Oh..Juulzon, wat een verdriet!! Wat mooi dat je op deze manier(in een gedicht) je gevoelens zo mooi uit! Heel veel sterkte en een dikke vette digi HUG.. @ all, ik heb ws. vrijdag weer een IUI(nr8 ), twee eitjes...dus kom op,laat maar komen die dikke buik. Ik ben het zat dat wachten(ach,wie niet,hè)
Zo, ik heb heel veel terug gelezen en weer het nieuwe bijgelezen. Heb alleen niet alles onthouden en ook geen pagina ernaast geopend. Dus maar even zo proberen en wie ik vergeet sorry. Ik denk aan jullie allen. Zag wel dat verschillende mensen ook op vakantie zijn geweest. @juulzon: balen voor je dat het een mk is geworden. Sterkte met het verdriet. Een dikke knuffel voor jullie. En je bent niet ego inderdaad. Dat is iets wat hier ook gewoon moet kunnen. Je eigen gevoel en onzekerheid delen. En ja het kan voorkomen dat je even vooral over jezelf praat. Dat doen we allemaal weleens. @dancer; volgens mij mag je overal gewoon in hoor. Alleen hier heb ik ook een man die vind dat ik weinig mag. Moet er ook wel bij zeggen dat ik ook erg veel last heb van mijn buik na de iui, dus ga al geen dag op pad. Dus ik herken het wel hoor. En op zich heeft het ook wel iets liefs inderdaad. Veel plezier. @mmiiir: dat lijkt me helemaal lastig om het alleen te doen. Maar snap ook wel weer dat je graag kinderen wilt hebben. Dat doen ze niet in zo heel veel klinieken volgens mij. Heel veel sterkte en succes. @marnat: een beetje bloed tijdens de pil hoor ik wel vaker. Heb ook al op je eigen topic gelezen. Gelukkig ben je al gerust gesteld. @spannende tijden: mijn ziekenhuis werkt niet samen met amsterdam. Heb ik weleens op een site gezien welke ziekenhuizen dat zijn. Dus ik moet hoe dan ook overstappen. Ik zag ook verschillende voorbij komen die deze week voor de iui moeten, heel veel succes en hopen op een vruchtbare maand mei. Voor degene op het wachtbankje; ook nog even sterkte. Ik ga proberen om ook weer een beetje actiever mee te schrijven, voor mijn vakantie tijdelijk niet ivm drukte. En die heb ik nogsteeds. Op het werk chronisch personeelstekort en dus regelmatig extra werken. En ik hoop dus ook binnenkort voor een volgende ronde op te mogen. Als de cystes zijn verdwenen. Voor iedereen een dikke knuffel en succes
Juulzon, wat een ontzettende teleurstelling zeg...! Wel vaag dat je endometrium nog zo dik is en dat je nog geen bloeding hebt gehad. Wat zeggen ze daarover in het ziekenhuis?
He Lieve Juulzon, ik had bij de eerste keer ook een dikke slijmvlies, maar hele pijnlijke krampen. Bij de 2de had ik een bloeding in mijn baarmoeder. Eis dat ze om de 2 dagen hcg controleren en niet elke week. Ja, ik loop bij dokter hulsbergen. Zodra je heftige krampen ga krijgen moet je naar de Eerste Hulp. Waar heb je last van?
Juulzon: wat ontzettend erg voor je meid!!! Veel sterkte en ik denk aan je ! En je hoeft je niet te verontschuldingen voor je egos hor, doen we toch allemaal en daar zitten we voor Willemijnp: goodluck girl!!! Ik duim voor je! Ego: ik ben vanmorgen weer voor FM geweest 1 van 15mm ,en 1 van ruim 18mm!! die van 15 heb ik mn twijfels over maar die van 18 gaat m worden!! Heb meteen mn pregnyl gehad want op hemelvaart doen ze geen iui dus ik moet morgen middag! Was beetje bang dat t te vroeg was maar de gyn zei beter te vroeg dan telaat en hij is ruim 18mm dus rijp!! En met de pregnyl erbij komt t helemaal goed!!! En mn BMslijm was 7 wel moet ik bij de minst fijne/leuke gyn maar als ik aangeef dat ie niet meer zo hardhandig moet zijn komt t vast goed! ook maakten wij ons beetje zorgen omdat we vanmorgen nog gemeenschap hebben gehad,..nu is mn liefie bang dat er te kort tijd tussen zit!!! Vanaf betrekking van vanmorgen tot int potje is 30uur, .hopelijk genoeg !!!!!!!!!!!!!!!! L en ik hoop dat mn iui en ei elkaar deze keer wel vinden want maak me toch wel erg zorgen dat t niet donderdag word maar morgen om half 4 in de middag!! Gelukkig niet om 9uur smorgens want dan had ik me ECHT zorgen gemaakt!!! Heb vanmorgen om 09:15 pregnyl gehad! Ben zooooooo benieuwd!!! Heb zon dubbel gevoel!!!! Was zo blij met 2 eitjes en dat we misschien precies genoeg tijd tussen betrekkingen hadden en dat t zo goed groeide maar dat valt dus allemaal anders nu . L hopelijk is dat juist in mn voordeel en moet het zo zijn!!! (Ik geloof namelijk heilig in de invloed van boven..had vorige maand hulp ingeroepen en hoop dat dit zo moet zijn :s) wat denken jullie qua tijd en grootte enzo?!?!?!?!?! Maak ik me onnodig zorgen en voel ik me onnodig rot ?!?!of is t idd niet helemaal juist zo?!?! Ik zit op mn werk maar kom straks nog even gluren hor en morgen zeker weten want dan ben ik lekker vrij!!!! Dat vind ik wel fijn kan ik na de iui heerlijk op de bank liggen want man is werken dus heb t rijk alleen Ps dancer moet jij ook morgen?!?!?!?!?!?! En juulzon zie je ik heb ook lange ego
Oei spannendetijden, dat zijn pas écht spannende tijden. Ik zou een echo vragen voor (of net na) de IUI. dan krijg je een indruk van of allebei de eitjes springen / gesprongen zijn of niet. Verder denk ik dat 30 uur echt wel genoeg is om voldoende zaad aan te maken, als ik kijk naar hoeveel mil en hoeveel %beweeglijk je tot nu toe hebt gehad. Ik heb trouwens zojuist een afspraak gemaakt voor een FM voor komende vrijdag. Ben benieuwd! Ik verwacht de IUI maandag of dinsdag.
Ook een dag later was het 2e ei waarschijnlijk niet meegesprongen gezien de grootte. En vanaf 18 kunnen ze springen inderdaad. Heb ook een keer bij 18mm de pregnyl gezet, dus maak je daar maar geen zorgen om. En ja het zaad, geen idee. Op zich zou het prima kunnen hoor. Dus hopen op goede resultaten. Hier ook vaak het probleem dat je moet uitkijken dat het er niet te lang of te kort tussen zit. Succes. En mag ik vragen hoe je de hulp van boven hebt ingeroepen? Hoor weleens over een speciale kaars branden en dan 9 dagen bidden. En als je het niet wilt vertellen ook prima hoor.
mmiiiirrr: thanks geeft me weer beetje goed gevoel!!! en echo doen ze hier niet voor iui,..maar kan t wellicht even vragen!! wie weet!!!? en t zaad?? dat word een verrassing! ben benieuwd! t varieerd nogal en kan er geen pijl op trekken wat t beste is we zullen zien! en ook idd zoals ik tegen mmiiirr zei...zaad is verrassing bij 3 dagen onthouding hadden we beste resultaat bij 3.5 was t t slechts bij 2 1na best en bij 2.5 ook goed dus geeeeeeen idee!!!!! hangt denk ook wel van leef omstandigheden af enzo dus ben benieuwd! en hoe ik hulp heb ingeroepen...tja of het werkt?!?!?!?! ik hoop t maar weet niet..ben nogal bijgelovig en ben vorige maand dag van de iui naar t kerkhof geweest (daar staat mn broer in zn urn) en heb mn hart bij hem gelucht!!! hem gevraagd als t kan mij te helpen heb m ook verteld hoe en wat ik voel enzo en heb me ff helemaal leeg gejankt! en eindelijk eens een keer verteld aan iemand hoe en wat ik ECHT voel en m gesmeekt...en miss heeft t geholpen miss niet maar als t nu raak is,..vind ik van wel dan blijf ik lekker bijgelovig! zonnetje: bedankt voor je bericht!!! ik had ook niet verwacht dat die ene mee zou gaan hor maar maakte me ook zorgen om die ene van 18 of dat wel genoeg zou zijn!! maar blijf hopen!!!!
@mmiiirr: succes vrijdag. @spannende tijden: als het raak zou zijn, zou ik ook geloven dat je broer een handje geholpen heeft hoor. Lekker inderdaad even je hart luchten, maar wel vervelend dat je broer zo jong overleden is. Moet er niet aan denken dat 1 van mijn broer(tje)s of zus overlijd. Nu maar hopen op een goede treffer. En hier ook geen peil op zaad te trekken hoor. Is ook wisselend. Weet wel dat ziekte/ koorts invloed heeft.
spannende tijden: Ik mijn iui donderdag. Gelukkig werken ze in ons ziekenhuis wel op zat- zon- en feestdagen. Mijn eitjes waren 15 en 13. Heb geen idee of ze allebei door groeien. Bij 1ste en 2de iui had ik maar 1 eitje. Ga er vanuit dat er in ieder geval 1 door groeit. Vanavond om 23.00 uur pregnyl. Komt mijn schoonzusje weer voor me doen. Ze is dierenarts assistente en heeft ervaring met prikken. Mens of dier maakt niet uit prikken blijft prikken. Geen idee of het uitmaakt hoelang onthouding je hebt gehad. Dat merk je morgen wel als je de uitslagen hebt. Weet je gelijk of het wel of niet goed is. Denk dat het vast wel mee valt. Hoop voor je dat je voorgevoel juist is en dat je broer je een beetje de goede richting in helpt. Je weet maar nooit. Toch wel goed dat je ook lekker je hart heb kunnen luchten toch.
Waarom heb je nu al de pregnyl dancer. Je eitjes zijn nog best klein toch? Of springen ze bij jou eerder? Hier pas pregnyl als je ei groter is dan 18mm. (dus die keer met 18 was uitzondering, omdat hormonen op waren). Jij ook succes. Hier gelukkig ook een ziekenhuis wat alle dagen iui doet, alleen tussen kerst en oud en nieuw zijn ze een dicht. En op zondag doen ze alleen een fm als het echt nodig is, want dan doet gyn het en anders de echoscopist. Op zaterdag is die er wel.
In ons ziekenhuis is het pregnyl vanaf 16mm. Had mijn echo gisteren en Omdat mijn eitjes 15 en 13 waren moest ik een dag wachten. Volgens mijn groeien mijn eitjes vrij snel. Bij eerste iui dag 10 niets te zien, dag 14 een eitje van 24mm. Bij 2de iui dag 12 eitje van 16,2 had mijn iui op dag 14 en die dag voelde ik mijn eisprong. Hoe groot het ei was weet ik niet maar ga er vanuit dat het goed is gegaan. Ik ga er vanuit dat ze in het ziekenhuis wel weten hoe en wat. En omdat alles gaat zonder medicatie op mijn eigen cyclus denk ik dat ze uitgaan van het gemiddelde.
@ dancer & zonnetje: ik kreeg niet eens een FM toen ik nog zonder hormonen IUI deed: bepaalde gewoon mijn eisprong aan de hand van LH-tests. Ik kreeg ook geen Pregnyl... Grappig dat ieder ziekenhuis hier toch weer anders mee omgaat!
Spannende tijden hier ook een x dat an de hand gehad. We moesten 'avonds sex hebben en de volgende dag om 13 potje inleveren. Dus nog niet eens 24 uur ertussen: score 60 milj met 94% beweeglijkheid. ( en zwanger geworden dus) En je ei: 18 mm is mooi. Bij mij springt hij altijd bij 17/18. Dus zou me daar geen zorgjes over maken. Zaad blijft dan ook nog 48 uur leven, dus komt echt goed. ( sorry ben a werk)
@ Juulzon....een hele dikke knuffel van mij. Ik had zo gehoopt dat het toch goed zou zijn...Maar helaas. Het heeft niet zo mogen zijn. Ben je eindelijk na veel moeite zwanger en dan gaat het toch nog mis. Hoe oneerlijk....! Heel veel sterkte met dit verdriet.
@mmiiirr: ik krijg alleen iui met hormonen, dus hoe dan ook fm nodig. En ik denk dat de situatie ook deel bepalend kan zijn. Hier anti-stoffen in het zaad van man. Daardoor kan het niet goed bewegen. Is geprobeerd met medicijnen op te lossen, maar is niet gelukt. Dus nu iui. Zaad moeten we ook in speciale vloeistof opvangen.
Voor de liefhebbers . Echt een hele mooie docu van begin tot eind van een zwangerschap. Van National Geografic Channel. In the WOMB
Meiden, ik sla aankomende maand over. Operatie kan niet verzet worden omdat het een academisch ziekenhuis is en het anders teveel geld kost waarbij er dus ook kosten voor eigen rekening komen.. Verder heb ik na de krampen zondag en het spotting van gister geen bloed meer verloren. Testen blijven negatief. Morgen om half negen bloedtest omdat ik zeker moet weten dat ik niet zwanger ben. Ik duim voor jullie, en zodra we weer starten kom ik me weer melden! Natuurlijk kom ik zo nu en dan even langs .
*breekt even in * Zus , het leven is niet eerlijk Dit is niet leuk voor jullie , maar er komt een maand dat je zwanger bent en flink kunt gaan genieten . *breekt weer uit *
Juulzon@ ik weet even niks te zeggen mis later wel dikke knuf. Sammie@ Als je bezoek wil zeg het maar dan kom ik even langs hihi. Morgen of vanaaf reageer ik op de rest.