IUI(-d) juli/augustus 2018

Discussion in 'MMM clubs' started by Lalalaura, Jul 7, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

Apr 13, 2017
    2,538
    1,685
    113
    Zo spannend/ vervelend dat jullie die extra factor (hoeveel rietjes nog) hebt. Dat is 1 zorgen die ik niet heb.

Hier gaat het goed met de zenuwen. Vorige keer was mijn eerste iui (en met 2 eitjes) en dat is niks geworden. (Toen was ik mezelf wel gek aan het maken)

Nu de helft van de zaadkwaliteit. Vcm 0.34 (heel laag dus, min is normaal vcm 1) en maar 1 eitje.
    Ook het nieuws dat ik een traagwerkenden schildklier heb, verwacht ik er niet veel van.

Voor volgende ronde heb ik toch weer meer hoop. Ophoging van hormonen. (Van 25 naar 50) en ik krijg since gisteren medicijnen om me schildklier waarde omlaag te krijgen. (Heeel slecht, op het internet veel gelezen dat dit mensen erg hebben geholpen.)

P1986 likes this.
  2. P1986

P1986 Actief lid

Feb 25, 2017
    446
    206
    43
    @miniVosje ben je pas net getest op je schildklierwaardes? Kan mij voorstellen dat je dan weer meer hoop krijgt, nu je er medicatie voor krijgt!

@Theekopje1987 dat is zeker lief! Wel lastig idd van de rietjes... hoop dat het gelijk positief uitpakt natuurlijk!

3. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

Apr 13, 2017
    2,538
    1,685
    113
    Ik was in februari ook al getest. Het probleem is dat ze in nl hele ruime waarde hanteren. Voor nl alles tussen 0.4 en 4 is goed. Zo ik zit op 4.

In België en Duitsland willen ze de waarde onder 2 of soms zelfs 1 hebben om de kans op slagen groter te maken.
    Dus ben blij dat ik nu de mogelijkheid krijg om die waarde omlaag te krijgen

P1986 likes this.
  4. Bloem1991

Bloem1991 Bekend lid

Jun 20, 2018
    523
    311
    63
    Female
    @Theekopje1987 fijn dat ze zo meedenken! Ik voel er eerlijk gezegd niks bij.. op de natuurlijke weg lijkt voor mij onmogelijk dus ik heb geen gevoel of hoop erbij. Probeer mij mentaal voor te bereiden tot de dag dat ik ongesteld word maar vind het wel spannend nu het dichterbij komt. Omdat ik ook erg op hormonen reageer en nu dubbele moet spuiten weet ik niet hoe ik erop reageer en dat vind ik spannend. Plus de behandeling zelf natuurlijk, allemaal anders als het iui traject.

miniVosje likes this.
  5. Bloem1991

Bloem1991 Bekend lid

Jun 20, 2018
    523
    311
    63
    Female
    @P1986 hoe gaat het met prikken?

@Lalalaura hoe gaat het met jou?

Ik krijg als het goed is morgen na 16 uur een telefoontje van de bloeduitslag. Als die van ons beide goed is mogen we verder met ivf. Dus is wel weer even spannend..

P1986 and miniVosje like this.
  6. Bloem1991

Bloem1991 Bekend lid

Jun 20, 2018
    523
    311
    63
    Female
    Ik zie dit bericht net pas.. ik wist helemaal niet dat dit invloed heeft?.. Is er 1 om te onthouden dan! Wat voor medicijnen krijg je? En hoe gaat het met jou? Morgen is je nod zie ik, spannend heb je al een gevoel erbij?

7. Theekopje1987

Theekopje1987 Actief lid

Sep 21, 2018
    280
    299
    63
    Female
    Het lijkt erop, dat ik geen icsi ga doen!!
    Vind het nog heeel spannend omdat t 3 dagen van t voren is en er nog van alles kan gebeuren..

Attached Files:

Diesel2013, Trassi, Bloem1991 and 2 others like this.
  8. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    Jaaaaaaaaaaaa!!

Theekopje1987 likes this.
  9. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    Het gaat wel. Vandaag of morgen zet mijn menstruatie door, dan ga ik de laatste iui in. Kijk uit naar 16 oktober. Dan een afspraak met de dokter om te praten over hoe we verder gaan. Waarschijnlijk eerst wat meer onderzoek en dan ivf/icsi...

10. Bloem1991

Bloem1991 Bekend lid

Jun 20, 2018
    523
    311
    63
    Female
    Jaaa!! Wat goed!!

11. Bloem1991

Bloem1991 Bekend lid

Jun 20, 2018
    523
    311
    63
    Female
    Oké, afwachten tot 16 oktober dan.. ben benieuwd wat ze zeggen om verder te gaan. Spannend!

12. P1986

P1986 Actief lid

Feb 25, 2017
    446
    206
    43
    Wauwwiie!! Voorzichtig gefeliciteerd!! :D:thumup:

13. P1986

P1986 Actief lid

Feb 25, 2017
    446
    206
    43
    Probleem is ook een beetje dat alles in het traject zoveel spanning met zich meebrengt...

Het prikken gaat het goed. Stelt eigenlijk weinig voor. Heb verder wel wat lichtelijk hoofdpijn en vanaf vandaag zo nu en dan steken in mijn linkerborst. Herkent iemand dat? Stond wel in de beschrijving dat pijnlijke borsten een veelvoorkomende bijwerking is.

14. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

Apr 13, 2017
    2,538
    1,685
    113
    Blijkbaar heeft het invloed op de innesteling, en ook kan het voor miskramen zorgen. Omdat in het eerste semester de embryo op jouw schildklier leeft. En als die van jezelf al langzaam werk, wil je lichaam eigenlijk er niet nog iets bij hebben dat daar energie van nodig heeft. ( zoiets heb ik ervan begrepen)

@Theekopje1987 yeah!!! Gefeliciteerd.
    En nu de rest maar snel volgen.

Ik merk nog niks, en dat is opzich raar. Begin altijd met 2 dagen van te voren spotting. Maar mijn afscheiding is nogsteeds spier wit....
    Dus we zullen zien morgen

P1986 and Theekopje1987 like this.
  15. Theekopje1987

Theekopje1987 Actief lid

Sep 21, 2018
    280
    299
    63
    Female
    Mijn hemel wat mega spannend dan! Ga je morgen ook testen of als je overtijd bent? Mega knap dat je zolang kan wachten hoor! Ik hield t gewoon niet meer!
    Nou voelde ik ook wel wat atypische dingen en heb ik 2 dagen s nachts ongelofelijke buikkrampen en buikloop gehad (geen koorts, overdag voelde ik me ook prima, t duurde ook niet zo lang), dus ik was wel een beetje hoopvol, maar aan de andere kant weet ik van mezelf dat ik veel dingen ook kan inbeelden..

Afijn, ik ben aan t duimen voor de volgende einde-wachtbank-dames!!

16. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

Apr 13, 2017
    2,538
    1,685
    113
    Ik beeld me ook ontzettend veel in. Ik ga donderdag pas testen omdat ik dan pas een test kan halen. Heb heel bewust niks in huis. Als ik er zeker van ben dat ik overtijd ben, durf ik te testen. Dus het wordt donderdag (mits ik morgen ongesteld wordt)

17. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    Aan het wachten op mijn menstruatie! Wordt daar altijd heel ziek van, dus je zou denken: Waarom hoop je daar op? Nou... Ik wil doooooooor!!! Go go go! Laatste ronde er doorheen jassen en dan eens goed vanbinnen kijken of daar geen rare dingen zijn!

Theekopje1987 and miniVosje like this.
  18. Bloem1991

Bloem1991 Bekend lid

Jun 20, 2018
    523
    311
    63
    Female
    Ja dat is ook.. de spanningen in dit traject zijn killing. Hoofdpijn herken ik! Pijnlijke borsten had ik niet maar prikte ook een ander hormoon. Als het in de bijwerkingen staat zal het goed zijn, mocht het erger worden zou ik zeker aan de bel trekken. Fijn dat het prikken goed gaat.

@miniVosje bedankt voor je uitleg! Bij mij ligt het wss aan de innesteling dus ik ga hem zeker onthouden. Spannend voor jou zeg! Duim heel hard mee!! De kleur wit is wel een goed teken..

@Lalalaura ik snap het! Laat het snel doorbreken zodat je verder kan.

@Theekopje1987 hou ons op de hoogte! Ben echt super blij voor je!! Gefeliciteerd :D

19. Theekopje1987

Theekopje1987 Actief lid

Sep 21, 2018
    280
    299
    63
    Female
    Dankjulliewel allemaal voor de lieve reacties! Ik hoop heel erg dat jullie snel volgen! Ik blijf testen tot en met vrijdag en dan geloof ik het echt ;)

@Lalalaura ik snap dat je ongesteld wil worden, dan is t maar gebeurd en kan je door..

@Bloem1991 nog een weekje voor jou! Vind je het spannend of kan je het nu nog wel loslaten??*duimduimduim*

@miniVosje slim dat je niks in huis hebt gehaald als je pas echt bij overtijd wil testen..ik duim in ieder geval keihard voor je!

@P1986 ik voelde vrij weinig van de Gonal-f, maar het klinkt als iets onschuldigs.. ik kwam er trouwens wel van aan, maar daar was dan de helft ook weer vocht legde de gynaecoloog uit..

Even nog een vraagje aan de dames die utrogestan gebruiken: als je zwanger bent, mogen jullie er dan mee stoppen? Ik vind zo eng om te stoppen en zou t liefst tot een echo doorgaan, maar zoveel bollen heb ik niet:confused:

20. Bloem1991

Bloem1991 Bekend lid

Jun 20, 2018
    523
    311
    63
    Female
    Ik vind het toch spannend merk ik.. Komt ook omdat ik een enorme control freak ben en dat moet loslaten.. Maar mijn mindset is goed nu, dus daar ben ik blij mee! Even de bloeduitslag afwachten vanmiddag en als die goed is weten we dat we mogen starten. Hoe voel jij je nu verder? Ik snap dat je doortest ik zou het ook niet durven geloven!

Share This Page