IUI(-d) juli/augustus 2018

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lalalaura, 7 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Jaaa de testdrang had t bijna gewonnen. Morgenochtend 11 dpo. Dus wilde bijna een early test kopen voor morgenochtend maar heb het heel braaf niet gedaan....
     
  2. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    Hier vandaag toch alweer tekenen dat de menstruatie eraan zit te komen :(. Wordt 'm vast weer niet deze ronde... :cry:
     
  3. Diesel2013

    Diesel2013 Bekend lid

    6 jul 2018
    737
    565
    93
    Vrouw
    Hoi meiden!
    Vinden jullie het goed dat ik mee ga lezen en schrijven?
    Ik moet met hormonen starten op de derde dag van ongesteldheid en heb dan mijn eerst iui.
    Eerder was ik nuchter maar ik merk dat het nu wel spannend wordt!
    Groeten van Rebecca
     
  4. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    @Diesel2013 tuurlijk! Altijd goed.

    Spannende tijd ga je idd tegemoet, tenminste dat is wel mijn ervaring! Zijn jullie al een poos bezig zwanger te worden?
     
  5. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    He neeeeee @P1986
    Waaraan merk je dat voor jezelf?
     
  6. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Welkom Rebecca!
    Tuurlijk mag je meeschrijven. Welke hormonen ga je gebruiken?
     
  7. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Hier helaas een super negatieve (vroege) test op 12 dpo. Door naar de volgende ronde!
     
  8. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    @Lalalaura wat ontzettend sh*t!

    Ik merk het aan een beetje bruinverlies.. Wordt dan vanaf 4/5 dagen voor de menstruatie steeds donkerder, waarna de menstruatie volgt.
    Alleen die ene keer toen ik zwanger bleek te zijn, had ik dit niet. Dus verwacht dat deze poging ook mislukt is.

    Volgende maand evaluatiegesprek. Vanaf september starten met hormonen.. Heb je tips wat betreft welke hormonen (mits ik hier zelf invloed op heb).
     
  9. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ik zou dat echt aan de doktoren overlaten. Meestal starten ze met clomid, pilletjes. Die zijn minder heftig en dat is fijn! Maar ik reageerde daar gewoon niet goed op. Dat weet je echter niet als je het niet eerst geprobeerd hebt...
    Nu aan de menopur.
     
  10. Diesel2013

    Diesel2013 Bekend lid

    6 jul 2018
    737
    565
    93
    Vrouw
    @Lalalaura echt balen!! Shit!!
    Had je last van bijwerkingen van de clomid? Omdat je zegt dat je daar niet goed op reageerde?

    @P1986 wanneer mag je testen? Wat verschrikkelijk spannend he..!
    Heb je iui zonder hormonen gedaan?

    November 2016 gestopt met de pil, sinds die tijd bezig, in het begin niet echt fanatiek, later uiteraard wel. Gelukkig werden we direct serieus genomen door de ha en doorgestuurd naar het zh. Daar gaven ze aan dat ze ons direct wilden helpen. Dit lees ik vaak anders, maar door mijn leeftijd (36) voel ik enige tijdsdruk. Na gesprekken, zaadonderzoek, samenlevingstest, inwendige echo's en kijkoperatie is gebleken dat alles er goed uitziet, alleen de zaadjes waren dood op het moment van de samenlevingstest (was ook precies tijdens eisprong, dus wel het juiste moment). Tot nu toe gaan we er van uit dat dat de oorzaak is van geen zwangerschap.
    Ik moet rond 16 augustus starten met clomid. Ben erg benieuwd hoe alles gaat lopen!
     
  11. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @Diesel2013, mijn follikels groeiden er nauwelijks van dus ze moesten heel lang doorstimuleren, maar maakte wel mega cystes...

    En spannend! Duim voor jullie dat alles goed en soepel gaat verlopen!
     
  12. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    @Diesel2013 mag vrijdag 3 augustus testen.

    Heb nu 3x een iui gehad zonder hormonen, omdat er bij de follikelmeting iedere keer een mooie aanwezig was. Lijkt dus niks mis mee te zijn. Vanaf september met hormonen proberen. Ik zie daar wel erg tegenop...

    Hoop dat het bij jullie ook gaat slagen op deze manier! En fijn dat ze jullie direct willen helpen!
     
  13. Bloem1991

    Bloem1991 Bekend lid

    20 jun 2018
    523
    311
    63
    Vrouw
    @Lalalaura balen!!:( hoe voel je je verder?

    @P1986 balen!!:( maar het is nog niet doorgebroken?

    @Diesel2013 tuurlijk mag dat, welkom en succes!! Spannend.

    Hier alles rustig probeer te genieten van de vakantie van mij en mijn vriend. Merk toch dat ik het een plekje moet geven, had echt goede hoop..
     
  14. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @Bloem1991 ... snap je heel goed. Helemaal omdat je aangaf dat het voelde alsof je echt een stapje dichterbij was..

    Hier gaat t wel. Had het stuk tekst hieronder ook al ergens anders gepost.. Maar het geeft mijn “modus” het best weer.

    Ik zit in de fase:”Na poging 3, ruim voor de start van poging 4”.
    Dat is een soort tussenmoment waar niemand iets mee kan. Het is het gevolg van weer een ultra negatieve test en teveel voorafgaande bagage...

    Nu weet ik dat ik zeer waarschijnlijk niet ongesteld wordt door de medicatie... Dus nu moet ik nog 2 dagen wachten tot ik 2 uur in de auto mag zitten om bloed te laten prikken, om uren daarna gebeld te worden door de vriendelijkste stem van de planeet: “sorry, mevrouw, ik heb geen goed nieuws voor u”. Alsof ik dat niet weet, probeer ik iedere keer teleurgesteld te klinken, maar eigenlijk is dat moment een grote opluchting. Het betekent namelijk dat ik kan stoppen met mezelf valse hoop aanpraten... Dat ik kan stoppen met om het half uur bedenken of mijn borsten niet toevallig toch zeer doen, of dat ik misschien niet toch misselijk ben? De kans was immers “maar” 87 procent dat de test klopte. Net genoeg om te weten dat hopen nergens meer op slaat, net te weinig om niet meer te hopen.
    En dan, na die dag, kan ik weer door. Bij wiskunde moesten we altijd grafieken maken van sinus en co-sinus functies. Dat is precies wat dit traject met mij doet. Ik word een op en neer gaande grafiek. Van kans, naar hoop, naar overtuiging, naar angst, naar teleurstelling, naar frustratie en dan weer naar 0. Dat tussenmoment waarin niets gebeurt maar ook niet kan gebeuren. En dan weer opnieuw. En opnieuw.
    Het tussenmoment is wel het enige moment waar ik zelf invloed op heb overigens. Ik kan kiezen uit: stoppen of doorgaan. Een zeer beperkte keuze. Maar dat is het.

    Nog 1 ronde doorgaan. Dan weer wachten tot ikweer opnieuw kan kiezen. Stoppen of doorgaan? Maar ik wil niet meer kiezen. Ik wil stoppen met dit hele traject om de goede reden, niet omdat ik te zwak ben... Maar omdat iets of iemand of toeval of wat dan ook heeft besloten dat het genoeg is en het tijd is voor iets prachtigs.
    Voor nu heb ik dus gekozen voor doorgaan en nu ga ik me wentelen in de naarheid van stilstaan. Al is het maar een paar dagen. Ik haat het. Door met die handel!
     
  15. zwangerwensbaby

    30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw

    mijn behandelaar zegt dat IUI zonder hormonen niet kan, ,ik durf deze niet te slikken... welke vruchtbaarheidsbehandelingen zonder hormonen zijn er mogelijk?
     
  16. zwangerwensbaby

    30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw
    mijn behandelaar zegt dat IUI zonder hormonen niet kan, ,ik durf deze niet te slikken... welke vruchtbaarheidsbehandelingen zonder hormonen zijn er mogelijk?
     
  17. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
  18. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    @zwangerwensbaby... De hele mmm is pittig, maar dat komt eigenlijk niet echt alleen door de hormonen... Meer door de hele onzekerheid en de timing en het er geforceerd mee bezig moeten zijn.
    Hormonen versterken je emoties, maar tegelijk geven ze ook houvast en hulp. Als je lijf het zelf niet kan, voelt het echt als een extra steuntje in de rug...De doktoren weten echt wat ze doen...
     
  19. Diesel2013

    Diesel2013 Bekend lid

    6 jul 2018
    737
    565
    93
    Vrouw
    @Lalalaura wat ontzettend goed omschreven zeg! Je gedachten en emoties gaan alle kanten op, zo heftig!

    @zwangerwensbaby er zijn ziekenhuizen die iui zonder hormonen doen. Ons ziekenhuis is echter van mening dat met hormonen maximale kans is dus doet iui standaard met hormonen. Heb je aangegeven bij het ziekenhuis waar je mee zit? Wat is precies je angst mbt de hormonen?
     
  20. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    @Bloem1991 het is nog steeds niet doorgebroken.. een kleine hoop is er nog.

    @zwangerwensbaby IUI zonder hormonen kan wel degelijk, echter is het aan de behandelaar of zij dit doen. Wel is het zo dat met hormonen de follikel net even wat extra gestimuleerd wordt en volgens mij is de juiste timing net wat beter. Er zijn echter ook nadelen, zoals kans op overstimulatie. Het hangt natuurlijk ook van de persoonlijke omstandigheden af. Bij mij is er wel iedere keer een follikel en is er lichamelijk niet iets waardoor het echt met hormonen zou moeten.
    Bij mij doen ze eerst 3x zonder en daarna met. Dus als deze poging mislukt is, dan vanaf september met hormonen. Ik zie daar echt enorm tegenop. Waarom durf jij ze niet te nemen?
     

Deel Deze Pagina