Woehoe Roos, yess!!! Superfijn dat ook jullie mogen starten! Juud, hier gebruiken ze Fostimon. Goedkoper...Moet je zelf in elkaar zetten, da's iets minder, maar ja, als het z'n werk maar doet
Oh nooit van gehoord... Ook lichaamseigen doort hormoon dus wel? Zelf in elkaar zetten? Net als de pregnyl?
Het is ook onbekender dan bijvoorbeeld Menopur. Ik kon er niet veel over terugvinden hier op het forum. Vanwege bezuinigingen schrijven ze dit voor. Ja, ook lichaamseigen hormoon, "in hoge mate gezuiverd menselijk follikelstimulerend hormoon", zegt de bijsluiter Het is een vloeistof en poedertje wat je bij elkaar moet spuiten, alvorens de spuit te zetten. Net als pregnyl inderdaad, maar gelukkig niet met van die irritante, vind ik dan, te breken ampullen. Heb voor pregnyl gelukkig een ampullenbreker gekregen, want weet nog van de vorige keer dat het breken niet altijd soepel ging.
Ik werk in de polytheek... En verstrek heel veel fertiliteits medicijnen. Fostimon komt hier heel veel voor! Als je geen ampullenbreker hebt kan je ook gewoon een tissue gebruiken. Dan is het minder eng om te breken en breek je het ook beter. 3x gonal leverde mij geen zwschap op. Ik wilde daarna menopur proberen. Das de enige met 2 hormonen erin. Aangezien ik pcos heb. En ik wilde utrogestan omdat ik de hele cyclus maar een heel dun bms heb. En voila! Dochter mogen krijgen! Wat een goed nieuws hier! 2 dames een go gekregen! Succes! Ml heeft ook zichzelf aanvallend zaad. Hij moet het ook produceren in het zkh in een speciaal bakje met vloeistof. Het hoogst was 4 miljoen geloof ik . En gebroken neus? Au! Hoe komt hij daar nou aan?
Hmm ik ken t niet... Ben op zich wel blij met de puregon. Zit ook in een soort pen waar de de goede hoeveelheid mee 'klikt' , naaldje er op en gaan Werkt menopur dan anders spruitjes? Hoe gaat t prikken weer leentje?
Menopur is van humane hormonen. Puregon (is trouwens exact hetzelfde als gonal) is chemisch gemaakt zeg maar. Al die follikel stimulerende hormonen doen hetzelfde in het lijf. Alleen het zijn andere stoffen. Bij de een werke het ene beter dan de andere.
Prikken gaat goed, gelukkig. Net weer echo gehad en het gaat erom spannen of het door kan gaan, er zitten namelijk drie eicellen. En dat vinden ze eigenlijk teveel. Vandaag mag ik geen hormonen spuiten en moet morgen terugkomen. Er zit eentje van 16, een van 14 en een van 12. Hopen dat die van 12 niet doorgroeit, anders gaat het hele feest niet door ivm mogelijke tweelingzwangerschap Arts durfde het wel aan om me elke dag te laten spuiten, maar ze hebben er iets teveel zin in...
Oh spannend Leentje! Ik had dat destijds bij de 1e ronde ook en ben toen terug gezet in de hoeveelheid hormonen die ik moest spuiten. Misschien groeit die van 12mm niet meer door nu je niet meer spuit. Ik hoop het voor je. Hier is gisteren het neusje van manlief weer gezet. Overigens gebroken tijdens het thai boksen. Voor ons nu afwachten tot mijn menstruatie om de HSG in te plannen. Hoor links en rechts toch wel verhalen dat het de kans op een zwangerschap verhoogt bij vrouwen die net als ik wat last hebben van endometriose. Ik hoop alleen wel dat we de ronde die daar op volgt mogen beginnen. Communicatie is bij ons nog steeds niet optimaal.
Spannend leentje! Maar wat vind je er zelf van? Zie je zelf een tweeling zitten? Het is jou lijf natuurlijk! Voor m'n dochter had ik in de 3e iui 3 eieren. Jeemig wat deed die eisprong zeer zeg! Heb de dag erna niet gewerkt. Maar niks niet zwanger hoor. Dl is van de ronde dat ik maar 1 eitje had
Ai leentje, dat is even spannend! En WoW 3... Hoeveel ik ook spoot (bij de eerste) er was er altijd maar 1😁 Spannend roos! Ik heb dat ook gehoord hoor dat de kans op zwangerschap na een hsg verhoogd is, dus fingers crossed... Misschien komt er wel iets moois uit voort uit die pijnlijke hsg
Daar ben ik weer dames! Sorry ik zie dat ik tweelingzwangerschap schreef (autocorrect waarschijnlijk en verder niet op gelet met het bericht typen), maar ik bedoelde een meerlingenzwangerschap met kans op een drieling en dat is iets wat ze in het ziekenhuis niet willen. En wij ook niet, haha! Een tweeling is zeker welkom Maar ik heb goed nieuws, die kleinste was 12.4, dus te klein om mee te doen. De anderen 15.5 en 16.9 mm. Morgenochtend om 8.00 moet manlief zaad brengen en om 10.30 inseminatie. Vandaag om 10.30 moet ik de Pregnyl zetten. Spannend!!! Dat klopt inderdaad van die verhoogde vruchtbaarheid Roos, ik heb daar vaker iets over gelezen. Jammer dat de communicatie minder goed verloopt, dat is toch sowieso erg belangrijk in zo'n traject?
Oh spannend leentje! En zo zie je maar wat een verschil per ziekenhuis! Bij ons is t pregnyl rond 1,8/1,9! En dan pas inseminatie (de vorige keer dan... Nu zelf ) maar nooit als t eitje nog onder 1,9 of 2,0 was!
Raar toch he, hier is het stop hormonen en Pregnyl en IUI inplannen als ze 17 mm zijn. Of in ons geval een eiblaasje. Ze groeien nu ook nog door, als het goed is, springen ze 36-40 uur na de injectie. Die van 15.5 mm zou dan volgens de arts groot genoeg zijn om ook mee te kunnen doen.
Ja hier ook zo! Pregnyl bij 18. En pregnyl 1,5 dag voor iui. Het zaad van ml overleefd het niet zo lang. Waarschijnlijk dat daarom het eitje ook op springen moet staan en dat het allemaal niet zo lang in mijn lijf moet duren. Veel succes morgen!
Oh jee te laat! Ik dacht dat de inseminatie vandaag was Leentje . Veel succes! Daar zit je dan weer op het wachtbankje
Spannend hoor leentje en welkom op de bank... Hier helaas al weer 2 dagen ongi gevoel terwijl ik eigenlijk pas maandag mag testen 🤔 Vandaag wel baar zkh gebeld, de fertiliteitsarts wil eigenlijk 6! Pogingen doen zonder inseminatie maar mijn man en ik hebben allebei het gevoel dat we er nu niet het maximale aan doen en er te veel afhankelijkheden zijn, dat voelt niet goed en daar gebruik ik ook niet die hele berg hormonen voor. Dinsdag word ik er over terug gebeld ...