Dank je wel . Ik hoop het ook zo... Wat je zegt, je krijgt wel steeds een teleurstelling als het niet raak is. Gevolg een paar baaldagen en weer verder Haha dat opvliegende herken ik hier wel een beetje . Ik zag eerst ook enorm op tegen de iui-behandelingen. De eerste 3 iui's heb ik zonder hormonen gehad, nu de eerste keer met hormonen (Gonal F). Valt mij gelukkig erg mee. Soms wat bijwerkingen van de hormonen, zoals erg moe en hoofdpijn. Alles voor het goede doel!
Welkom Hoop87! Poeh over een lange adem gesproken, jullie hebben een hele weg al gehad! Fijn dat er nu "iets gebeurd", maar wel balen dat het nodig is natuurlijk.. Ik hoop voor je dat deze iui succesvol gaat zijn! Zijn er mensen in jullie op de hoogte in je omgeving? @P1986 dat lijkt me ook spannend elke x kijken of je een smiley plast! Heb jij de iui de volgende dag al of 36 uur na positieve test? Hier goed en onzeker nieuws: Hcg was 1250, dus mooi gestegen! Er was een heel klein kringetje te zien in Mn baarmoeder, maarrr helaas zorgt het bloedverlies nog voor onzekerheid Het kan dus nog steeds allebei de kanten op en ik mag pas over 2 weken terug komen (bij 7 weken), want als ik eerder kom dan zou het kunnen dat er nog niet duidelijk hartactiviteit te zien is en dan weten we nog niks.. Dus ik ga mee op de wachtbank
Pfff spannend zeg. Ik blijf voor je duimen. Spannend zeg 2 hele weken wachten. @Hoop87 fijn dat mijn situatie je moet geeft. Ik had nooit verwacht dat het met z'n wonder zou gebeuren. Ik hoop voor je dat het snel raak is. @P1986 spannend hopelijk is de ovulatie snel. @Bloem1991 ik hoop datje veel en mooie eitjes hebt. Spannend allemaal
@Theekopje1987 positief dat de hcg zo mooi is gestegen! Het zullen heel spannend weken voor jullie worden. Ik hoop dat het bloeden snel stopt en dat je over een aantal weken een mooie echo kan verwachten! Heb idd 24-36 uur na de positieve lh-test de iui. Hangt van het moment van testen af. 's ochtends positief dan 24 uren, 's avonds positief dan 36 uur. Ongeveer dan, he?
Wow wat een verhalen! @Hoop87 welkom! Fijn dat je iets hebt aan de gesprekken. Hoop dat deze ronde raak is voor jullie! @P1986 vervelend he die bijwerkingen.. alles voor het goede doel inderdaad! Bij mij is het moe misselijk hoofdpijn en stemmingswisselingen.. Hoe gaat dat dan als je een smiley plast? En moet je snachts ook testen? Ik heb er totaal geen verstand van @Theekopje1987 jeejtje zeg.. wat een onduidelijkheid! maar die hcg waardes klinken super positief!! Klote dat je nog zo lang in onzekerheid moet wachten.. Ik duim heel erg mee voor jullie! Ik hoop echt dat het positief uitpakt!!
@Theekopje1987 ik blijf nog steeds meeduimen dat het goed zit! Hier ook snel een update. Er was thuis wat gedoe. Mijn vrouw was mijn gedrag zat (lees: ruziemakend, negatief en onuitstaanbaar) en had me soort van medegedeeld dat ze wilde nadenken of ze überhaupt met me verder wilde. Het zette alle toekomstplannen in een fractie van een seconde op losse poten. Inmiddels goed gepraat en het is helder wat er mis gaat. Iets minder aan over de toekomst piekeren, veel meer in het hier en nu. Ik was gewoon afgeleid en had mijn prioriteiten niet helder. De toekomst zien we beiden gewoon samen. Nu straks ga ik weer naar Genk voor de eerste fm. Ik verwacht niet veel soeps want ik was erg gestrest. Maar hoe dan ook verwacht ik van deze poging niet veel dus het maakt me niet zo veel uit... hahaha het is nodig om door te gaan. Ik ga hier wel veel minder zijn. Een van de ergernissen was dat ik non-stop op mijn telefoon zat en afgeleid was. Dus dat ga ik echt alleen nog maar doen als ik alleen ben... (en vrouwlief slaapt nu nog haha.. dus nu alle tijd)
@Bloem1991 moet 2x per dag testen, 's ochtends en 's avonds, iedere dag op gelijke tijdstippen. Als de test een rondje met smiley geeft is de test positief en bij een rondje zonder smiley negatief. Zo detecteert de test de piek en is het voor mij veel makkelijker af te lezen dan een streepje zoals bij veel andere testen. @Lalalaura wat vervelend m.b.t. je thuissituatie.. Snap wel dat niet alles moet gaan draaien om de behandelingen en alles wat daarbij hoort, maar het is ook moeilijk om alleen maar in het hier en nu te leven. Probeer het zelf ook hoor, maar het hele traject houdt je natuurlijk wel iedere dag bezig.
@Lalalaura pfff wat heftig z'n ruzie. Neem inderdaad je tijd en probeer van elkaar te genieten. Succes
Ah oké! En als die positief is moeten jullie dan zelf aan de slag of doet het zh de inseminatie? @Lalalaura jeejtje wat vervelend! Fijn dat jullie eruit gekomen zijn. Succes met de fm, hoop dat jullie snel door kunnen zo dat je de juiste behandeling krijgt! Het is erg moeilijk er niet mee bezig te zijn.. maar snap dat het niet goed is voor jezelf en omgeving om er bijna geobserdeerd in te zijn. Was ik in het begin ook heel erg, nu merk ik dat ik wat meer loslaat en het op me af laat komen daardoor voelt het voor mij beter en voor mijn vriend ook. Hoop dat jij dat ook krijgt!
Hier ook een dagelijkse stille meelezer die af en toe een reactie plaatst. Het is inderdaad fijn om mee te lezen en je te herkennen in situaties. In je directe omgeving voel je je soms toch 'eenzaam' ofzo. Weet niet hoe ik het moet omschrijven. Heftig he lalalaura zulke situaties. Bij het starten van de iui ging het hier ook niet heel lekker. Ik moet eerlijk bekennen dat sinds ik met acupunctuur begonnen ben dit veel beter is gegaan. Voor jou erg spannend theekopje, wat een onzekerheid. Wij hebben de intake voor de ivf gepland staan en vanmorgen de echo gehad voor de 6e en laatste iui. Zit nu op dag 9. Er was een ' follikel' te zien van 23 mm. Dus ik zei al dat lijkt me erg sterk op dag 9. Verder waren er ik geloof ook nog 2 te zien van ik geloof rond de 13 mm. Ik moest ter plekke een ovulatie test doen, deze was negatief natuurlijk. Dus blijkbaar toch een cyste. Ze omschreef het als een ei die vorige maand niet mee is gesprongen. Het ging allemaal erg raar. Nu moet ik maandag terug voor een echo en tot die tijd door blijven spuiten, denk ik.... Ik ga straks nog even bellen naar de afdeling hoe of wat nou precies want hun zullen er vast dagelijks mee te maken hebben maar ik niet....
Wat goed bloem1991 dat je al begonnen bent met de ivf poging. Is het toch allemaal sneller gegaan als dat je 2 maanden geleden dacht
Ah oké! Nog even wachten op de smiley dan.. spannend!! @BM1987 ja ik ben overgestapt op een ander zh, deze heeft geen wachtlijst dus we konden snel beginnen.
Weet ik, want wij wonen dicht bij elkaar en had je toen geadviseerd om daar heen te gaan. maar het is allemaal lekker snel gegaan, super fijn voor jullie. Wij begin november intake er zit dan na de IUI 1 cyclus er tussen. En dan denk ik eind november beginnen. Ik neem aan dat ze dan de bloeduitslagen enzo wel binnen hebben.
Jeetje, dat is niet niks! Het zet je natuurlijk wel weer even met beide benen op de grond en laat je beseffen wat je (al) hebt, maar dat betekend niet dat de wens naar nog een kindje minder is.. Maar idd, eerst maar eens aan jezelf, je relatie en jullie als gezin werken, want dat is toch de basis! Heel veel sterkte!!
Dank je! We hebben een behoorlijke basis. We zijn al samen vanaf dat ik 17 ben. Dus we kennen elkaar erg goed, maar daardoor rekken we soms grenzen net iets te ver op. Voor nu even power erop. We gaan echt niet zomaar uit elkaar, maar het idee dat het wellicht zou kunnen maakte me echt panisch. Heb zelfs een paar dagen niet thuis geslapen. Vond het echt even heftig. Gelukkig lijkt de boel wel weer wat ontdooit nu...
Hoe gaat het met iedereen? Ben de wachtweken weer ingegaan, na de iui-behandeling van vanmorgen. Spannend! Hopen dat de hormonen z'n werk hebben gedaan en dat de kans wat groter is nu om zwanger te mogen raken!
Yes! Gooo ei & zwemmers!! Nu wordt het weer een lange adem hebben hè? Heb je een beetje afleiding de komende 2 weken? @BM1987 had je nog contact gehad met t ziekenhuis over of je nog moest doorspuiten tot morgen? Hier lijkt het bloeden iets minder te worden, maar daarmee de zwangerschapskwaaltjes ook..of het nou echt zo is of gewoon psychisch weet ik niet.. Ik gooi er einde van deze week nog een clear blue tegen aan voor Mn eigen idee, maar voor de rest geniet ik vooral van het foet dat ik na bijna 8 maanden gewoon even geen hormonen spuit, slik of inbreng: ik voel me eindelijk weer mezelf!
Jeejtje.. ben benieuwd wat de clearblue aangeeft, spannend! Lekker is dat hè! Had ook 2 mnd geen hormonen, vond het heerlijk. Nu merk ik weer dat de hormonen door mijn lijf gieren.. morgen de eerste echo ben zo benieuwd!! Heb erg pijn in mijn buik bij mijn eierstokken zeg maar.. ben daarom extra nieuwsgierig. @P1986 spannend!! Hopen dat het inderdaad geholpen heeft en het positief uitpakt, ik duim mee!! Hoe is het met derest? Hoe voelen jullie je? Ik haal sommige verhalen ook een beetje door elkaar merk ik.. sorry daarvoor!
Wow dat ze bij jullie iui op zondag doen,is wel fijn... ik ga hard voor je duimen. @Theekopje1987 spannend dat wordt gewoon een mooie 3+ van clearblue!!! @Bloem1991 spannend morgen!!! Hier eigenlijk alles goed gegaan de afgelopen dagen, alleeb sinds vandaag iets minder fit, geen honger meer... dus ben bang dat de misselijlheid niet ver weg is...