IUI 2e kindje beetje zenuwachtig

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Roos32, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    #121 Leentje1982, 27 mei 2016
    Laatst bewerkt: 27 mei 2016
    Hee Juud, nee hoor ik woon in Midden-Limburg, dus dat is dan inderdaad niet zo ver van jou vandaan :)

Haha, dank je, ben niet anders gewend ;) M'n man rijdt wel auto hoor en we hebben uiteraard ook een auto, en voor diverse situaties ben ik blij dat we 'm hebben! Maar voor de rest doe ik lekker ov-en :p

2. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ov en ik zijn niet zo'n goede match... Er is altijd wel iets als ik met de bus/trein wil... Dus ik fiets alles in t dorp en anders de auto😊

3. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Hihi, ja dat is helaas wel een nadeel ;) D'r kan natuurlijk altijd iets misgaan en dan ben je mooi de sjaak als je ergens gauw moet wezen. Maar zo heb ik dat gelukkig nog niet heel vaak meegemaakt :D *klopt af*

4. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Ik woon ook in Limburg. Heb 10jr in echt gewoont 3n nu net in Sittard de grens over...
    Ja leeftijd idd een dingetje heb nog even de tijd maar toch heb ik t gevoel dat de tijd dringt.....
    We zullen zien....

Iedereen heel veel succes!!!!!!!!!

5. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik woon dan weer in Rijswijk. Dat is even 1,5 uur rijden, maar wel een eigen auto tot mijn beschikking.

Oh ladies, vanmiddag om 11.45 de resultaten van de samenlevingstest. Het is duidelijk dat ik ovuleer vandaag, dus de test wordt op het juiste moment gedaan. Ik ben op van de zenuwen. We krijgen ook de resultaten van mijn man te horen. Pffff......

6. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Oohh Roos, ik ga zo hard voor je duimen!! Heel veel succes!!!

Hier is het wachten op menstruatie, dag 25 en nog niks te bekennen, ook geen bruinverlies en als ik dat heb, breekt één of twee dagen later de menstruatie door. Hoop wel dat het snel komt, dat ook wij ons deze week nog kunnen melden op dag drie van m'n cyclus. Wij krijgen dan ook alle uitslagen en ga gegarandeerd net zo zenuwachtig zijn als jij Roos. Nogmaals veel succes!

7. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    We zijn compleet in shock. De samenlevingstest is POSITIEF! Voldoende bewegende zwemmers. Helaas nog niet de uitslag van mijn man, die krijgt hij woensdag pas. We zijn dus heel erg benieuwd hoe het er nu voor staat, want als er zwemmers te zien zijn betekent het dat er minder of geen antistoffen meer zijn. Echt bizar!

Het enige vervelende nieuws is dat we weliswaar wel verder mogen in de onderzoeken, maar ze toch nog even een HSG bij mij willen doen vanwege de endometriose in het verleden.

Daarna wordt alles bij elkaar genomen en krijgen we een kansberekening zelf proberen of hulp middels IUI. Daarbij houden ze wel rekening met het feit dat we nooit meer anticonceptie hebben gebruikt, maar je weet van tevoren dus niet wat er uit komt. Kan net zo goed zijn dat we naar huis worden gestuurd om het een paar maanden zelf te proberen.

Had heel veel dingen verwacht, maar dit dus niet.

8. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    WoW roos! Dat is wel ff slikken!! Mixed feelings denk ik!!?
    Poeh en nig een hsg... Ik leef met je mee, dat vond ik echt geen fijn onderzoek. Weet je al wanneer?
    Rijswijk.. Ach als het echt zo is dat we alle drie tegelijk kunnen klagen dan maakt t mij niet uit hoor! Dat betekent dat we alle drie dol blij en gelukkig zijn!! Ik rij wel! (Baas betaald🙄)
    We hebben bijna dezelfde dag roos! Was vanochtend in Z-H en follikel was al ruim 1,9 op dag 9. Dus mocht meteen pregnyl spuiten (en super service van de apotheek, mocht daar! Hadden ze een speciale ruimte voor en ik mocht roepen wat ik nodig had! Scheelde toch een kwartier, en ik heb zelf totaal geen moeite met prikken dus dat scheelt wel denk ik) zeer waarschijnlijk vannacht ergens de eisprong dus wij gaan een gezellige maandag tegemoet 😁

Leentje hoop voor jou ook dat het snel komt zodat je voor t weekend meer duidelijkheid hebt!! Duimen duimen duimen ladies!!!

9. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Jeetje Roos, da's een compleet andere uitslag dan je verwacht had wat de samenlevingstest betreft! Jammer dat de uitslag van je man nog op zich laat wachten!

Maar zo'n HSG, oohhh dat vond ik ook echt geen fijn onderzoek :( Maar als ze het nodig vinden, moet het toch gebeuren en het is fijn dat dan daar ook een recent beeld van is.

Het is afwachten wat het wordt uiteindelijk, maar naar huis gestuurd worden om zelf te proberen, ik hoop dat jullie toch meteen mogen starten eigenlijk. De stap om de MMM weer in te stappen, is genomen en dan wil je eigenlijk ook effectief aan de gang, toch? Dus eigenlijk woensdag weten jullie wat de bedoeling gaat zijn of krijgen jullie dan alleen de uitslag van je man? Hoop voor jullie dat jullie de kansberekening ook meteen woensdag mogen krijgen.

Ja echt, dat zou zo mooi zijn, gewoon alledrie zwanger en dan heerlijk klagen over kwaaltjes, die we voor lief nemen, maar hee, beetje klagen mag altijd :D

Heel veel klusplezier Juudje ;) Superfijn dat de apotheek zo meewerkte! Ik hoop ook dat het gauw doorbreekt hier, zit normaliter echt niet te wachten op m'n menstruatie, maar deze keer kan ik niet wachten tot het zover is! Ik hou jullie op de hoogte.

10. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ja het is heel dubbel. Want als alles nu goed is, waarom is er dan in die 2,5 jaar nog geen spontane zwangerschap opgetreden terwijl we toch al 2 jaar nergens op letten, maar wel rondom de eisprong klussen?

HSG tussen dag 7 en 14 volgende cyclus holladijee.

De arts zei ook niet dat we geen IUI meer mochten doen, maar dat nu wel alles samen bekeken gaat worden. Ook het feit dat we al eerder zwanger zijn geweest en er dus geen twijfel meer is dat dit kan. Dat werkt dan weer tegen ons. Nou ja, ik kan me er druk over maken, maar ik wacht het allemaal maar af.

Haha wat grappig Juud! Ik heb vandaag overduidelijk mijn eisprong, dus wederom een cyclus van 27 dagen.

11. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ja, ik snap je helemaal. Want na twee jaar, nou dan is toch ongeveer 90% zwanger of wat waren de statistieken?

Wat je zegt, holladijee...Bleh, maar tis voor het goede doel!

Sorry, ik schreef het misschien een beetje raar, ik las ook in je bericht of zelf een tijdje proberen nog of met hulp. Maar ik bedoelde eigenlijk wil je dan gewoon graag die hulp ipv naar huis gestuurd worden om tijdje zelf te proberen, juist omdat er al zó lang geen spontane zwangerschap opgetreden is. Maar afwachten en het op je af laten komen, is in deze inderdaad het beste. Het is toch al genoeg gedoe weer allemaal.

12. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat zou je zelf graag willen roos? Volgens mij is dat t aller belangrijkste! En idd jullie hebben de stap nu alweer gezet... En zo te horen is jullie arts wel meedenkend toch?

13. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Nee ik begrijp helemaal wat je bedoelt Leentje.

Ik wil het liefst het IUI traject weer in omdat we al jaren geen anticonceptie meer gebruiken en er in die tijd geen spontane zwangerschap meer is opgetreden. Toen mijn zoon een half jaar was zijn we ook bewust gaan klussen rondom de eisprong.

Deze arts dacht idd mee, maar de fertiliteitsarts riep al op de achtergrond dat we het nu maar zelf moesten proberen. We hebben iedere keer een andere arts en zij beslissen als team wat we mogen doen.

We hebben de duur van het uitblijven van een zwangerschap mee, maar het feit dat we eerder zwanger zijn geworden weer tegen. Ik kan er niets zinnigs over zeggen. Ik moet alle onderzoeken maar afwachten.

Hopelijk is het bij jou deze ronde raak Juud! En mag jij snel beginnen Leentje!

14. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hmm dat is vervelend roos! Hopelijk kun je toch doorzetten en mag je starten met iui!

15. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Het is idd een heel lastige situatie zo. Vanmorgen zei mijn man ook dat hij graag het traject weer in wil, maar we hebben misschien weinig te willen.

Morgen eerst maar de uitslag van de semenanalyse afwachten. Als daar toch weer antistoffen uitkomen staan we sterker.

Ik vind het nu vooral een gedoe. Het is al stressvol genoeg zonder dit nog een keer erbij.

16. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je gevoel volgen hoor roos! Je bent tenslotte ook gewoon al 1,5!! Jaar bezig toch! Waar de oorzaak dan wel of niet ligt. Hoop echt voor je dat je jouw gevoel , en dat van je man natuurlijk, duidelijk genoeg iver de bune krijgt en de fertiliteitsarts dat inziet!🙏🏼

17. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Lief van je gezegd Juud en dat gaan we ook zeker doen. Het hele traject is vanaf het moment dat ik belde al frusterend en zo anders dan de eerste keer. Ik hoop dat we gewoon door mogen naar IUI. Ik hou het doel maar voor ogen, dat helpt.

18. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Lieve Roos, ik ben heel benieuwd naar de uitslag morgen. Volg inderdaad jullie gevoel en jullie mogen op jullie strepen staan hoor! 1,5 jaar is gewoon lang, ongeacht wat er scheelt, wat Juud ook schrijft.

Hier nog geen menstruatie te bekennen. Afwachten maar :(

19. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ahhh bedankt Leentje. You and me both! Kan ook even geen vrouwen handelen die binnen een maand weer zwanger zijn van een 2e :-S.

Fijn hè als het even uitblijft als je er juist op zit te wachten :). Ik hoop voor je dat het snel komt, kun je van start! Op naar ronde 1!

20. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh nou roos! Stom is dat he! Dacht dat dat gevoel nu minder zou zijn omdat we een gezond kindje hebben maar merk dat ik er toch wel gevoelens bij heb als je hoort: ' oeps zwanger van de derde' ' je hoeft me maar aan te kijken en...' Of bij het zkh rokende zwangeren... Arghhhhhh daar kan ik me zo over opwinden😳
    Leentje... Hoop dat t vandaag komt!! K is dat he als je er op zit te wachten en t komt niet... Je lichaam trekt haar eigen plan. Hopelijk snel op naar ronde 1 for the both of you!

Deel Deze Pagina