IUI bij onbegrepen onvruchtbaarheid: zinvol?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Pien15, Jul 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Mysteriousgirl: da's mooi snel! Dan begin je een week eerder dan ik. Het lijkt mij ook erg spannend. Heb je de prikinstructie al gehad? En welke medicijnen krijg jij? Ik wens je alvast heel veel succes!

2. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    @Pien15
    Ik begin als 't goed is volgende week zondag (cyclusdag 3) met Menopur (7 dagen) en daarna 1x Pregnyl voor de eisprong.
    À.s. dinsdag krijg ik de prikinstructie.
    Vind 't heel erg spannend.
    En wanneer begin jij precies? En welke injecties?
    Alvast veel succes!

3. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Mysteriousgirl: ah dat is precies wat ik ook krijg aan medicatie, toevallig :)! Maar ik krijg een ander merk dan pregnyl, maar de werking schijnt hetzelfde te zijn. Cyclusdag 3 van de volgende ronde is voor mij over ongeveer 2 weken. De prikinstructie heb ik al gehad. Ik vond het niet echt pijnlijk, maar wel wat omslachtig...
    Ik vind het ook erg spannend. Vertel jij dit aan je omgeving? Mijn directe familie en vrienden weten wel van onze moeilijkheden, dus die zal ik z.s.m. inlichten dat we met IUI beginnen. Maar op het werk weten ze nog niets... Ik verwacht wel begrip, maar zie er wel tegenop om het te vertellen. Ik werk fulltime dus ze gaan m'n ziekenhuisbezoekjes wel merken... Hoe ga jij daar mee om?
    Lijkt me leuk elkaar wat volgen in dit traject :).

4. Mysteriousgirl

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    #44 Mysteriousgirl, Aug 12, 2012
    Last edited: Aug 12, 2012
    @Pien15 Ik heb dit wel aan directe ouders en vrienden verteld en op 't werk aan mijn manager en drie directe collega's.
    Ik werk ook fulltime, dus ik had weinig keus.
    Gelukkig krijg ik alle vrijheid van mijn baas om dit te doen.
    Het voelt ook prettiger dan telkens iets te moeten bedenken.
    Lijkt me leuk om je te volgen ja.

5. Daycey

Daycey Actief lid

Aug 7, 2012
    370
    3
    18
    Female
    Nootdorp
    @pien, ik heb ook gewoon op mijn werk verteld waar we mee bezig zijn. Meteen van begin af aan heb ik het mijn leidinggevende verteld en een week later heb ik de rest van het team gemaild. Wat onpersoonlijk, maar zo weet iedereen het tegelijk en voorkomt het van die wandelgangverhalen.
    Ik zit in het onderwijs, dus heb veel vergaderingen en besprekingen op het laatste momnpent af moeten zeggen. Bovendien zagen collega's steeds andere mensen voor de klas staan in mijn groep. Daarom heb ik het meteen verteld aan iedereen.
    Het is echt aan te raden, je hoeft dan niet stiekem te doen en je kunt ook gewoon verdrietig zijn als je een keer een rotuitslag hebt gekregen.

Succe!

6. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Bedankt meiden, ik heb jullie tips vandaag direct ter harte genomen :). Ik werk op een kantoor in een ruimte met 6 werkplekken, aangezien ik er 4 dagen per week zit en 's ochtends vroeg begin en eind v/d middag pas weer weg ga, valt het toch op als ik ineens om 10 uur ofzo kom aankakken ;). Gelukkig ben ik wel flexibel in mijn werktijden en heb ik tot nu toe al mijn ziekenhuisonderzoekjes in de baas z'n tijd mogen doen. Lijkt met best lastig Daycey als je in het onderwijs zit! Dan moet er natuurlijk wel altijd vervanging zijn.

Nou vandaag collega nr. 1 van ons aankomende traject verteld. De rest is op vakantie of had een dagje vrij. We zaten toch al in de 'hormonen sferen' te kletsen dat ik een mooi bruggetje vond om het maar te vertellen. Viel best mee. En natuurlijk vond ze het spannend voor me en was er begrip. Misschien dat ik dus ook wel aan iedereen apart een keer vertel, dan moet ik misschien wat vaker, maar dan heb ik niet gelijk de aandacht van de 'hele' club (zal toch 5 collega's moeten inlichten uiteindelijk). Maar goed, dit heb ik alvast maar gehad... ;)

Dit is onze laatste ronde en ik vrees dat ik spontaan 'van de leg' ben geraakt, als mijn temp morgen niet stijgt, weet ik het niet meer... Ik had vrijdag ovutestjes gedaan en die was positief, zaterdag was deze weer negatief. Dus dacht dat ik dan zondag toch wel een ei gehad zou moeten hebben, maar het lijkt er op dat deze nog ff op zich laat wachten... En daar zit ik dan weer niet op te wachten, want dan duurt het alleen nog maar langer voordat de IUI beginnen kan....

7. Mysteriousgirl

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    @Pien15
    En opgelucht dat je 't alvast aan 1 collega hebt verteld?
    Hopen dat de tijd snel gaat voor je en dat je voor je IUI nog zwanger raakt :)
    Ik moet morgen voor de prik-instructie naar 't ziekenhuis.
    Vind 't maar eng, maarja alles voor 't goede doel.
    Heb 't er wel moeilijk mee :(

8. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Ja het voelt wel goed moet ik zeggen. Jij veel succes morgen!
    Zag dat je ook mee bent gaan schrijven in het andere topic van IUI augustus. Zullen we daar gezellig verder kletsen? Daar zijn nog meer meiden die net beginnen met IUI.

9. Mysteriousgirl

Nov 1, 2011
    659
    0
    0
    Dankje! Dat is goed. Spreek je daar.

10. Daycey

Daycey Actief lid

Aug 7, 2012
    370
    3
    18
    Female
    Nootdorp
    Op zich valt het wel mee in het onderwijs. Als er geen vervanging is, wordt de groep verdeeld over andere groepen. Niet ideaal, maar het ziekenhuis gaat voor!

11. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Zo is dat Daycey!
    Kom je ook meekletsen in het topic IUI in augustus, net als mysteriousgirl en ik? Daar zijn wat meer meiden die niet begonnen zijn of bijna gaan beginnen. Of ben je misschien al veel langer met IUI bezig? Kijk maar even!

12. Daycey

Daycey Actief lid

Aug 7, 2012
    370
    3
    18
    Female
    Nootdorp
    Wij zijn inmiddels 'klaar' met iui. Een tijdje terug hebben wij te kennen gegeven dat we grasg met ivf door zouden willen en dat mag van de artsen. Ik zal wel eens in dat topic kiken of ik nog tips oid kan geven ;)

Nog een weekje wachten, dan begint mijn nieuwe cyclus en als het goed is ook ivf! Eerst vanmiddag nog een test ozt afwachten, die mijn vriend ivm koorts nog eens moet doen voor het echte groene licht.... Spannend!

13. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Spannend Daycey! Jammer dat het niet met de IUI is gelukt. Ik zie nu inderdaad ook aan je banner dat jullie gaan starten met IVF. Hopelijk wordt dat dan eindelijk voor jullie de oplossing voor een mooi en lief kindje :). Heel veel succes gewenst met de IVF, hopelijk kunnen jullie snel beginnen, en bedankt voor je adviezen in dit topic :).

14. Daycey

Daycey Actief lid

Aug 7, 2012
    370
    3
    18
    Female
    Nootdorp
    Graag gedaan! Wij hebben inmiddels groen licht en anderen help ik graag met mijn ervaringen!

15. Pien15

Pien15 VIP lid

Oct 12, 2010
    5,789
    191
    63
    Mooi dat jullie groen licht hebben :). Nogmaals heel veel succes!!

16. linda73

linda73 Actief lid

Jul 22, 2009
    114
    0
    16
    Jiska, wij moesten ongeveer een jaar wachten omdat ik een keizersnee heb gehad. Wij zijn toen ook direct weer begonnen met de IUI...

Share This Page