Welkom! Altijd gezellig! Mijn afspraken zijn niet te plannen, ik ben geheel afhankelijk van de drukke agenda van het ziekenhuis. Zo is onze volgende afspraak om 11.45 :-S. Mijn kleine gaat wel gewoon naar de opvang en op de dagen dat ik thuis ben heb ik gelukkig een hele lieve schoonmoeder die 2 minuten bij ons vandaan woont en bijna altijd op kan passen. Bij mij begon het ook pas een paar weken geleden te kriebelen hoor. Maar wil nu ik 35 ben ook niet meer te lang wachten.
Hier vanochtend weer een meting gehad. Eisprong had waarschijnlijk 's nachts of vanochtend plaatsgevonden. Ze zag "een flubbertje" (zo noemde ze het, haha) in m'n eierstok zitten. Nu moet ik volgende week dinsdag mijn progesteron laten prikken. Manlief heeft vanochtend z'n zaad ingeleverd. Op de eerste dag van mijn nieuwe cyclus moet ik bellen met de poli om een afspraak in te laten plannen op cyclusdag 3. Dan krijgen we meteen de uitslagen te horen en mocht dat allemaal in orde zijn, kan ik meteen beginnen met hormonen spuiten. Pffff, spannend! Hoop alleen dat dag drie niet op een zaterdag zal zijn Als ik een cyclus van 27 dagen ga hebben, valt dag drie...juist, op een zaterdag...Afwachten maar. Wat ze dan willen, mocht het zo zijn, horen we dan wel als ik ga bellen op m'n eerste cyclusdag.
Ah nee zul je idd net zien. Kun je niet bellen en vragen of je een dag eerder terecht kunt zodat je die zaterdag kunt gaan spuiten? Ik moet dag 3 van mijn cyclus bloed laten prikken en als dat tegen zit valt dat aankomende zondag. Ik heb alleen geen idee of het uitmaakt dat het een dag eerder of later is. Juud, jij mag dit weekend testen toch?
Oh ja, dat kan ik inderdaad doen! Ga ik zometeen even bellen, kijken wat ze zeggen. Maar bij jou ook zo'n gedoe met de dagen lees ik. Stom he dat die cycli van ons nu net zo vallen. Misschien ook even belletje plegen en navragen of het iets uit maakt?
Ik moet ook FSH en oestradiol laten prikken op dag drie trouwens. Potver, wat een gedoe. Ik ga nu bellen, haha!
Oké, nou blij dat ik even gebeld heb. Mocht dag drie op zaterdag gaan vallen, mag ik vrijdag komen en zou het zo zijn dat dag drie op zondag gaat vallen, al acht ik die kans klein, dan kan ik maandag terecht. Zou goed komen zei de assistente, ze zou het in ieder geval noteren
Volgens mij moet het echt op dag 3 :-S. Morgen is het echter 2 weken geleden dat ik mijn eisprong had en sinds zondag heb ik licht bloedverlies. Als mijn menstruatie morgen of donderdag doorbreekt is het goed. Ik kan wel op zaterdag bloed laten prikken. En anders idd bellen. Pfff wat een gedoe zeg.
Ohhh echt he, klopt nu je het zegt, ik herinner me dat nog van de vorige keer, werd er zo gehamerd "dag drie, ja DRIE (!) moet u bloed laten prikken". Heb het nog effe gegoogeld en je leest het toch overal dat het op de derde dag geprikt moet worden. Die assistent liet me geloven dat het weinig uitmaakt. Man o man, stomme cyclus, haha! Nou, dan ga ik maar keihard duimen dat m'n menstruatie zich op 31 mei of 1 juni aandient, dan komt het gewoon goed. En dat de jouwe ook gunstig mag vallen.
Maak me nou niet zenuwachtig haha! Ik lees hier op het forum dat het ook op dag 2 of 4 zou mogen als dag 3 op een zondag valt. Ik bel morgen nog wel even voor de zekerheid. Maar het zou makkelijker zijn als ik gewoon morgen of donderdag ongesteld zou worden pffff.
Ohhh sorry meid, niet m'n bedoeling! Ik heb hier niet gezocht naar een antwoord. Goed dat jij wel hier ging zoeken Dan zou het voor mij toch ook niet moeten uitmaken als ik op zaterdag dag drie zou hebben, ik op dag twee moet komen. Ben benieuwd wat ze bij jou zeggen
Ik heb ook op dag 4 geprikt.... iig voor schildklier en kreeg meteen smiddags de uitslag en kon diezelfde dag beginnen met spuiten... Voor progesteron moest ik op dag 3, 6 &9 prikken Vervelend die onzekerheid! Stom he... Dat wanneer je nu eenmaal je koppie om hebt heel graag wjezelf wil gaan prikken......🙄 Ja ik mag zaterdag testen, maar heb een ongi gevoel... Dus vrees er voor😏
Nee joh Leentje geeft niets. Mijn man zei gisteren dat de gynaecoloog tijdens het eerste gesprek had aangegeven dat het dan op maandag moest. Ehm heb ik even gemist denk ik...oeps. Maaaaar....ik ben vanmorgen - al rennend naar de trein :-S - ongesteld geworden. Netjes een cyclus van 27 dagen deze maand, maar wel heel heftig en pijnlijk. Heb net een half uur onder mijn bureau gezeten terwijl mijn collega Aleve Feminax ging halen. Hoe genant! Volgende week dinsdag semenanalyse en 30 mei (precies tijdens mijn ovulatie) de samenlevingstest. Probeer er wel op te hameren om zo snel mogelijk de uitslag te bespreken zodat we hopelijk 2 weken daarna kunnen starten. Ook omdat die samenlevingstest nogal omstreden is. Ah balen Juud. Inmiddels ken je na zoveel tijd je eigen lichaam toch het best. Helaas moeten we allemaal in dit traject vooral geduld hebben.
Ah netjes roos! Wel balen dat je er zo'n last van hebt, succes! Wist niet dat die test omstreden was... Hoezo? Vind de menstruatie na de bevalling sowieso heftig... Is dat bij jullie ook zo veranderd (of is dat echt een rare vraag... Maar ik ken mijn 'normale' menstruatie echt niet terug) Tja geduld... Hahaha ben ik niet echt van maar sta er nu wel anders is... Is ook wel een van de redenen dat we "nu al" weer zijn begonnen (naast de dikke 37...😳
Balen Juud! Was zo mooi geweest, maar inderdaad, geduld...Al is het soms moeilijk dat op te brengen. Top dat je ongesteld geworden bent, alleen minder dat het zo heftig is! Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar waarom die test zo omstreden is. Ik merk geen verschil met de menstruatie voordat ik zwanger was en erna. Is nog steeds netjes tussen 25 en 27 dagen, soms 28 en hoewel de eerste na de bevalling inderdaad behoorlijk heavy was, is mijn menstruatie vrij snel weer geworden zoals ie dus voordat ik zwanger werd ook was.
Leentje onze kindjes schelen echt maar een paar dagen in leeftijd zag ik toevallig! Ik hoef die dingen die jullie noemen helemaal niet te prikken. Misschien anders omdat ik pcos (nagenoeg geen cyclus van mezelf) heb en echt hormonen nodig heb. Na de bevalling heb ik wel iets van een cyclus. En afgelopen keer ineens een nette 4 weken ertussen! Een wonder! Maar ook een flink pijnlijke ongi. Ben ik niet gewend. Ik heb gister gebeld voor een intake gesprek! 13juli! En klotsoksels dat ik daarna had! Hallow ik heb alleen maar een afspraak gemaakt. Tjonge jonge raar lijf
Dat kan kloppen spruitje. Morgen worden mijn hormoonwaardes idd nagekeken. Haha gelukkig heb je nog even tot je eerste afspraak om wat rustiger te worden. De voorspellende waarde van een samenlevingstest wordt steeds vaker in twijfel getrokken. Er zijn inmiddels meerdere onderzoeken geweest waarin is aangetoond dat de test zelf weinig voorspellende waarde heeft, maar wel veel stress oplevert. Sommige ziekenhuizen voeren hem ook niet meer uit om die reden. Er wordt tegelijkertijd ook gekeken naar eventuele infecties en dat vind ik wel belangrijk. Bij mijn laatste uitstrijkje zagen ze dat ik veel bacteriën bij me droeg en ik wil eventuele infecties daardoor wel graag uitsluiten. Ik ben de 1e keer na de bevalling niet heel heftig ongesteld geworden. Eigenlijk normaal. Alleen ben ik niet meer zo regelmatig. Vorige maand dus 32 dagen zonder pijn en nu 27 dagen met pijn. Maar goed, ik ben in mijn hoofd ook heel erg met het traject bezig en ik geloof heilig dat dit ook invloed heeft op je lichaam. Ik heb het vorige maand aardig ontregeld.
Ow, wat toevallig spruitjes, leuk zeg! Fijn dat je nu een datum hebt voor een intake. Spannend he, op naar 13 juli! Hier voeren ze de test ook uit, maar arts heeft het deze keer niet over de samenlevingstest gehad. Maar dat checken op infecties is inderdaad wel goed! Ik mag dinsdag bloedprikken voor progesteron. Dan is het wachten tot eerste dag menstruatie.
Helaas, zoals verwacht een negatieve test vanochtend... Op naar de volgende! Teleurstelling is wel duidelijk minder èn anders dan bij de eerste... Toen kreeg ik net testen echt hartkloppingen🙄
Ja blijft balen... Maar gelukkig minder frustratie als bij de eerste☺️ Ergens zit er t gevoel één is oom leuk, stom he. Ach misschien ook wel ontkennening🤔