Lieve meiden, Voor degenen die een samenlevingstest hebben gehad. Hoeveel levende zaadcellen zijn er bij jullie gevonden onder de microscoop? Ik weet helemaal niet wat normaal is, alleen dat ie vanaf 1 al positief is. Bij ons is er ook maar 1 gevonden, maar daar zijn we al ontzettend blij mee aangezien mijn man dramatisch slecht en weinig zaad heeft. Ik hoop dat iemand hier reageert, zodat ik er een beter beeld van heb. Liefs Saskia
Hoi! Hier hetzelfde hoor. Ze vonden bij ons ook maar 1 of 2/3 langzwemmende jongens, maar dat was al goed genoeg gezien het slechte zaad van manlief. Ook de timing was niet perfect (ei was al gesprongen), dus was helemaal fijn dat mijn slijm goed was en dat er nog zaadcellen zwommen. Ze heeft echt lang moeten turen in de microscoop, maar uiteindelijk dus die paar gevonden. Groetjes, hypo
Bij mij is er bij alle2 de samenlevingstesten geen enkele levende zaadcel gevonden, de eerste keer vroeg de gyn of we wel geklust hadden de avond ervoor Maar toen er een teststaafje door mijn baarmoederslijm werd gehaald werd al snel duidelijk waarom....ik had zuur baarmoederslijm. Uit de zaadtest van mijn man kwam goed nieuws want die had super sperma, maar ja als mijn baarmoederslijm ze gelijk kapot maakt....
Ja, mijn ei was ook al gesprongen dus ze was zelfs een beetje verbaasd dat er nog 1 goed zwemmende zaadcel werd gevonden. Het is niet veel, maar we zijn er blij mee gezien het slechte zaad van manlief
Nee, in de meeste gevallen haalt dat niks uit. Vandaar dat wij nu IUI proberen. Dan wordt het zaad voorbij dat vijandige slijm in de baarmoeder gespoten.
Hallo allemaal, Wij hebben morgen de samenlevingstest en ik vraag me eigenlijk af of je meteen al wat te horen krijgt. Iemand een idee? De uitslag van het zaad van mijn man begreep ik niet helemaal van de ha. Zijn zaad was beweegelijk ik dacht ook voldoende maar hij had er ook abnormale vormen??? tussen. Kan iemand mij een beetje op weg helpen? Ik ben ontzettend bang voor morgen. Groetjes lucky.
Je hoeft niet bang te zijn meis, het is wel eventjes een licht vervelend gevoel als ze het uitstrijkje nemen maar valt echt reuze mee. Iedereen ervaart dit natuurlijk anders.... Je krijgt gelijk de uitslag te horen hoor, althans ik wel. Ze nemen een uitstrijkje van je baarmoederslijm en leggen het onder de "loep" dan zeggen ze meteen wat het resultaat is, ook zien ze dan hoe beweeglijk het zaad van je man eventueel is. Succes morgen meid, als je het niet helemaal snapt van de uitslag van het zaad dan kun je het morgen ook eventjes aan de gyn vragen wat ze bedoelen met abnormale vormen
Succes morgen Lucky, het is mij 100% meegevallen. Het doet geen pijn. Ik kreeg de uitslag meteen en mocht ook meekijken onder de microscoop. Toen zag ik die ene aanhouder heel hard voorbij zwemmen Ik hoop dat jij er meer ziet! En iedere man heeft een aantal zaadcellen die niet goed van vorm zijn, de vraag is alleen hoeveel? Dit moet niet té veel zijn, maar daar is een bepaalde grens voor. Ik zou de uitslag even met de gyn bespreken.
Hey meiden, ik moet morgen voor de samenleveingstest en heb even een vraagje aan jullie "experts". Mijn eisprong gaat deze maand laat worden, ik gok dinsdag ofzo (ben meestal best goed in gokken wanneer m';n eitje is), maar de samenlevingstest kon alleen morgen, omdat vrijdag maandag en dinsdag al vol zaten. Nu wilde ze in het zh dus dat ik per se morgen even zou komen. Ik ga natuurlijk wel gewoon, maar mijn vraag is denken jullie dat er dan wel een zinnige uitslag kan zijn zo vroeg? Ik heb ook nog helemaal geen vruchtbaar slijm enzo... Lijkt me eigenlijk er nu sowieso geen zwemmende zaadjes zullen zijn, nu m'n slijm nog zo dikkig is, toch? Wel balen, want woensdag en donderdag kan ik niet (kan dan geen vrij nemen van werk) en daarna is het vast te laat. Bah, dat wordt dan weer een maand wachten :x groetjes, Nana ps banner klopt geen barst meer van, mar heb ff geen zin om dat weer aan te passen, vandaar...
Als ze geen duidelijke uitslag hebben doen ze hem vaak nog een keer. Bij mij hebben ze hem ook al eens te vroeg gedaan en de maand erop wel op tijd uit kunnen voeren. succes morgen
bij ons tot 2 keer toe geen enkele zaadcel te zien en toch bleek ik net die ronde zwanger te zijn. Helaas was dit een buitenbaarmoederlijke maar negatieve samenlevingstest wil dus niet altijd wat zeggen.
Ons geval: Vriend moet zaad inleveren: slecht zaad was het antwoord. Wij hebben alleen een waarde meegekregen, niet echt een aantal. Alleen dat het gemiddeld 20 moest zijn, vriend had 2,2. Ik werd onderzocht: niets aan de hand, alles in orde.....goede eisprong....bloed goed.....alles eigenlijk perfect. Vriend moest na 3 maanden opnieuw onderzocht worden: uitslag 33!!!!! Superzaad dus........erg raar vond ik dat. Maar ja ze zeggen dat het gewoon kan. Dus.....samenlevingstest! Uitslag: geen enkele levende zaadcel te vinden....conclusie: vijandig baarmoederslijm. Maar (heel dom van mezelf) ik geloof het niet echt. Het zal toch wel waar zijn aangezien het nog steeds niet gelukt is.....maar die onderzoeken worden door mij dus wel met een korreltje zout genomen.... Ze hebben voorgesteld om GEWOON IUI te doen......
@ Zyta, ik kan me voorstellen dat je er niet meer echt in gelooft. Hebben ze niet nog een zaadtest gedaan? Een hele slechte en een hele goede lijkt me reden genoeg om na een tijd nog een keer een test te doen. Wij hebben 2x een zaadonderzoek gehad. De eerste keer was slecht en de tweede keer nog slechter. Het is dus echt slecht, maar in ieder geval wel IETS gevonden met de samenlevingstest.
Nee ze doen geen test meer. Ze gaan eerst 3x IUI doen (wanneer wij daar aan toe zijn) als dat tot niets komt gaan ze de eileiders onderzoeken met een kijkoperatie. Als dat ook allemaal oke is, misschien dat ze dan nog eens een zaadonderzoek doen. En tijdens IUI zullen ze ook wel zien hoe het met het zaad gesteld is, aangezien ze het dan eerst concentreren voordat ze het inbrengen. Maar bij jullie dus slecht zaad, maar wel levend terug te vinden? Dat is op zich beter....maar toch vervelend......bij mij gaan ze allemaal dood schijnbaar Nog een paar maandjes zelf proberen en ik denk dat we dan het ziekenhuis maar weer eens inschakelen....
Ja Zyta, dat is inderdaad zo dat ze bij de IUI ook kunnen zien hoe het met het zaad gesteld is. Bij ons was het getal wat eruit kwam 3,3. Ik weet dat het onder de 10 slecht is. De eerste keer was het 4 miljoen en 70% te traag en de tweede keer 2,6 miljoen en ook 70% te traag. Normaal moet het 20 miljoen zijn met een beweeglijkheid van 50%. Het is dus echt niet goed gesteld met het zaad van mijn man. Maar tijdens de samenlevingstest toch een zeer beweeglijk zaadje gevonden in die paar druppels slijm. En dat na 9 uur en mijn ei was al gesprongen dus mijn slijm was wat troebel. Ik vind het knap van dat zaadje! De gyn zei al: als er 1 zwemt, zwemmen er meer. Ze halen maar zo weinig weg. Wij gaan nu een half jaar zelf proberen, met een enorm kleine kans dat wel, en daarna IUI. Als het zaad van je man goed is, heb je wel een veel betere kans met IUI dan ons. Hoe meer zaadjes, hoe beter. Bij ons zal het nooit veel meer zijn dan een paar miljoen. Ik hoop voor je dat het op de natuurlijke manier lukt natuurlijk!
Wennes, ik lees je berichtje met gemengde gevoelens. Naar dat je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad! Hoe lang is dat geleden? Sterkte in ieder geval. Tegelijk stel je me een beetje gerust dat je zonder zaadcellen bij de samenlevingstest toch zwanger kunt worden. Gister was er bij mij niets te vinden. Op zich voel ik me vrij gelaten over dat bericht, hoeft inderdaad helemaal niets te zeggen. De dame die de test bij me uitvoerde zei ook al dat ik er nog geen conclusies uit moest trekken, ze kunnen in een ander hoekje van mijn baarmoeder gewoon rondzwemmen. En bovendien, als het slimme zaadjes zijn, ze hebben groot gelijk om hard weg te zwemmen bij die spatel, daar zijn ze ten dode opgeschreven! Zaad van mijn vriend was geen topper, maar de gynaecoloog was ook niet ontevreden. We wachten het maar weer af. Succes iedereen hier! ster *