hey dames.. wie heeft ervaring met iui behandeling? en hoe lang duurt dat allemaal? ik ga morgen naar de dokter en om zon behandeling vragen.. maar weet niet of je dat zomaar krijgt?
Dag Noena, In het even voorstellen topic las ik dat je 7 maanden bezig bent om zwanger te worden. Normaal gezien moet je een jaar pilloos zijn voor je naar de huisarts stapt (in BE ga je meteen naar gyn). De ha zal je ofwel meteen doorsturen ofwel enkele basic onderzoeken doen en je dan doorverwijzen naar de gyn. Daar worden er weer heel wat onderzoeken gedaan bij de man en de vrouw die uitzoeken of er een probleem is en indien ja, wat de juiste behandelingsmethode is (IUI/IVF/Clomid etc). Je vraagt dus niet zomaar naar een bepaalde behandeling (sorry maar dat vond ik zelfs een beetje raar overkomen voor ons meiden die al meer dan een jaar of zelfs al enkele jaren bezig zijn), dat is iets wat de gyn na grondig onderzoek pas voorsteld. Ik ken je achtergrond niet maar als je "nog maar" 7 maanden (wat voor jou wss wel heeeeeel lang lijkt) bezig bent is volgens mij de kans erg klein dat de ha je nu al verder zal sturen. Als ik je een raad kan geven, probeer het zo lang mogelijk op eigen kracht te doen... tot 12 maanden is de kans op een natuurlijke zwangerschap nog heel groot en neem van mij aan dat de MMM emotioneel niet te onderschatten is! Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt. Groetjes, Marisha