IUI(-d) juli/augustus 2018

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lalalaura, 7 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. P1986

P1986 Actief lid

25 feb 2017
    446
    206
    43
    Voor jou ook balen zeg. Echt shit hoor. Jij kan nog een (paar) rond(s) door met IUI?
    Ik had al vanaf vorige week zaterdag of zondag bruinverlies. Hoopte op innesteling, maar helaas. Zou voor mij utro? ook een oplossing zijn? Wellicht breekt het slijmvlies bij mij te vroeg af? Of breekt het sowieso af als het eitje niet bevrucht is? Weten jullie dit? En bij hoeveel mm spuiten jullie Pregnyl? Mijn eitje (als deze zo'n 2 mm per dag groeit) was dan tussen de 23-25 mm groot, toen deze sprong. Is dat niet TE rijp? Of kan dat niet :(. Ohh ik bedenk weer allemaal dingen waardoor het misschien niet gelukt is deze ronde.

2. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @P1986 balen meid. Volgens mijn kan :) eitje nooit te rijp worden. Met je andere vragen kan ik helaas niet helpen.

@Lalalaura hoeveel dpo zit je nu? Balen van de negatieve test. Alles je echt zeker weet dat het niks wordt zou ik stoppen en snel door gaan naar de volgende ronde. Succes

En beide sterkte

P1986 vindt dit leuk.
  3. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ze prikken toch je bloed? De grootte van je eitje zegt namelijk niet persee heel veel. Vanaf 16 mm KAN hij rijp zijn, meestal houden ze 18 aan. Maar sommige mensen maken uit zichzelf grotere eitjes. Mijn lijf begint soms zelfs al bij 17 mm LH aan te maken.
    En utrogestan helpt idd je slijmvlies langer dik te houden, ook als het eitje niet bevrucht is. Maar... Ik word nooit ongesteld door de utrogestan heen, maar mijn vrouw bijvoorbeeld destijds wel...

4. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    11 dpo, maar had een early predictor en die zijn echt al 99 procent betrouwbaar nu..

miniVosje vindt dit leuk.
  5. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @P1986 en ja, we gaan nog 3 rondes door. Wel met anderhalve ampul menopur in plaats van 1. In de hoop 2-3 follikels te krijgen in plaats van 1.
    Lukken ook die niet, gaan we de cryo’s van mijn vrouw bij mij terugplaatsen voor we de IVF molen in gaan...

miniVosje en P1986 vinden dit leuk.
  6. P1986

P1986 Actief lid

25 feb 2017
    446
    206
    43
    Er wordt bij mij niet bloedgeprikt. Kom langs voor echo's en d.m.v. ovulatietesten zoek ik de LH-piek. Dan wordt de IUI ingepland.

7. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ooo maar dan ben je dus ook gewoon altijd op tijd, want je ei springt niet voor je LH piek, onafhankelijk van de grootte

8. P1986

P1986 Actief lid

25 feb 2017
    446
    206
    43
    Okee, duidelijk :).
    Utro is progesteron toch?

9. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ja inderdaad. Je maakt dat zelf ook gewoon aan. Maar bij sommige mensen breekt het te snel af of ze maken te weinig aan. Ons ziekenhuis schrijft het altijd voor in combinatie met menopur. Door de menopur bouw je minder op en de utro compenseert dat.

10. Bloem1991

Bloem1991 Bekend lid

20 jun 2018
    523
    311
    63
    Vrouw
    @P1986 wat klote! Snap dat je je van alles afvraagt waardoor het mis kan zijn gegaan.. het moeilijke is dat je dat gewoon niet weet:(.. utro word niet door iedereen voorgeschreven bij mijn iui behandelingen kreeg ik het niet terwijl ik ook menopur erbij spoot. Maar omdat mijn baarmoederslijmvlies altijd rond de 10 a 11 lag wilde ze dat niet geven ondanks ik inderdaad had gelezen dat het ook sneller kan afbreken zonder utro en was bang dat dat bij mij het probleem was. En over wanneer was bij mij erg verschillend ze wilde ingrijpen bij 18 mm maar ik heb ook wel eens 21 gehad.. het ligt er eigenlijk aan wanneer hun de echo inplannen en hoe je die maand op de hormonen reageert verschilt ook.. Dat is het moeilijke eraan. Je kan altijd met een dokter dit bespreken hè dat je met bepaalde vragen zit of onzekerheden over de behandeling. Het is al zo onzeker dat je die dingen er beter niet bij kan hebben, al heb je het natuurlijk altijd wel omdat je er geen controle over hebt.

@Lalalaura klote!! Hoopte zo dat je je vrouw kon verrassen deze keer.. Ik zou inderdaad eerder stoppen zodat je eerder door kan gaan.. als je zeker weet dat het negatief blijft dan is het ook "kansloos" om te wachten..

P1986 vindt dit leuk.
  11. Diesel2013

Diesel2013 Bekend lid

6 jul 2018
    738
    565
    93
    Vrouw
    @Hoop87 gatver zeg! Wat een tegenvaller dan weer he?!
    Ik had ook op dag 8 echo, hoop idd dat het dan perfect getimed kan worden voor je.
    Hoeveelste iui ga je nu in?

@miniVosje hoe gaat het met je? Hoe voel je je? En hoe is het met jou @Ritoy ?

@BM1987 hoe gaat het met jou? Jij mag morgen testen of heb ik iets gemist?

@Lalalaura wat ontzettend balen zeg! Hoop dat je niet te veel last gaat krijgen van de verhoging van de hormonen. Gaat de iui bij jou door met 3 follikels? Bij mij cancellen het dan, 2 is het maximale.

@P1986 shit dat je ongi bent geworden! Ik begrijp heel goed dat je je dat afvraagt. Ik zou het gewoon vragen hoor! Ik heb de 8ste dag een echo, deze keer had ik een follikel van 19mm en moest ik de dag erop pregnyl prikken. Bij mij wordt er ook geen bloed geprikt, behalve een keer toen ze twijfelden of ik mijn eisprong al had gehad. Dat was overigens het geval op dag 10. Verder hoef ik ook geen ovu testen te doen, heb het de afgelopen keer wel gedaan hoor, voor mijn gevoel.

@Bloem1991 hoe gaat het nu met jou?

P1986 vindt dit leuk.
  12. P1986

P1986 Actief lid

25 feb 2017
    446
    206
    43
    Precies dit @Bloem1991 Denk er precies zo over

Bloem1991 vindt dit leuk.
  13. Bloem1991

Bloem1991 Bekend lid

20 jun 2018
    523
    311
    63
    Vrouw
    Met mij hetzelfde ik kwakkel er een beetje doorheen haha. Ik voel me nog steeds niet lekker, nog een week wachten.. gelukkig een drukke week laat de tijd maar snel gaan. Duidelijkheid zal fijn zijn nu. En hoe gaat het met jou? Voel je je anders nu met deze iui poging?

14. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @Diesel2013 sterker nog, ze gaan er dus expres 2-3 proberen te krijgen...

15. Diesel2013

Diesel2013 Bekend lid

6 jul 2018
    738
    565
    93
    Vrouw
    Toch bijzonder dat ieder ziekenhuis er anders in staat. Maar goed, fijn voor jou!
    Hoe gaat het nu tussen jou en je vrouw?

16. Diesel2013

Diesel2013 Bekend lid

6 jul 2018
    738
    565
    93
    Vrouw
    00

Heb je een een beetje griepverschijnselen of anders kwalen?
    Fijn idd dat het een drukke week is. Laat de tijd maar omvliegen!!

Dit is mijn eerste iui dus weet niet precies wat ik moet voelen of dat de dingen die ik voel echt zijn zeg maar haha. Heb tot nu toe iedere dag een klein beetje ongesteldheidspijn. Niet echt pijn, maar beetje zeuren.
    Wat ik wel lastig vind is dat ik nu zo veel hoop heb dat het zwanger worden gaat lukken. Ik heb voor het eerst dingen bekeken die met de geboorte te maken hebben. De afgelopen 2 jaar dat we bezig waren had ik eigenlijk geen hoop meer. Ben alleen bang dat de teleurstelling dan nog erger is dus misschien moet ik minder hoop hebben?

17. Bloem1991

Bloem1991 Bekend lid

20 jun 2018
    523
    311
    63
    Vrouw
    Ja het lijkt op een beetje griep zonder koorts. S'avonds ook erger als s'ochtends. Maar kan ook door de utrogestan komen natuurlijk daarom lastig te plaatsen..

Ik snap het, had dat in het begin ook heel erg ik dacht dit is het zetje wat we nodig hebben! Maar de klap komt dan wel extra hard.. het is moeilijk je wilt hoop houden maar je wilt het ook niet moeilijker voor jezelf maken dan het al is. Je voelt ook van alles en is dat nou normaal gesproken ook of ben ik nu extra aan het opletten.. je hoofd gaat van hot naar her.. En dan ben ik nog niet over de hormonen begonnen.. het is lastig. Ik denk dat je gewoon moet doen waar jij je goed bij voelt! Je moet je eigen weg erin vinden dat is het belangrijkste! Ik hoop natuurlijk wel mee dat dit gewoon de knaller is!

Diesel2013 vindt dit leuk.
  18. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Gelukkig een heel stuk beter. De moraal was dat het voor haar gewoon ook even te veel was. Het moest even ontploffen en nu kunnen we weer opbouwen!

Bloem1991 en miniVosje vinden dit leuk.
  19. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Lalalaura fijn dat alles weer rustig is thuis. Bij mij probeerde ze ook 2a3 eitjes te krijgen. Uiteindelijk is het met 1 eitje gelukt.

@Diesel2013 hier alles goed. Morgen de 2de echo... blijft weer spannend.

Heel herkenbaar je gevoel. Ik had mijn eerste iui ook zo veel hoop. De klap kwam wel hard. Maar ik moest zo snel weer door. (Dag 3 beginnen met gonal-f prikken) dat ik er niet te lang bij probeerde stil te staan.

2de iui compleet geen hoop... als in gesprek gegaan over ivf. (Had vergeleken de eerste iui als de helft)
    Toen was de verrassing des te groter...
    Zoals bloem zegt. Doen wat goed voelt voor jouw.

@Bloem1991 balen van dat griepje. En dat het zo lang blijft hangen. Ondanks als hoop ik op een mooie test volgende week.

Diesel2013 en Bloem1991 vinden dit leuk.
  20. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @miniVosje als er bij mij 2-3 waren gekomen vorige rondes was t ook goed geweest, maar ik reageer niet zo sterk op de hormonen. Nu gaan ze dus bewust ophogen naar anderhalve ampul. Ben heel benieuwd wat dat doet....

Diesel2013 en miniVosje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina