IUI 2e kindje beetje zenuwachtig

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Roos32, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Fijne Moederdag vandaag meiden!

2. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Roos, alvast veel succes zometeen! Ben benieuwd :)

3. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Nou meiden, de kop is er af!

Ik heb direct een echo gehad en alles zag er goed uit. Destijds had ik wat endometriose, maar dat is geheel verdwenen (waarschijnlijk door zwangerschap).

Nu op dag 21 en dag 3 bloed laten prikken, man moet semen laten analyseren en we moeten nog een keer een samenlevingstest doen.

We zagen de uitslagen van een paar jaar geleden, maar met een hechtingspercentage van 98% weet ik niet wat zij verstaan onder een kleine kans dat het natuurlijk lukt, maar dat noem ik nihil.

Echo's bij mij vond de gynaecoloog niet nodig, omdat mijn cyclus er goed uit ziet.

Als alles mee zit juni/juli poging nummer 1. We krijgen 6 cycli, waarbij ze na cycli 3 een gesprek aangaan hoe verder. De gynaecoloog stelde me iets gerust door te zeggen dat hij onze kansen hoog inschat omdat het eerder is gelukt en dus ervan uitgaat dat het binnen die 6 pogingen raak is.

We keken elkaar buiten aan van 'daar gaan we weer!'. Ik heb er wel ontzettend veel zin in nu hoe gek dat ook klinkt.

Het was zo'n fijne afspraak.

4. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Wat fijn dat de endometriose weg is Roos!

Das een fijn gevoel he, dat de afspraak zo goed verlopen is. Wat ontzettend spannend, het gaat echt weer beginnen voor jullie! Ik kan me goed voorstellen dat je er zin in hebt hoor. Overmorgen mogen wij en ik kan niet wachten ;)

5. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ja ik ben daar ook heel blij mee. Ik liep altijd krom van de pijn tijdens mijn menstruatie. Tijdens mijn kijkoperatie is destijds endometriose weggehaald. Dat heeft wat geholpen, maar sinds de geboorte van mijn zoon heb ik inderdaad geen pijnstiller meer hoeven slikken en dat klopt met de bevindingen nu.

Het gaat nu ineens zo rap. Wekenlang hoop ik op een snelle afspraak en nu is het donderdag bloed prikken, 24 mei semenanalyse en 30 mei samenlevingstest. Als het een beetje mee zit kunnen we rond 17 juni de 1e ronde in.

Het lijkt me ook wel weer zo bijzonder om zo'n mensje te voelen groeien.

Ik ben benieuwd bij jou Leentje! Misschien gaan we wel redelijk gelijk op!

6. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Geweldig zeg, ik heb zelf geen bekenden in m'n omgeving met endometriose, dus ook geen ervaring mee hoe het is. Maar dat een zwangerschap daar zo'n goed effect op heeft, is echt fantastisch.

Ja he, hoe snel het gaat. Weet nog dat ik bericht kreeg dat we woensdag terecht kunnen, dacht nog: "wat snel", maar het is gewoon echt snel gegaan, de weken lijken wel omgevlogen!

Ja he, dat gevoel weer hebben, de test, je buik zien groeien, het mogen meedelen dat er weer een wondertje aan komt...Ik hoop dat het ons alledrie gegund is.

Ik ben ook erg benieuwd Roos, ik zal hier uiteraard een verslagje doen :)

7. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow even niet kunnen lezen, en nu even bij lezen
    Roos wat spannend! Hoop voor jullie dat je inderdaad medio juni kan beginnen!
    Leentje, morgen jullie dag! Alvast veel succes!

Het lijkt me ook weer zo bijzonder! Hoop dat een 2de wondertje ons nog gegund is!!

8. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Leentje veel succes vandaag!

9. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Nou lieve dames, gesprek ging perfect! Arts wist nog heel goed wie we waren. Zit nu op dag 6 van m'n huidige cyclus. De echo van vandaag was prima in orde, baarmoederslijmvlies was alweer mooi aan het groeien en er zat nog een restje vocht in. Ik krijg nu een aantal echo's om te beoordelen hoe het verder met de cyclus is en man moet zaad inleveren om vast te stellen of het ook genoeg is voor inseminatie. Als dat allemaal goed is, starten wij bij mijn volgende cyclus met de eerste poging. Spannend!!

10. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh super fijn leentje!!!
    Spannend!

11. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ben inderdaad erg blij Juudje! Hopelijk is het zaad ook goed genoeg, dat vind ik nog erg spannend. Hoe gaat het bij jullie?

12. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Wat leuk dat de arts je nog kent. En al zo snel beginnen, heerlijk. Ik denk dan 2 weekjes eerder dan wij. Als we allemaal tegelijk opgaan moet er gewoon een playdate gepland worden hoor ;)

13. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hahaha zeker roos!!
    Wanneer krijg je de uitslag van t semen?
    Hier weer wachten... Volgend weekend testen...
    Nu wel lekker een weekje vakantie, doet de mens altijd goed, jammer dat t zo vreselijk koud wordt dit weekend

14. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Vond het bijzonder, ze ziet zoveel gezichten :) Ja, mijn nieuwe cyclus start dan begin juni weer als ik van 26-27 dagen uitga. Laten we hopen binnenkort allemaal een mooie positieve test in handen te hebben!

Niet normaal he, morgen en vrijdag hebben we nog aangename temperaturen en zaterdag ineens tien graden kouder! Dat wordt weer een trui aantrekken in plaats van een shirtje!

15. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    De uitslag krijgen we een week later, dus rond 31 mei. Dag ervoor hebben we de samenlevingstest. Ik denk dat we daarna nog een afspraak moeten maken hoe nu verder. Het zal er dus om spannen of we 17 juni kunnen beginnen. Maar goed, ik dacht dat we pas in juni een 1e afspraak zouden hebben, dus een maandje later is ook ok. Vanmorgen bloed geprikt.

Spannend weer Juud! Ik duim voor je.

16. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hoi! De titel sprak mij nogal aan! Naast zenuwachtig zie ik er ook wel heel erg tegenop om weer te beginnen. Ik zit nu een beetje in het mmm gedeelte te surfen om zin-in kriebels te krijgen maar die komen niet haha. Ik dacht eraan om voor de zomerstop de eerste afspraak te hebben en dan in sept te beginnen. Ik vind al die afspraken ook zo'n belemmering met een kleine die nog 2 slaapjes op een dag doet! Hoe gaan jullie dat doen?

Succes!

17. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Heey meiden

Mag ik hier misschien meekletsen.
    Wij zijn al 2 jaar bezig voor een 2e wondertje en hebben (bijna) alle onderzoeken gehad. We starten de volgende cyclus (half juni) in de mmm. Beginnen met iui in eigen cyclus. Wij lopen trouwens in Gent.
    Van de 1e ben ik spontaan zwanger geworden,dus het is voor mij allemaal nieuw.

18. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom!
    @spruitjes mijn zoontje is nig jonger... Van de week 10 maanden en slaapt ook nog 2 keer. Maar werk 4 dagen en de afspraken kunnen altijd voor half negen. Als het toevallig op mijn mamma dag is dan blijft mijn man even wat langer thuis sochtends. Eigenlijk prima te combineren... Maar zag er in t begin ook tegen op hoor, maar eenmaal weer begonnen, is het verlangen er zeker ook weer!

19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Het verlangen is hier ook nog niet. Wel dat ik ooit een tweede wil hoor, maar de maar's drukken bet verlangen weg geloof ik.
    En ik ben ook nog veel te druk met genieten van onze meis. Ik wil helemaal niet ziek en misselijk zijn.

De afspraken hier zijn rond 10.00 en 16.00 . Precies mega onhandig dus

20. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Welkom dames! Leuk dat jullie gezellig komen meekletsen.

Hier zijn de meeste afspraken ook in de ochtend. Ik probeer de afspraken liefst zo vroeg mogelijk op de dag in te plannen, dan vertrekt man iets later naar zijn werk, hij mag tussen 7.00 en 9.00 beginnen. Als we beide op moeten komen draven, en het geen "opvangdag" is, heb ik een hele lieve nicht die graag even wil oppassen. Zij woont in de buurt en werkt vanuit thuis, ze wilde graag helpen indien nodig.

Deel Deze Pagina