BeHappy, ik zat nog eens even te denken. Ik vind het zo raar, bij jullie is alles goed en nog steeds geen positieve test in handen kunnen hebben. En dan gaan ze straks ook nog eens over op IVF. Ik kan er met mijn verstand echt niet bij dat het niet werkt bij jullie die IUI. Niet dat ik bij jou alle moed weg wil halen hoor....helemaal niet. Maar nu begin ik me weer zorgen te maken.....in het ziekenhuis doen ze net alsof IUI dé oplossing is. Maar dat is het dus helemaal niet! Het is gewoon allemaal een k*tzooi, ze hadden alle vrouwelijke lichaam gelijk moeten maken....dan hadden wij hier allemaal niet zo moeilijk hoeven doen ma goed.......het is niet anders. Veel geluk met deze IUI in ieder geval!!!! Het is je nu onderhand wel gegund maar dat vind je zelf allang natuurlijk
goede morgen meiden!!!!! ben weer beetje over mn dip heen hoor!!! en we hebben er alweer bijna weekje opzitten nog 1 to go!!!! ps ik reageer niet altijd maar lees wel elke dag mee hor!!! groetjes
Zo, de hele week weinig gelezen. Dus ik ga zo maar eerst deel 1 even lezen en dan deel 2. Zal nog op iedereen gaan reageren. Was al aan het zoeken naar het vervolg van dit topic. Hier nogsteeds een dipje. Vandaag vrij, dus heb ik alle tijd om te lezen. Maar ben dus wel even zoet.
Heyyy meissie, dat is ook weer waar he! Aangezien er in een zeer korte tijdsperk vele dingen zijn gebeurd, moet ik nu zeker aan mezelf denken. Dit gaat me niet altijd ff makkelijk af he! Maar goed, dit kost ff tijd...en uit eindelijk komt het wel weer goed met me. En mannen zijn jagers he, dusssss mocht ie een nieuwe kans willen hebben, dan zal manneke heel veel moeite ervoor moeten doen, en zal er zeker ook veel gepraat moeten worden. Hij zelf zit nu helemaal erdoor heen, en alles wordt hem nu teveel...want ook bij hem is in 1 jaar tijd ontzettend veel gebeurd. Daarbij heb ik manneke zeer duidelijk gemaakt, dat mijn leven nu verder gaat, en dat ik zeker NIET op hem ga wachten!!! Want dit wordt alleen maar moeilijker en ingewikkelder zo. Maar laten we dit alles maar ff op zn beloop gaan, en zie daarna wel verder. Ik wil jou alvast heeeeeeeeeeeel veeeelllllllll suc6 en sterkte toewensen aankomende maandag, want ik las bij je banner dat je dan een gesprek hebt?! Spannend hoor..... Hopelijk kun je er snel mee beginnen, en dat je dit jaar ook een beebje in je armen mag sluiten . Liefs
SPANNENDDD meissie....nog 2 dagen, en dan kun je testen zie ik! Ik hoop het zo voor je....zal zeker weer gaan duimen hier Enneh, de moed (nog) niet laten zakken en opgeven he...ik weet dat het moeilijk is. Maar echter komt er voor jullie zeker ook wel een beebje he! Liefs
Ook heeeel veeeeel suc6 en sterkte op het wachtbankje meid! Aangezien het nu koud is buiten, ff een dekentje meenemen....beker warme chocolade melk, en komt het vast en zeker hopelijk wel goed! Liefs
IK zal heeeeeellll hard voor je duimen meissie, dat je snel bereicht krijgt, en dat je ook snel ermee mag beginnen. Het heeft nu wel erg lang geduurd he! Liefs
Tja, soms kan er ook wat misgaan bij de bevruchting. Dat er geen bevruchting optreedt zeg maar. Ik ben nu bang dat dit bij ons het geval is. Maar daar komen ze dus wel achter als we eenmaal in de IVF-molen aanbelanden. En IUI...tja....dat ziekenhuizen doen alsof het de oplossing is... Ik weet het niet hoor. Misschien ben ik na 5 mislukte IUI's wel wat sceptisch. Maar mijn vriend en ik zien IUI zo'n beetje als gewoon klussen, alleen wordt het zaad verder naar binnengebracht en vlakbij het plaatsvinden van de eisprong. Dus de oplossing wil ik het echt niet noemen. Je moet net zo veel mazzel hebben als dat je gewoon klust voor een kindje. En die mazzel hebben wij gewoon helaas nog niet gehad! Bovendien heb ik IUI in eigen cyclus (met Pregnyl, maar zonder verdere andere hormonen). Met extra hormonen heb je kans op meer eitjes en dus een grotere kans op een bevruchting. Mijn gynaecoloog durft dat bij mij echter niet aan vanwege mijn lengte (1.55m). De kans is dan groter dat ik een tweeling zou krijgen. En gezien mijn postuur zou dat niet goed voor mezelf en niet goed voor de kindjes zijn. @ Spannendetijden: ik reageer ook niet altijd hoor. Soms zijn er zoveel reacties dat ik het niet allemaal kan bijbenen. Ik lees wel veel mee trouwens. Jij moet ook nog een weekje net als ik.... Spannend hoor!
hoi IUI meisjes, deel II Allereerst over IUI, denk dat het geen wondermiddel is. Volgens mij heb je 10% kans per IUI. Kans op normale bevruchting is maandelijks hoger... Maar het is mooi dat het er is want er worden wel IUI beebjes geboren.. Ren, dus je eerste IUI zit erop, nu hopen op een positief resultaat Behappy, hebben jullie al nagedacht over de volgende stap?? Duivinnetje, fijn dat je er weer bent meisje.. Denk aan jezelf nu. Leuk dat mannetje nu weer lief en aardig is maar wat hij je ervoor heeft geflikt was niet zo aardig. Ben ervan overtuigd dat er ook iemand voor jou rondloopt, iemand die je zal respecteren, koesteren en houden.. Maar weet ook dat je je gevoel niet zomaar kunt uitschakelen.. Liefs Hier was het gisteren 2 weken geleden na IUI. Afgesproken met vriendlief dat we morgen nog een keer testen (teste een dag te vroeg negatief) Ga ervan uit dat het negatief is. Daarna houdt het voor ons hier op en gaan we officieel het IVF traject in..
Alle nieuwe dames welkom. Dit zijn de reacties nog op deel 1. Gezien ik ruim een week had terug te lezen. Ga later op de dag verder met deel 2, maar heb nu vierkante ogen van het lezen. @behappy: hopelijk wordt dit alsnog een positieve iui. En anders gaat het hopelijk lukken met de ivf. Heel veel sterkte in de wachtweken. En hopelijk vind je snel een baan. Misschien tijdelijk via het uitzendbureau werken. Want een nieuwe baan en de mmm is ook niet alles. @esmee: balen dat de iui mislukt is. Op voor poging 2. @marnat: gelukkig gaat het bij jou goed. Nog even geduld en je mag weer. En afwachten dus welk traject het gaat worden voor jullie. @wondertje: balen dat je geen iui kon doen. Je zou het in eigen cyclus kunnen doen als je een goede cyclus van jezelf hebt. Of je zou kunnen vragen voor een ander hormoon. Dan moet je alleen wel gaan spuiten. Ik heb van mezelf een goede eisprong en gebruik nu gonal-f en als ik na 3e iui niet zwanger ben krijg ik volgens puregon of menopur. Dat ben ik even vergeten. Is hetzelfde als gonal-f alleen bij een andere fabriek vandaan. Is bij mij ook alleen extra stimulatie. @zeehondje: ook ik heb gehoord dat het vaak ronde 3 of 4 is. Je mag bijna testen. @ineke: balen dat je ook ongi bent geworden. Wat voor operatie is het? O lees het al een kijkoperatie. Nee daar heb ik geen ervaring mee. Maar dan kijken ze inderdaad of er verklevingen zijn en proberen die open te maken. Ik moet savonds spuiten. Je kan dit makkelijk zelf leren hoor. Maar je kan er natuurlijk ook iemand voor laten komen, maar dan kan je die week de deur niet zoveel uit. Is met een kleine naald in je buik prikken. En je krijgt eerst uitleg. En anders kan je manlief nog vragen. Hoewel die van mij het niet wil. @spannende tijden: succes met wachten. @joontje: eerste tank is leeg, hebben rit naar schoonouders gemaakt om even goed in te rijden vorig weekend. Rijdt heerlijk hoor. Is hier gelukkig weer rustig. Zijn ook deels de spanningen die meespelen. Want ik merk dat het manlief meer doet dan hij zegt. Ben na de ruzie toch meegegaan naar zijn ouders. Hij wil toch samen verder. (gelukkig). Maar blijft een punt wat elke keer weer terug komt jammer genoeg. Vorige week belde schoonmoeder vrijdag op toen ik me rot voelde. Heb haar dus gezegd dat ik me niet goed voelde en geen zin had in haar telefoontje. Zaterdag toch langsgegaan, dan denken ze alleen dat het lichamelijk niet goed met me gaat. Was net ongi geworden en heel veel last van buik en rug gehad. Zet me er maar overheen dat ze gewoon niet zien hoe het echt met me gaat. Toen ik zei dat ik niet mee ging als ik naar het ziekenhuis moet met de vakantie kreeg ik te horen dat ze geen rekening met mij kunnen houden. Als zij wat breekt kan ze ook niet mee. Heb het dus maar naast me neergelegd dat ze ooit begrip gaan tonen. En manlief ziet dan niet wat het met me doet. Maar hij maakt zich toch wel zorgen om me als ik me niet lekker voel. En hij is ook naar de uitgangsecho meegeweest. Dus we komen er ooit wel. Hoe is het bij jou? Gaat niet makkelijk zo bij jou met de verwijzing. Heel veel succes en hopelijk gaat de accupunctuur ook wat doen. Loop zelf bij een homeopaat. @ren; hier heb ik dat ook gehad hoor. Schijnt dat eitjes ook kunnen inzakken/ krimpen. Had de vorige keer ook een ei links zeiden ze, volgende fm was die weg. Had er 2 rechts, 3e fm had ik er nog maar 1 rechts. En die is gebleven. Dus hoeft niet verkeerd gemeten te zijn Hier wordt de fm door de echoscopist gedaan. Alleen op zondag niet, dan doet de gyn het schijnt. @willemijn: dank je voor de tip. Vind het knap dat je er zo naar kan kijken. @duivinnetje: ik denk nogsteeds aan je hoor. Bevalt je huisje al een beetje. Je leert zo inderdaad je vrienden kennen. Wat je man doet is wel herkenbaar hoor. Is ook een soort troost zoeken. Heb mezelf er ook op betrapt jaren geleden dat een relatie over was na 3,5 jaar (woonde toen niet samen). Maar leuk is het niet nee als je dat merkt. Hij is inderdaad iemand die snel te beïnvloeden is als ik het zo lees. Maar in je hart doet dit allemaal heel veel pijn Heel veel sterkte en kracht toegewenst. @juulzon: was het maar zo makkelijk als jij beschrijft op 17 jan. Helaas niet. De buitenwereld denkt dat ook vaak ben ik achter. Die denken er niet aan dat het ook weleens niet kan lukken. Jullie mogen gelukkig ook beginnen. @milkhd: succes met de iui. Kom je dus niet tegen, want ik moet maandag pas weer voor fm. Mijn cyclus is ook wat langer dan die van jou. Hopelijk dat het deze ronde wel raak zal zijn. Dopey: ook voor jou succes. En hopelijk blijft het deze keer zitten. @botervliegje: hopelijk gaat het lukken met ivf. @ladypink: succes
@ Zonnetje: ... wat knap en lief van je dat je op iedereen reageert! Jeetje..... Joontje: mijn vriend en ik gaan er eerlijk gezegd al helemaal vanuit dat we door moeten voor IVF. We zijn er dus al enigszins op voorbereid. Als het nodig is, dan gaan we er gewoon voor! Wel gaan we zolang als we op de wachtlijst staan (ik heb begrepen dat het betreffende ziekenhuis een wachtlijst heeft van 3 tot 6 maanden) door met IUI. @ Zonnetje: ik sta al bij een aantal uitzendbureaus ingeschreven. Maar er zijn momenteel bar weinig vacatures. Ook verstuur ik veel open sollicitatiebrieven. Zolang als ik nog geen werk weer heb gevonden, probeer ik me op onze kinderwens te richten. Al heb ik af en toe nog steeds serieus heimwee naar mijn laatste baan.... Vanochtend had ik het ook nog even weer moeilijk. Gisteren is het kantoor intern verhuisd en dan heb ik toch zoiets van: getsiederrie, dat maak ik dus ook niet meer mee....Komt gewoon doordat die baan echt perfect bij mij paste, bij mij hoorde, ik me daar thuis voelde en het kantoor aanvoelde als een warme jas en mijn twee collega's als een soort familie. Dat ben ik nu dus allemaal kwijt en ik ben zo'n beetje aan het afkicken, lijkt het wel.... Ik hoop maar dat ik voor het verliezen van mijn leuke baan iets erg moois terugkrijg... Nog een weekje wachten... Moeilijk hoor!
Hoi meiden, even een vraagje, ik spuit nu Puregon 50 en moet maandag voor de eerste FM en dan hoor ik ook wanneer ik de Pregnyl spuit moet zetten, maar ik merk nu dat ik al wat slijm begin te krijgen en ben nu bang dat mijn ei dan al eerder komt en we 'm dus missen, of kan dat niet met de Puregon en zonder de Pregnyl?
Hoi meiden, Ik heb hier al een poos niet meer gereageerd omdat ik een beetje in de knoop zat mezelf. Ik heb wel al die tijd meegelezen. Ik ben vorige week vrijdag (opdag 2 van mijn ongi) begonnen met het spuiten Puregon. Ik moest 68,5E Puregon spuiten. Vanmorgen moest ik weer terug naar het ziekenhuis voor een follikelmeting. Ik heb 7 dagen Puregon gespoten en ik heb nu al 8 eitjes, dat betekend dus dat deze IUI poging wordt afgebroken. Ze zijn veel te bang dat ik een meerlingenzwangerschap krijg en last van overstimulatie. Dat betekent dus dat ik deze ronde moet laten varen en de volgende ronde pas weer verder kan. Ik ben zo ontzettend teleurgesteld en verdrietig. Ik mag minimaal de komende week geen gemeenschap hebben. Aangezien ik zo moe ben van al dat wachten en elke maand die teleurstelling speel ik met de gedachte om toch gewoon te klussen deze komende dagen. Ik weet dat ik een groot risico neem en dat het niet verstandig is. Maar aan de andere kant heb ik zoiets van ik weet niet hoe lang ik het nog trek om kinderloos te blijven. Wie heeft ook zo in strijd gezeten met zichzelf? Ik weet het echt even niet meer..........
hoi meiden nieuw topic kom maar op 2010 zonnetje@ ja voor ons is het nu afwachten wat voor traject het gaat worden, woensdag zaad in geleverd over 3 week weten we het. timon@ succes maandag hoop dat je duidelijkheid krijgt. duivinnetje@ dikke knuf en denk om je zelf he dreamer@ succes meid spannend knuf ren@ je eerste iui gehad ik ga duimen behappy @ hoe gaat ie meid knuf ik duim nog steeds alle nieuwe meiden succes met zwanger worden knuf hier@ lekker uit geslapen ik was kapot van woensdag veel gelopen die dag bij voetbal . manlief is weer aan het werk al twee dagen afwachten of ie maandag ook weer mag hangt van het weer af. verder geen nieuws
Zo ben er nog even tussenuit geweest. Dus weer ronde ogen ipv vierkante. Op voor het lezen van deel 2 en dan ben ik weer bij. @dreamer: spannend voor jullie. En dan hopen dat het snel raak zal zijn. Zal nu wel allemaal heel snel gaan. @ren: weet hoe je je voelt, heb dat bij 1ste iui ook gehad. En dus 2 weken last gehad. @zeehondje: klaarmaken doen we samen. Met 2 ampullen pregnyl mengen met 1 ampul water. Dus water opzuigen, bij de 1ste ampul pregnyl, weer alles opzuigen en dan 1 ampul 2. Dan alles weer in spuit. Klinkt omslachtig, maar met zn 2en goed te doen. En ik heb liever iemand ernaast ivm dat ik bang ben dat het omvalt. Hopen dat je ongi toch weg blijft. @duivinntje: denk vooral nu aan jezelf hoor. Je hebt het zwaar genoeg. Jammer dat hij nu pas tot dit besef komt. Lijkt me heel moeilijk. Kan me voorstellen dat het niet zomaar slijt. Je hart is toch zomaar gebroken. Heel veel sterkte en succes. @ineke: succes met de operatie en daarna het spuiten. @timon: succes maandag. En je denkt teveel in plaatjes. Moest erg lachen om de opmerking van de theezakjes. Kreeg ook meteen beelden voor ogen. (zie vaak genoeg van die theezakjes hangen tijdens mijn werk) All: de kans van slagen van iui is landelijk 12%. Bij ons in het ziekenhuis is het iets hoger. Dit is per iui. Bij een normale zwangerschap is het 25%. Iui is zeker geen wondermiddel. @joontje: spannend dus voor je. Ik hoop zo voor je dat het toch raak is. Al snap ik dat de kans klein is gezien de negatieve test. @behappy: heb vanmorgen ook flink gelezen. En ik heb thuis de luxe van meerdere beeldschermen en computers. Dus op het ene scherm lezen en op het andere scherm typen. In dit geval eerst in word, dan kan ik makkelijker terug kijken. Ben ik weer helemaal op de hoogte. Doe dit alleen als ik zin en tijd heb hoor. Weet dat het moeilijk is een baan te krijgen. Ook via uitzendbureaus. Ik zit juist aan de andere kant, wij zoeken personeel maar krijgen het niet. Misschien als de reorganisatie achter de rug is wel. Als het goed is is dat over 2 maanden achter de rug. Dan hoop ik eindelijk rust te krijgen op mijn werk. Op zich ook wel lekker dat je je op de kinderwens kan richten, maar kan me ook voorstellen dat de tijd voorbij kruipt. En dat je je werk mist. Is ook weer een stukje afleiding en ontspanning. @marni: ik kan je geen antwoord geven op je vraag. Maar weet wel dat het kan zijn dat je meerder fms krijgt. Had zelf de vorige keer 4 nodig voordat ze vertelde wanneer ik de pregnyl kon zetten. Heb wel een richtlijn. Maar ze weten niet hoe hard je ei precies groeit. @chichi: ik kan me je gevoel voorstellen. Dat zijn er best veel 8. Geen idee wat ik zou doen. Moeilijke vraag. Zou aan de ene kant het ook willen benutten, maar aan de andere kant zal ik me ook schuldig voelen als het wel lukt en er komen complicaties bij. En ik ben net zolang bezig als jou. Dus weet hoelang het wachten duurt.
Hier gaat het dus nog erg wisselend. Zit een beetje tegen de iui aan te hikken. Gezien ik de vorige iui 2 weken last heb gehad van pijn in mijn buik. Zijn er meer dames die dat hebben? Nog een vraag. Als je met een volle blaas de iui doet, zodat de baarmoeder kantelt, kan je daarna wel gewoon gaan plassen? Ben op zoek naar een manier om de iui minder pijnlijk te maken. Ook hier een gekantelde baarmoeder en een tangetje nodig gehad. En dus dagen last van buikpijn als ik te lang iets deed. Lig regelmatig overhoop met eigen gevoelens en ben weleens bang dat het gewoon niet gaat lukken. Heb er best wat voor over, maar die pijn vond ik toch niks. Zeker omdat ik ook weinig kan doen die weken dan.