IUI 2e kindje beetje zenuwachtig

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Roos32, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Jammer Juud :( En nee hoor dat gevoel heb ik ook. Ik zit naast dit forum ook nog in een ander groepje met vrouwen die al zoooo lang bezig zijn met een 2e kindje dat het hun hele leven is gaan beheersen. Daar wil ik toch ook wel een beetje voor waken. Een 2e is wat dat betreft voor ons de kers op de taart. Als het niet lukt, dan ben ik daar heel verdrietig door, maar is het zo. Ik wil voorkomen dat ik tijd met mijn kleine mannetje verlies doordat we zo lang in de injecties, hormonen en ziekenhuisbezoeken zitten. Dus 6 cycli IUI is het wat dat betreft wel voor mij. We zullen zien...

2. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Wij staan ook nog open voor IVF, maar we hopen dat het niet zover hoeft te komen. Ik ben wel superzenuwachtig voor de uitslag van het zaad van m'n man, voel me zo stom! :( Man ziet totaal geen problemen en weet zeker dat het genoeg zal zijn. Nog zeker 1,5 week geduld hebben tot we die uitslagen horen. Wat mijn uitslagen betreft, ja dat houdt me ook bezig, maar minder, omdat daar alles in orde was en ik een kijkoperatie en HSG al ondergaan heb. Pffff, was het maar al eind volgende week :)

3. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Jammer juud!
    Kers op de taart, precies goed gezegd!

4. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohhhhhh dat wachten! Leentje! Daar ben ik ook niet goed in! Eenmaal de stap weer gezet wil je door!
    Ik weet nog niet of we eventueel nog verder willen dan dit. We hebben nu zonder inseminatie dat zou nig met kunnen... Hopen dat t zo lukt.
    Zou inderdaad van z'n leven niet willen dat de kleine vent er last van heeft; (veel te hard voor geknokt😉)

5. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Nou manlief heeft vanmorgen als het goed is zijn zaad ingeleverd. Hij vond het thuis toch iets te heftig met mij en de kleine man haha. Dus hij probeert het in het ziekenhuis zelf. Arme schat, maar aan de andere kant is dit ook het enige wat hij in het hele traject hoeft te doen. Uitslag krijgen we volgende week. Ik hoop eigenlijk tegelijkertijd met de samenlevingstest. Scheelt weer een nieuwe afspraak maken.

Ik ben benieuwd hoe het er bij jullie voor staat Leentje. Wij zijn toch ook een beetje zenuwachtig. Mijn man zei gisteren, wat als het nou beter is dan toen, dan moeten we het nog een tijdje zelf proberen. Aan de andere kant heeft de gynaecoloog genoteerd dat we het al sinds mei 2014 proberen (omdat ik nooit meer aan de pil ben gegaan). Blijft toch spannend!

6. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Inderdaad Juudje, het kan me niet snel genoeg gaan, pfff. Nou ja, het is alweer woensdag ;)

Klopt wat je schrijft Roos, lullig gezegd, de rest moeten wij doen. Maar ik kan me voorstellen dat je man misschien de druk voelt van: "ik moet nu presteren", zeg maar. Die van mij heeft dat wel, dat op commando moeten leveren. Maar ja, zonder dat komen we nergens, hè ;)

Wij kregen ook de vraag of we geoefend hadden in de afgelopen tijd, bewust gevreeën tijdens de vruchtbare periode. Zegt m'n man: "Nou, niet echt op gelet". Oen dat ie is. In het begin logisch niet, moest er niet aan denken, maar de laatste tijd dus wel. Ik dan hè, ik hoef 'm echt niet m'n cyclus aan z'n neus te hangen. Zei meteen dat ik daar dus wél op gelet heb. Gelukkig had ze ook al gevraagd of ik nog anticonceptie gebruikt had. Ben niet meer aan de pil gegaan, die rotzooi. Gelukkig zei ze daarna: "In feite kunnen we concluderen dat er dus al zo'n 1,5 jaar geen spontane zwangerschap is opgetreden". Dus ik denk ook wel dat ze dat meeneemt, mocht het zaad ineens beter zijn.

Manlief slikt al een hele tijd diverse vitamines die het zaad zouden verbeteren, oa zink, bewezen zou dit echter nooit zijn, zei de arts toen we voor de eerste bezig waren. Ben in ieder geval heel erg benieuwd. Hoop alleen dat het niet slechter geworden is. Hij leeft nu wel gezonder, dronk graag eens een pilsje doordeweeks 's avonds, niet dagelijks, maar toch. Dat beperkt hij nu tot in het weekend. En dan is eentje ook genoeg. Soms twee. We zullen zien, afwachten.

7. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Haha ja wat dat betreft praten mannen eerst voordat ze nadenken. Op zich is het zaad van mijn man goed. Het zijn de antistoffen die zorgen dat ze niet komen waar ze moeten zijn. Ik heb nog gevraagd of dit beter zou kunnen worden. Het kan, maar is niet heel waarschijnlijk. De eerste keer met de samenlevingstest warden geen zaadcellen aangetroffen. Dat zou nu weer zo moeten zijn. Daar ben ik wel heel benieuwd naar.

8. Emmetje84

Emmetje84 Lid

25 mei 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, wij zijn ook voor een tweede kindje bezig , ik heb 18 mei tp gehad cryo, gisteren negatief getest dus zwaar teleurgesteld 😞 nu lees ik ook dat het nog niet te laat hoeft te zijn ivm misschien te vroeg getest. Hoop het !! Groetjes 😘😘😘😘

9. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Spannend Roos, ik ben ook benieuwd!

10. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Hoi Emmetje, welkom hier.

Hoeveel dpo zit je precies? 8dpo als ik goed tel? Dat is misschien nog erg wat vroeg, ja. Ik zou op 11 of 12dpo nog eens testen. Veel succes in ieder geval, ben benieuwd of het gelukt is!

11. Emmetje84

Emmetje84 Lid

25 mei 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag 8 dagen na tp, vroeg me ook af hoe het dan met wachtdagen zit omdat het een 5 dagen oude cryo was, ze zeggen toch dat die eerder innestelen , dacht daarin dat ik misschien al kon testen , of toch zowieso te vroeg ???

12. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Heb je pregnyl moeten zetten? Daar moet je van uitgaan. Officieel 14 dagen na pregnyl. Maar vaak begin je op dag 10 al iets te zien als het goed zit

13. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ik heb IUI gedaan en waarschijnlijk krijgen we dat nu weer Emmetje, dus heb geen ervaring met IVF en cryo's. Dus daar kan ik geen uitspraak over doen. Maar dag 8 is vroeg...Begin inderdaad eens rond dag 10 of 11 te testen, zoals spruitjes ook schrijft.

14. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend roos!!
    Zou wat zijn leentje en roos toch, als we straks allemaal tegelijk n positieve test in handen hebben... Dan moeten we elkaar zeker opzoeken en een paar uur lekker klagen over kwaaltjes😉

15. Emmetje84

Emmetje84 Lid

25 mei 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb alleen ovitrelle gebruikt 1 spuit , 6 dagen voor de tp, maar durf eigenlijk helemaal niet meer te testen ben bang dat het tegenvalt

16. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hoi hoi.
    Wij gaan in december weer starten.
    Tot die tijd geven we het de natuur een kans.
    ik was bij ons dochtertje bij poging 1 van iui zwanger in eigen cyclus. Ze is nu inmiddels 4.
    Vind t ook spannend. Vorig jaar ook 8 mndn zelf geprobeerd maar af moeten breken ivm gezondheid van man. Had 1e iui gepland.....
    Zie ook wel op tegen het traject dus vandaar eerst de natuur een kans geven... Ik ben nu 31 en wordt 32 in september....

Heel veel succes en ik lees graag mee..

17. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ohhh Juud en Roos, dat zou wat zijn he, waaaahhh...!!! Waar wonen jullie ergens? Ik vrees wel dat ik nogal uit de slag woon (Limburg) ;) Ik rij ook geen auto, doe alles met openbaar vervoer of fiets. Maar als het mogelijk is, zou dat zeker erg leuk zijn :)

18. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Welkom Chelleke! Spannend he! Lees ook dat jullie al eerder wilden starten, maar dat af hebben moeten breken. Hopelijk is je man weer volledig opgeknapt?

Ja, leeftijd is zo'n dingetje he. Het kost sowieso al tijd om erachter te komen waar het probleem zit en je wordt er echt niet jonger op. Dat hele traject incl laparascopie en zo kostte in ons geval vijf maanden. Nu valt dat misschien nog mee, maar als je die stap gezet hebt, wil je graag door. Ik was 33 toen ik beviel en liever was ik jonger geweest, maar ja, het is niet anders. Daarom hebben we ook bewust nu al het traject voor een tweede in gang gezet. Als ik jonger was geweest, hadden we er denk ik meer tijd tussen gelaten, maar ik ben 34 geworden en je weet nooit hoe lang het gaat duren weer he?

Veel succes in ieder geval, wie weet lukt het bij jullie nog zonder medische hulp!

19. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    He leentje, dichterbij dan je denkt (voor mij iig) of je moet in de buurt van Vaals oid wonen, maar ik woon net onder Eindhoven... Roos jij? En welkom chelleke... Tja leeftijd... Weet niet of je alles gelezen hebt in dit topic... Ben inmiddels 37... Nooit echt babykriebels gehad tot ik ze toen ik bijna 34 was wel kreeg en toen lukte t natuurlijk niet (nooit bij stil gestaan🙄) m'n zoontje is nu 10 maanden en toen m'n cyclus na een half jaar bv weer op gang kwam meteen weer de mmm in... Nu a.s maandag eerste follikel meting voor de derde poging weer...

20. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    En leentje... Geen auto😳😳😳😳 poeh zou me gehandicapt voelen vrees ik... Heb de auto dan voor werk ook wel echt nodig (is ook van werk...) maar respect

Deel Deze Pagina