IUI(-d) juli/augustus 2018

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lalalaura, 7 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Dat zou ik wel willen maar dan maak je het nog concreter en is t dus nog een grotere val richting “beide benen op de grond”.
    Hihi bij de eerste tuurstreep zal ik dat zeker doen!

2. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Het hele traject speelt gewoon met je gevoel, en al die hormonen helpen daar ook niet bij mee.

@Coopertje17 precies uitrekenen doe ik niet, maar globaal (ben goed met maanden ect.) Wanneer zal de eerste echo zijn, welke maand kan ik misschien deze maand de kleine verwachten, hoe en wanneer zouden we het kunnen vertellen (rond om verjaardag, geplande familie bezoek).. ja dat speelt wel elke maand in me hoofd.

3. P1986

P1986 Actief lid

25 feb 2017
    446
    206
    43
    Het is echt een rollercoaster! In het begin begon ik wel met rekenen, wanneer zou ik dan zijn uitgerekend etc, maar dat heb ik al vrij snel naast mij neergelegd. Eerst moet er een tweede streepje zijn..

Volgende week heb ik een evaluatiegesprek over de hormonen en hoe nu verder. Vanaf september of oktober ermee beginnen. Hebben in september vakantie gepland en wil dan geen hormonen hebben, omdat ik ook niet weet hoe ik er op zal reageren.

Natuurlijk hoop ik dat het niet nodig zal zijn en deze maand alsnog positief gaat uitpakken, maar zoals eerder al gezegd, zijn er al weer tekenen van mijn menstruatie..

Hoe gaat jullie partner met het hele gebeuren om? Ik merk dat die van mij wel steeds wat meer bij de pakken neer gaat zitten... iedere maand toch weer een teleurstelling en word je weer met je neus op de feiten gedrukt.

4. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hier is dat een beetje een gekke situatie. Mijn vrouw heeft de hele riedel in haar buik natuurlijk al meegemaakt. Ze weet als geen ander hoe lang dingen kunnen duren. Ik had daarom stiekem wat meer geduld en begrip verwacht, maar ze is meer van:” op deze manier gaan we dit niet nog een keer zo volhouden, niet alles gaat om jou, je houdt jezelf maar onder controle.”

Soms is dat zwaar. Soms is het nodig. Maar echt niet altijd. Dan mis ik het “het echt samen doen”. Nu heb ik het gevoel vaak dat het voor haar wel prima is.

5. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Mijn partner is er erg gesloten mee. Laat zoiezo niet veel emoties zien, en vind het allemaal erg lastig te begrijpen. Soms lijkt het wel of ik elke maand kan uitleggen hoe het vrouwelijk lichaam werkt.
    Deze week iui gehad kwam de vraag en nu? ja wachten tot over 2 weken. En elke maand dat ik ongesteld wordt geeft hij zichzelf de schuld, Ja dat komt door mij. (hij heeft mindere kwaliteit zaad) en wat ik dan ook zeg, hij blijft zichzelf een schuldgevoel aanpraten

6. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Het blijft gewoon emotioneel belastend. Aan welke partij het dan ook “ligt”...

Mijn werk was altijd super relaxed. In het traject met mijn vrouw mocht ik bijna altijd mee, kreeg gewoon vrij. Wist dat het “extra” was, dus deed dan ook niet moeilijk als er aan mij iets extra gevraagd werd.

Maar nu... Hebben we een nieuwe directeur. En hij wil zo min mogelijk lesuitval, en in iedergeval dat alle lessen voor klas 1,2 en 3 vervangen worden..
    Nu is vrij vragen opeens extra belastend voor mijn collega’s. Ik draai over het algemeen de pittigste groepen. (We hebben 3 richtingen: zorg, koken en techniek) en ik geef praktijklessen aan de techniekklassen, en dan vooral klas 3/4x Dat zijn eigenlijk altijd pittige jongensgroepen. Echt niemand wil die overnemen... Moeten ze wel... Maar dat is afzien...

Gek genoeg trek ik me hier echt veel van aan. Ik wil mijn collega’s niet te veel belasten en voel zo veel extra druk erdoor.
    En dan dus dat mijn vrouw het eigenlijk ook wel gehad heeft. Met de hele situatie en met de hormonale variant van mezelf...

7. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Als je de druk op je werk valt snap ik dat het extra belastend voelt. En erg jammer dat je vrouw er ook een beetje klaar mee is.
    Hopelijk gewoon deze ronde zwanger en is die rugpijn niet van je misschien aankomende menstruatie

8. P1986

P1986 Actief lid

25 feb 2017
    446
    206
    43
    @Lalalaura dat is jammer dat zij zich zo gedraagt. Terwijl zij juist als geen ander weet hoe het is. Je wilt wel graag steun krijgen in zo'n situatie met ups en downs.

@miniVosje lastig als je vriend gesloten is. Er juist over praten lijkt mij vaak het beste. Een schuldgevoel lost trouwens ook helemaal niks op.. :(

Mijn man heeft prima zaad, dus heb het gevoel dat het aan mij ligt, ook al zijn alle onderzoeken goed. Ik heb geen schuldgevoel, maar had het natuurlijk liever anders gezien. Hij praat er ook moeilijk over en is best gesloten. Probeer er wel over te praten, soms doet hij luchtig, soms chagrijnig of boos als de menstruatie er weer is. We hebben een mooi leven samen, maar een kindje mogen krijgen is toch echt wel onze wens.

miniVosje vindt dit leuk.
  9. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Dat doe ik ook elke ronde hoor! Nu zou ik uitkomen op 18 mei en aangezien ik altijd overtijd loop hoop ik te bevallen op de 21e want dat is mijn trouwdag :roflmao:

miniVosje vindt dit leuk.
  10. Bloem1991

Bloem1991 Bekend lid

20 jun 2018
    523
    311
    63
    Vrouw

Ik ook precies zo, reken niks uit tot het 2de streepje zichtbaar gaat zijn.

En mijn vriend gaat er vind ik vrij goed mee om. Hij is er als ik hem nodig heb en wij praten er ook veel over omdat ik dat nodig heb. Hij vind het wel erg moeilijk omdat hij ziet wat ik er allemaal voor moet doen/ondergaan en ik mij ook schuldig voel omdat ik weet dat het aan mij ligt.. hij vind het dan moeilijk om daar mee om te gaan en vind het vervelend mij zo te zien vechten tegen die emotionele rollercoaster hij voelt zich vaak machteloos. Ergens zegt mijn onderbuik gevoel dat het wel goed komt als de tijd daar is, daardoor hou ik nog hoop dat het goedkomt. Maar het neemt inderdaad ook de nodige spanningen mee in huis..

@Lalalaura wat vervelend dat je vrouw soms zo op je reageert. Misschien juist doordat ze weet wat je voelt en dat confronterend is gaat ze er niet verder op in? Lastig ook met je werk.. Heel hard gezegd maar probeer lekker aan jezelf te denken, als het goed is is het niet voor lange duur en hier kan je verder ook weinig aan doen. Maar snap dat het een dubbel gevoel geeft.

11. Diesel2013

Diesel2013 Bekend lid

6 jul 2018
    738
    565
    93
    Vrouw
    @Lalalaura vervelend dat jouw vrouw er zo mee omgaat en dat lijkt me voor jou ook weer lastig om mee om te gaan!?
    Ik herken jouw gevoel wat betreft het werk. Ik heb dat ook heel sterk! Ik werk op een advocatenkantoor waar hard en lang werken normaal is en daarbij heeft niemand kinderen of een kinderwens. Ik voel me zo bezwaard als ik weer vrij moet vragen voor onderzoeken o.i.d. Ook omdat mijn collega's moeten invallen voor mij, wat ze niet echt leuk werk vinden...
    Over drie weken ben ik 'werkeloos' dus dat zou zo ontzettend veel rust geven! Hier kijk ik onwijs naar uit en ga ik lekker voor mezelf beginnen. Wordt pittig dat zeker, maar wel mijn eigen tijd indelen.

Mijn partner gaat het heel makkelijk mee om, als ik wil praten dan praten we en als ik dat niet wil dan hoeft het niet. Een kindje was voor hem geen must, dus voel ik me (meestal) niet heel erg schuldig dat het probleem bij mij ligt. Maar goed, er zijn natuurlijk momenten dat ik denk dat hij beter een andere relatie aan kan gaan omdat ik hem misschien wel geen kindje kan geven.

Grappig dat sommige juist wel tellen en andere niet :) Ik doe dat niet, eerst maar eens zwanger worden hihi.

@Bloem1991 ik heb hetzelfde gevoel als jou. Ook het idee dat het wel goed gaat komen. Maar ja, dat zijn momenten, soms is het weer anders.

Vandaag had ik mijn fm. Ik had 1 kleine, 1 mooie grote en 1 te grote follikel. Te groot houdt in dat ze denkt dat het eitje misschien al gesprongen is en dat we dus te laat zijn. Als dat zo is dan is het een cyste. Als we nog wel op tijd zijn dan moet ik donderdag voor iui.
    Ik moet morgenmiddag bellen voor de uitslag van het bloedonderzoek. Dan hoor ik dus of we nog op tijd zijn. Zo ja, moet ik Pregnyl spuiten, zo nee moet ik de derde dag van mijn cyclus weer komen voor een echo om te kijken of de cyste weg is.

12. Bloem1991

Bloem1991 Bekend lid

20 jun 2018
    523
    311
    63
    Vrouw
    Fijn dat je straks je eigen tijd in kan delen, denk dat dat al veel rust geeft!
    Spannend hoop dat je nog op tijd bent! Succes morgen middag hopelijk meer duidelijkheid.

Diesel2013 vindt dit leuk.
  13. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @Bloem1991 ooo ik hoop voor je dat de follikel gewoon toevallig te groot was!
    Laat je even weten hoe het gegaan is?

Hier gaat het inmiddels al weer wat beter. Heb me erbij neergelegd dat we nog een ronde door moeten. Voortaan ben ik op woensdag vrij, dus morgen gaan we lekker naar Blijdorp. Even afleiding. Heb voor het eerst ook niet getest. Verwacht echt geen goed nieuws, maar ergens geeft het juist wel rust om gewoon maar te wachten.
    Het is zo donderdag...

Trassi vindt dit leuk.
  14. Bloem1991

Bloem1991 Bekend lid

20 jun 2018
    523
    311
    63
    Vrouw
    Ik heb geen follikel meting gehad, het is nog vroeg haha je hebt mij verward met @Diesel2013

Goed van je dat je afleiding zoekt. En precies wat je zegt het is zo donderdag. Ik duim nog steeds voor je!

15. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    O hahhaa ja sorry @Bloem1991 ik typte de verkeerde naam...

Bloem1991 vindt dit leuk.
  16. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Hoe gaat het @Lalalaura hou je het nog een beetje vol?

17. P1986

P1986 Actief lid

25 feb 2017
    446
    206
    43
    @Lalalaura nog geen menstruatie in zicht? Oeehh spannend!

Hier helaas vanmorgen al het eerste bloedverlies :(

18. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Vorige keer kwam er al wat bloedverlies door de utro heen, maar de ronde ervoor hield de medicatie het tegen. Nog niet ongesteld, maar dat zegt dus niets.
    Wel echt vandaag aanhoudend een misselijkachtig gevoel en buikpijn. Maar ook dat kunnen bijwerkingen zijn (daar ga ik wel vanuit).
    Wil ook een keer echt niet testen. Heb gewoon geen zin in weer een wit vlak... Morgen een dagje Blijdorp, dan heb ik een vrije dag maar ook voldoende afleiding.
    Denk dus dat alleen het gat tussen donderdagochtend en middag wat lastiger wordt...

19. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Neeee! Dat is echt kut!

20. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @P1986 balen zeg.

@Lalalaura veel plezier morgen, geniet ervan.
    En hopelijk wordt het niet testen straks beloond met een dikke knaller

P1986 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina