IUI deel 2

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sammie88, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 31 december 2008 gestopt

Jul 27, 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    Hallo Jem, Onze kwalitiet was tot nu toe net boven of net onder de 1 milj vandaar dat we wel gestart zijn. De 1e IUI was ie zelfs 2 milj en nu zat ie weer eronder. We wachten IUI 3 en daramee de kwalitiet van het zaad nog af. Als die slechter is dan 1 milj dan worden we waarschijnlijk doorverwezen. We gaan vandaag 12:00 uur eerst een een goed gesprekje aan met de FA na dat gezeik van de vorige keer, daar hangt voor mij ook het eea vanaf, anders mag ze me gelijk doorsturen naar een ander ziekenhuis.

Aangezien we naar een ander ziekenhuis moeten zal er wel een wachttijd zijn vrees ik maar dat hoop ik natuurlijk niet, maar ik denk dat je bij een ander ziekenhuis ook weer opnieuw onderzoekjes moet late doen en zo dus je gaat volgens mij toch niet een op een door!

Bij ons ligt het alleen aa het zaad, bij mij is alles in orde (zeggen ze)

Heel veel succes donderdag, irritant weer he dat wachten...

2. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    goede morgen meiden!!! daar ben ik weer even (snel)
    wat is het rustig zeg!! ik hoefde maar 2pagina's terug te lezen ;)
    net zh gebeld,..maandag 10mei FM1 (zoals ik al had voorspeld!!!) denk dan idd woe2 en vrijdag iui5! ben benieuwd wat t deze keer gaat brengen!! we doen ons best! ;) en houden ons nogsteeds aan ons "experiment" :D hahaha LOL (ben benieuwd of t wat uit gaat maken) gister weer begonnen met de clomid en hopelijk doet die weer zo zijn best! (of nog beter!:D) en hopelijk mag onze 5e poging nu eens raak zijn!!! anders ga ik toch maar vragen of ik alvast afspraak voor intake ivf kan gaan maken terwijl we laatste poging afwachten! en als het mogelijk is wil ik graag naar groningen! ben benieuwd!!! komt wel dichtbij zo! maar gyn geloofde in iui ..dus ik ook!! dan zal t deze of volgende maand wel lukken!! wel toevallig als ik vrijdag de 14e iui krijg...is de innestelling op de dag dat ik 2jr van de pil afben! en de 14e 2jr geleden gingen wij op vakantie en in die vakantie vroeg mn man me te stoppen met de pil!
    fijne dag allemaal!!!!

3. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    spannende tijden: ik ook FM op de 10de. Maar ik denk bij mij dan de IUI op woensdag de 12de. Ik zit met mijn cyclus elke keer precies dag 14 mn ei. Dus dat zal deze keer ook wel weer.
    Heb het wel slecht gehad hoor vorige ronde , ben er nog niet helemaal van hersteld zeg maar. De teleurstelling was groot toen de ongi doorbrak. Heb nu best vaak het gevoel van : het gaat nooit lukken, de moed zakt me in de schoenen zeg maar.
    Ben blij dat ik het forum heb, waar ik mn ei kwijt kan en lees dat ik niet de enige ben die me zo voel. De hele MMM is emotioneel zwaarder dan ik had gedacht.

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dancer: dikke knuf voor jou.

Zelf heb ik helemaal niet dat het zwaar is. Ze hadden mij ook gewaarschuwd, dat het traject zwaar zou zijn en of we er wel aan wilden beginnen ( ja natuurlijk!)
    Ik vond juist het nutteloos zelf klussen veel zwaarder.
    In wat voor opzicht vinden jullie het zwaar?

Het 50x heen en weer rijden voor een fm? Of juist de onzekerheid ( dat heb ik ook, maar dat had ik voorheen ook).
    Ik had/heb nooit veel verwacht van IUI, mss dat dat ook scheelt.

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    @ Jem, wat balen van de hoeveelheid zwemmers :(

6. meggytje

meggytje Actief lid

Oct 3, 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Dus met zijn drieën op het wachtbankje, jem1979 en be happy. Gezellig zit ik in ieder geval niet alleen!!!
    Wanneer mogen jullie eventueel testen? Wij op dag 17 pas.... Was wel leuk geweest als we op de 16e mogen testen. Da's onze trouwdag. Maar dag 17... denk denk. Als we nou testen op dag 18. Dat is dan 20 mei. dan ben ik precies 3 jaar van de pil af!!!
    Als dat geen voor teken is, dan weer ik het ook niet meer!!!!

7. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    3 meiden, dezelfde Nod, spannend! Ik duim voor jullie!
    Zal straks even de rest terug lezen.

Meggy,ik ga 9 Mei testen, ben dan precies 2 jaar pilloos.

8. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Ben een vrij nuchter persoon, maar op de een of andere manier valt het me gewoon zwaar.
    Niet de ziekenhuis bezoeken en de behandeling zelf, want dat gaat eigenlijk allemaal vrij makkelijk. Geen last van de iui en de pregnyl. Maar ben gewoon ook bang dat het niet gaat lukken en gezien onze leeftijden zie ik het ook echt als onze laatste kans op een kindje. Ivf is dan ook een grote stap met al die hormonen en wat er verder nog bij komt kijken. Ik hoop echt dat dat niet nodig is voor ons.

En ook het wachten tot de NOD na de iui, vind ik vreselijk, de hoop die je hebt dat het misschien is gelukt en de teleurstelling dat je ongi toch komt. Dat vond ik minder toen we nog gewoon aan het klussen waren en we nog niet wisten dat het zaad slecht was.

Maar we hebben natuurlijk pas 2 iui's achter de rug. En ben me zeker bewust dat het ook nog even kan duren. Ga zeker proberen me anders op te stellen bij de volgende iui zodat de teleurstelling niet zo groot is als het weer niet is gelukt.
    We hebben ook volgende maand een evaluatie gesprek met de FA, dus dan hebben we er 3 achter de rug en horen we wel hoe het verder gaat.

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dat is idd dan ook anders: ik verwacht er nl niets van van de IUI ( hoewel dus wel bewezen is dat ik er zwanger door kan worden)

Ik heb zo veel hindernissen te gaan voor mijn gevoel dat ik ben bang dat het voor ons nooit meer is weggelegd. :(

Hoe oud ben jij dan dancer?

Mijn NOD is uh de 15e, dus ik wacht gezellig mee ;)

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    @ Dancer, dikke knuf! Het is ook een emotionele achtbaan... verschrikkelijk!
    Ik heb nog geen IUI's gehad dus ik kan er nog niet helemaal over meepraten. Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als kaboutertje. Vooral dat nutteloze zelf klussen en toch weer elke keer een sprankje hoop en dat wachten op helemaal niks... dat valt me best zwaar. En dat is de reden dat ik wel uitkijk naar de IUI. Ik verwacht er eigenlijk niks van maar toch weer een stapje verder. En eindelijk weer een kans. Want op de natuurlijke manier hebben we nauwelijks een kans.

11. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    ik wordt in juli 38 manlief in juli 42.

Ik verwacht juist veel van iui, Misschien dat het daarom ook zo tegenvalt als het weer niet is gelukt. Het probleem ligt echt in de zaadkwaliteit van manlief, bij mij werkt alles volgens de arts prima. Dus daarom ook goede hoop in de iui. We wachten het maar af.

Suc6 op het wachtbankje.

12. 31 december 2008 gestopt

Jul 27, 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    He dancer, ik heb precies hetzelfde gevole als jou (alleen ben ik nog wat jonger, 29 nl) ik vind het emotioneel ook verschrikkelijk, dat wachten, de grote telleurstelling, de angst, ik herken het helemaal!!

Net fm 1 gehad en het ei was al 14-14-14.... voor mijn doen echt heel groot op dag 10l, normaal is er nl niets te zien. Ik heb dan ook gevraagd of ik nu iedere dag een echo mag, omdat ik het gevoel had dat we bij de 1e 2 keer het eea gemist hadden. Dat vond ze goed, alleen zijn ze woensdag dicht..... dus morgen een echo en nav die echo het besluit of we woensdag spuiten en vrijdag IUI of donderdag en zaterdag. Het probleem is dat we zaterdag alleen weer bij die ene gyn zitten die ons de vorige keer heeft voorgelogen en dat vind ik echt niet prettig en de fa had dat ook wel in de gaten geloof ik....

Dus ik ben benieuwd wat m'n ei gaat doen!!

De FA vond het iig erg vervelend hoe het gelopen is en vond het eigelijk ook niet kunnen hoe die gyn gehandld heeft maar ja, daar doe je dan dus niets aan he..

Vorige keer zijn er dus maar 630.000 zaadjes ingebracht. Komende week dus hopen op iig een half miljoen meer....

Dancer, wat zijn de aantallen en kwaliteit bij jullie?

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Hier hetzelfde, alleen zaad van manlief zit tegen. Voor de rest alles helemaal goed.
    Maar de kans van slagen bij IUI is gewoon zo laag, daarom geloof ik daar niet echt in eigenlijk.

14. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Meiden kijken ze bij jullie eigenlijk ook naar het bms bij de iui??
    Dat vroeg ik me eigenlijk wel af.
    Wij mogen over een maand of 2 hopelijk beginnen met de iui.
    Ik had zelf ook meer vertrouwen in de icsi maar volgende de gyn absoluut niet nodig.

Mijn ei is meestal al rond de 18 a 19 mm op dag 11.

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja bij ons wel elif

Hier is niets gevonden waarom niet, dus daarom heb ik ook niet zo'n vertrouwen in IUI. Ik zie het meer als een moeten voor IVF

16. 31 december 2008 gestopt

Jul 27, 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    bms?

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    baarmoederslijmvlies ;)

18. 31 december 2008 gestopt

Jul 27, 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    haha oh...ja daar kijken ze idd ook naar ja....
    dat is bij mij altijd goed, was nu 6,5 mm

19. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    aantallen bij 1ste iui waren nabewerking 12 milj 95% bewegelijk
    2de 18milj en 80% bewegelijk. Dus eigenlijk helemaal niet zo slecht en daarom had ik ook hele goede hoop. De 2 zaadtesten voor de iui behandelingen waren namelijk heel erg slecht maar daar heb ik de cijfers niet van. Weet alleen dat die veel slechter waren.
    Manlief heeft er veel aan gedaan om de aantallen te verbeteren. Geen alcohol minder koffie, boxers in plaatst van strak ondergoed , extra vitamines en gewoon gezonder leven.

Mijn bms was prima in orde bij allebei de iui's. Dus daar kan het ook niet aan liggen. Bij 1 ste IUI had ik fm op dag 10, toen was er nog niets te zien. Dag 14 weer een FM, toen was er een follikel van 24mm. Dus erg hard gegroeid, gelijk de volgende dag (dag 15) iui 1
    Bij iui 2 , fm op dag 12 , was toen 16,2mm dus pregnyl savonds en op dag 14 iui. voelde die middag na de iui ook mn eisprong. Dus betere timing kan niet. Nu is het weer afwachten tot as maandag. Hoop weer een mooie follikel zodat we die woensdag iui 3 krijgen.

20. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,300
    1,464
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik heb vanmorgen een follikelmeting gehad en mijn eitje groeit aan de linkerkant (deze eileider zit dicht dmv verklevingen, hier komt dus geen eitje door) dus deze maand weer geen IUI, we gaan maar zelf aan de klus. Bij ons besloten alleen een IUI te doen als mijn eisprong rechts zal zijn om de kansen optimaal te benutten. Vorige maand ging de IUI ook al niet door omdat mijn eitje al gesprongen was en volgende maand wordt ook niks want dan zijn we op vakantie.

De eerstvolgende keer dat ik weer voor een FM mag (mocht ik met zelf klussen niet zwanger zijn wat ik niet verwacht) is pas begin juli 2010.

In de maand juni ga ik maar eens helemaal geen hormonen gebruiken omdat ik op vakantie ben en lekker zelf ga klussen en een paar wijntjes drinken, lijkt me ook wel een keer lekker.

Snik, Snik en ik was zo graag voor mijn 38ste zwanger geweest, ik wordt 8 juli 2010 38 jaar.

Wil iemand bij mij op de lijst zetten, 5e IUI ????????

Veel liefs
    Nataly

Share This Page