Wie zwanger van meerling bij 3 follikels (IUI)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Franny72, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Franny72

Franny72 Actief lid

27 mrt 2013
    144
    0
    16
    Vandaag op CD10 heb ik een echo gehad, daar zagen wij 3 eitjes 2 van 14mm en 1 van 15mm. Wij kregen het advies om er over na te denken of wij deze IUI ronde aan ons voorbij wilde laten gaan of toch doorgaan. DIt omdat er een verhoogde kans is op een tweeling.
    Nou heb ik van nature 2 keer een zwangerschap van een tweeling gehad. 1 Waar mijn dochter er gelukkig nog is haar tweeling raakte ik met 13 weken kwijt. En mijn laatste zwangerschap 3 jaar geleden was ook een tweeling helaas is dit met 15 weken niet goed gegaan.
    Mijn lief en ik hoefde niet lang na te denken we gaan ervoor, gyneacoloog durft het aan en wij ook wel met verhoogde kans op een meerling.
    Toch vraag ik mij af of er iemand is die inderdaad een meerling kreeg? Natuurlijk mogen de meiden die een eenling hebben ook reageren:D

2. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    2 jaar geleden zwanger geworden van Iui 6
    3 follikels en zwanger van een tweeling!

3. Franny72

Franny72 Actief lid

27 mrt 2013
    144
    0
    16
    Wauw!!!!! ik ben echt benieuwd of het lukt. Heb jij Clomid gebruikt? Ik wel namelijk omdat mijn eitjes "lui"waren zo nioem ik het maar hahahhahah

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Mn dochter is ontstaan uit een iui met drie follikels, maar is dus een éénling. Ik vraag me af bij hoeveel procent het wel een twee (of drie...)ling wordt.

5. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    1x IUi met 3 grote follikels = niet zwanger
    1x natuurlijk geklust met 1 gesprongen follikel, 2 grote en 2 kleinere follikel en was zwanger van 1 kindje..

6. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Overgens ben ik in het buitenland onder behandeling en hier voeren ze niet eens iui met 1 follikel uit, minimaal 2 maar het liefst 3 vanwege de slagingskansen....

7. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Hoi Franny,

Hier ook 3 follikels en zwanger geraakt van eentje. De kans op een meerling is niet zo groot, had ik begrepen. Maar het risico was voor ons ook geen dealbreaker :)

Ik duim voor je!

8. Franny72

Franny72 Actief lid

27 mrt 2013
    144
    0
    16
    Wauw wat prachtig. Mag ik vragen waarom jullie iui moesten doen?

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb 2x drie eitjes gehad en 3x twee eitjes. Helaas geen een keer zwanger. Rest van de cyclussen 1 ei en dus ook niet zwanger. Als ik nu weer meerdere eitjes zou hebben (max 3), dan zou ik er weer gewoon voor gaan en het risico voor lief nemen.
    Wij klussen overigens nog wel zelf.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier ook een keer een IUI gehad met drie volgroeide follikels. Helaas niet zwanger geworden.

11. Franny72

Franny72 Actief lid

27 mrt 2013
    144
    0
    16

Dat is inderdaad heeel jammer.
    Ik hoop dat het snel raak zal zijn voor ons beide!;)

12. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij hadden ruim 3,5 jaar geleden ook 3 follikels, moesten er ook even over nadenken en omdat het de 6e en voor ons laatste IUI was hebben we het risico genomen en onze zoon van bijna 3 jaar is het 'resultaat'. Ik was destijds zeker net na de test bijna nog blijer met het feit dat het geen IVF hoefde te worden, dan met de zwangerschap op zich :D

Inmiddels gaan we al weer een tijdje voor een 2e (nog zonder medische hulp). Hoop heel erg dat dat lukt!

@Franny: Succes en spannend hoor! Weet je al wanneer de IUI is? En ik ben heel benieuwd hoe het afloopt, hoop dat je dat hier wil delen!

13. Franny72

Franny72 Actief lid

27 mrt 2013
    144
    0
    16

Hai Jorrietje wat een prachtig verhaal! Wij hebben direct aangegeven door te gaan gezien mijn leeftijd en het al 14 maanden zelf te hebben geprobeerd. Ik hoop dat wij beiden verblijd zullen worden met een wolk van een baby:D. Wij hopen morgen een positieve test in handen te hebben dan volgt maandag onse 1ste iui. Aangezien ik 3 eitjes had van groot fotmaat ben ik heel bang te vroeg een ovulatie te hebben. Dan is het hopen dat het ons lukt op "eigen kracht".

Heel veel succes! !!

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Franny Onze meid is inmiddels bijna zes, hoor.:) Hier nog wel een kinderwens. Maar we hebben het om medische redenen op een laag pitje moeten zetten. Dus de kans dat hier nog een kindje komt, is heel erg klein. Succes, ik hoop voor je dat het raak is!

15. pippeke

pippeke Niet meer actief

nu kan ik hier ook komen spieken hihi!
    er zijn er 3 in de race! 14, 13 en 11 mm

en als ze alle 3 door groeien gaan we er gewoon voor hoor!

16. Franny72

Franny72 Actief lid

27 mrt 2013
    144
    0
    16
    Heel veel succes pippeke, ik had gisternogeen echo alle drie eitjes waren doorgegroeid! Dus alle drie doen mee, vandaag IUI gehad wachtbankje maar uit de schuur gehaald en opgepoetst ga er zo op zitten. WIj hadden meer kans volgens gyneacoloog omdat wij vrijdag zondag nog zelf geklutst hadden. Mijn man zijn zaad is goed ik heb problemen met mijn eitjes die niet groeide, Clomid 50mg gekregen en dus knallers. Maak van nature meerdere eitjes mijn dochter is helft van een tweeling verloor haar tweeling met 13 weken. Spannend wens jou heel veel succes op naar een prachtige gezonde baby of baby's:D;)

17. pippeke

pippeke Niet meer actief

dank je wel! ik duim vast voor jou!

hier probeer ik ook een voorraad zwemmers aan te leggen maar het zaad is niet al te best dus of het zin heeft...

18. Franny72

Franny72 Actief lid

27 mrt 2013
    144
    0
    16
    Laten we zeggen waar je man niet kan compenseer jij met eitjes, weet niet hoe slecht zijn zaad is maar je hebt er maar 1 nodig! Bij ons kan de dokter wel zeggen dat we grote kans hebben het is toch ook een beetje geluk hebben lijkt wel. ja toch:)

19. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik duim voor jullie :)

20. pippeke

pippeke Niet meer actief

Het was maar net genoeg voor iui. Anders icsi.
    Maar je hebt gelijk, we hebben er maar 1 nodig..of 2 hihi

Deel Deze Pagina