IUI deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sammie88, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Willemijnp; jeetje, zou wat zijn zeg meid, de 8e iui verwacht je er waarschijnlijk toch niet veel meer van! Toch alvast een voorzichtige gefeliciteerd!

Spannende tijden; je doet je naam wel eer aan hè?!

Chichi; hee hè, hoe kan dat nou? Je bent vast erg verdrietig, wat rot zeg! En dat de pregnyl zo lang in je lichaam blijft zeg, je hoort het wel vaker inderdaad. Balen zeg, heb er eigenlijk geen andere woorden voor meid

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ohw neeeeeee chichi:(
    PFFFFF wat een baaldag dan jeetje.
    Dikke knuffel.

Kaboutertje vraag ze nogmaals of je niet vroeger mag beginnen ik mocht de dag van de iui beginnen en het helpt dan idd, maar begin je te laat volgens mijn gyn dan werkt het niet meer snel genoeg.
    xxx

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Oke dank je en gaat dat via spuiten of pillen?

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dat zijn vaginale pillen.
    Ik moet er 3 per dag van 200mg gebruiken.
    De ene krijgt er wel bijwerkingen van de andere niet.
    Ik nooit ergens last van gehad.
    Dus zou het ff met hem overleggen ;)

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dat is geen utrogestan he, want daar is hij geen voorstander van.

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jawel dat is utrogestan, waarom is hij daar geen voorstander van?
    Vreemd hoor als de zh die wat het beste van europa zijn jette en dusseldorf mee werken, waarom zou het dan niet goed zijn?

7. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    chichi: nee he?!?! wat ontzettend naar voor je meid!!! wat zal je je rot voelen!!! maar lieverd...nie meer doen he?!?! knuf

zeehondje: idd :D t is allemaal weer zóo spannend deze maand!!!

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Willemijnp: Spannend! Het zou wel gaaf zijn als de 8e IUI opeens raak blijkt te zijn. Dat zou mij ook nog hoop geven voor mijn 11e en laatste IUI!

@ Chichi: neee.....eerst positief en nu toch negatief waarschijnlijk vanwege de Pregnyl? Voor mij is dat ook een reden om pas te testen wanneer ik daadwerkelijk overtijd ben. Een paar rondes geleden was ik ook zo gek om 3 dagen eerder te gaan testen. Ook ik zag een streepje, om vervolgens op mijn NOD gewoon ongesteld te worden. Geen vroege testen meer voor mij! Ik probeer voortaan geduld te hebben onder het motto "geduld wordt beloond" (alleen wordt dat geduld bij mij wel erg op de proef gesteld.....:() Dikke knuffel van mij enne...Op zich zou het alle kanten nog op kunnen hoor. Geef de moed nog niet al te snel op. Als je een late innesteling hebt gehad, test je dus ook later positief.

@ Spannendetijden: morgen intake voor IVF? Mag jij na 3 IUI's (je bent toch met de 3e bezig of niet?) al door voor IVF? Is daar een reden voor? Meestal hanteren ze namelijk 6 mislukte IUI's, ook omdat IUI goedkoper is dan IVF. Spannend hoor. Zou leuk zijn als je morgen de intake hebt en woensdag opeens zwanger blijkt te zijn.

@ Kaboutertje: er was hier iemand in dit topic die ook af en toe miskramen kreeg met IUI. Maar bij haar gingen ze wel telkens opnieuw tellen, omdat ze immers wel zwanger kon worden middels IUI. Het bleef alleen niet zitten. Ik hoop dat ze bij jou niet steeds opnieuw gaan tellen. Misschien dat je anders kunt aangeven dat je toch liever voor IVF doorverwezen wilt worden?

@ mijzelf ;): morgen moet ik weer voor de eerste follikelmeting voor IUI nummertje 11. Afgelopen vrijdag zag de gynaecologe van het UMCG dat er links een eitje zat van 10 mm. Ik hoop dus dat deze doorgegroeid is en dan verwacht ik toch eind deze week de 11e inseminatie. Daarna 2 spannende weken: moet ik daarna wel of niet met de pil beginnen in verband met IVF?

9. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier weer even een kort berichtje van mij.

Dames die ongi zijn geworden balen, dames die voor iui moeten (als die er zijn) succes.

Balen chichi, wel apart hoor. Ik mag hier ook testen vanaf dag 12 en dat met 10000 pregnyl. Kan ook een vroege miskraam zijn. Wie zal het zeggen. Schijnt vaker te gebeuren dan we denken heb ik laatste begrepen.

elif: gefeliciteerd. geniet ervan.

hier ook na 3 iui alvast te horen gekregen dat ik voor ivf moet gaan kijken. besluit is nog niet genomen, zeker omdat we nog wel even met iui bezig zijn. na elke ronde een rustronde gehad door cystes en in de zomer ook een stop ivm onze vakantie. Komt net allemaal slecht uit waarschijnlijk. vooral omdat ik na elke iui 2 weken pijn in buik heb en weinig doe.

vanmorgen een fm gehad, in een doodstil ziekenhuis.
    heb 1 ei van 1,6 en de rest is klein. dus mindere reactie op menopur dan op de gonal. donderdag of vrijdag de iui voor mij.

morgen nog een fm.

Voor alle dames sterkte en ik heb echt te weinig tijd om te reageren op iedereen jammer genoeg. Hier al hele weekend aan het werk. daarnaast ben ik erg moe de laatste tijd.

knuffel voor allen. ik denk aan jullie en lees wel zo goed mogelijk mee.

10. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    be happy: ik zit nu in 5e iui skat...3 met eigen cyclus en nu 2e met clomid en ik moet nu al voor intake ivm zomerstop en wachttijd !!! nou hoopt gyn dat ik in sept meteen kan beginnen met eerste ivf !! maar ik hoop idd die niet nodig te hebben ;) zo idd mooi zijn!! :D

11. willemijnp

willemijnp Actief lid

8 dec 2008
    171
    0
    0
    verpleegkundige
    Zo meiden, vandaag weer een positieve test...maar ik durf er nog niet aan hoor!...Wat een eng idee om dan zwanger te zijn. Zolang naar verlangt en eigenlijk had ik verwacht als je zwanger bent dan merk je dat en ben je gelijk helemaal anders...Maar tot nu toe voel ik me prima...Ik heb af en toe wel wat krampjes en dan denk ik gelijk, ja zie je wel het komt er aan...meestal ben ik op dag 11 of 12 na de IUI ongie, dus het wordt spannend de komende dagen...
    Als ik Chici zie dan denk ik alleen maar dat kan mij ook gebeuren,dus ik ga zeker nergens vanuit...

Zeehondje, onze IUI zijn ovulatie inductie. Omdat ik een negatiev samenlevingstest had na alle medicatie zijn we met IUI begonnen,anders waren we een jaar naar huis gestuurd(12 maanden,12 pogingen)Wij heb zeker nog wel hoop voor deze of misschien de volgende pogingen...

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Willemijn wat goed zeg zo doorgaan!!

13. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Chichi: balen meid. Maar ja, je had ook wel erg vroeg getest. Dus niet meer doen hoor!

willemijn: hopelijk blijft de test voor jou wel positief....

spannende tijden: Goed zo meid. Nog een paar dagen volhouden, en dan weten we meer. Vind het echt zo spannend. Ik denk zelf dat het bij mij niet is gelukt. Had vanmorgen klein beetje roze bij afvegen, en heb al een paar dagen last van mijn buik. (krampjes/steekjes)/ Weet niet zo goed wat ik er van moet denken, en wordt er behoorlijk sjagie van. Maar ja, moet het vol houden en moed houden. Als de ongi toch komt slaan we een ronde over, Ga 12 juni naar disney en dan komt de iui beetje rot uit. Even een maandje geen ziekenhuis en stress lijkt me ook wel een goed idee. en kan ik lekker onbezorgt over in in Disney.

14. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    dancer: idd spannend!!! zolang je geen ongi hebt zegt t niets toch?!?!?! ;) en ik blijf volhouden hor!!! ik geef nie op hahahaha
    alleen ik moet mezelf echt inhouden!!!! :( pffffffffff ga zo maar eens ff lekker hete douche nemen dan nog ff lekker bank hangen en vroeg slapen want wekkertje gaat erg vroeg de komende dagen!! en worden lange dagen!! maar kom morgen avond wel ff alles laten weten natuurlijk!!!!! :D gelukkig kan ik morgen mn gedachten verzetten hele dag en als ik dan thuis kom ga ik al bijna slapen en is t gauw woe! en meestal weet ik di avond al genoeg ;)

willemijn: hoeveelste dag na iui zit je nu?!?! sorry ben ik ff kwijt!!! hopelijk blijft ie positief meid!!!!! :D

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Be happy; ik denk dat dat dopey was. Zij had take 1 eerste iui enz onder haar naam.

Maar dan is het toch een gebed zonder eind. Morgen maar eens aan de fa vragen. En lees net in het andere topic, dat ze dus echt alles los moeten testen.

Ik stop er maar mee.... Dit heeft allemaal geen nut meer.
    Als we nu weer overnieuw moeten gaan tellen en dan weer mk-en krijgen. Dan ben ik dalijk 80..... :(
    Ik moet maar genieten met wat ik heb ( en ik kan je zeggen dat doe ik al 3 jaar met volle teugen.)
    Maar ik denk dat wonder 2 nooit zal komen. :(

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Omdat dat een oestrogeen is. Dat is wat ze ook bij DES inspoten oestrogenen. Daar zijn ze dus geen voorstander van.
    Progestron dus weer wel, want dat wordt in de 2e helft gemaakt.
    Ik krijg er een beetje koppijn van :(

17. Joyce Lynn

29 mrt 2010
    22
    1
    0
    juridisch secretaresse strafrecht
    Helmond
    Utrogestan is toch pure progesteron, of lees ik nou verkeerd?

18. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Even een vraagje...
    Heeft iedereen hier die aan de IUI is begonnen ook een baarmoeder foto gehad?
    Mijn tante begon er namelijk over en vond het raar dat ik die niet had gehad en wel deze maand begin met de IUI...

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey meiden ben ik ook weer een keertje:):)
    ben vandaag weer op fm geweest en heb 4 eitjes:):)
    @hier nou het eitje was niet doorgegroeid links:(
    maaarrr er zaten nu 4 eitjes rechts en de grootste was 10.6mm bm slijm was nu 8.3 dus goed aan het opbouwen? terwijl hij laatst 11.nog wat was..
    nu doorspuiten met 150 gonal en vrijdag om 10.50uur weer terugkomen:)
    hij zei meis geef de hoop niet op he, echt niet opgeven zegt ie want ik wil je heel snel zwanger zien..
    ik zei nee hoor wij geven niet zomaar op.. als je iets wilt ga je er voor de volle 100% voor:):)

dus was wel iets minder dan verwacht maar het gaat zeker goed komen. haha
    4 eitjes pffffffff:):)

@kaboutertje meiss ze tellen idd opnieuw na een mk. maarmeiss je moet de moed echt niet opgeven. als je zelf blijft aandringen op ivf of verdere onderzoeken gaan ze het vanzelf wel doen hoor meiss..
    kop op echt jullie 2de wondertje komt er.. en mischien wel in een keer 2 tegelijk..
    dikke knuffel meiss en echt geef de hoop niet op hoOR!!!

@willemijn ik hoop en duim heel hard voor je meiss:)

@chici wat gek zeg pregnyl 5000 nog zo lang in je lichaam?? ik heb met 10.000eh op dag 8 na pregnyl al een nega test altijd??

@de rest van de meiden allemaal een hele dikke knuffel..
    sorry dat ik er niet zo vaak meer ben..
    maar laatste keer ging het hier over roken tijdens zwangerschap en ik wring me daar niet tussen want ik heb dus een hele andere mening daarover:) hahaha

maar ik ben er weer:)

dikke kus en knuffels van cindy

20. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    oh ja @ flippo nee ik ga nu voor iui3 en heb ook nog geen hsg gehad???
    als deze iui niet zou llukken was dat wel de bedoeling maar in febr heb ik een miskraam gehad.. en de gyn zei je hebt het al bewezen dus eigenlijk is het niet nodig???

Deel Deze Pagina