IUI deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sammie88, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Ben ik weer :)!

Spannende Tijden: Dank voor je bemoedigende woorden. Laten we hopen dat het frummeltje blijft plakken….!!! En jij, gefeliciteerd! Je theorie is binnen! En strax Praktijk…..wel stoer, ben je strax een Moto-mum
    J ! Mijn schoonzusje rijdt ook motor, maar ik ben er echt veel te schijterig voor J
    Hopelijk groeien je eitjes mooi met de clomid! Ervaar je bijwerkingen of valt het mee? Duim voor je meid!! xxxx

Brabbel: 2 eitjes, 2 kansen ;) !!! Wow!!! Spannend weer deze ronde meid!!! Bij mij was de ronde met 2 eitjes ook raak, wie weet geeft dat extra moed
    J
    ! Succes met de Pregnyl morgen en vrijdag de IUI… De vijfde IUI, in de 5e maand… in de maand mEI… Dat wordt ‘m gewoon!!!! Duim voor je meid!!! Super trouwens dat je iedere keer de lijst bijhoudt!

Kaboutertje: heb je EINDELIJK terugge-pb-t! Sorry van de late reactie lieverd! En ik duim gewoon keihard voor je door hoor…. Wie weet was dat late ei wel heeeel eigenwijs!

Be Happy, dank voor je lieve reactie. Inderdaad heel vreemd. We waren ook erg verdrietig vanavond, heel confronterend. Ze was begin 30, borstkanker… ***ziekte ook… Zie dat jij 2 mei weer IUI hebt gehad!!! En nu dus weer op dat Oh Zo Fijne wachtbankje… Kom af en toe wel even tegen jullie aankletsen, want dat wachtbankje is echt niet leuk… duurt altijd te lang… Maar ik duim en hoop dat deze ronde jullie ronde wordt! Dikke knuff!!!

Dancer4fun, ook bedankt lieverd. Mooi citaat trouwens wat je hebt staan…heel mooi… Zie dat jij 10 mei weer FM hebt… Hopelijk mooie eitjes meis! Het is de maand mei, dus dat moet goed komen
    J
    !

Sammie, ook al zo lief… Dankjewel lieverdje! Je progesteron was boven de 30! Dus nu op naar 10 mei! Ik duim heel hard voor je dat het raak is!!!! Knuff!

Saskia, ik blijf iedereen gewoon bedanken voor het meeleven, want vindt het echt superlief van jullie. Dat voelt fijn. Een verbondenheid met meiden die je niet persoonlijk kent. Zie dat jij strx voor de 1e IUI gaat… Heel spannend meis. Hopelijk een mooie eigroei! Ook voor jou draaien mijn duimen!

Elief, alweer dankjewel… Wil je geen tranen bezorgen hoor…Wat duurt wachten tot juni lang hé… Maaaar, het is al mei en nog even en jij bent aan de beurt! Hoop echt zo dat het dan snel lukt bij jullie… Ga je dan op de voet volgen hoor!!! Herstelt je mannetje al van de val? En hoe gaat het verder met je?

Babyhope, dat gevoel van ‘verwaarlozing’ herken ik wel hoor! Dat had ik de afgelopen dagen ook en des te meer nu ik mijn banner heb. Dat het dan net is alsof ik jullie niet meer volg ofzo. Wat niet waar is, want ik hoop oprecht dat we dit jaar (liefst zsm!) met zijn alle positief hebben mogen testen! Hopelijk slaat de 75eh goed bij je aan (was bij mij de juiste hoeveelheid voor 2 grote eitjes en 1 kleine!) Wanneer heb je weer FM? Spannend!!! Duimduimduim!

Nataly: Lees dat jullie een behoorlijke tijd moeten wachten… Da’s minder meid
    L
    Kan me dat heel goed voorstellen, voelt toch een beetje alsof je kansen niet benut ofzo… Is er een kans dat er een spontaan wonder kan gebeuren in jullie vakantie ;) ? je weet maar nooit! Enne, de tijd gaat extra snel als je vakantie hebt en voor je het weet is het juli!!! Sterkte…

31-12: En, waren je eitjes mooi gegroeid? 3 maal kan zeker scheepsrecht zijn ;) en ik hoop, duim, bid dat dat voor jou ook zo mag zijn!!! Spannend meid!!!

Marnat, Ik knuffel je graag terug, dankje meid. Inderdaad heel dubbel… Voor jou dus nog even wachten tot eind mei. … Hopelijk lukt de banenzoektocht een beetje… Soms best wel dubbel hé, ik bedoel, er zijn zoveel mensen die gewoon aan de slag willen… anderzijds schijnen er ook weer vacatures te zijn die lastig in te vullen zijn… Waarom kan er gewoon niet een eenvoudigere match worden gemaakt?! Hopelijk vind je gauw iets wat bij je past… Suc6 meid!

Joos, duim ook voor je! Heel spannend weer…. Dat wachten is echt erg hé… Volgens mij is die Pregnyl echt wel uit je lichaam hoor…. Klopt het dat je 9 mei mag testen??? Ik duim heeeeel hard voor je meid! Enne, kom jullie af en toe wel vergezellen op dat altijd-te-lang-durende-wachtbankje…. Knuf!

Meiden die ik vergeten ben, sorry…
    Ga nu zo mijn bedje in… Was een rare dag, ook vanavond met de verstoorde Dodenherdenking. Hebben jullie het gezien op? Ik schrok er echt van. Je denkt dan toch weer aan vorig jaar Koninginnedag….

Wilde jullie nogmaals bedanken voor het meeleven. Dat geeft veel kracht. Las laatst een topic waarin geattendeerd werd op dat sommige meiden op andere topics onaardig doen tegen elkaar enzo. Moeten ze hier eens lezen. Vind iedereen juist super meelevend en lief voor elkaar. En dat is echt bijzonder! Ik duim keihard voor iedereen. Want ik geloof in de kracht van duimen en kaarsjes
    J !

Dikke knuffel voor allemaal!

PS Hoop niet dat jullie het storend vinden dat ik nog meeklets, al zal het soms wat minder zijn, omdat ik nu zwanger ben. Vind dat eerlijk gezegd wel een beetje dubbel. Maar goed, ik hoop gewoon gauw veel positieve berichtjes te lezen hier… !!! xxxxxxxxxxxxxx

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee hoor Juulzon, ik vind het juist gezellig dat je er nog bent ;)

Ik vond het juist zo stil de laatste dagen: vakantie en veel zwangeren. ( gelukkig)

gelukkig hebben wij een gezellig club-je ( waar je dan ook staat van de lijn wel/niet zwanger), maar je leest idd soms dingen , pffff, maar ja sommigen posters hebben een speciale mening ;) ( en wie weet wat sommigen over mij zeggen hahaha)

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Juulzon durf niet te vertrekken!!!!!!! ;)
    We vinden je gewoon te leuk:D
    Ben blij voor je!

Mijn man is gelukkig weer helemaal gezond.
    Hier wat gezeur met het werk maar voor de rest prima:)

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Iedereen is geloof ik wel met zijn job in de weer he?

5. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Thanks Juulzon. Ik hoop ook zeker dat meimaand mijn maand wordt.

En blijf gewoon buurten hier, want we willen op de hoogte blijven van hoe het met je gaat. Dus gewoon blijven komen. We komen elkaar hopelijk een keer tegen op een ander forum topic.

Iedereen fijne bevrijdingsdag. Ik ga straks de plantjes doen en het voortuintje opknappen.

6. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Goedemorgen!

Juulzon, goed gezien van mijn Progesteron.
    Het ging heel raar.. ik belde voor de uitslag, en kreeg te horen dat die 23.7 was en er geen eisprong had plaats gevonden.
    Meteen hing ik op en schoot in tranen uit..
    Op dat moment was zusje er ook en die zei meteen al, hoe kan dat!
    Je hebt nog nooit een Progesteron lager dan 70 gehad?! (zelfs een paar keer boven de 100)
    Ze belde nogmaals onder mijn naam of ze het wel goed had gezien ja 23.7, maar ik zal nog een keer kijken...
    O nee, er staat 33.7 dus je hebt inderdaad een eisprong gehad, alleen niet zo'n goede als altijd.. :(

Maar is 33.7 wel goed? Heb ik wel een kans om zwanger hiermee te worden.. :(

Sorry voor Ego...

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    sammie dat vind ik helemaal gek want je hebt juist een eisprong vanaf 20
    dus dat ze zei met die 23 geen eisprong klopt dus al niet...

tuurlijk kan je hiermee zwanger raken:)

8. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Maar vond het wel een grove fout, de tranen liepen al over mijn wangen.. Van de eerste keer dat ze zei 23.7.

Ben blij dat ik toch een eisprong heb gehad, bedankt voor je antwoord.

Ze zei trouwens daarna ook dat het kon zijn dat mijn ei 1 dag eerder was gesprongen, aangezien ik die zondag al buikpijn had (eipijn) en op maandag heb geprikt, en dit was dan dag 8 na ei, waardoor de waarde dus wat lager uit kon vallen.

9. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Sammie, mijn gyn heeft eens gezegd dat boven de 30 oké was. Bij mij nam het in verhouding ook pas later toe, vandaar dat ik nu die utrogestan als ondersteuning krijg! Dus, er is ZEKER hoop!!! Ik duim :)!!!

Dancer4fun: 10 mei gewoon een mooi groeiend ei, daar gaan we voor!!! Een vriendinnetje van mij die zei van de winter tegen mij dat het misschien ook met het seizoen te maken heeft, dat je lichaam misschien in het voorjaar / zomer op de ene of andere manier 'beter' / 'anders' reageert op de medicatie. Meer licht, zon, betere vitamine D aanmaak... ik vond het ergens wel logisch klinken. Hoop dat dit voor ons allemaal gaat gelden!!! Ik blijf lekker duimen v jullie!

Elif, gezeur op je werk? Mmmm, hopelijk niets ernstigs? In welke
    'tak van sport' werk je? Ik blijf me soms ook verbazen over hoe dingen er soms In Het Volwassen Leven en dan ook nog een binnen grote organisaties eraan toe gaan. Hoe kinderachtig soms ook. Alsof sommige dingen één groot spel zijn. Dan denk ik, goh, ik dacht dat we dergelijke situaties al op de middelbare school hadden gehad... maar de werkvloer kan ook nog wel eens 'kinderachtig' zijn. Afin, gelukkig valt het bij ons momenteel wel mee, maar soms.......... Fijn dat je mannetje weer hersteld is, toch een behoorlijke klapper die hij gemaakt had! En ik blijf het zeggen: op naar juni :) !!! knuff!

Kaboutertje: Moet je bekennen dat door de afgelopen periode mijn werk er wel bij in is geschoten... Ben er sinds januari eigenlijk maar halfhalf met mijn hoofd bij, voor mijn eigen gevoel dan, en had toen een naar project in mijn schoenen geschoven (maandag evaluatie, als het goed is...), Op mijn werk wisten / weten ze ook nix van de MMM... En dus ook nu nog nix van de zwangerschap. Ga dat ook echt pas vertellen na 12 weken...
    Ga jij nog wat leuks doen vandaag? (ik nu dus even thuiswerken :) ).

Voor de rest, fijne Bevrijdingsdag vandaag!
    En ik blijf dus graag op zn tijd meekletsen :)
    xxxxxxxxxxx

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Juulzon, lekker mee blijven kletsen hoor ;)

@ Sammie, nou das ook lekker... niet zo'n fijne vergissing. Kan me voorstellen dat je flink teleurgesteld was. Maar gelukkig zit ie boven de 30 dus ik denk dat je gewoon zwanger kunt raken.

@ Brabbel, ik heb mijn eerste IUI waarschijnlijk volgende week aan het einde van de week ergens. Zou je dat aan willen passen in de lijst? IUI vanaf mei.

11. 31 december 2008 gestopt

27 jul 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    He Dames, niet meer op mijn werk geweest dus post ff nu:
    Juulzon: zeker mee blijven lezen en schrijven meid, dat vinden we juist leuk!!!

Ego:Gisteren 2e fm gehad en mijn ei is echt super snel dit keer. Gisteren bms 7,5 en ei van 18-17-18 of zoiets, en dus gisteravond moeten spuiten en morgenvroeg 8;00 uur potje (gevuld) inleveren en om 10:30 uur IUI.. Heel erg spannend want afhankelijk van de kwaliteit van het zaad gaan we door of verwijzen ze ons door. Ik heb wel gevraagd of we gewoon door mochten IUIen maar dat wist ze nog niet, normaal gesproken deden ze dat nl niet.

Iedereen: heel veel sterkte met wachten, succes met IUI of sterkte met OG en hele dikke bevrijdingsdagknuffel!

12. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    31-12, wow 3 eitjes, super!
    Ik duim voor je dat het zaad ook goed is!!

Succes morgen!!

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Lees dit eens ter geruststelling! Je waarde is juist goed:

De eisprong

Meestal wordt in het ziekenhuis een bloedonderzoek verricht om te kijken naar de hoogte van het hormoon progesteron. Dit onderzoek moet halverwege in de tweede cyclushelft plaatsvinden, dus ongeveer zeven dagen na de eisprong. Als de hoogte daarvan voldoende is kan men gevoeglijk zeggen dat alles wat daaraan vooraf gegaan is in die cyclus ook goed geweest is. De waarde moet ten minste ongeveer 32 nmol/l bedragen.
    Als de waarde tussen de 16 en 32 nmol/l bedraagt is er wel sprake van luteinisatie, maar hoeft er niet noodzakelijkerwijs sprake geweest te zijn van een goede ovulatie. Omgekeerd is een waarde tussen 16 en 32 nmol/l meestal het gevolg van het feit dat het onderzoek op het verkeerde moment in de cyclus is verricht, zodat je het niet met zekerheid kunt zeggen.

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    31-12, 3 eitjes!!! :D Goe so!!!
    Ik ga heel hard duimen dat het zaad goed genoeg is meid!

15. J00S

J00S Actief lid

22 apr 2010
    223
    0
    0
    poli kliniekmederwerkster
    noord-holland
    Go wat is er weer veel bij jullie allemaal gebeurt in een paar dagen tijd :( :D

Juulzon gecondoleerd met je nichtje Maar natuurlijk ook gefeliciteerd dat je kleine maar goed mag blijven plakken.

Sammie oud de moed erin hoor gewoon je eisprong gehad maar iets te laat test gehad.

Saskia wat moet het voor jou toch ook spannend zijn veel geluk met de IUI straks.

31 december 3 eitjes ik duim mee voor een goede zaad uitslag sucses meid

en voor iedereen verder we houden moed en moeten blijven geloven hoe moeilijk ook. En geniet nog even van bevrijdingsdag.

ik ben nog steeds erg moe en heb krampjes maar heb verder niet echt mijn ongi klachten die ik normaal al zou hebben dus we gaan vol goede moed door en idd mag ik al op moederdag testen dus moet een goed voorteken zijn :D

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey meiden,

Mag ik een stomme vraag stellen, wat is de slagingskans voor IUI en wat is de slagingskans bij een normale cyclus (met zaad dat redelijk tot goed is)??

17. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    IUI gemiddeld 10-15% per maand, Normale cyclus gemiddeld (met goed zaad) 15% per maand.

18. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Hier ook 9 Mei testen als ik nog niet ongi ben :D

Wij vieren trouwens ook geen Bevrijdingsdag.

19. wondertje79

5 dec 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Brabbel, zag dat je me nog op het wachtbankje hebt staan, maar ik ben er af gevallen hoor. Ben van de week hartstikke ongesteld geweest, ga dus definitief niet zwanger mijn trouwjurk in. Maar jij misschien wel..... mijn duimen draaien. Wij slaan de maand mei natuurlijk over, even bezig met honeymoonen. 4e iui hopelijk juni....

Groetjes
    Wondertje

20. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    @ Sammie, thanks voor je antwoord meis. Zat even met een dilemma namelijk :D. Maar ga denk toch deze ronde nog zelf klussen. Als me bms goed blijft, dat zou dan de eerste keer zijn.

Las overigens van je progesteron waarde, maar mijn gyn zegt altijd: boven de 30 is goed dan is de kans op bevruchting zeker aanwezig :D.

En meis, ik heb goede hoop! Duim, duim!!

Deel Deze Pagina