IUI 2e kindje beetje zenuwachtig

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Roos32, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn gevoel denk ik als je alles op n rijtje hebt!

Onze luuk is pas 9 maanden maar zogezegd ik al 37... Moet eerlijk zeggen dat ik nooit moeder aspiraties had... Kon me dus ook echt niets voorstellen bij de euforische momenten van zussen en vriendinnen toen ze vertelden dat ze zwanger waren... Tot m'n 34ste... Toen werd alles anders... En lukte t natuurlijk niet😕
    Gelukkig mochten we na n klein jaartje wel onderzoeken laten doen (erg meedenkende ha) en bleek t zonder hulp ook niet te kunnen.

Vanochtend de eerste puregon weer geprikt voor ronde 2

2. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik had precies hetzelfde hoor! Ik heb nooit echt kletterende eierstokken gehad. Mijn man grapt nu ook dat de kleine vent de beste beslissing is die ooit voor me is genomen.

Misschien dat dat ook wel deels verklaard waarom ik nu zo zenuwachtig ben. Ik weet nu hoe verschrikkelijk leuk het is en hoe jammer ik het zou vinden als ik dat niet nog een keer mag meemaken.

Ik hoop volgende week de brief te ontvangen met een daadwerkelijke datum voor de afspraak in het ziekenhuis. Dan hebben we tenminste een concrete datum om naar uit te kijken.

Maar eerst een ronde zelf klussen. Ik ben benieuwd Juud. Wie weet!

3. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ik had juist wel een hele sterke kinderwens. Ben mijn man tegengekomen op 28-jarige leeftijd en toen ik 30 werd, begon het echt te rammelen bij mij. Hij wilde er nog niet aan, hebben we wel lekker een "lang leve de lol"-jaar gehad, met leuke vakantie, feestjes, etc. Toen ik net 31 geworden was, verraste hij me compleet door te zeggen dat hij papa wilde worden. Pil de deur uit, en...Niets dus. Doorverwezen door huisarts, heb aantal maanden erbij gelogen, man had ook geen zin om nog maanden te moeten aanmodderen om het zo maar even te zeggen en we wisten gewoon dat het ergens niet goed zat. En zo bleek inderdaad dat natuurlijk zwanger worden dus echt moeilijk zou worden.

Ik hoop ook dat je snel iets hoort Roos! Dames, veel succes deze ronde met zelf klussen, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :)

4. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh roos zó herkenbaar!!
    Moeten jullie wachten op een brief? Hmm zo gaat t hier (vind ik gelukkig) niet. Kon gewoon bellen en een afspraak maken en we konden na de onderzoeken weer van start. Al met al 1 cyclus geduurd dus dat was heel prima! Heb eigenlijk maar 2 normale cyclussen gehad en weer op nieuw de mmm in (heb 6 mnd bv gegeven en geen cyclus gehad tijdens)

Leentje voor jullie komt t ook steeds dichterbij!!

5. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik kan me ook niet herinneren dat ik de 1e keer zo lang moest wachten hoor, maar toen ik 12 april belde was er een wachtlijst en werd ik daar op gezet voor juni. Begin mei wordt de agenda voor juni samengesteld en zou ik een brief thuis krijgen met de exacte datum voor de afspraak.

Ik kan wel naar een ander ziekenhuis, maar dan moeten echt ALLE onderzoeken weer opnieuw en daar heb ik minder zin in dan een maand wachten. Ik loop bij het Bronovo overigens en hier lees ik dat de meeste vrouwen wel een wachttijd hebben. Denk alleen Maxima niet ;)

Ben daar altijd wel super fijn geholpen, dus het liefst wil ik ook weer terug. Enige nadeel is dat de afdeling fertiliteit en gynaecologie bij elkaar zitten en je dus de wachtkamer deelt met zwangere vrouwen. Nu met de 2e vind ik dat minder erg.

Ik hang overigens wel aan de lijn als ik volgende week vrijdag nog niets gehoord heb, maar dat begrijp je met mijn ongeduld al wel :)

Ja Leentje voor jou gaat het binnenkort alweer beginnen!

6. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ik hoop dat je snel bericht gaat krijgen Roos. Zou inderdaad ook bellen, mocht je eind volgende week nog niets gehoord hebben.

Bij ons ziekenhuis zitten deze afdelingen ook bij elkaar. Ik vond dat toen we voor onze eerste gingen, niet echt prettig. Allemaal die dikke buiken. Je ziet gewoon twee kanten: degenen met een vurige kinderwens en degenen die een kindje verwachten. Toen ik eenmaal zwanger was, liep ik dus ook met m'n dikke buik langs die stellen en ik zag gewoon hoe zij zich voelden.

Ja, echt ongelooflijk dat het bijna weer gaat beginnen, spannend!! :) :)

7. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh hier was dat / is dat niet gelukkig, hoewel toen met de mk moet je ineens naar de gyn en dan dus wel... Dat vond ik echt heel zwaar en emotioneel...
    Hoop dat je snel bericht krijgt roos! En doubleer ook bellen! Helemaal met al die gebroken weken zo! Dan sluipt er snel een week extra tusse ...

8. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aan t aftellen leentje?
    Roos al bericht gehad van het ziekenhuis?

Hier vanochtend al weer de eerste (en laatste) follikel meting gehad...

9. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Jaaa, het aftellen begint nu echt! Ongelooflijk hoe snel de weken omgevlogen zijn. Hopelijk vliegt deze laatste week ook om :D

Ben ook benieuwd of je al iets gehoord hebt Roos!

Spannend he Juudje! Hoe stond het ervoor?

10. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wanneer mag je precies leentje?

Follikel was 1,6 (dag 8) heb altijd redelijk vroege eisprong (rond dag 10/11) dus morgen vroeg nig 1 keer puregon, dan savonds pregnyl en t weekend goed klussen!

11. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Neeee natuurlijk nog niets gehoord zucht! Ik heb vorige week wel mijn nieuwe mobiele nummer doorgegeven en toen had de medewerkster het al wel over het 'veranderen in de afspraak', maar ze wilde er verder niets over zeggen. Vrijdagochtend 08.30 hang ik aan de lijn ;)

Ik heb mijn eisprong niet bijgehouden, maar sinds vanmorgen een beetje meer vruchtbaar slijm. We klussen sinds afgelopen zaterdag om de dag en gaan hier tot en met zondag mee door. We'll see.

Spannend weer voor ons drietjes :)

12. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Over een week, zie banner :) Afspraak om 9.00 uur 's ochtends, dus lekker vroeg.

Spannend hoor, alvast veel klusplezier gewenst ;)

13. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    He roos dat is vervelend! Ook raar dat ze je niets wilde zeggen! Zou daar niet goed tegen kunnen!
    Ben benieuwd vrijdag!

Oh ja leentje, sorry, helemaal overheen gekeken! Spannend!

14. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Roos, wat balen zeg! Goed dat je vrijdag gaat bellen! Die brief/afspraak mag nu wel eens komen!

Ook voor jou veel klusplezier gewenst Roos :)

Geeft niks Juudje!

15. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Bronovo gebeld: 'nee mevrouw u staat nog steeds op een wachtlijst en juni is al vol'. Vervolgens word ik net teruggebeld en kunnen we maandag om 09.00 terecht. Er kwam net een plekje vrij en ze moest direct aan me denken. Toch handig dat ik net belde. Spannend!

16. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh jeuhhhh roos goed zo!!!
    En meteen maandag!!! Fijn!!!!!

17. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Jaaa zooo blij! Hoe ging het eerste gesprek bij jou weer Juud? Ze gaan weer een bloed- en spermaonderzoek doen toch? Of gaan ze de hele riedel met SOA-testen, cyclusonderzoeken en HSG weer af?

18. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zitten al weer in ronde 2... Vanochtend die vervelende pregnyl gezet...
    Maar ik moest iig mijn bloedonderzoeken allemaal opnieuw... Hsg gelukkig niet, dat vond ik echt een pijnlijke ervaring.
    Ik heb na de bv eigenlijk maar 2 cyclussen gehad en de derde hebben ze meteen meegegeken en geprikt. Mijn progesteron na de eisprong was (en is dus) veel te laag. Schijnbaar kan dat veranderen door een zwangerschap maar dat is bij mij duidelijk niet gebeurd🙄 (Mijn hoogste waarde was 7 waar ze minimaal 20 willen)
    Zaad van manlief was de vorige keer goed, dus dat hebben ze niet meer opnieuw onderzocht. Toevallig woensdag bij de echo naar gevraagd waarom ze dat niet opnieuw onderzochten maar blijkbaar veranderd dat niet zo maar...)
    Dus nu flink klussen dit weekend😉 En vanaf zondag avond utrogestan... En weer 2 weekjes wachten

19. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh en heb wel een nieuw uitstrijken laten maken (was er toch dus....) maar weet niet of dat verplicht was)

20. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Whoop whoop Roos!!! Dan ben ik heel benieuwd! Hier verwacht ik woensdag ook weer een bloedonderzoek, spermaonderzoek bij manlief en een echo bij mij. Die HSG hoop ik ook niet nog eens te hoeven ondergaan, was een zeer pijnlijke ervaring :(

Dat het weekend maar snel voorbij mag zijn :D ;)

Deel Deze Pagina