IUI deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sammie88, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik weet het niet. Maar ik heb het idee dat ik mijn gevoel op zo'n moment gewoon kan uitschakelen. Ik kan gelukkig heel goed praten over onze situatie, ook met haar. Ze is ook heel geïnteresseerd en leeft heel erg mee.
    Nu ik alleen thuis ben (mannetje is weg) voel ik me een stuk minder happy zeg maar. Maar ik wil gewoon heel erg postief blijven. ik ben bang dat als ik eenmaal heel erg negatief ga denken dat ik dan steeds verder weg ga zinken.
    Ik merk nu al wel (na de zesde en laatste iui kans) dat ik heel erg vlakke gevoelens heb ofzo. Ook naar m'n man toe, heb totaal geen zin in sex enzo. Komt dat jullie bekend voor????

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Voor de zwangeren gefeliciteerd.

Zijn er weer heel wat zo na het weekend.
    Heb weinig gelezen, alleen even snel doorgekeken. Heb het namelijk druk het weekend en ben veel weg.

Hier ook vaak geen zin in sex, vooral tijdens de cyclus van de iui. Het heeft denk ik ook wel met de hormonen te maken. Heb voor mijn ei bv ook meer zin dan na mijn ei.
    Heb bv liever gewoon lekker tegen elkaar aan zitten, kruipen en knuffelen.

Verschil bij jou en mij is zeehondje, dat er bij jullie geen oorzaak is dat het niet lukt. Hier is er echt een oorzaak.
    Heb het idee dat je dan net even anders tegen alles aankijkt. Maar het gevoel van niet lukken blijft wel gelijk natuurlijk.

Zo ik ga maar weer eens naar mijn werk toe. Ook op zondag moet dat doorgaan. En heb eigenlijk helemaal geen zin vandaag.
    En dan vanmiddag dus nog naar schoonouders toe.

3. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Dobpey, Ivon en Milkhd.... Van harte.. en dat al het HCG maar zijn werk mag gaan doen op de alle andere meiden van dit forum.. ..
    alle andere meiden, hoop zo dat jullie gaan volgen!!
    Even snel updatje hier.. vrijdag had ik buik pijn, rugpijn en straalde door naar mijn benen en ik verloor een klein beetje bruin bloed.. Ik was zo verdrietig, helemaal aan het doomdenken gelijk.. Heel rot geslapen, maar gedroomd over een baby.. de volgende dag voelde ik me weer zwanger, maar ben weer met beide benen op de grond gezet!! Morgen eerste echo, dus hoop dat ik dan een hartje zie/hoor, zodat ik iets geruster kan zijn! Dat wachten blijft gewoon.. eerst op ei, dan op nod en nu dus op zekerheid. Maar ja, zekerheid heb je nooit echt he..
    Meiden, ook vandaag wordt het weer prachtig weer, geniet ervan allemaal.. en ik blijf hard aan jullie denken en voor jullie duimen!!
    Veel liefs en nog meer HCG van mij voor jullie

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ooooo meid wat eng, dat je niet gelijk het zh gebeld hebt voor een echo: knap hoor

En tuurlijk zie je dalijk een supermooi hartje!

5. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Had wel gebeld naar het Geertgen, maar omdat het zo weinig was, zeiden ze dat ze gewoon de afspraak voor maandag afwachten en als er iets zou veranderen of erger worden, moest ik weer bellen.. maar ja.. zo realiseer je je wel weer even dat het allemaal echt niet vanzelfsprekend is. voor het geval ik dat ff vergeten was, ben ik daar nu weer even aan herinnerd..

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Oke, wel doen he, zal je ook wel doen, want dat heb je al gedaan

Kijk en daarom ben ik dus ook zo huiverig om over te stappen naar een ander zh.
    Ze doen bij ons dus geen iui met feest- zon- en vakantiedagen ( die 2 zomermaanden), maar voor zoiets kan ik dus a la minute terecht.
    Misschien komt het door ons verleden ( waar ze natuurlijk in een ander zh geen boodschap aan hebben), maar bij ons zh ben je dus echt geen nummer.
    Ze zijn allen even lief...

Dus das wel het dillema.
    Ik ga eerst mijn bevindingen eens vrijdag met de fa bespreken en dat zijn er nogal wat:
    waarom weer een mk
    hoe en wat tijdens het weekend een ei enz enz

Mar ze zal vast lief reageren

7. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Dat is inderdaad wel heel erg belangrijk, dat je een goed gevoel hebt bij het zh waar je loopt. Gewoon inderdaad lekker van je af praten.. ook zij zullen altijd wel open staan voor sugesties lijkt me zo. Bij het Geertgen kun je altijd wel terecht hoor.. elke 2de feestdag bv ook, dus tweede kerstdag ed.. Ook op zaterdag, toen heb ik mijn IUI gehad namelijk. Maar goed, voor ieder is het uitzoeken wat werkt voor je..
    Meid, ik wens je veel sterkte en suc6 met alles.. hoop voor j dat jij mag volgen op de 3 zwangeren deze dagen!! Zag er toch wel even hoopvol uit voor je he??
    Nou, ik ga lekker genieten van de zondag.. zo ff naar Intratuin, weer wat leuke plantjes voor de tuin (25 meter diep) dus daar passen altijd wel leuke plantjes in.. en straks ff het bos in en daarna lekker in de tuin in de zon!!
    Fijne zondag meiden..

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja zag... maar het lijkt hier al zo gewoon te worden.
    De ouders vroegen ook: hoe voelen jullie je?
    Wij: ach gewoon net als elke andere dag, het wordt al normaal voor ons. je raakt eraan gewend.

Enne kijk jij wel uit in de zon: zwangerschapshormoon + zon = zwangerschapsvlekken ;)

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Kaboutertje, ik heb mk erachter gezet, ik vond het belangrijk dat er sowieso geen zwanger achter stond, dat leek me nogal confronterend.
    Je hebt ook wel gelijk hoor, snap je volledig,heb het aangepast voor je.;)
    Tracey en Janan hebben hier ook een aantal keer meegepost, maar dat is ook weer even geleden.
    Daarom haal ik ze er ook vanaf, ze hebben volgens mij hier in het tweede deel al niet meer meegepost.
    Ik zet vaak :( achter namen die de nod hebben, of die weinig laten weten voor de NOD.
    Ik ben net als jij ook nieuwsgierig.
    Jem, ik hoop voor je dat het bloeden toch niet komt,en dat je gewoon zwanger bent!
    Houd ons op de hoogte meid.
    Saskia, zou wel grappig zijn voor de IUI zwanger, ik hoop het voor je meid!
    Be Happy, dat gevoel ken ik dus ook, ik zal er ook wel weer niet bijzitten deze keer!
    Steeds dan zeg ik tegen mannetje, JA! Weer een zwanger van het forum, dan roept hij, mooi zo, zal jij er deze keer ook wel bij zitten.
    Hij word er juist heel positief van als er een van de meiden hier zwanger is.
    Dancer 4fun, mooie timing de IUI!
    Nu op het wachtbankje maar weer!
    Zeehondje, ik ben er dus echt heel erg overstuur van als mensen mij vertellen dat ze zwanger zijn!
    Als ik dan thuis kom lig ik echt heel hard te huilen en te snikken op de bank.
    Ik ben dan echt 3 dagen overstuur, maar op dat moment kan ik me ook wel leuk voordoen.
    Maar dat komt omdat de meeste mensen niks weten over ons zh-traject.
    Ik vind het steeds een klap in mijn gezicht.
    En ook hier geen zin in sex hoor!
    Vooral na de IUI vaak helemaal geen zin in sex , alleen met ongi tot aan ei,dan heb ik zin.
    Er zijn maanden geweest dat we maar 2 keer sex hebben gehad.:)
    Zal ook wel komen omdat we het bijna 1,5 jaar om de dag hebben gedaan,:$ alleen met de ongi dan niet.
    Ongeduldig, dat is schrikken geweest voor je!
    Maar heel goed dat je nu morgen mag komen voor een echo!
    Jij ziet morgen gewoon een mini mensje met een perfecte hartslag!
    Dikke knuf, en veel plezier morgen, zwaai even naar je beeb van mij.;)
    Succes met de plantjes, en zuinig zijn met de zon he, zoals kaboutertje al zei!
    Marnat, en Zeehondje, jullie moeten de aankomende maand als eerste zwanger zijn, afgesproken?
    Duurt voor jullie ook veel te lang nu.
    Soms denk ik wel eens aan ons verdriet, en dan lees ik jullie onderschriften, en dan denk ik PHOE, die mogen van mij wel eerst nu, ipv al die sl**ries die zogenaamd per ongeluk zwanger zijn geworden!
    Jullie 2 zijn de volgende!
    Zeehondje jij test na de 24ste samen met mij en de andere 2 gewoon een perfecte posi test, met de zwangerstreep net zo dik als de controle streep goed?
    BAM!4 STUKS POSI TEST DE 24STE!;)

:):):)
    Over het algemeen weinig nieuws.
    Gisteren een home cinemaset gekocht van LG, dus mannetje heeft weer nieuw speelgoed!:D
    Ik wilde gisteren iets vertellen aan mannetje, en ik moest ineens heel hard lachen.
    Toen ik dus moest lachen kreeg ik ineens een enorme steek links in mijn buik.
    Echt zo enorm pijnlijk dat ik dubbel gevouwen op de stoel zakte, ik kon wel huilen zo gemeen gevoel!:$
    En binnen 15 seconden was het ook weg.
    Ik weet niet of het kwam omdat ik ineens zo hard moest lachen, of dat het iets anders is geweest:(
    Was wel even heel raar.
    Ook zijn mijn borsten niet zozeer pijnlijk af voller, alleen wel van die groeistrepen.
    Weet het ook niet deze maand, alle kwaaltjes heb ik al de afgelopen rondes gehad, en het was steeds niks.
    Daarom hecht ik ook geen waarde meer aan steekjes,pijntjes, en andere fratsen.
    Gewoon wachten tot zaterdag, of zelfs nog langer!
    Moet in ieder geval woensdag in het zh komen bij de gyn, op de IVF poli, voor mijn dossier uit te werken.
    Dadelijk naar (zwangere) schoonzus, en naar mijn ouders, en vanavond lekker uit eten met mannetje!
    Alle lieve IUI-meiden,een hele dikke kus en knuffel.

SMAK!KNUF!

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    IUI-meiden

Be Happy (35): 8x IUI mislukt 9e IUI 6 april gehad (op wachtlijst voor IVF)
    BabyHope: 1e IUI zwanger (mk 4wk), 2e IUI 09-03 mislukt
    Brabbel1988 (22): 3x IUI mislukt 4 e IUI op 10-04
    Brechtjemvj: 1e IUI op 23-03 mislukt
    Chichi: 1e IUI op 18-03 mislukt
    Dancer4fun: 1ste IUI 23 maart mislukt 2 e IUI 16-04 gehad
    Dreamer83: 1e IUI-D in feb/mrt, maart donorvoorstel
    Helena115, HSG op 8 april, IUI in Mei.
    Jem1979:1 e IUI op 3 april.
    Juulzon (33): 1e IUI 22-02 mislukt, 2e IUI op 13-03 mislukt, 3 e IUI 10-04
    Kaboutertje: 2e IUI 01-03 mislukt, 3 e IUI gehad op 26-03, mk
    Mandy 80: IUI 06-03 mislukt
    Marni: 1e IUI 27-01 mislukt, 2e IUI 22-02 mislukt, 3e IUI 18-03 mislukt,4 e IUI gehad op 13-04
    Nataly1972: 4e IUI 09-03 mislukt
    Oasis: 4xIUI mislukt 5 e gehad testen vanaf 26-04
    Pearl29: 2e IUI mislukt, 3e IUI 14-03 mislukt, ZOMERSTOP.
    Puck1234: 1e IUI (mk 9w), 4e IUI mislukt, 5e IUI mislukt, 6e IUI mislukt
    Salcia:1 e IUI 8 April.
    Sammie88 (21): 1e IUI mislukt, 2e IUI mislukt, 3 e IUI 31 maart mislukt
    Saskia1984: In afwachting van IUI,gesprek 29 april.
    Spannendetijden: 3e IUI 20-03 4 e IUI 16-04
    Trotse moeder: 1e IUI 22 maart
    Waardevol: 1 e IUI 9 April gehad.
    Willemijnp: IUI 13-02 mislukt, nu pil ivm cyste,
    Wondertje79: 1e en 2e iui mislukt, 3e IUI april?
    Zeehondje (29): 5x IUI mislukt 6 e IUI 7 april gehad
    Zonnetje1980 (30): 3e IUI 31 maart gehad,mislukt
    31dec2008 (29): 1e IUI 10-03 mislukt,2 e IUI op 10-04

Wachtbankje
    Jem: testen vanaf 17-04
    Be Happy: testen vanaf 20-04
    Salcia: testen vanaf 22-04
    Waardevol:testen vanaf 23-04
    Zeehondje:testen vanaf 24-04
    Juulzon:testen vanaf 24-04
    Brabbel:testen vanaf 24-04
    31 december:testen vanaf 24-04
    Oasis: testen vanaf 26-04
    Marni: testen vanaf 27-04
    Spannende tijden: testen vanaf 30-04
    Dancer 4 fun:testen vanaf 30-04

Zwanger!!
    Hope76: was in afwachting van IVF....wondertje verricht.
    Ineke: na 5e IUI en laparoscopie
    Ongeduldig: na 1 e IUI.
    Kuipersl
    Minke: na 3 e IUI.
    Jufkyo: na 1 e IUI.
    Angelica: na 2 e IUI.
    Dopey :
    Na 4x IUI zwanger,missed abortion bij 10 weken
    IUI take 2, ronde 4 raak, miskraam bij 5 1/2 week
    IUI take 3, ronde 4 raak!
    Ivon: na 3 e IUI.
    Milk: na 4 e IUI.

In afwachting van IUI
    Zyta
    Saskia1984, afspraak op 29 april!
    Helena115, IUI in mei.

Geen IUI meer
    IVF/ICSI: Marnat (ICSI in mei/juni)

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Dancer4fun, goede timing! Hopelijk over 2 weken een posi-test :)

@ Zeehondje, tuurlijk voelt het rot en ben je er verdrietig van. Maar je gunt het je vriendin natuurlijk ook en dat maakt het allemaal ook zo dubbel. Voor haar ook moeilijk om te vertellen. Ik vind je reactie erg knap en realistisch. Jezelf een doel stellen is alleen maar goed en wie weet. Zou wel heel leuk zijn :)
    Gelukkig kun je er met haar over praten en leeft ze ook erg met jullie mee, dat scheelt al een stuk.
    Qua seks snap ik je ook. Ik heb ook een stuk minder zin dan eerst. Ik heb altijd best een hoog libido gehad maar als ik nu eens per week zin heb dan is dat al veel. Soms moet ik me er echt toe zetten, zeker rond ei. De gedachte aan ei krijg ik niet uit mijn hoofd en maakt het voor mij een moetje. Ik kan het niet helpen, zo voelt het gewoon. Soms gaat het allemaal wel spontaan en dan kan ik er wel heel intens van genieten. En dan ben ik opgelucht dat het gevoel er nog wel is en ik het nog kan ervaren. Het is wel lastig, zwanger worden heeft echt een grote impact op je leven en relatie hè :(

@ Ongeduldig, wat schrikken meid :( We gaan voor een top-echo morgen hè! Dat moet gewoon goed komen!

12. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48

Brabbel: We moeten nog 1 week op het wachtbankje... Wat kan een week dan lang duren hé? Die steek die jij omschrijft, laten we positief denken en hopen dat het een innesteling is geweest :) Het klinkt als de steek die iemand op het clomid-forum omschreef toen ze daarna zwanger bleek... In het kader van Je Weet Maar Nooit denken we gewoon +++ ;) !
    Ook zijn mijn borsten niet zozeer pijnlijk af voller, alleen wel van die groeistrepen. Wat jij schrijft van je borsten, die groeistrepen, die heb ik ook!!! Maar mijne lijken echt ook wel wat voller.. Maar die strepen, ik dacht, krijg ik nu striae op mijn borsten...???
    Voor mij is dit de 3e ronde met Pregnyl... De 1e ronde voelde ik van alles (maar het was niks), vorige ronde voelde ik 0,0... (en klopte dus kennelijk, was niks) en deze ronde... Voel wel wat, maar niet heel veel... Alleen die borsten en wat meer emo... Maar dat kan echt ook door Hoop en Teleurstelling Enzo komen... Suc6 woensdag op
    de IVF poli, voor je dossier uit te werken. Hopen maar dat het niet nodig gaat zijn! Heb toch wel een goed gevoel bij je hoor meid... Hoe was het bij je(zwangere) schoonzus? Viel het mee? Enne, gezellig vanavond, eet smakelijk!!!

Kaboutertje, snap wel dat de overstap naar een ander zh dan wel groter is. Bovendien, moet je dan weer opnieuw je verhaal doen en je vraag je af of er een 'klik' is met je nieuwe gyn. Belangrijkste dat je er een goed gevoel bij hebt...!!! Hoe voel je je nu verder? Kan me goed voorstellen dat je verdriet nog vers is. Hopelijk krijg je vrijdag tijdens je gesprek antwoorden op je vragen. Geef je een dikke knuffel!

Jem, Net als de rest hier: ik hoop ook voor je dat het bloeden niet doorzet en je gauw zwanger test!

Saskia, Wat Brabbel zegt: zou wel grappig zijn voor de IUI zwanger! De wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus... Wie weet...!!

Be Happy, Jouw gevoel is echt 100% herkenbaar hoor... Met zoveel zwangeren hier denk ik ook, ik zal er wel weer niet bijzitten deze keer... Juulman zegt bij de nieuwe zwangeren 'oh leuk. Dus IUI kan wel werken... Dan kijkt hij naar mijn borsten met een knipoog en zegt dan, misschien jij ook wel...' En tuurlijk, daar hóóóp ik ook intens op, maar ik weet zeker dat de klap weer harder aankomt als het niet zo mag zijn... Op het andere forum waar ik klets, het clomid-forum, daar is ondertussen ook iedereen met wie ik ooit daar begon zwanger... Tuurlijk heel positief, maar: wanneer mogen wij nu??? Dikke knuffel voor jou!

Dancer 4fun, Kijk, dat klinkt als het moment! Nu maar hopen dat die zwemmers van je manneke jouw dansende ei hebben gevonden!! Duim duim! Gelukkig veel zon op het wachtbankje! Moeten ons wel insmeren ;)!

Zeehondje, Is idd altijd even een knopje om hé, zo'n kraamvisite. Bij mij op het werk ook weer 2 baby'tjes geboren... Maar daar weet echt niemand dat we in de mmm zitten, wat ik ook wel fijn vind. Bij mij komen het verdriet en de confrontatie vaak achteraf. Ben ik stil thuis enzo. Soms vind ik het wel moeilijk om als mijn vriend vraag wat er is, weer te moeten zeggen... Nou, je weet wel... Gelukkig begrijpt hij het (op zijn manier) en knuffelt me dan altijd fijn... En daar heb ik ook meer behoefte aan. Op zich heb ik wel zin in sex, alleen door onze lange werkdagen komt het er vaak niet van. Terwijl ik merk dat we na een fijne vrijpartij wel weer even meer energie hebben... Maar zo de laatste week voor mijn NOD vind het wel anders, dan denk ik: wat als we nu per ongeluk ALS er een vruchtje is, 't vruchtje raken en het gaat daarom mis ofzo? Met de Clomid was het wel anders, omdat ik toen niet wist wanneer mijn ei precies was, vreeen we die week - ook doordeweeks ;) - om de dag... Dikke knuffel voor jou!

Ongeduldig, Pffff kan me goed voorstellen dat je onwijs geschrokken bent! Goed dat je na de nachtrust je weer op en top zwanger voelde! Tuurlijk heb jij morgen goede echo! Laat het ons maar weten!!! xxxx
    Marnat,Wat brabbel al schreef: jouw komende ronde dat wordt jouw ronde!!!! Weet je dat ik het echt bewonderenswaardig vind hoe jij hiermee om gaat? Wat moet jij een sterke vrouw zijn!!! Vanavond weer een kaarsje en voor nu veel zonne-energie!

Voor iedereen die ik vergeten ben: dikke knuffel en veel zonne-energie!!!
    En brabbeltje-lief, ik sluit me aan bij Positieve Testen volgende week!!! Dat iedereen maar met de roze golf overspoeld mag worden!!!

Ga nu even lekker in de tuin zitten en vh zonnetje genieten!!

xxxxx :):):) xxxxxx

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Juulzon: lekker kleurig bericht ;)

Hier ook geen gezellige avondjes hoor na ei: veel te bang als er iets zit dat het er dan uit gaat. ( er is ook gebleken dat inwendige echo's bij mij supergoed werken om eem mk op gang te laten komen;) )

Het gekke is: ik heb om deze mk nog geen traan gelaten:
    of het komt omdat de test al zo licht was en ik wist wat er ging gebeuren of doordat we nu de oorzaak weten en we dus weten dat er nog meer mk-en zullen volgen en ik weet nu ook dat we nog zwanger kunnen worden.
    Het wordt al gewoon om eem mk te krijgen.

Ik heb altijd zo de moeite met de namen Brabbel babyhope en behappy uit elkaar te houden. Sorry

Hoe gaat het met je schoonmoeder brabbel

14. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Hoi meiden,
    Even een snel berichtje en dan lekker de tuin weer in.
    Heb nog steeds kwaaltjes, hoge temp en geen bloed maar ook geen positieve test...
    Nog steeds in afwachting dus...

Fijne dag allemaal met dit mooie weer!

Groetjes,
    Jolanda

15. Joyce Lynn

29 mrt 2010
    22
    1
    0
    juridisch secretaresse strafrecht
    Helmond
    Hey lieve meiden,

Ik heb gisteren mijn tweede IUI gehad en in tegenstelling tot vorige maand deed het deze keer echt pijn! Vanaf het inbrengen krampen gehad zeg, niet normaal! Hebben jullie dat ook weleens?
    Deze keer kantelde de gyn de stoel ook echt helemaal naar achteren, ik donderde er bijna af! Hihi!

Nog een vraagje; ik spuit nog Pregnyl 1500 op dag 3, 6 en 9 na de ovulatie.... weet iemand hoeveel dagen na de laatste Pregnyl de HCG uit je bloed is? De gyn heeft het wel gezegd maar ben het weer vergeten... :(

Nu dus weer op het wachtbankje... spannend....

xxx voor iedereen
    Joyce-Lynn

Nu dus weer op het wachtbankje...

16. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Joyce, ik heb altijd gehoord dat je 10 dagen moet wachten tot je Pregnyl uit je lichaam is... maar waarom moet je dat NA je eisprong nog spuiten? Best vervelend voor jou want dan kan je pas 14+9 dus 25 dagen na de IUI en dus 9 dagen overtijd testen...

17. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ja, ik ben 2 weken echt superziek geweest maar nu gaat het toch al een tikje beter :) kan zelfs een middagje zonder dutje haha
    Maar goed ook, want ik moet deze week op zeeklassen met mijn 11jarigen!

succes nog!

18. Joyce Lynn

29 mrt 2010
    22
    1
    0
    Helmond
    @Ineke

Ik heb dat gekregen om de LF en de innesteling te ondersteunen. De LF was bij mij heel kort (eisprong op dag 18, ongesteld op dag 23). Door die Pregnyl haal ik soms de 33 dagen dus het helpt wel.... is inderdaad wel heel rot want moet altijd heel lang wachten. De laatste maanden helpt 't wat minder... meestal 27 dagen.

Ik twijfel nu heel erg of ik voor eigen doktertje moet gaan spelen. 2 Maanden geleden hadden we de eisprong namelijk gemist en toen heb ik ook de moeite niet meer genomen om de Pregnyl te spuiten en toen werd ik ook ongesteld na 27 dagen. Als ik er nu voor zou kiezen om de laatste Pregnyl niet te zetten (die van dag 9) dan zou ik op 1 mei op 14 dagen na de IUI zitten en zou ik op 2 mei 10 dagen na de laatste Pregnyl zitten en zou ik dus kunnen testen (op 29 april zit ik overigens op 27 dagen dus het is de vraag of ik dat uberhaupt ga halen). Zou ik de laatste Pregny wel zetten dan kan ik op 5 mei pas kunnen testen (18 dagen na de IUI)...

Van een kant wil ik mijn ongeduld graag belonen maar van de andere kant moet ik natuurlijk doen wat het beste is...

Adviezen please!!??

xxx

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Joyce; ik gebruik niet de pregnyl om de LF te verlengen, maar Utrogestan. Dit izjn bolletjes die je vaginaal moet inbrengen. Deze gebruik ik 14 dagen en dan stoppen. Meestal op dag 3 of 4 na het stoppen word ik ongesteld. En ik kan gewoon een test doen, want het is een andere stof dan de pregnyl.
    Misschien voor als er nog een volgende keer komt, om voor te stellen dat te gaan gebruiken. Want door die pregnyl kan je idd niet testen voordat het uit je lichaam is en gan je van alles verzinnen en dus nu er zelfs over nadenken om dan maar een keer minder te prikken. Maar misschien geeft die laatste spuit wel de doorslag voor de innesteling?!
    Ik zou er goed over na denken meid.

Nou de zin in seks is idd een stuk minder na de iui. Maar vandaag, met dit mooie voorjaarsweer, was het toch wel weer heel fijn, haha.
    En saskia schreef volgens mij iets van 'dan weet ik dat ik het gevoel niet kwijt ben'. En dat komt me heel bekend voor. Nu kan ik er weer tegenaan zeg maar.

En meiden... soms halen jullie mij en zonnetje volgens mij door elkaar. Zeehondje en Zonnetje lijken ook wel erg ja.

20. Joyce Lynn

29 mrt 2010
    22
    1
    0
    Helmond
    @zeehondje

Thx voor je berichtje.... dat is inderdaad een idee ja. Destijds toen ik het advies kreeg om ondersteunende medicijnen te gebruiken voor de LF zijn mij die balletjes ook aangeboden idd. Ik heb toen gekozen voor de Pregnyl omdat de gyn al aangaf dat dat makkelijker was... 3 keer prikken tegen 3 keer per dag die balletjes inbrengen. Maar ik wist toen niet dat het gevolg zou zijn dat ik daardoor langer moest wachten... zat toen net in de mmm....

Maar bij jou is de diagnose dus ook "onbegrepen infertiliteit" lees ik in je handtekening.... bij mij ook. Een "merkwaardig geval" noemde mijn gyn me laatst... nou, lekker dan. Frustrerend vind ik het...

xx

Deel Deze Pagina