Hi Dames, even een aparte Topic over exact de 150 mg. Bij wie heeft het geholpen en bij wie niet? Ik moet volgende week als ik ongesteld ben geweest natuurlijk op dag 3 starten met Clomid 150, bij mij heeft helaas 50 en 100 geen effect gehad. In welk geval kan het nu wel goed zijn, ik heb er namelijk geen vertrouwen meer in. Nu zag ik bij andere dag ze soms wel 4 x zelfde dossering krijgen, omdat er dus waarschijnlijk wel een eitje gaat groeien maar niet bevrucht wordt, tot hoe vaak mag je die dossering slikken? Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen, want ben bang dat ik over moet gaan op spuiten.... En heeft het zin om echt af te vallen, als je BMI iets aan de hogere kant is? Of had ik dat al maanden geleden moeten doen? Die PCOS verdwijnt toch niet zomaar, ze zeggen dat je daar nooit meer vanaf komt, dus bij de tweede ook altijd via het ziekenhuis moet lopen. Nou hoor graag jullie verhalen, die ook bezig zijn met 150, dan weet ik tenminste een beetje wat ik kan verwachten. Bedankt meiden!!
Over de Clomid kan ik weinig zeggen, ik zit op de 50. Maar afvallen is als je overgewicht hebt erg belangrijk hoor ohh ik heb patienten ik kom er later op terug sorry =----------------------------------------------------------= Zo daar ben ik weer. Als je kijkt naar de risico's die komen met het hebben van PCOS (hart en vaatziekte , diabetes etc) zul je zien dat het hebben van een gezond gewicht erg belangrijk is voor je gezondheid. Ook schijtn het echt te helpen om je cyclus meer te reguleren, dat is wel afhankelijk van je gewicht natuurlijk. Mijn dietiste gaf aan dat een BMI van 18-20 wenselijk is, daarom ben ik ook aan het afvallen.
Hey, Hier ook PCOS en begonnen met clomid, 2keer 50, 2 keer 100 en 2 keer 150 geslikt maar er groeide niks noemenswaardig. Ik was 117 kg toen bij 165 cm dus behoorlijk overgewicht. Ik heb toen met de fertiliteitsarts afgesproken dat ik 10% zou afvallen (dat is genoeg om je vruchtbaarheid een beste boost te geven) en daarna zijn we begonnen met puregon spuiten, 2e ronde was ik zwanger We zijn nu net weer begonnen en ik hoefde geen clomid meer te slikken, mij arts zei "je hebt nu helemaal geen tijd om de hele dag chagrijnig te zijn" Maar afvallen helpt echt (ik ben zwanger geworden toen ik 93 kg woog). Ik was na de bevalling 110 en nu weer 105 en op weg naar beneden
Hey meis, Blijven vertrouwen! Kijk naar Kirsss, bij haar werkte clomid ook pas toen ze 150mg kreeg. We duimen voor je!! Ik begreep altijd dat je maar 6x clomid mag nemen, dat je dan moet overschakelen op iets anders. Mijn dok stuurt me door als 't na de 5de maal nog niet gelukt is. En, dat spuiten gaat inderdaad een stuk minder leuk zijn. Ik hoop dat 't niet nodig zijn gaat bij je. Maar, hoop nog veel meer dat je heel gauw een klein wondertje in je armen sluiten mag!! Knuffel meis en, 't komt heus goed, echt wel!
hoi hoi ik heb ook eerst clomid 50 100 en 150 gehad. en ik heb ook overgwicht! ik ben 1,68 en ik weeg nu 93. Ik heb vorige maand voor het eerst met clomid een ei sprong gehad. helaas is dit uitgelopen op een miskraam maar het positieve nieuws is dus dat het bij mij wel helpt nu nog hopen op een wondertje! die wel blijft plakken
hoi Ja overgewicht is een reden maar pin je daar echt niet op vast! Tuurlijk is het beter om wat minder te wegen maar verwacht niet gelijk wonderen. Ik ben er 6 jaar geleden achter gekomen dat ik pcos heb, toen de malle molen ingeweest en 2 keer zwanger geworden met 50 clomid. Nu waren we voor de 3e bezig en ik kreeg geen eisprong met 50 100 en 150 dus toen naar de puregon en pregnyl. Ook ik heb overgewicht en ben de laatste 5 maanden 30 kilo afgevallen, erg mooi en goed maar het is niet zo dat mijn lichaam nu opeens dacht van he nu kan ik het zelf weer. Ik heb de laatste anderhalf jaar 4 keer een eisprong gehad en ben 3 keer zwanger geworden waarvan 2 keer een mk en ik nu weer zwanger ben! Dus het kan echt goed gaan!
Hi Meiden, ik wacht nu op mijn ongi, dus even afwachten, bedankt voor jullie lieve woorden, weet ook wel dat het goed komt, maar hoelang moet i nog wachten, ik wil zo graag. gisteren waren we bij mijn (oud) oom en tante, (broer en zus van mijn opa en oma), die hebben zelf geen kinderen, dus wij zijn een beetje hun klein kinderen, en zij zijn al oud hoor, mijn tante is 86 en mijn oom wordt over 2 weken 89.. Zij heeft voor ons en mijn broertje en zijn vriendin een hele doos met kleertjes zitten breien!! dat was zo lief.. ze wilde het vast aan ons geven omdat ze er misschien niet meer bij zijn als we zelf kindertjes krijgen, nou ik zei je moet nog maar even blijven leven, want hoop dat het niet lang meer gaat duren dacht ik... dus alweer een hoop in de goede richting.... Ja overgewicht, wat is overgewicht, de artsen zeggen dat ik geen overgewicht heb, maar ik ben wel te zwaar, vorig jaar 15 kg afgevallen, zat ik opeens op de 58, ben 1.65. dat was erg weinig maar kwam ook door de stress op mijn werk toen, nu ben ik weer lekker aant eten en zit ik ongeveer op de 72 kg, dat is te zwaar, het probleem zit het me echt in mijn buik, ik ga vanaf vanavond ook proberen om elke avond buikspieren te doen! dus we gaan de goede kant op. Nogmaals bedankt meiden, en we houden elkaar op de hoogte!! zo komen we er wel doorheen!! hoe is het nu met jullie? Lekker weekend gehad? Succes deze ronde!!