Wanneer word welke behandeling voorgesteld ? Bijv ivf iui etc

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ano19, 5 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ano19

ano19 Actief lid

11 mei 2015
    222
    32
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij zijn ons aan het orrienteren voor het geval het zover moet komen.

Voor de sterilisatie was ik vrijwel altijd direct zwanger. Gelijk de eerste maand. Tot 5 keer toe. 2 jaar na sterilisatie heb ik het met een operatie terug laten draaien. Mijn amh waarde zijn 5.68. Hsg was positief. We hebben 65% kans maar binnen een jaar. Ik vind dat eerlijk gezegd niet heel veel. En daardoor staan wij er niet heel positief in en willen daarom vast alles uitgesloten hebben voor we een traject in gaan. Ik ben gaan tempen, sperma word nagekeken as maand. Hsg dus gehad in deze cyclus. Amh waarde zijn top. Eileiders zijn volledig open en goed herstelt. We volgen mijn eisprong etc. Dus we doen alles voor we een traject gaan volgen. Maar hebben wij dan alleen kans op ivf of ook andere trajecten ? Ivf word 3 keer vergoed maar hoe zit dat met de rest ? Wanneer heb je recht op ivf ? Wij werden al door verwezen voor ivf omdat zwolle de operatie niet wou doen en wij het wel graag eerst zo willen en dan pas ivf. Dus hebben we de operatie elders laten doen.
    Alvast bedankt voot antwoorden

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Eerlijk? Toen wij bezig waren was de kans na 2jr nog 32% en moesten we nog een half jaar zelf proberen. De grens voor iui is 30% kans en ik denk voor ivf 20%.... dat is niet leuk maar geeft mss wel een ander perspectief op jouw 65%

LauraIT vindt dit leuk.
  3. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Je komt in aanmerking voor iui als het zelf proberen niet lukt voor een bepaalde tijd (meestal een jaar + onderzoeken na dat jaar). Of als je man een mindere zaadkwaliteit heeft. Of als er iets met jouw baarmoeder zou zijn, wat nu niet is.

Als het na 6-12 pogingen iui niet lukt, ga je vaak door naar ivf. Of als er verminderde zaadkwaliteit is, die te slecht is voor iui. Of andere medische noodzaken.

Als de zaadkwaliteit zo slecht is dat iui en ivf niet kunnen, of als er andere medische noodzaken zijn, dan t icsi.

Dus je zult echt nog even zelf door moeten... je krijgt het niet zomaar. Wie weet ben je wel gewoon snel zwanger? :) 65% lijkt weinig. Maar per ronde heb je 10% kans op een zwangerschap ;) en van de ‘gezonde’ koppels is 70-80% in een jaar zwanger, dus heel veel verschil is dat niet.

4. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Alledrie de trajecten worden trouwens vergoed als er een medische noodzaak is. Uit je basisverzekering. Je eigen risico gaat natuurlijk wel eerst op.

5. Kippie13

Kippie13 Fanatiek lid

29 jan 2021
    1.387
    1.716
    113
    Vrouw
  6. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Aanvullend op wat hier boven al geschreven staat; wij hadden op papier ook ruim 60% kans dat het onszelf zou lukken. Inmiddels zijn we 5 jaar verder en staan nog met lege handen. Hier een combinatie van IVF en ICSI ondanks voldoende semen en goede kwaliteit. IUI is niet zinvol als het opgewerkte semen onder de 1 miljoen is, uit mijn hoofd. In principe zit er geen maximum op het aantal IUI behandelingen verzekering technisch (als ik het me goed herinner, heb hierover wel eens gebeld met ZK). Maar...een ZH gaat niet eindeloos door, het moet wel extra kansen bieden. Bij mij wilden zowel wij als het ZH op een gegeven moment meer informatie (dus zitten er eicellen in de follikels, zijn ze van goede kwaliteit, ontstaan er embryo's). Daar geeft IUI geen antwoord op en IVF/ICSI wel. Van de laatste krijg je inderdaad maar 3 pogingen vergoed (poging telt vanaf een punctie -in NL in ieder geval).

Succes met jullie traject!

7. ano19

ano19 Actief lid

11 mei 2015
    222
    32
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt! Wij hebben al wel een verwijzing ivf liggen maar gaan eerst zelf proberen. Wij kregen door sterilisatie al ivf. Ondanks hersteloperatie. Ivf zou 50% kans zijn dus wel minder dan na herstel

Deel Deze Pagina