IUI Behandeling.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MelissaPeterVernes, 8 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelissaPeterVernes

MelissaPeterVernes Nieuw lid

8 dec 2021
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal.

Mijn man en ik hebben sinds 4 maanden een IUI traject en ik heb hierover bepaalde vragen,waarop ik in het ziekenhuis eigenlijk weinig antwoordt op krijg.
    Hopelijk zijn er mensen met hetzelfde probleem.

Ik heb spuit nu bijna 4 maanden fostimon en heb 3 inseminaties gehad en alle 3 helaas mislukt, ik vraag mezelf eigenlijk af hoe het iedere keer kan wij roken niet drinken niet , sporten allebei intensief en leven heel gezond er is ook niks bij ons gevonden verder waardoor het niet zou kunnen lukken overigens.
    Ik spuit nu 3 maanden fostimon het is inmiddels alweer verhoogd de dosering en ik spuit pregnyl voor de eisprong.
    Normaal gesproken heb ik op maandag mij eisprong , dus je zou zeggen dat ze dan op zn minst pas zaterdag kunnen insemineren.
    Dit is dus niet gebeurd ik ben op vrijdag geinsemineerd wat na mijn idee veeel te vroeg is.

Ook ervaar ik iedere maand steeds meer andere menstruatie klachten enorme buikkrampen zo erg dat ik zelfs niet eens kan bukken terwijl ik dan eigenlijk nog in de 2 spannend weken zit waarbij het de vraag is of het is gelukt
    Meestal als ik deze klachten krijg weet ik dat het dus is mislukt..
    Het lijkt iedere maand wel steeds meer te veranderen en meer pijn te doen.

Iemand ervaring???

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Helaas is het feit dat er geen oorzaak is gevonden en je gezond leeft niet van invloed. Dat zegt eigenlijk niets.

wat je omschrijft tav de eisprong is lastig te beoordelen. Je kunt er in principe vanuit gaan dat ze in het ziekenhuis weten wat ze doen en dat het niet te vroeg zal zijn geweest.
    Krijg je follikel metingen en hoe groot was follikel toen je pregnyl zette? En hoeveel tijd zat er toen tussen pregnyl en de inseminatie?

de klachten die je omschrijft gaan dus over de dagen voordat de menstruatie doorbreekt? Er zijn hier veel vrouwen die dat ervaren. Het zegt helaas allemaal niets. Maar snap wel dat je er vraagtekens bij zet als je dat eerder nooit zo hebt ervaren.
    Door het hormoon gebruik kunnen menstruaties ook anders verlopen.

het is helaas een frustrerend proces waarin je met allemaal vragen zit waar het ziekenhuis gewoon geen antwoord op kan geven. Ze weten gewoon niet waarom het bij jullie (en heel veel anderen) niet lukt. Soms kom je daar gaandeweg nog achter als je overstapt op ivf bijv. (Dan merken ze bijv dat er geen bevruchtingen plaatsvinden en dan geeft dat extra info). Of kom je op het punt dat je in het buitenland nog wat extra onderzoek laat doen. Maar vaak zul je er nooit achter komen.

Enige dat je kunt doen na een mislukte poging is jezelf weer bij elkaar rapen en weer doorgaan.
    En goed in contact blijven met de artsen en kijken wat er evt anders/beter kan.

3. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier hadden we 7 IUI pogingen nodig voordat het raak was. Wat ik heb begrepen is er ook maar 15% kans na elke IUI.
    Ik ken meerdere stellen die 6 of 7 IUI nodig hebben gehad.

ondanks dat ik in het begin geen hormonen heb gespoten, had ik wel een eisprong.
    ik spuit nu overigens ongeveer 36 uur voor de inseminatie mijn Ovitrelle.

Is er een foam echo gedaan of een HSG?
    Zo kan gekeken worden of de eileiders open zijn.

heel veel succes! ❤️

Deel Deze Pagina