IUI(-d) juli/augustus 2018

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lalalaura, 7 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerwensbaby

    30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw
    Dag, wat fijn dat je reageert op mijn bericht. ik ben bang voor de bijwerkingen van de hormonen, zoals overstimulatie. ik heb sowieso al angsten voor het slikken van welk medicatie dan ook omdat ik bang ben voor de bijwerkingen met een ernstige afloop.. de angst en dus mijn gedachtes is het enige wat mij tegenhoudt. mijn behandelaar gaf aan eerst 3x zelf te proberen nadat ze mijn eileiders hebben onderzocht en als dat niet gelukt is dan voor IUI met hormonen gaan, zij gaf aan dat zonder het slikken van Clomid de behandeling geen optie is. ik begrijp dat dat dus wel kan, maar misschien maakt dat de slagingskans wat kleiner. zie jij vooral op tegen de bijwerkingen? of wat is de reden dat jij er zo tegen op ziet?
     
  2. zwangerwensbaby

    30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw
    Dag, wat fjin dat je reageert op mijn berichtje. ik begrijp uit meerdere reacties dat IUI zonder hormonen wel mogelijk is, maar bij mij in het ziekenhuis geven ze aan dat dat geen optie is. ik heb mijn angsten besproken, ik ben vooral bang voor de bijwerkingen, overstimulatie door hormonen OHSS. ik ben jong en slank en begrijp dat dat de kans alweer groter maakt op OHSS. misschien is de kans wel klein, en ik snap dat je hormonen moet slikken om de slagingskans te verhogen maar ik ben er mentaal nog niet klaar voor. het idee geeft al zoveel stress bij mij :(
     
  3. zwangerwensbaby

    30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw
    ja dat is misschien ook zo. wat ik gek vind is dat de oorzaak waarom zwanger worden niet lukt niet duidelijk is, maar ondanks de onduidelijkheid er hormonen wordt voorgesteld. ik ben vooral bang voor de bijwerkingen van de hormonen zoals OHSS..
     
  4. zwangerwensbaby

    30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw
    ja omdat ik angst heb voor de bijwerkingen. wat als ik OHSS krijg of er iets ergs gebeurd dat niet terug te draaien is..
     
  5. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ik begrijp je angst, maar even logisch gedacht... Bij IUI is het doel 1, 2 of max 3 grotere follikels te krijgen. Bij IVF willen ze een veeeeel meer. Dus je krijgt nooit zo veel hormonen als bij IVF. Dus zelfs al zou je iets te sterk reageren op de medicatie, dan krijg je max 5,6 follikels. Het enige wat je dan dus zou verliezen is tijd, want je moet een maand overslaan. Maar gevaarlijk is het niet...
     
  6. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    Ik denk dat ik met je kan meepraten, of het goed is, is vraag 2 ;). Zelf ben ik ook altijd bang voor bijwerkingen van medicijnen. Slik het liefst zo weinig mogelijk, maar je ontkomt er soms gewoon niet aan en het is natuurlijk mooi dat ze er zijn.
    Dat ik bang ben, komt denk ik omdat ik allergisch ben voor redelijk wat dingen/voedsel/sommige antibiotica etc. Mijn gedachten spelen daarbij eveneens een grote rol... Daarbij ben ik ook bang voor cystes...

    Heb jij in het ziekenhuis gehoord dat kans op overstimulatie groter is als je slank en jong bent? Ik ben dan niet meer de allerjongste (32), maar wel slank.
     
  7. zwangerwensbaby

    30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw
    Ah dat is goed om te weten. dat wist ik niet. bedankt!
     
  8. zwangerwensbaby

    30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw
    ik heb gelezen wat de kans op overstimulatie groter maakt: https://www.freya.nl/kinderwens/starters-in-het-medisch-circuit/zijn-vruchtbaarheidsbehandelingen-veilig/overstimulatie-ohss/

    en ik heb in het verleden ook last gehad van bijwerkingen door o.a. antibiotica gebruik, daardoor is mijn angst ontstaan denk ik. ik reageer snel op het gebruik van medicatie
     
    P1986 vindt dit leuk.
  9. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Overstimulatie bij IUI gebeurt niet zomaar omdat je in verhouding helemaal niet veel hormonen krijgt.
     
    P1986 vindt dit leuk.
  10. zwangerwensbaby

    30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw
    ok, goed om te weten. ik heb nog niet gevonden wat de kansen of percentages zijn
     
  11. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    Ik ga in augustus eerst een evaluatiegesprek aan met de behandelend arts. Uitleg over het hoe en wat brengt vast duidelijkheid en misschien zijn de angstgevoelens wel voor niets. :rolleyes:
     
  12. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    Denk dat de link niet om dezelfde (hoeveelheid) hormonen gaat als met een iui-behandeling. Meer gericht op IVF, als ik het zo lees.
     
  13. Diesel2013

    Diesel2013 Bekend lid

    6 jul 2018
    737
    565
    93
    Vrouw
    @zwangerwensbaby en @P1986 Ik begrijp de angst voor hormonen zeker wel. Ook ik heb veel allergieen en reageer snel op dingen. En angst is een gevoel wat normaal is in dit soort situaties. Tegen mijzelf zeg ik ook dat ik angstig mag zijn, dit is geen dagelijkse kost natuurlijk. Maar het zh en doktoren weten wat ze doen, daarbij het is voor een goed doel! Ik heb het een beetje losgelaten, de controle kan je niet houden met dit soort dingen.

    @P1986 een doorbraak gehad?
     
    zwangerwensbaby en P1986 vinden dit leuk.
  14. Bloem1991

    Bloem1991 Bekend lid

    20 jun 2018
    523
    311
    63
    Vrouw
    @Lalalaura zo, wat heb je dat mooi verwoord zeg!! Ik snap je helemaal!!

    @P1986 spannend! Al meer duidelijkheid?

    @zwangerwensbaby ik snap je angst ook omdat het onbekend is hoe je erop reageert.. Ik reageer zelf heel heftig op hormonen ben ook heel erg gevoelig voor bepaalde medicatie en voedsel etc dus was er ook niet blij mee.. Ik merk het aan mijn stemmingswisselingen, hoofdpijn, misselijk, dikker worden. Ze starten altijd met een lage dosis en houden dit bij dmv een echo daaruit kunnen ze zien hoe je reageert ze doen het dus stap voor stap dus er kan weinig misgaan.. mocht dat toch gebeuren moet je inderdaad een maand overslaan. Ik heb nu 4 iui pogingen gehad allemaal met hormonen ben 27 jaar en weet 58 kilo en heb nog geen enkele keer overstimulatie gehad.
     
    P1986 vindt dit leuk.
  15. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    Hoi dames ff een update, helaas vanmorgen ongesteld geworden. Al verwacht, maar ondanks dat heb ik toch een baaldag. :(
     
  16. Rianne1988

    Rianne1988 Actief lid

    21 okt 2015
    150
    18
    18
    Balen zeg!
    Blijft toch elke keer een teleurstelling en confronterend als je ongesteldheid doorbreekt.
     
  17. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    He kut! @P1986

    Maar we gaan echt gelijkop! Dus volgende ronde samen geluk?

    Ik had ook de eerste veegjes rood. Vandaag gestopt met de utro, zal morgen wel echt goed doorzetten. Test was ook definitief negatief...
     
  18. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43
    @Rianne1988 idd... het went nooit

    @Lalalaura voor jou ook k*t! :( Volgende iui-poging wordt september ivm evaluatiegesprek in augustus. Natuurlijk nog wel kans op de natuurlijke manier :)
     
  19. zwangerwensbaby

    30 jul 2018
    18
    2
    3
    Vrouw
    ahhh.. wat vervelend ja! jammer
     
    P1986 vindt dit leuk.
  20. P1986

    P1986 Actief lid

    25 feb 2017
    446
    206
    43

    Ja, volgende x samen geluk. Ik houd je eraan!! ;)
     

Deel Deze Pagina