Hi dames, Hopelijk kan iemand me helpen. Wij worden geadviseerd om met ivf te beginnen ivm mogelijk vervroegde overgang. Echter is mijn AMH nog best oke (1.8) en heb ik een regelmatige cyclus. Ik heb wel een korte LF (9-10 dagen) maar daarmee ben ik ook zwanger geworden van mijn dochter in ronde 6. Dus best snel. Echter heb ik ook veel symptomen van oestrogeen dominantie. Nou heb ik van de arts Utrogestan gekregen om eerst te proberen voordat we met vruchtbaarheidsbehandeling beginnen, omdat ik direct ivf wel erg resoluut vind. Er staat op de verpakking : beginnen na positieve ovulatie. Maar wanneer is dit? Ik doe ovulatie testen. Vanochtend een positieve ovulatietest. En ik heb vaak 36-48 uur na de eerste piek standaard enorme ovulatiepijn, een uurtje ongeveer en nadat dit verdwijnt nergens meer last van, en geen positieve test meer. Ik heb het idee dat dit de allerlaatste groeipijn is net voor het moment dat mn ei echt springt. Ik kan namelijk dan nauwelijks lopen vd pijn, echt verschrikkelijke pijn vele malen erger dan menstruatie. Zou ik dan bijv 2 dagen na deze pijn beginnen met de utrogestan? Temperaturen doe ik niet omdat ons dreumes meisje nog wel eens wakker wordt snachts en de ene x om 5 uur wakker is, andere keer 7 uur.
Ik zou 48 u aanhouden. Bij IUI was het altijd 36 u na ovitrelle de IUI en die avond moest ik dan beginnen met utro (dus ook rond de 48).
Ja en het is niet erg om wat later met de utrogestan te beginnen, het is meer ter ondersteuning toch? Dan komt het minder nauw.