IUI bij problemen met eisprong

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mirte85, Apr 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

May 15, 2014
    1,062
    0
    36
    Noord Brabant
    Hallo dames,

ik heb even een vraag. Op dit moment zitten we een jaar in de MMM en er is gebleken dat ik geen eisprong heb. Deze moet worden opgewekt met pregnyl. Nou gaan we voorlopig nog dit traject door, wat ik prima vind (clomid en pregnyl) omdat het goede kansen voor ons creeert.

De volgende stap zou volgens het ziekenhuis IUI zijn.

Ik was benieuwd of er hier dames zijn die ook IUI doen/hebben gedaan die ook problemen met de eisprong hadden?
    Hoe is het jullie vergaan? Succes? Geen succes?

Ik zie namelijk zelf de meerwaarde van IUI (nog) niet in. Het probleem ligt immers bij mijn eisprong en niet bij het zaad van mijn man. Of je het dan dichter inbrengt lijkt mij niet de kansen enorm te vergroten. Het lijkt mij dat we met IVF meer kans maken, maar misschien zit ik er naast.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

2. Dua82

Dua82 Actief lid

Aug 25, 2015
    190
    14
    18
    Hoi Mirte,

Ik had ook bijna nooit een eisprong. Wij hebben twee rondes gedaan met alleen clomid en pregnyl en daarna 5 keer iui. Had er ook totaal geen vertrouwen in en dat heb ik een paar keer aangegeven aan de fertiliteitsarts. We hebben afgesproken dat we door zouden gaan tot iui 6 en daarna ivf maar gelukkig was het raak bij iui 5, ronde 7. Ben nog maar heel pril zwanger maar het kan dus echt.

Weten ze ook waarom je zelf geen eisprong hebt?

3. Logan

Logan Niet meer actief

Het kan wel net even dat extra zetje geven. Hier ligt het probleem ook bij mij, we hebben zes keer alleen ovulatie inductie gedaan en daarna twee iui's. Dat heeft hier wel geholpen :)

4. Assepoester8

Feb 2, 2016
    89
    0
    6
    Een jaar alleen ovulatie inductie. Geen zwangerschap, iui bleek voor ons wel de oplossing.

Ook bij mij ligt het probleem alleen bij m'n eisprong.

5. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

May 15, 2014
    1,062
    0
    36
    Noord Brabant
    He wat goed die succes verhalen!
    Ik heb wat ze noemen een persisterende eicel. Hij groeit wel maar de follikel springt niet open en blijft doorgroeien wat resulteert in cystes, grootste was een keer 7cm (behoorlijk als je bedenkt dat je eierstokken zo'n 3 a 4 cm zijn)
    We gaan nu ronde 7 met clomid in, waarvan 2 helaas niet benut zijn vanwege overproductie.

Maar goed om te lezen dat het bij jullie het gewenste resultaat heeft gehad, dat heeft mij weer hoop!

Share This Page