@Bloem1991 pff echt kut voor je. Je hebt al zo’n lange weg achter de rug. Hoop super hard dat je de 18e een super positieve test in handen hebt!
Omdat ik me dus niet meer kan herinneren of ik me heb voorgesteld (muv aan lalalaura want die ken ik al uit een ander topic ) hierbij ons (hele lange) verhaal. In 2013 zijn we getrouwd en toen gelijk aan kinderen "begonnen", want zo dachten we toen nog. Mijn moeder is op haar 29e in de overgang gegaan dus ik was altijd al bang dat ik zelf geen kinderen kon krijgen. Dus om mijn zenuwen te bedaren heb ik na 3 maanden proberen een spermatest besteld online (dat is een soort zwangerschapstest maar dan met sperma). Want ik dacht dat ik dan minder in de stress zou zitten elke maand omdat ik dan zoiezo wist dat het niet aan mijn man zou liggen maar je raad het al. De test was negatief. Maar no stress, hij was vast fout gedaan. Dus mijn man naar de ha voor een echte spermatest en een week later kregen we de uitslag: negatief, 0 zaadcellen gevonden. Pardon? 0 zaadcellen? Dat kan nooit joh, doe de test nog maar een keer. Uitslag #2 weer 0 cellen.. Hierna volgde een TESE operatie bij mijn man. De uitslag was dat ze 8 rietjes met zaad hadden gevonden! Toppie! Dus ik naar een ander ziekenhuis voor de IVF cyclus en de bevruchting zou via ICSI in gent gebeuren. De oogst was echt super, 20 eitjes. Dus wij in de auto naar gent om de eitjes af te leveren (de rietjes had mijn man een week eerder al gebracht). Nou daar moet toch wel een baby uit komen lijkt mij?.. Onderweg naar huis werden we gebeld door gent. Meneer en mevrouw zijn jullie nog in het ziekenhuis? Euhm nee we zitten al in de auto. Ah nou we hebben namelijk het eerste rietje ontdooit en daar zitten geen spermacellen in. Oh dat is minder, maar gelukkig hebben we de rest nog. Wij gaan nu de rest ontdooien en bellen u terug als we klaar zijn. Na een uurtje of wat werden we weer gebeld door gent: 0 spermacellen. 8 buisjes vol met materiaal ja maar er zaten geen spermacellen in. De 20 eitjes waren inmiddels zo oud dat ze ook niet meer ingevroren konden worden dus die moesten vernietigd worden. Een paar maanden later hadden we een afspraak in gent voor een combinatie operatie. Mijn man zou weer een TESE krijgen, deze keer in gent en ze zouden extra veel weefsel weghalen voor extra veel kansen. Ik kreeg zelf de punctie (16 eitjes deze keer) in nederland en reed ze daarna (samen met mijn vader) naar belgië. De uitslag van deze combinatie operatie was wederom negatief. Geen zaadcellen. Dus we konden nu alleen kiezen voor #1 geen kinderen, #2 adopteren of #3 een donor. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een donor uit denermarken en konden we gelijk aan de slag. Beginnen met prikken van menopur en pregnyl maar daar kreeg ik een allergische reactie op. Dus over op de gonal-f en pregnyl. Maand na maand ging voorbij zonder zwangerschap dus na poging 6 kreeg ik een HSG. En poging 7 was raak! Nouja zoals jullie allemaal weten zitten tussen al deze gebeurtenissen een aantal weken/maanden dus uiteindelijk waren we al snel 2.5 jaar verder tot we eindelijk die positieve test in onze handen hadden (die ik al lang niet meer verwacht had). Toen onze eerste 6 maanden was wilde ik dan ook gelijk weer aan de slag, we hadden nog 5 rietjes over dus ik had al veel stress of het zou lukken om een volbloed broertje of zusje te krijgen. Poging na poging ging voorbij en weer niet zwanger. Bij poging 3 werd ik ongesteld zoals altijd. 4 dagen later werd het ineens minder dus ik dacht fijn weer wat nieuws. Even een testje gedaan omdat ik aan mezelf wilde laten zien dat ik niet zwanger was maar ik was wel gewoon zwanger! De 2 rietjes die we nog over hadden heb ik gelijk terugverkocht aan cryos (super dom natuurlijk) want ik wilde hierna geen kinderen meer. Maar toen mijn jongste er was merkte ik toch het verlangen naar nog een kindje. Dus heb ik mezelf weer op de wachtlijst laten zetten voor rietjes van onze donor. Met heel veel geluk kon ik er 2 kopen. We waren ontzettend blij natuurlijk! Een paar maanden later kregen we er nog 6 aangeboden dus 8 rietjes in totaal! Dus we wisten zeker dat het weer zou gaan lukken! Maar nu zijn we bij poging 6 en is het nogsteeds niet raak. Ik voel weer de stress van de 2e poging toen we niet wisten of het ooit zou lukken. Ik merk heel erg dat mensen bij ons vaak denken van maar jullie hebben er toch al 2? (Of 1 toen we alleen onze oudste nog hadden en bezig waren voor de 2e). Alsof het dan niet zo erg is als het niet lukt. Het is alleen net zo veel verlangen en net zo veel stress als het was de eerste en de tweede keer dat we door dit riedeltje gingen.. Dit is dus mijn ellenlange verhaal, hopelijk zijn jullie niet in slaap gevallen
@Lalalaura super dat het goed uitziet!! Geeft wat rust voor je! Welkom @Ritoy! Inderdaad een lang verhaal, maar ik ben wakker gebleven Wat een weg hebben jullie al afgelegd zeg, erg heftig! Persoonlijk denk ik hetzelfde als de mensen om jouw omgeving, je hebt al twee kinderen. Maar goed aan de andere kant denk ik ook dat ik hetzelfde zou denken als jou, mocht ik twee kinderen hebben. De kinderwens is natuurlijk niet te onderdrukken, of het om je eerste of tiende kindje gaat. Ik wens je heel veel succes! Ik heb ook acupuntuur gedaan, niet zwanger geworden. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik vanaf de eerste minuut ook een beetje mijn twijfels had bij haar. Wellicht eens een andere zoeken. Ik vraag me af of jullie misschien andere 'dingen' geprobeerd hebben om zwanger te worden?
@Ritoy Er zit geen maximum aantal kinderen dat je mag wensen. Het gaat erom dat op dit moment jouw gezin nog niet helemaal compleet voelt. De pijn en angst dat je dat niet compleet kunt maken mag er zijn. Het is zwaar als je 1 kindje wilt en het niet lukt, maar net zo goed als je de wens hebt voor meer kindjes en het lukt niet. Ik denk, in tegenstelling tot @Diesel2013, helemaal niet hetzelfde als jouw omgeving. Het is volgens mij per persoon verschillend wanneer de zwangerschapswens afneemt of stopt, het is aan niemand om daar een gestandaardiseerd aantal aan te koppelen.
@Lalalaura zoals je leest ben ik er ook wat van teruggekomen. In de eerste instantie dacht ik het wel, tot ik bedacht hoe ik me zou voelen. Zoals ik aangaf is dat gevoel idd niet ineens weg na een 'bepaald' aantal kinderen. Bij mij werken verstand en gevoel wel eens apart van elkaar
Hahaha dat laatste ken ik. Pff ... O man.... Helemaal deze ronde. De hormonen vallen dit keer echt super verkeerd. Ben mega opgefokt en wil met iedereen ruzie. Normaal ben ik een blij vrolijk ei. Sorry als ik wat te heftig reageerde!
@Bloem1991 het is ook allemaal ontzettend zwaar hoor!! Helemaal als in je vrienden- en familiekring steeds weer zwangerschappen zijn.. is ze van harte gegund, maar wanneer ben je zelf aan de beurt, he?! Ik hoop voor ons allemaal heel snel!!
Ik hoop het ook! Voor ons allemaal! Baaah! Ik ben het zo ontzettend zat. Maar vind mezelf ook zo dom. Heb altijd geroepen dat het me geen drol uitmaakt als ik geen kindje zou “dragen”. Eigenlijk is dat de grootste onzin van de wereld, maar ik was gewoon bang. Ik vertrouw mijn lijfgewoon van geen meter en dacht gewoon dat als ik heel hard zou roepen dat het niet uitmaakt, dat het dan ook zo is. Begrijp me niet verkeerd, ik hou zo zo zo veel van onze kleine S. en ik ga echt niet meer houden van een kindje uit mijn buik... Maar ik zou het zo zo graag meemaken...
Ik snap het! Lijkt mij ook zo bijzonder om mee te mogen maken! @Ritoy heftig zeg! Pittig traject ook, heel veel succes!! Laten we allemaal duimen voor roze!
Gister voor het eerst acupunctuur gehad. Tja.. je doet alles wat volgens je gevoel maar kan helpen! Ze gaf ook tips m.b.t. voeding. We zijn al jaren heel bewust bezig met onze eet- en leefstijl (ik wel ietsje meer dan mijn man haha), maar tips zijn natuurlijk altijd welkom. Hebben jullie goede ervaringen met acupunctuur?
Vandaag ben ik gebeld door mijn eigen ziekenhuis (het MCK heeft niets meer van zich laten horen). De arts die ik aan de lijn had (het hoofd van de afdeling) deed niet zo moeilijk over dingen. Ik mag gewoon verder met KID deze ronde en ik krijg gelijk een HSG volgende week! Waarom deed elke andere arts hier zo belachelijk moeilijk over dan? Ik vroeg het, hij zegt ja, en een half uur later staat de afspraak al. Ik hoef nieteens de 6e poging af te wachten. Hij heeft ook gezegd dat als we toch uiteindelijk naar gent moeten voor IVF we de echo's bij hun kunnen blijven doen. Super fijn dus! Alsof een reuzen gewicht ineens van mijn schouders af is gevallen. Misschien gaat het dan toch nog wel lukken joh! Hihi
Ik heb het nog niet geprobeerd.. nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik bang ben voor naalden heb er echt angst van.. mijn vriend prikt mij ook omdat ik het gewoon niet kan van angst. Dus ik denk dat het niets voor mij is wat voor tips gaf ze kwa voeding? Ik let ook erg op mijn eren wie weet heb jij nu de gouden tip haha.
Misschien is het bij iedereen anders, maar ze adviseert mij om meer 'warm' te eten en meer groente i.p.v. fruit. Wij eten nu bijvoorbeeld iedere ochtend een verse gemaakte (fruit) smoothie met 3 stuks fruit en havermout, met af en toe producten uit de vriezer vandaan. Een koud drankje al met al, want de sinaasappels etc hebben wij in de koelkast. Als alternatief zegt zij dat iets 'warms' beter is. Bijvoorbeeld warme havermoutpap of pannenkoekjes van spelt met banaan, een gebakken of gekookt ei etc. I.p.v. een fruit smoothie later de dag een groente smoothie, bijvoorbeeld met wortel en spinazie. Tussen de middag warme zelfgemaakte soep met veel groente erin. En dan 's avonds gewoon goed warm eten met verse groente. Pak nu gemakshalve wel eens voorverpakte roerbakgroenten... Eigenlijk beter helemaal geen koffie te nemen, maar dat is denk ik wel algemeen bekend. Althans, ik probeer max. 1 a 2 bakjes koffie per dag te nemen. Heb je hier iets aan?
Thnx voor de informatie! Ik wist dit idd al.. ik eet s'ochtends al warm en probeer ook idd zoveel mogelijk koude gerechten te laten staan.. zoals bv ijs. Ook is mij geadviseerd weinig melkproducten te drinken en warme voeten te houden. Haha zo zie je maar je hoort van alles en niet geschoten is altijd mis. Hoopt dat het helpt en voor jou natuurlijk ook!!
Hoop het ook zo! Zal er met de komende boodschappen rekening mee houden . Dat over melkproducten zei ze idd ook. Beter is om dan bijv rijstemelk te drinken.. en kraanwater schijnt ook 'te koud' te zijn. Beter is op kamertemperatuur. Wat eet jij zoal 's ochtends qua warme gerechten?
Oh echt? Zelfs kraanwater, dat wist ik niet! Ik eet havermout met amandelmelk opwarmen in de magnetron dan doe ik er blauwe bessen walnoten en een scheutje honing doorheen. Dat is iets wat ik lekker vind en weg krijg s'ochtends haha dus ik varieer eigenlijk niet
Misschien een brutale vraag maar hoe zitten jullie met je gewicht? Mijn bmi is wel iets te hoog maar dat was hij voor ik voor het eersr zwanger werd ook al (bedankt he gonal-f). Ik zit nu op een bmi van 27, ik ben 165 lang en weeg 73.5