IUI deel 2

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sammie88, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    jeetje nataly.....spannend zeg!!!!!! snap dat je t ff kwijt moest hor!! dat zou ik ook hebben denk ik !! knap dat je t zolang vol kan houden zonder testen!!! ik duim voor je lieverd!!! en ...alles kan ;) de wonderen zijn de wereld nog nie uit!

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Het zwanger worden was nooit het probleem. Nu is dat ook meilijk en als ik dan eindelijk eens zwanger ben, gaat het mis :(

Nataly: spannend

HSG: voor de IUI hier gehad, juist om te kijken of alles open is

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,298
    1,463
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik vind het ook heeeeeeeeeeeeeel erg spannend!

@kaboutertje, ik weet dat het niets helpt maar ik denk aan je en ik hoop dat het snel wat beter met je gaat en dat je snel roze nieuws hebt, hou vol!

Veel liefs
    Nataly

4. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    lieverds..ik ga lekker mn bedje in !! ik zit te knokken om wakker te blijven!! :( en helaas gaat mn wekker om 5uur weer :s
    ik hoop morgen nog ff verhaal te doen en jullie verhaaltjes te lezen en anders ben ik er woe weer ;)
    fijne avond en slaap lekker

5. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    nataly nou wat ik heb begrepen is dat als 1 eierstok dicht zit of verwijdert is (eileider) dat je rechter het dan gaat over nemen dus idd de wonderen zijn de wereld nog niet uit meiss:)

dus als je links je ei hebt gehad kan het zomaar zijn dat je rechter het eitje heeft opgevangen:)

6. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Nataly: Spannend hoor Meid. Ik hoop dat er voor jou een wondertje in de maak is.

kaboutertje: sorry kan je geen raad geven. Ik hoop dat je snel een oplossing vind . En dat je wens voor een 2de kindje toch in vervulling gaat. Het is toch gewoon niet eerlijk dat het bij ons allemaal zo moeizaam gaat. Is gewoon oneerlijk:(

Maar toch proberen we hier met z'n allen moed te houden. Elkaar beetje moed in te spreken en luisteren en waar kan raad geven. Vind ik echt heel fijn. Tis echt een geweldig clubbie hier.

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Willemijnp; maar ovulatie inductie betekend dus dat jullie zelf 'klussen'?
    Wij hebben eerst ook vier keer O.I. gehad en daarna zes keer I.U.I. namelijk.
    Nu toch een iets minder voorzichtige gefeliciteerd hoor!!!

Kaboutertje; Ik heb trouwens ook elke keer Progestan/Utrogestan gebruikt. Ook al heb ik nooit een mk oid gehad. In ons ziekenhuis doen ze dat gewoon standaard bij de hormonen. En het is allebei hetzelfde trouwens (alleen oude en nieuwe naam) en er zit inderdaad progesteron in.
    Misschien vergezocht, maar ik heb laatst toen ik op zoek was naar info over die antibiotica voor ivf een engelstalige site zien langsflitsen met iets van info over een bepaald soort antibiotica slikken tijdens de zwangerschap en miskramen. Ik heb het niet goed doorgelezen, maar ik had het idee dat er hierdoor minder miskramen waren ofzo. Misschien iets om eens op te proberen te zoeken?
    En de moed niet opgeven hoor, je hebt er nu al zo lang aan gewerkt (bloed, zweet en tranen...)

saskia; bij mij is eerst een hsg gedaan en later ook nog een kijkoperatie. Daarna zijn we pas begonnen met de o.i. en i.u.i.

Nataly; oei spannend hoor

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    zeehondje, ik kan helaas niet zo snel iets vinden.
    Ik ga nu lekker slapen.
    Zoek morgen wel verder.

Doei allemaal

9. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Hé lieve forum-vriendinnetjes,

Even een snel berichtje.. Heb net even snel alles gelezen, maar moet morgen mn presentatie houden en heb een tentamen dus druk! Hele weekend saai achter de boeken gezeten, wel even hardgelopen tussendoor :). Goed bezig hé... Was ook nodig, want we hebben veeeel te lekker gegeten de afgelopen daagjes :)

HSG: heb ik gehad na 6 rondes clomid. Vond het niet fijn, alles was gelukkig wel in orde en open en was de drie rondes erna heeeeeeeeeeeeel hoopvol, maar het was niet raak.... Bij ons was het ook standaard na 6 x clomid (ook ik had/ heb O.I.) Uiteindelijk dus na 11 rondes clomid naar MCK gegaan en daar waren ze geen voorstander van clomid. Moest 1 ronde rust houden en daarna beginnen met Puregon en Pregnyl en dan IUI. Omdat mijn LF na de 1e ronde zo kort was, kreeg ik utrogestan: 3x 100 per dag. 2e ronde helaas niet raak en 3e ronde, raak... maar met 6wk2dg bleek er geen vruchtje meer en na 7wk kwam de echte miskraam. Jullie kennen het verhaal...

Nu dus de rustronde (lees: ben heel actief, we klussen heel fijn ;)... maar geen spuiten en hormonen). Heb eergisteren, gisteren en vandaag een ovutestje gedaan en het streepje wordt langzaam donkerder :)... Wie weet wie weet wel een eisprong van mezelf deze maand (*droomt even weg... stel je voor dat...*) . Ha ha, weet dat de kans ieniemienie is, maar de gedachte geeft me goede energie en heb dan minder het idee 'nutteloos' te wachten tot we voor de uitgangsecho mogen. Voel me verder weer goed, fysiek en mentaal ook wel weer een stuk beter. We vechten gewoon verder voor ons wondertje!!!

Brabbel, fijn dat de clomid geregeld is!
    Dancer4fun, spannend ook nog...
    Nataly, duimduimduim :)
    Marnat, thnx girl! Enne, deze week is het de 27e!!! Yeah!
    Kaboutertje, hele hele hele dikke knuf! En gewoon die utro gebruiken hoor!!! Ik blijf er echt in geloven bij je!
    Milk, suc6 bij de echo morgen!!! Je gaat gewoon een hartje horen :) Lief dat je zo trouw meeschrijft hier! knuf voor jou ook!
    Zeehondje, wanneer begin jij nu? Ook wel erg spannend meid!
    Babyhope, fijn je weer te zien: moooooie eitjes! duimduim!
    Spannendetijden, spannnnnneend....! duim nog efkes door v je!
    Chichi, :( :( :( Dikke knuff en wat onwijs balen.... Bah... :(
    Willemijn, laat het dan in ieder geval roze blijven bij jou! Duim voor je meid! Worden de testen donkerder? Dan zit t vast goed!
    Sammie, hoe is het met jou?
    Zonnetje, hopelijk groeit je eitje mooi door!

De rest, ook voor jullie een dikke knuffel!!

Tot morgen weer!

xxxx

10. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    goeie morgen dames hier ff snel een (ego) berichtje voor ik naar mn werk ga (over 10min stap ik op mn fietsie) ...mn mam belde me gister of ik zenuwen had,...ikke nee hor helemaal niet!!!

nou ik lag om 10uur in bed omdat ik verschrikkelijk moe was!!! zat te knokken om wakker te blijven heb eerst uur liggen draaien en piekeren en viel toen in slaap maar vanaf 1uur/half2 heb ik liggen dromen (nare dromen) draaien wroete en piekeren!!! heeeeel onrutstig dus!! maar van half 4 tot 5 weer redelijk goed geslapen alleen werd wakker en mn buik deed zeer! zelfs spierpijn gevoel (wat ik nu dus nogsteeds heb) en moest rennen naar t toilet...mn darmpies totaal vanslag!! dus ja,...ik heb wel degelijk zenuwen hahahaha
    temp om 5 uur was 37.0 en heb nog niets gespot...maar kan morgen natuurlijk ook he ;) dus nog ff doorbijten!!! maar t gepieker doet me niet veel goeds!! nu dalijk naar het werk! ff 2uurtjes om te openen (anders was ik vrij maar er is niemand) en dan om half 10 richting AMC !!!
    ben gelukkig nu wel weer rustig en pieker helemaal niet... das t vreemde!! alleen irriteer me wel aan mn spierpijngevoel die ik heb opgelopen vannacht want heb niet getraind!! :( heb ook t idee dat ik mn boobs minder goed voel! helaas want dat verklaard nooit veel goeds maar blijven hopen en duimen!! ook daar kwam het gepieker en de zenuwn vandaan denk ik want ben zooo benieuwd iets zegt ga testen t is goed maar groot deel zegt je gaat ongi worden :( wat moet je daar nou mee he?!?!?!? nou meiden....heeeeeeeeele fijne dag vandaag!!! en miss kom ik zo nog ff stiekem gluren ;) ik kom wel later antwoord geven hor!!!!!
    xxx

11. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    spannende tijden: ik ken dat gevoel. Als ik smorgens vroeg wakker wordt om te plassen heb ik ook moeite om weer in slaap te vallen. Had gisterenavond ook best last van mn buik. Vooral linksonder beetje trekkende zeurderige pijn, soms ook rechts. Dat heb ik al een paar dagen. Geen idee wat het is. Weet nou niet of ik dat de vorige rondes ook heb gehad voor nod. Volgens mij niet zo erg en lang als nu. Dus blijft afwachten, het kan nog alle kanten op.
    Ik heb de hoop nog niet opgegeven

12. 31 december 2008 gestopt

Jul 27, 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    Be Happy: Fijn gesprek meid en wat ontzettend goed dat je al mag beginnen in Juli! Ik hoop toch dat jullie (IVF meiden) ons een klein beetje op de hoogte houden, wellicht is IVF voor ons straks ook de mogelijkheid en dan is het toch wel fijn al wat ervaringen van jullie gehoord te hebben!! Maar…. Misschien is dat wel helemaal niet nodig meid! Deze IUI gaat het voor jullie gewoon helemaal doen!! SUCCES!:D

Dancer: oh meid jij maakt het ook spannend zeg, alleen maar spanning deze week!!! Heel erg veel succes en ik hoop dat ook jij wat posi nieuws brengt hier!!!:(

Marnad: Meid wat goed van jou zeg! Volhouden he, echt ben super trots op je meid!!!:)

Brabbel: oh nee, ik hoopte ook zo op 3 keer is scheepsrecht.. :xWat is het toch allemaal oneerlijk he meid! Heel erg veel sterkte!!

Juulzon : tentamens? Bah heel veel succes met leren en met je tentamens meid! Dat je maar voor alles mag slagen!!!

Oh chichi: Wat balen voor je meid, ik zou het toch even navragen hoor in het ziekenhuis hoe dat zo kan… Heel veel sterkte en idd,….. volgende keer niet meer vroeger testen (zeg diegene die dat ook altijd doet en niet kan wchten…)

Spannende tijden: gecondoleerd met je oma meid.. en og wat houdt je het spannend, ik hoop het zo voor je meid, ik blijf duimen!!! En over die blokkades, we hadden het hier van de week over accupunctuur, dat blijkt daar ook juist voor te helpen. Ik geloof er ook niet zo heel erg in hoor, maar toch ben ik erover aan het twijfelen…

Nataly: volhouden meid, wachten tot je NOD!!! En dat ie dan ook maar weg blijft he…

Babyhope: of 4 eitjes!! Laat ze maar groeien!!!

Joyce Linn hoe voel jij je?

Zonnetje: ik hoop dat je ei goed is doorgegroeid dor het lekkere weer meid!!

Willemijn: Nog steeds positieve testen meid>? Oh meid ik hoop dat bij jou er 2 roze streepjes blijven….. Spannend!!!

Kaboutetje: Hoe voel jij je meid??

rest: dikke knuffel en op naar veel zwangere zomerdames!!!

ego: hier heerlijk een weekend weg geweest met de motor, naar de Eifel in Luxemburg. Ach wat was dat heerlijk genieten zeg! Ff gedachten op niets, geen gezeur aan je hoofd gewoon lekker uitwaaien en genieten van de zon!

13. willemijnp

willemijnp Actief lid

Dec 8, 2008
    171
    0
    0
    verpleegkundige
    Meiden, gisteravond veel krampen gehad en lage rugpijn...ik heb het gevoel dat mijn ongi er aan komt, hoewel ik nu weer nergens last van heb. Maar een ding weet ik zeker...ik ga echt nooit meer zo vroeg testen,het is werklijk zenuwslopend. Daarnaast zeggen ze dat 50% van de zwangerschappen in dit stadium dan nog fout gaat. Morgen of overmorgen gaan we weer testen...

spannendetijden en dancer4fun, spannend hè! Ik ken jullie gevoelens. Wat een rot periode is dit toch altijd...positief blijven en ik hoop dat jullie op ROZE mogen!!

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wahahaha :D leuk al die spanning hier (nou ja, niet voor degenen die in spanning zitten natuurlijk, maar wel voor de lezers zoals ik).
    Ik hoop dat jullie zenuwen en spanningen beloond worden met een mooie positieve test een dezer dagen!
    (Irritant, de letter R van mijn laptop heeft kuren. Ik moet er heel hard op rammen wil die letter tevoorschijn komen!)

Vanmorgen de eerste follikelmeting gehad. Vrijdag was er een eitje links van 10 mm. Nu zaten er 2 eitjes links van 11 mm. Dat ene eitje is dus niet hard gegroeid. Rechts zaten alleen kleintjes.

Donderdag de tweede follikelmeting. Ik verwacht de inseminatie eigenlijk aankomend weekend.

15. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    be happy: 2 eitjes, klinkt goed. Nu maar hopen dat ze alle twee lekker doorgroeien.
    zie dat jij al op gaat voor de 11 iui. Meid hoe hou je het vol? Vind het echt heel knap.

en ja, tis echt een spannende 2de wachtweek. Ik wordt hier langzaam aan knetter. Vanmorgen weer roze na afvegen, dus denk dat de duivels er gewoon aan zit te komen. Kan er niets anders van maken.
    Volgende week een evaluatie gesprek bij de gyn. Ben benieuwd wat hij zegt. Ik hoor veel over hsg. Maar heb hem daar nog niet over gehoord. Heb dus ook niet gehad voor ze begonnen aan iui.
    Zal er eens naar vragen hoe dat nu zit, geen idee wat het protocol daarover bij ons ziekenhuis.

16. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Heb vanmorgen gebeld om de afspraak voor de eerste FM te maken en direct aar ff te vragen over die HSG...
    Blijkt dat t normaal gesproken idd protocol is om dat voor de IUI te doen.
    Deze IUI gaan we nog zonder HSG doen en hierna bij mn eerst volgende menstruatie gaan we de HSG doen...
    Ben benieuwd!

En thnx voor alle reacties trouwens!

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    #3937 kaboutertje, May 25, 2010
    Last edited: May 25, 2010
    :( Ze tellen idd weer overnieuw.
    Dus nu nog maar poging 2.
    En eitje groeit nu dus helemaal niet, was zelfs kleiner dan gisteren. Er zaten er wel 2.
    Donderdag weer. Dus nee totaal geen bevredigende ochtend :(

18. 31 december 2008 gestopt

Jul 27, 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    Kaboutertje: wat een gedoe zeg... ben je jezelf al zo aan het voorbereiden op het volgende traject, zit je eigelijk nog helemaal in het begin van het eerste (althans dat vinden de doktoren dan...) Echt frustrerend denk ik.. en dan ook nog eens eitjes die niet meewerken grgrgrr

KOM OP EITJES GROEIEN!!!!!!

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Rond de 6e IUI hadden wij ook een dipje hoor. Maar toen werden wij ook doorverwezen voor IVF en eerlijk gezegd hebben we daar meer vertrouwen in. Ze kunnen dan tenminste zien of de eitjes uberhaupt bevrucht worden door de zaadjes. Ik ben namelijk best wel bang dat er bij de bevruchting iets niet goed gaat.
    Nu doen wij eigenlijk de IUI ter overbrugging naar IVF en dan is het wel vol te houden. Als het nog lukt met IUI, dan is dat nog mooi meegenomen, zo niet, dan starten wij in juli met IVF.
    Het is ook meer dat wij weten dat wij op de natuurlijke manier moeilijk zwanger kunnen worden en dan biedt IUI toch net ietsjes mee kans!

@ Kaboutertje: je zou eventueel nog rond kunnen bellen naar andere ziekenhuizen wat hun protocol is met betrekking tot IUI. Of je daar sowieso na 6 IUI's (ongeacht dus eventuele miskramen) doorverwezen wordt voor IVF. Ik vind dit wel erg sneu voor je hoor. Even een peptalk....:D De moed niet opgeven! Doorzetten, ook al is het moeilijk! Elke kans is er eentje. Even ter bemoediging: er is iemand in het topic "klachten na je eisprong (onder Clubs Zwanger Worden, Miranda)" die NIET in de MMM zit, maar op de natuurlijke wijze iets van 7 of 8 miskramen heeft gehad en nu weer zwanger is. Deze keer is het beebje wel blijven plakken (zonder hulp/zonder medicijnen). Blijf er in geloven. Ookal heb je waarschijnlijk net zoals ik het idee dat zulke dingen altijd bij een ander gebeuren en niet bij jou. Je weet maar nooit! Als je ermee stopt, dan weet je zeker dat het nooit zal gaan gebeuren immers. Houdt moed....

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik kna alleen maar huilen en jullie zijn zo lief.
    Hier in de buurt allemaal hetzelfde protocol.
    Heb net gebeld.

Geertgen ook gebeld en die tellen wel door. Maar het is zo ver weg vanaf hier.
    Maar ik mag ovtesten gebruiken en dan de volgende dag de IUI. Dus het is maar een keer rijden. ( tegen soms wel 6x hier)

Ik zit nu erg in dubio.
    Het is ver weg, maar mss ( moet nog intaken) doen ze wel meer dan hier.

Share This Page