IUI(-d) juli/augustus 2018

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lalalaura, 7 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diesel2013

    Diesel2013 Bekend lid

    6 jul 2018
    737
    565
    93
    Vrouw
    Hoe is het gisteren gegaan @Lalalaura? Weet je of het nog bij 3 follikels is gebleven? Of heb je dit al op de pagina verteld? Ik kan niks terugvinden namelijk ;)
     
  2. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    1tje was minder goed doorgegroeid, maar er was er ook 1 bij gekomen. Na een hoop ja-nee mocht de poging doorgaan met 4. Twee die zeker meedoen, 1 misschien en 1 waarschijnlijk niet...
     
    Diesel2013 vindt dit leuk.
  3. Bloem1991

    Bloem1991 Bekend lid

    20 jun 2018
    523
    311
    63
    Vrouw
    Logisch! Ook omdat je in een heel ander traject bezig bent verwacht je dit nog niet.. lomp zeg! Lijkt mij dat ze juist anders met de situatie om moeten gaan om het zo normaal mogelijk te laten verlopen het is allemaal al zo heftig. Je mag je klote voelen he en in de stress schieten niet wegstoppen om je dan maar groot te houden ook jij mag verdrietig zijn. Ben benieuwd wat ze nu gaan doen.. hou er rekening mee dat jullie beide moeten bloedprikken van tevoren voor dat de ivf behandeling mag doorgaan en aangezien je een eisprong hebt op dag 6 zal je wss een korte cyclus hebben. Bloedprikken en bloeduitslag zit een week tussen. En je begint meestal eerder met hormonen prikken dus hou daar rekening mee! Anders moet je straks nog eens extra wachten..

    Met mij gaat het goed, ik zit echt goed in mn vel de laatste tijd. Dinsdag het gesprek ben heel erg benieuwd zoals ik het nu een beetje uitreken mogen we dan testen rond de kerst a oud en nieuw. Zou mooi zijn als die dan positief zou zijn!
     
    Diesel2013, miniVosje en P1986 vinden dit leuk.
  4. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Diesel2013 wat heftig allemaal zeg. Een eisprong op dag 6 komt niet gauw voor.
    Bij mij was het ook ja heb zelf nog sex... ik geloofde er ook niet in, deed dus alleen waar ik zelf zin in had.
    Over de slechte zaadkwaliteit... bij mijn vriend was het meestal ook 6milj voor opwerking. ( na opwerking de eerste iui 0,7 milj, de tweede iui 0,3 milj en dus zwanger)
    Dus dat kan nog wel... ik geloofde er ook niet in, was ook al bezig met icsi maar dat is dus wel mogelijk.

    Hopelijk wordt je de volgende ronde beter in de gaten gehouden, en krijg je misschien andere hormonen. (Welke krijg je nu?)
     
  5. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    Goed omschreven... Ik slaap ook slecht, vaak wakker. In slaap komen lukt gelukkig wel. Maar wat je zegt, op een vrije middag even relaxen met bijv boek lezen of serie op tv kijken en ja hoor, dan val ik weer in slaap. Koffie neem ik niet (meer) en suiker heel af en toe een koekje. Verder eet ik al een paar jaar lekker gezond. Het baart mij zorgen dat dit iui-poging 5 is en dat hierna nog maar 1 keer iui wordt gedaan, daarna zijn wij aanbeland bij IVF.
    Toen wij het traject ingingen stond ik hier ook veel minder bij stil...
    Ga van de week om te tafel met mijn werkgever. Het traject vergt gewoon ook veel en wil ook opgeladen zijn, mochten we bij IVF uitkomen..
     
    Bloem1991 en Diesel2013 vinden dit leuk.
  6. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd soms, in hoeverrre die stress-factor meetelt... Wanneer is iets echt stress? Zeg maar...
    Haha dat klinkt warrig... Maar ik bedoel waar is het punt waarop het echt het traject beïnvloedt? Hahaha jammer dat niemand dat kan zeggen.

    Voor mij is dat namelijk het grootste twijfelpunt. Deze poging is geweest, daar kan ik niets aan veranderen. Maar nu de psych het had over een langduriger traject weet ik dus niet of het (tijdelijk) meer stress gaat opleveren of juist rust geeft.
    Ik had altijd gezegd: Komen we bij IVF aan wil ik helemaal “zen” zijn... Maar nu weet ik dus niet of dat tegen die tijd wel mogelijk is..


    En @P1986 goed dat je met je werkgever gaat praten. Als je weet of ze meewerken of je meer kunnen ontzien geeft dat denk ik ook wel rust.
     
  7. Diesel2013

    Diesel2013 Bekend lid

    6 jul 2018
    737
    565
    93
    Vrouw
    Wat ik begreep is dat dit eerste gesprek om te bespreken wat er aan de hand is en dan wordt ivf besproken. Meer voorlichting als echt al voorbereiding voor ivf denk ik. Misschien moet ik maandag evengoed maar even bellen naar het ziekenhuis om te vragen of we al wel bloed moeten laten prikken zodat we deze hebben voor het gesprek.
    Ik verwacht dat we helaas sowieso pas in januari gaan beginnen aangezien ze eind december geen behandelingen doen.

    Wat fijn dat je zo goed in je vel zit!
    Wat wordt er precies besproken tijdens dat gesprek? Hebben jullie nog 1 eskimo van ivf 1?
     
  8. Diesel2013

    Diesel2013 Bekend lid

    6 jul 2018
    737
    565
    93
    Vrouw
    Oké, dan hadden jullie ook niet mega veel zaadjes. En het is natuurlijk zo dat er maar 1 voor nodig is.

    Het kan zijn dat we in december nog een iui gaan proberen en dan januari ivf/icsi. Ik hoop alle mogelijkheden dan met elkaar te bespreken. Ze had het er over dat ik misschien Gonal F moet gaan gebruiken. Nu heb ik clomid en pregnyl. Heb overigens bijna geen bijwerkingen dus dat scheelt.

    Ben je lekker aam het genieten van je zwangerschap?
    Over twee weken weer een echo?
     
  9. Diesel2013

    Diesel2013 Bekend lid

    6 jul 2018
    737
    565
    93
    Vrouw
    Goed dat je het gesprek aangaat met je werkgever! Ik hoop dat hij een beetje naar je luistert zodat je je gesteund voelt
     
    P1986 vindt dit leuk.
  10. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ja ik ben zeker aan het genieten. Over 2 weken inderdaad mog een evho in het ziekenhuis en dan mag ik naar een vk. Ben daar wel blij om.

    Spannend clomid vind ik gewoon rot spul, hopelijk werkt gonal -f beter. Bij mij wel in ieder geval.
     
    Diesel2013, Bloem1991 en P1986 vinden dit leuk.
  11. Diesel2013

    Diesel2013 Bekend lid

    6 jul 2018
    737
    565
    93
    Vrouw
    Goed zo! Ben echt zoooo blij voor jou!!
    Wil je weten wat voor geslacht jullie kindje heeft?

    Hoe heeft gonal beter gewerkt bij jou?
     
  12. Bloem1991

    Bloem1991 Bekend lid

    20 jun 2018
    523
    311
    63
    Vrouw
    Ah oké! Bij dat intake gesprek moesten wij gelijk bloedprikken en medicatie ophalen dus misschien gaat dat daar ook wel zo? Misschien wel fijn.. Kan je je mentaal een beetje voorbereiden op het traject ipv in 1 stuk door.
    Wij hebben inderdaad nog 1 eskimo over.. ze gaat mij uitleggen hoe dat in z'n werk gaat, ik begreep dat het in de natuurlijke cyclus werd geplaatst dus dat zou betekenen geen hormonen?! Maar weet niet hoe of wat en daarom plannen ze een gesprek met de behandelend arts om duidelijk een uitleg te geven en eventuele vragen te beantwoorden dus vind ik wel erg netjes.

    @P1986 verstandig om het te bespreken met het werk. Goed aan jezelf denken hoor!!
     
    P1986 vindt dit leuk.
  13. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    miniVosje vindt dit leuk.
  14. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    @miniVosje wat ontzettend heerlijk dat je geniet. Is je zo van harte gegund!
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  15. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    Wie gebruiken er ook alweer Utro? Ik moet deze 2x per dag inbrengen. 's Ochtends 1 bolletje en 's avonds 2 bolletjes. Probeer het natuurlijk wel steeds op dezelfde tijdstippen te doen (7 en 19 uur), alleen was ik vanochtend ruim 1 uur later uit bed. Is dit erg? Hoe doen jullie dit? :rolleyes:
     
  16. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Volgens mij komt het niet zo heel nauw. Ik doe t gewoon altijd als ik wakker ben en ga slapen, los van de precieze tijd.
     
    P1986 vindt dit leuk.
  17. Bloem1991

    Bloem1991 Bekend lid

    20 jun 2018
    523
    311
    63
    Vrouw
    Volgens mij is dit niet erg.. bij mij zat er ook wat verschil tussen als het maar over de dag een beetje verspreid is. Ik moest 3 x daags 2 dus smiddags liep het nog wel eens wat later of eerder.. maakt niet heel erg uit denk ik zo.. maar weet dat niet 100% zeker natuurlijk.
     
    P1986 vindt dit leuk.
  18. Diesel2013

    Diesel2013 Bekend lid

    6 jul 2018
    737
    565
    93
    Vrouw
    Succes morgen met het gesprek! Ik ben benieuwd, hou je ons op de hoogte?
     
    Bloem1991 vindt dit leuk.
  19. Bloem1991

    Bloem1991 Bekend lid

    20 jun 2018
    523
    311
    63
    Vrouw
    Nou goed gesprek gehad, de eskimo word teruggeplaatst in de natuurlijke cyclus. Deze houden ze in de gaten dmv echo's. Op cyclus dag 8 is mijn eerste echo mocht dan de eisprong in zicht zijn mag ik pregnyl spuiten en dan word 4 dagen na de eisprong de eskimo teruggeplaatst. En dan is het weer afwachten.. Heel spannend weer dus! Nu wachten op mijn menstruatie..
     
    Diesel2013 en P1986 vinden dit leuk.
  20. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    O spannend zeg. Wel fijn dat je niet weer helemaal aan het hormonen hoeft. Dat geeft toch wel wat rust voor je lijf. Ik fa heel hard duimen dat het raak is deze ronde.
    Ja dat wil ik zeker weten. Vind het al een groot genoege verrassing! En de unisex kleding vind ik nou niet het je van het

    Bij gonal had ik minder bijwerkingen, en je kom in de cyclus nog bijstellen. Dit vond ik een fijn idee. Met clomid had ik altijd 5 eitjes, en vond het vervelend dat je dan een hele maand moest wachten omdat ze maar door bleven groeien.
     
    Diesel2013 en Bloem1991 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina