IUI deel 2

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sammie88, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Spannendetijden ik had dat ook wist zeker dat ik ongi ging worden.
    Want dan heb ik daar last van!

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Be happy; ook al zo vlot mogen beginnen, net als wij. Echt super meid. Wij gaan alleen in juli op vakantie, dus waarschijnlijk stellen we het nog een maandje uit. Ach, dat ene maandje...
    Moet jij ook antibiotica slikken de eerste drie dagen van je menstruatie? Bij ons dus wel en m'n man ook!
    In welk ziekenhuis lopen jullie???

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Meiden die mogen testen dit weekend: ik duim voor roze!!!!
    Chichi, hopelijk wordt je test bevestigd. Laat het maar een roze zomer worden voor ons allemaal...

Fijn weekend allemaal!

Liefs!

4. chichi

chichi Actief lid

Mar 27, 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Elif82: Dat dacht ik dus ook want ik heb het gegoogeld en het schijnt dat de Pregnyl na 10 dagen uit het lichaam is. Ik weet nu niet wat ik moet geloven, ik durf niet helemaal positief te zijn.

Be Happy: Wat super dat jullie zo snel kunnen beginnen! Geen wachttijd is fantastisch! IVF wordt het voor juliie, dat weet ik zeker!

Saskia 1984: Kom je gezellig bij ons aanschuiven op het wachtbankje?....;)

Milkhd: Ja, ik weet dat het veel te vroeg is, maar ik kon me echt niet inhouden. Ik voel me zo anders als normaal en ik was ook benieuwd of de Pregnyl al uit mijn lichaam was. Normaal gesproken had ik zo'n zere borsten en nu bijna niet. Het voelt anders.

Kabouterje: Dank je wel meissie!

Dancer4fun: Het is inderdaad niet verstandig om zo vroeg te testen en niet helemaal betrouwbaar....:). Geen bloed geeft moed!

Marnat: Dank je wel meissie. Super dat je gestopt bent met roken! Mijn duimen draaien ook voor jou!

Spannendetijden: Heb jij al kwaaltjes? Hopelijk volgende week een knaltest voor jou!

Juulzon: De meimaand is een eimaand, hopelijk voor alle dames hier!

EGO:
    Ik heb vanmorgen weer een test gedaan om te kijken wat er vandaag uit zou komen en tot mijn verbazing is deze donkerder en duidelijker te zien dan die van gisteren. Het is nu 12 dagen na Pregnyl! Dit kan toch niet meer van de Pregyl zijn of loop ik nu te hard van stapel?? Heeft iemand hier ervaring mee??

5. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    Chichi, wat mij betreft dan een heuze GEFELICITEERD!!!
    Duidelijker wordt ie echt niet met pregnyl, dat komt toch echt van jezelf ;)

6. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Chichi van harte gefeliciteerd dan:D
    Het kan iig niet donkerder worden door pregnyl dus ;)
    xxx

7. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    chichi: klink idd als een positieve test, zeker als de streep donkerder is. Dan zal het vast kloppen. Dus meid, gefeliciteerd!!!

8. J00S

J00S Actief lid

Apr 22, 2010
    223
    0
    0
    poli kliniekmederwerkster
    noord-holland
    Be Happy wat fijn dat jij ook al zo snel kan beginnen met de IVF op naar zwanger in Juli of eigenlijk het liefste nog in juni want dat betekend dat je al het gedoe niet meer hoeft te ondergaan.
    Chichi: ja donkerder kan hij niet worden van pregnyl en ze zeggen ook dat het na 10 dagen echt geen sporen meer mag achter laten dus een voorzichtige gefeliciteerd is denk ik wel op zijn plaats.
    Saskia: fijn dat jij ook een prettige ervaring heb met de IUI en dat je mocht blijven liggen veel sterkte op het wacht bankje.
    Dancer: :( ik hoop echt dat je spoortje roze gewoon een innesteling is maar helaas ken jij je lichaam het beste.

dan nog even ik: eitje is erg lief en groeit zeer gestaag dus nu zondag pregnyl spuiten en dinsdag 25-5 weer een IUI. Ik moet het helaas dit keer alleen doen mijn man moet nadat hij gedoneert heeft gelijk weg voor zijn werk naar België en dit kan gewoon niet anders. :( En dan nog een rare vraag aan jullie allemaal bij ons is het net veranderd de egografiste doet nu de fm en die gebruiken ipv de latex condoom een ander soort (ben even de naam kwijt) deze is een stuk stroever en maandag bij de 1e fm heeft ze me dus best een beetje gepijningd met het naar binnen brengen omdat ze geen glijmiddel gebruikte woensdag en nog schraal heb ik gevraagt om wat glij te gebruiken en nu heb ik al sinds woensdag echt een ongelovelijke jeuk van binnen. Volgens de echografiste kan het geen kwaad dat ik wat allergie's reageer en mag ik gewoon de IUI krijgen maar ik ben toch wat bang. hebben jullie hier ervaring mee??

voor iedereen verder een fijne dag en een digi knuf voor iedereen die hem wil hebben en kan gebruiken

9. willemijnp

willemijnp Actief lid

Dec 8, 2008
    171
    0
    0
    verpleegkundige
    Dancer en spannende tijden...Ik hoop echt dat jullie voorgevoel onjuist is!! Laat alle mogelijkheden open, want jullie weten geen bloed....

Chici, GEFELICITEERD!!Ga er lekker van genieten meid!! Heb je nog klachten??

J00s, ik heb helaas geen ervaring met alergieën...
    Ik heb echt geen idee waar het bij mij heen gaat, zal wel weer ongesteld worden...Ik heb echter nog geen klachtjes van ongie. Het enige waar ik last van heb is van darmkrampen...ach we zien wel. IK hoop het zo...maar ja...dat doen we allemaal hè!

10. oasis

oasis Lid

Mar 7, 2010
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt saskia 1984 , en marnat , jullie ook veel geluk , dikke knuf oasis

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Chichi... yessssssssss gefeliciteerd

12. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Chichi@ Volgens mij kan ik je feliciteren meis geniet er van.
    duim maar voor me meis lief van je.

OSIS@ Dankje meis.

Meiden die zwanger zijn hebben die zich al gemeld bij moeder voor moeders? Om de meiden die het niet lukken te helpen!!

13. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

May 8, 2008
    3,947
    0
    36
    Noord Holland
    MvM: Ja joh, gister is de eerste lading afgehaald en de volgende pot zit alweer vol ;)

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dacht er nog aan gister toen ik mijn shotje weer haalde: van wie zou ik nu HCG hebben???
    Ben zo blij dat ik ook mee gedaan heb toen. ( nu is het niet alleen het gevoel van profiteren. Voor mezelf heb ik het gevoel dat ik natuurlijk mijn shotje mag gaan halen. )

15. Joyce Lynn

Mar 29, 2010
    22
    1
    0
    juridisch secretaresse strafrecht
    Helmond
    Hoi meiden,

Nou, ik ben vandaag per direct van de Utrogestan afgehaald..., bleek een zeer heftige allergische reactie te hebben op de balletjes (vies detail; mijn vagina was van binnen zo gezwollen dat ik mijn vinger en niet meer in kreeg...). Nu dus weer over op Pregnyl, balen!!!

Heeft iemand hier daar ook weleens last van gehad? Ik kan er echt helemaal niks over vinden op het forum of via google...

Voel me toch zo ellendig...

xx

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik reageer ondertussen wel een beetje allergisch op de Utrogestan, daarmee stelde de gyneaco voor om Crinone te gebruiken ipv Utrogestan, wat raadt je?
    Uit de handel genomen, ondertussen zit ik wel met het vervelend probleem, maar nog 5 daagjes en dan mogen we er misschien mee stoppen..
    Is soms echt wel niet houbaar, maar goed voor t goeie doel verbijten we alle pijn hé...
    Uit:
    http://forum.zappybaby.be/viewtopic.php?f=11&t=245710

Ik ben wel met de Utrogestan moeten minderen, 3 x 100 mg ipv 3 x 200 mg...
    De allergische reactie was echt niet meer te doen.
    Nu is het iets beter, de ene moment gaat het beter dan de andere...
    Ik had naar een ander medicijn gevraagd ze had crinone voorgesteld maar dit is uit de handel genomen.

Zaterdag ben ik dan moeten starten met de Utrogestan ik dacht weer de hel tegemoet te gaan, maar tot nu toe valt het heel goed mee, ik heb momenteel, en ondertussen hout vasthouden, geen last ervan, ik steek nu wel nog 600 mg per dag op maar dan 6 tabletjes van 100 mg, ik mocht van de gyneaco per keer 2 tabletjes van 100 opsteken en t schijnt nog te lukken ook...

Het zegt mij allemaal niets, omdat ik het niet gebruik, maar mss heb je er iets aan.

17. chichi

chichi Actief lid

Mar 27, 2009
    298
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Utrecht
    Lieve dames,

Dank jullie wel voor de felicitaties! Toch durf ik het nog steeds niet te geloven! Ik ben zo bang dat het toch de Pregnyl is, misschien ben ik net één van die gevallen, waarbij de Pregnyl heel langzaam door het lichaam afgebroken wordt? Dit is de eerste positieve test die ik ooit gehad heb, normaal gesproken blijft de test OMOwit!

Voor de rest voel ik me prima, ik heb totaal geen klachten en ik voel ook geen ongi aankomen, terwijl ik dat normaal gesproken 7 dagen van te voren aan voel komen.

Ik ga morgenochtend of maandagochtend weer testen en als de test nog steeds positief is, dan ga ik het echt geloven!

Dank jullie wel dat jullie mijn geklaag en onzekerheid aan willen horen! Hopelijk deze maand een babyboom op deze IUI topic!!! Mijn duimen draaien voor jullie allemaal!

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij lopen in het UMCG, dus het ziekenhuis in Groningen.

Vooralsnog hoeven wij geen antibiotica te slikken. Daar is bij ons met geen woord over gesproken. Waarom moeten jullie dat slikken dan?

Als de 11e IUI mislukt, dan moet ik op de 3e menstruatiedag bloed laten prikken om de hormoonwaardes te bepalen en dan moet ik een maandje aan de pil. Moet jij ook aan de pil of niet?

Na die pilmaand starten wij dus met IVF. Wij hebben dus een pauzemaand tussen de IUI en de start van IVF. Is trouwens ook niet zo verkeerd.

@ Chichi: GEFELICITEERD!

@ Joyce Lynn: allergisch voor Utrogestan....Jeetje....Maar nu moet je dus Pregnyl gebruiken? Maar dat maakt verder geen verschil of is Utrogestan beter?

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heel stom, maar we zijnvergeten te vragen waarom we die antibiotica moeten slikken. Kan er eigenlijk ook niks over terugvinden op internet. Zal wel goed zijn.
    Ik moet ook op de derde cyclusdag bloed laten prikken, maar hoef niet aan de pil. Lees dat er toch wel veel verschillende trajecten zijn per ziekenhuis.
    Ben benieuwd of we een beetje gelijk op gaan lopen???

20. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Marnat in belgië hebben ze volgens mij niet zoiets en mvm komt niet over de grens al is het 5 km:(

Share This Page