Bewaren van gonal-f

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by ShallY, Mar 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    In het foldertje die ik erbij had gehad stond ik dat je de gonal buiten de koelkast kan bewaren, als het maar onder de 25 graden blijft en binnen 28 dagen wordt gebruikt. Van de vorige ronde heb ik dus nog iets over. Durf ik dit nog te gebruiken of zal ik maar een nieuwe gebruiken?

Achteraf gezien stom en had ik het gewoon in de koelkast moeten bewaren. Of toch niet stom?

2. pippeke

pippeke Niet meer actief

Nee na aanbreken blijft het toch 28 dagen. Weet je nog wanneer je hem hebt opengemaakt?
    Hier ligt hij ook gewoon in de kast voor de volgende ronde. En de dichte in de koelkast

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

Dec 4, 2011
    3,414
    0
    36
    Female
    zuid holland
    +1 alleen hier puregon maar dat is hetzelfde principe

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    16 februari voor het laatst gebruikt. Maar ik kan die dus morgen gewoon weer gebruiken en op maken voordat ik een andere pak?

De dichte liggen wel in de koelkast.
    Waarom kan je wel een gebruikte pen buiten de koelkast bewaren en dichte wel in de koelkast?

5. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

Feb 18, 2014
    837
    303
    63
    De gyn had tegen mij gezegd dat het buiten de ijskast bewaard mag worden, maar de verpleegkundige en de apotheek zeiden in de ijskast. Ook op de verpakking staat bij mij een sticker dat het gekoeld bewaard moet worden. Ikzelf heb geen idee, maar toch maar in de ijskast gedaan.

6. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Bezig met zwanger raken en teleurstellingen verwer
    Het uiterste zuiden
    Gonal f mag na eerste gebruik buiten de koelkast bewaard worden, let wel op want na openen is hij nog maar beperkt houdbaar!

7. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    idd gewoon even tellen hoeveel dagen het al open staat! Is het minder dan 28 dan zou ik het zonder problemen gebruiken, is het meer dan zou ik het niet durven en het terugbrengen naar de apotheek. Zoals iedereen al zegt is buiten de ijskast bewaren geen enkel probleem, zolang je het maar niet naast de verwarming legt ;).

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Dat is wel fijn, het mag dan nog gebruikt worden want in februari heb ik m voor t laatst ge ruikt.
    Er zit nog voor 2x in. Moet ik m na vanavond nog wel in de koelkast leggen voor morgen?

9. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Nee, nu heeft terugleggen geen nut meer zeker niet als het toch nog maar voor twee keer spuiten is.

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Pen ook altijd in de koelkast leggen want het medicijn erin is aangebroken!

11. pippeke

pippeke Niet meer actief

Nee is niet waar. De aangebroken pen mag je buiten de koelkast bewaren. Erin mag natuurlijk ook, maar hoeft niet. Een aangebroken pen is gewoon nog maar 28 dagen houdbaar, hoe je hem ook bewaard.

Share This Page