppen. Gelukkig ging m'n arts mee met mijn wensen. Ik ben ook wel eehhh redelijk duidelijk daarin geloof ik. Komt door m'n medische achtergrond misschien.

20. kimster

kimster Lid

28 mei 2011
    87
    0
    0
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dank voor jullie reacties. Gelukkig hebben jullie er geen last van. Het is gelukkig minder geworden. Hopelijk helemaal weg of dat het zo blijft.

Duidelijke uitleg utro. Klinkt inderdaad best heftig, maar fijn dat het er is. Alles voor het goede doel.

Deel Deze Pagina