iui-d

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Kellebel1982, Apr 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

Jan 17, 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Hoi,

Ik hoop dat er dames zijn die ons kunnen helpen. Mijn man en ik zitten nu in de ww van onze 1e icsi maar de tweede poging. De eerste poging was ivf maar had er geen bevruchting opgetreden. Nu heb ik het gevoel dat deze ook niet ia gelukt.

We zijn ons nu aan het oriënteren op iui-d maar kunnen er bijna niets over vinden.
    We willen graag het volgende weten:)

Heb je na je laatste icsi poging recht op iui-d of moeten we dat voor de laatste poging proberen?
    Welke ziekenhuizen doen aan iui-d?
    Hoe gaat het in zijn werking? (Wachttijden etc)
    Hoeveel pogingen heb jij gedaan voor je eindelijk het grootste wonder mocht ervaren?

Ik hoop echt dat hier dames zijn die onze vragen kunnen beantwoorden want we zijn echt aan het einde van ons latijn :(

2. Debbi86

Debbi86 Bekend lid

Jan 14, 2013
    511
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

Wij zijn toevallig net gestart met iui-d
    Maar het iui traject word wel vergoed alleen de donor niet of je neem een bekende donor ...

Wij lopen in het amc amsterdam !!

3. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

Jan 17, 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Dank je wel voor je antwoord! Het wordt dus ook na 3 icsi pogingen vergoed?
    Heb je lang moeten wachten? Hoe kon je aan de donor?

Hoeveel"kost" donor zaad dan? Het maakt mij niet uit hoor. ... al moet ik een maand droog brood eten.
    Hahaha.

Sorry voor vele vragen :$

4. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

Jan 17, 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Sorry voor de spelfouten maar zit op mijn telefoon:)

5. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Hoelang je moet wachten, hangt af van of je een donor van de donorbank neemt, een eigen donor of sperma uit het buitenland. Een eigen donor moet je iig rekenen op een half jaar quarantaine. Donorbanken hebben vaak lange wachtlijsten (toen wij erop kwamen was hij voor ons 4.5 jaar, hangt ook weer af of je rode hond oid gehad hebt)De wachtlijsten lopen iets in nu, omdat er veel met donoren uit Denemarken wordt gewerkt.

Je betaald vaak niet zo zeer voor het sperma, maar wel voor de opslagkosten. Dit is meestal zo tussen de 300 en 600 euro. Sperma uit het buitenland betaal je naar kwaliteit. '

Ga eens googlen zou ik zeggen. Er is veel info te vinden online! Er zijn een aantal ziekenhuizen met een eigen donorbank, die zijn het makkelijkste denk ik.

6. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

Jan 17, 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Dank je wel! Heb al gegoogled maar zie door de bomen het bos niet meer. Er staat ook heel veel oude informatie op, vandaar dat ik mijn vraag hier heb gesteld. We zullen waarschijnlijk niet gaan voor een eigen donor omdat we echt niet zouden weten wie we daarvoor moeten vragen. En we willen ook niet iemand die dichtbij ons staat.

4,5 jaar is best lang! We kunnen dus beter na deze poging alvast aangeven dat we dat willen doen. ....

7. Debbi86

Debbi86 Bekend lid

Jan 14, 2013
    511
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben een anonieme donor..
    Wij hebben 4 weken moeten wachten maar kregen voorrang omdat mijn vriend de tese ondergaan is..

Nu voor iui d betelen wij 409€ voor 3 behandelingen.

8. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

Jan 17, 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Jeetje, dat ia echt wel Veel geld. .. maar ja. . Als daar de wens mee uitkomt is het onbetaalbaar.
    Lopen jullie wel in Nederland?
    En dus vanwege de tese hebben jullie voorang?

9. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

Jan 17, 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Stom..lees het al. .jullie lopen in het amc...

10. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    1,291
    239
    63
    Ik heb KI en ICSI met donorzaad gedaan.
    Beide in Arnhem. Zij hebben een eigen donorbank.
    Mij is verteld dat ik na de ICSI ook nog IUI mocht doen, dus dat wordt zeker vergoed door de verzekering, tot je 42ste zelfs.

Donorzaad in arnhem in wel duur, 6 pogingen zijn 900 euro. Dit betaal je vooraf en als je bijv. na poging 3 zwanger wordt krijg je wel de helft terug.

De wachtlijst is een jaar volgens mij op het moment.

Kijk eens op de website van rijnstate, ze hebben er veel op staan.

Succes en hopelijk hebben jullie dit traject niet nodig.

11. Toen wij wisten dat IUI-D onze enige optie was, hebben we daar ook wel een tijdje mee gezeten.. Ik heb me er uiteindelijk overheen kunnen zetten door onze zoon, die uit een eerdere relatie van mij komt. Mijn ex is vertrokken zodra we wisten dat ik zwanger was en heeft Damiën dus nooit gezien. Mijn man is al jaren gewoon z'n vader. Hij weet niet beter. Maar.. Dat is dus niet biologisch. Blijkbaar hoeft dat ook helemaal niet.. Damiën weet dat het zaadje wat hem gemaakt heeft van een andere meneer was, maar dat papa gewoon papa is. Voor hem de normaalste zaak van de wereld. Toen had ik zoiets van; als hij er geen probleem van maakt, waarom zou ik dat dan wel doen?

Ik omschreef het ooit eens als; 'Ik vind het altijd zó belachelijk als op een gebouw staat geschreven wie de eerste steen heeft gelegd. Wie interesseert dat nou? Er zijn mensen die véél harder hebben gewerkt om het gebouw mooi en af te maken. Zo is het ook met ons kindje. Het doet er niet toe wie dat eerste bouwsteentje geleverd heeft, het gaat om de persoon die het kindje dingen bijbrengt, leert en er voor hem of haar is.' Daar sta ik nog steeds helemaal achter! Wij staan er nu ook eigenlijk geen moment bij stil dat het kindje in mijn buik, biologisch gezien, niet van mijn man is. Ik ben zwanger en wíj krijgen een kindje.

Veel sterkte en succes!

12. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

Jan 17, 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Dank je wel voor je antwoord! Ik heb het geld ervoor over! Daarbij is het altijd goedkoper dan een behandeling voor ivf/icsi zelf betalen.

Ik hoop dat we het ook niet nodig hebben maar mijn vertrouwen hierin is weg. Kan er niets aan doen. Probeer positief te blijven maar dat is heel erg moeilijk.

13. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

Jan 17, 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Shadixxx....wow...mooi geschreven! Dank je wel!

14. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hier ook een anonieme donor.
    Ik ben in UZ Brussel hiervoor geweest voor beide kindjes.
    Hopelijk hebben jullie dit traject niet nodig idd.

15. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

Jan 17, 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Hoi dames,

Vanmorgen zelf een testje er tegen aan gegooid. ..Helaas was hij negatief. Ik weet dat het nog te vroeg is maar verwacht er niets meer van:$

Kunnen jullie mij vertellen hoe het in zijn werking gaat om je aan te melden voor iui-d?
    Ik weet dat mijn ziekenhuis er niet aan doet en eerlijk gezegd willen we daar ook niet onder behandeling meer. Maar moeten we dan onszelf aan melden bij bv het amc?

Ik hoor ook dat ze een psychologische test doen? Wat moeten we daarvan denken?

Hoop echt dat er nog dames zijn die willen reageren. Ik kan de antwoorden niet via Google vinden.

Liefs,
    Kelly

16. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    1,291
    239
    63
    Wat super balen voor je.... maar je was toch bij ivf2. Als je het ziekenhuis niet vertrouwt kan je je laatste ivf ook in een ander ziekenhuis doen hè.

Bij het AMC en Rijnstate moet je je idd zelf aanmelden. Dan kom je op de wachtlijst te staan.

De psychologische test stelt niet zoveel voor. Meer willen ze kijken of je je realiseert welke impact het heeft op je leven als je kist voor een donor.

17. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

Jan 17, 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Elise, wij maken gebruik van een transport kliniek. De punctie vind plaats in ons ziekenhuis. De tp in het vu.
    Maar qua iui hebben we niet veel vertrouwen in ons ziekenhuis:$

We hebben idd nog 1 poging maar willen die waarschijnlijk gaan gebruiken voor de icsi-d.
    Mijn man zijn zaad is niet heel erg goed waardoor ook ons vertrouwen hierin is gezakt:$

18. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

Jan 17, 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Ik zit nu eens de vragenlijst te bekijken maar dan moet je op een gegeven moment invullen waarom je kiest voor kid...maar wij willen iui-d...
    Daarnaast staat er:
    Geen zaadcellen gevonden
    Erfelijke aandoening
    Lesbisch

Maar dat is allemaal niet van toepassing :(
    Kunnen we dan wel bij het amc terecht?

Ook staat er verwijzing vd huisarts. ... maar kan het dan oook niet van de fa zijn?

Sorry als we jullie vermoeien met onze vragen. .... maar we hopen dat we gewoon antwoord krijgen op onze vragen ipv de standaard antwoorden op Google. ..

19. KID en IUI-D komen eigenlijk op hetzelfde neer. In principe is IUI ook een 'kunstmatige inseminatie'. Ik denk dat ik in dit geval gewoon 'geen zaadcellen gevonden' aan zou kruisen. Als je wordt uitgenodigd voor een intake, kun je natuurlijk altijd nog uitleggen wat je reden precies is..

20. Kellebel1982

Kellebel1982 Actief lid

Jan 17, 2009
    127
    0
    0
    Almere
    Dank je wel! We wachten de bloedtest Nog even af maar zullen het daarna wel aangeven bij het gesprek met de arts. Waarschijnlijk nemen we eerst even een psuze want het begint aardig op te breken allemaal :(

Share This Page