@Bloem1991 oh nee wat super-niet-leuk-is-zwak-uitgedrukt dat je toch ongesteld ben geworden..kan alle clichés uit de kast trekken, maar die ken je zelf al al te goed vrees ik! @BM1987 ik snap je gevoel van t “laatste” stationnetje, maar ik probeer dan maar positief te denken en te hopen op veel eskimos Overigens heb ik net even de kosten van Mn medicatie voor de ivf/icsi bij elkaar opgeteld: over de €3000!! WoW! Gelukkig natuurlijk wordt alles vergoed, maar wat een bedragen hè! Overigens heb ik van t weekend n vallende ster gezien en gewenst dat “ons iui-clubje” dit jaar allemaal zwanger is..ik weet het..tis niks, maar ik dacht ik stuur wat goede karma de lucht in
Spannend weer zeg! Ik gebruik ook pregnyl, maar geen utro. Heb he hier zelf om gevraagd? Wat is de reden dat je dit krijgt? Ik krijg het niet nl...
Neeeeeee wat kut bloem!! Spannend 20 nov!! Heb je 1 eskimo? Wat houdt dat precies in? Sorry maar zit (nog) niet heel diep in de ivf materie... Wij vertellen het iedereen. Ben heel open en heb er ook geen problemen mee tot nu toe. Ook vertel ik idd wanneer ik mag testen. Al hadden mijn vriend en ik het er laatst over dat mocht het een keer raak zijn dat we het dus per whats app vertellen aan familie. Dat is toch ook niet leuk? Ik droomde er altijd van om het speciaal re brengen, met een taartje of rompertje ofzo. Hoe voelen jullie jullie daarbij?
Dat kan ik me idd voorstellen hoor!! Ik ben nog niet zo ver maar begrijp jouw gevoel heel erg! Zou ik ook hebben denk ik! Hoop dat de intake goed ging, dat je er een goed gevoel bij hebt?
Wij “liegen” vaak de testdatum 2-3 dagen vooruit, zodat we het in iedergeval onze ouders face to face kunnen vertellen....
Pfff balen @Bloem1991 Wij hadden wel verteld dat we bezig waren in het ziekenhuis. Maar heb nooit een test datum verteld. Ik liet dat altijd in het midden. Zo kwam de verrassing toch nog wanneer het precies gelukt is.
Ik loog dan gewoon en zei dat het mislukt was om ze vervolgens een paar dagen later te verrassen met het goede nieuws
Dat geeft niet! Ik heb de punctie gehad daarbij hebben ze 5 eitjes weggeprikt die zijn bevrucht en daar kregen we 3 dagen later van te horen of ze goed genoeg waren om terug te plaatsen. Ik werd 3 dagen later in de ochtend gebeld met de mededeling dat er die middag een terugplaatsing plaats kon vinden. Ze zeiden alleen niet hoeveel er goed genoeg waren. Ik mocht er sws maar 1 embryo die teruggeplaatst mocht worden omdat ik jong ben en extra kans heb op een tweeling dat zit in mijn familie. Dus er is er toen 1 teruggeplaatst. Er werd mij daar verteld dat er in totaal 2 goed waren 1 werd teruggeplaatst gelijk dat was volgens hun de beste. En die andere zouden ze nog een paar dagen in de gaten houden of die goed genoeg was om in te vriezen en daarna te gebruiken bij een evt volgende terugplaatsing. Daar zouden we dan binnen 2 weken een brief over thuis krijgen of dat gelukt was. Dat was dus gelukkig zo! Hun noemen het een cryo.. ik vind dat zo'n raar word en vind eskimo liever klinken dus ik noem het een eskimo. Eigenlijk is het dus een bevroren embryo. @Ritoy liegen kan ik er niet over.. wij vertellen nu de test datum en dag van terugplaatsing gewoon niet zodat het toch een verrassing is..
Dit is ook de eerste keer dat ik het krijg. Is vanwege een (waarschijnlijk) te laag progesteron na de eisprong, waardoor het baarmoederslijmvlies (te) snel afbreekt. Ik had bruinverlies al 7 dagen voor mijn menstruatie afgelopen poging en zou niet graag willen dat dit de innesteling in de weg staat...
Heb trouwens vanmorgen weer getest, nog steeds negatief. Ik doe vrijdag (startdatum) geen test, heb niks meer in huis. Wacht tot ik ga menstrueren. Zeg ik nu, maar kan altijd weer veranderen, hihi. Kans is nu helemaal verkeken toch? Dag 13 na iui
Ik heb weleens gehoord dat sommige op dag 12 negatief testen en dag 14 positief. Het kan nog wel! Kan dat je wat later hcg aanmaakt..
Bizar he?! Ik gebruik natuurlijk ook medicatie, maar iets minder dan de IVF portie... Maar wel al een boel rondes, dus dat telt dan alsnog op... Ben inmiddels al aan naaldencontainer 3 bezig! Wat ik wel een confronterend moment vind: Straks na december de reiskosten optellen en indienen. Je kunt het namelijk bij de belasting opgeven... Medische reiskosten...Er is een inkomensafhankelijke drempel, en wij verdienen samen prima, maar dan nog krijgen we honderden euro’s terug. En het gaat me niet om het geld, maar dan heb je gewoon zwart op wit hoever tijd en afstand erin zit!
Niet normaal eigenlijk he.. wist helemaal niet dat je wat terug kon krijgen van reiskosten of iets? .. weten jullie nou trouwens hoe dat zit krijg je ivf nou 3x per jaar vergoed of gewoon 3x that's it..
Je kunt medische kosten die de verzekering niet dekt aftrekken, maar dus ook reiskosten. Die drempel is flink hoor, maar wij rijden per bezoek bijna 4 uur totaal, dus dat telt op. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/gezondheid/aftrek_zorgkosten/overzicht_zorgkosten/vervoerskosten/werkelijke_uitgaven_voor_vervoer En voor ivf geldt 3x in totaal. Maar... Dat zijn drie puncties. Dus mogelijke cryo’s vallen gewoon nog onder de kans. Daarom schrijven veel mensen hier ook... poging 1.0, 1.1, 1.2... Dat wil zeggen dat het allemaal onder 1 punctie valt. Daarna kun je nog doorgaan, maar moet je zelf betalen. Er zijn verzekeringen (enkele) die een vierde poging vergoeden, maar eenmaal in de MMM kun je daar vaak niet meer naar overstappen...
Klopt ze tellen inderdaad de puncties en niet het aantal embryo's/cryo's dus dat scheelt! Best raar eigenlijk.. dat als je een kindje wil sommige nog heel veel moeten betalen.. maat goed daar moeten we maar niet over nadenken natuurlijk. Bedankt voor je info!