IUI: Clomid en Ovitrelle vragen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Fennec, Oct 23, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    #1 Fennec, Oct 23, 2017
    Last edited: Oct 23, 2017
    Wij doen deze maand voor het eerst IUI. Daarvoor heb ik Clomid geslikt (2x 50mg per dag) en gisteren Ovitrelle gespoten. Ik heb een paar vraagjes daarover.

Wat betreft de Clomid heb ik weinig bijwerkingen gemerkt. Behalve veel meer slijmerige afscheiding (I know, sorry voor de details). Is dat normaal?

Verder heb ik de afgelopen dagen dat mijn linkerhand en voet "slapen" terwijl er niks bekneld zit. Heel raar. Kan dat ook door de Clomid komen?

Wat betreft Ovitrelle hoorde ik dat het beter is om deze in je bovenbeen te spuiten ipv je buik en dat je de spuit het beste een half uur vooraf uit de koelkast kan halen. Klopt dit? Toen wij het gisteren spoten (koud uit de koelkast) voelde de vloeistof heet onder mijn huid.

Edit: ik heb ook heel erg slecht geslapen na de Ovitrelle (is niks voor mij). Komt dat ook daardoor?

2. Lilyam

Lilyam Actief lid

Nov 18, 2016
    285
    56
    28
    Ik heken jouw klachten niet.

Ik had veel last van hoofdpijn van de Clomid. Van de Ovitrelle had ik alleen lichte krampjes. Ik haal de Ovitrelle ook een half uur vooraf uit de koelkast.

Fennec likes this.
  3. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

@Fennec Ik heb geen ervaring met clomid, wel met ovitrelle.
    Ik spuit in mijn buik, haal ook half uurtje ervoor uit de koelkast. Heb altijd kast een beetje als het erin zit, daarna gaat het redelijk. Verder niet echt bijwerkingen van de ovitrelle, en hij is vaak al met 7/8 dagen uit mijn lichaam vandaan.

Fennec likes this.
  4. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

Fennec likes this.
  5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ik heb ook ovitrelle gebruikt maar herken je klachten niet. Haalde het idd wel half van te voren eruit dan is het niet zo koud, spuiten deed ik altijd gewoon in mijn buik met ovitrelle net zoals rest.
    Het slechte slapen herken ik ook niet.
    Ik heb trouwens tot ruim 13 dagen na ovitrelle positief getest, niet zwanger helaas.

Fennec likes this.
  6. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Dat is goed om te weten, voordat ik straks blij wordt van niks.... Bedankt voor je reactie en wat moet dat naar zijn geweest :(

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ja dat was niet leuk nee.....

Gisteren weer tp gehad van 2 dag 5 emmys hopen nu op beter nieuws.
    Jij ook heel veel succes

Fennec likes this.
  8. Fennec

Fennec Fanatiek lid

Dec 30, 2016
    2,480
    2,974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik ga voor je duimen! Dat deze maar mogen blijven plakken :)

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Dat is heel erg lief Dank je wel ♡

Fennec likes this.

Share This Page