goedemorgen dames, even een vraagje in het algemeen. vraag me af of er meiden zijn hier op het iui topic die ook in het maasstad ziekenhuis in rotterdam lopen. Zoja, wat zijn jullie ervaringen daar. Wij hebben nu 3 iui's achter de rug. Hebben binnenkort een afspraak bij de gyn. Ben zo benieuwd wat hij te vertellen heeft en hoe het verder gaat. verder alle meiden die ook ongi zijn geworden dikke knuf van mij. Ik weet hoe jullie je voelen. Mijn gevoel zegt: het is een lot uit de loterij, die toch niet ga winnen. Iedereen om mij heen is positiever dan ik. Gelukkig maar, want dat geeft me wel steun. Wat als het nu niet gaat lukken. hoe ga ik dat dan verwerken. Dat houd me wel erg bezig. Pfff..... wat een gedachtes allemaal....... wat hebben we het zwaar meiden (kom later nog wel even op iedereen reageren)
Brabbel: Erg hè, HSG. Ik vond het véél erger dan de punctie voor de IVF bijvoorbeeld, ook niet echt een pretje (ze prikken toch zonder verdoving door je vaginawand heen...)! Ik was wél alleen en heb wél een uur moeten wachten. Maar ik wist denk ik minder goed waar ik aan begon... Geloofde de gyn gewoon toen ze zei: "Sommige vrouwen vinden het een fluitje van een cent"... Tssk nou die vrouwen wil ik weleens leren kennen! Ik vond het écht niet oké, viel ook bijna flauw (en ik ben echt geeeeen flauwert!). Marnat: spannend dat het nu allemaal gaat gebeuren. Niet gaan roken he! Lovehope: ik had al gereageeerd op jouw verhaal. Ik heb trouwens ook gehoord dat Menopur een beter slijmvliesopbouw geeft dan gonal-F. Iemand bekend met dit verhaal... Tja ik zit nog steeds op het wachtbankje. Nu het weekend nadert wordt het toch wel weer wat spannender. Het is alweer de 6e IUI dus ik laat me niet gek maken. Maar ik ga wèl mijn best doen om het gemiddelde wat op te krikken...!
In welk ziekenhuis ben je onder behandeling geweest voor die IVF dan? In het UMCG krijg je een infuus voor de punctie. Via dat infuus krijg je een soort morfine toegediend wat de punctie veel minder pijnlijk maakt. Jeetje... wat barbaars om zonder verdoving een punctie te doen.....:x Ik ben vanmorgen voor de 2e follikelmeting geweest.... Normaliter heb ik altijd 1 grote follikel die doorgroeit (en voor de rest follikels van 10 mm en kleiner). Afgelopen vrijdag was er eentje van 10 mm (links). Dinsdag waren het er twee van 11 mm (links). Vandaag zijn het er drie: 15 (rechts), 14 en 12 mm (links). Ik verwacht dat die van 15 mm doorgroeit, omdat die opeens uit het niets aan de rechterkant is gaan groeien. Maar ik weet niet wat die 2 aan de linkerkant gaan doen..... (Ik gebruik trouwens geen hormonen.) Zaterdag moet ik voor de 3e follikelmeting komen. Dan heb ik mijn eigen gynaecoloog (wel leuk, want dan zie ik die ook nog even voordat wij met de IVF-behandeling beginnen). Ben benieuwd wat er dan te zien is op de inwendige echo! Ik verwacht zondagmiddag of maandag mijn 11e en laatste IUI. Nu ga ik even stofzuigen en de auto van binnen schoonmaken. Heb ik nog nooit gedaan sinds de aankoop (2 jaar geleden)..... Gelukkig ben ik zo iemand die niet veel troep in haar auto heeft, maar ik moet er wel nodig met de stofzuiger doorheen.
uhm.. ik had wel een dormicum. Dat verdooft niet, maar maakt wel dat je het wat gelatener accepteert. En ik had ook een ibuprofen zetpil... (dus dat zal wel iets geholpen hebben)
Nou Mir... ik ben zo'n vrouw. Ik vond de HSG echt niks voorstellen. En dat terwijl het bij mij niet ging zoals het moest met het balonnetje (dat floepte eruit) en het nog een keer moest maar dan met klemmetjes op de baarmoedermond. Ok, dat was pijnlijk. Ik kreeg even heftige menstruatiekrampen. Maar voordat ik dacht AUWWWW, was het eigenlijk alweer voorbij. Het viel me echt 100% mee en hoop dat de punctie me ook mee gaat vallen dan. Dat lijkt me namelijk wel erg heftig. Van het uitstrijkje, de samenlevingstest en de IUI voelde ik zelfs helemaal niks.
Hey meiden.... Oej...die HSG,daar heb ik echt enorm veel last van gehad,ik vond het echt een nachtmerrie,zo'n pijn en enorm bloeden tijdens de ingreep en na die tijd. Even ego...ik ben nog steeds niet ongi..heb af en toe wel wat krampen..hmm meestal ben ik nu toch echt wel ongi.Vaak 11-12 dagen na de IUI...ach ja...het zal wel niet,omdat ik krampen heb, maar stiekem krijg ik weer wat hoop(Willemijnp zegt tegen zichzelf,doe dat nou niet)
kaboutjertje..hmm,ik heb echt best wel wat krampen...heb het idee dat het elk moment kan, maar dat heb ik al 2 dagen....we wachten af...Ben jij al weer een beetje uit je dipje of voel je je nog steeds zwaar Kl#te? Meid ik begrijp het hoor, ik kan me jouw gevoel goed voorstellen!!Knuffel!
Ego: vanochtend een + ovtest. Ik moest net ook weer voor fm( 16mm), dus morgen IUI. Ik vroeg uitleg over de telling en.... ik huilen. En ik kon niet meer stoppen. Nu moet ik het dinsdag met de gyn overleggen, wat zij zegt over de telling. Misschien kan ze wel iets voor me doen. Ik zei ook: "het is net of ik nog een trap nakrijg."Iemand had me al gewaarschuwd: meid let op, dalijk komt die klap nog en ja hoor daar was hij. Gelukkig gaan ze in de zomer ook door. Alleen maar 1 IUI op een dag ipv 2. Dus dat geeft de burger wederom moet. En de progestron hoor ik morgen ( ook wazig verhaal: gyn zei na NOD/+ test dan en de pn zei na DPO) Nu is het voor morgen prog-verhaal en dan dinsdag het mk-en verhaal. Of ze nog meer bloed willen prikken. ( dan het reguliere) Ik hoop het zo, want eigenlijk wil ik gewoon heel graag in mijn eigen vertrouwde dorpsziekenhuisje blijven. Ze zijn zo lief, de pn vanmorgen ook toen ik de kraan liet lopen. Ik kon gewoon niet meer ophouden. Ik heb gewoon de zenuwen....
Kaboutertje Dikke knuffel meid! Het is enorm zwaar allemaal en ik hoop echt dat er snel betere tijden voor jullie komen.
Ik zei nog: "iui is niet zwaar ( vind ik dan he) en de mk ook niet. Maar nu krijg ik nog een keiharde trap na door overnieuw te moeten beginnen."
Saskia: dit is niet zo leuk dat ik het zeg voor jullie, maar de betere tijden zit nu bij mij op schoot, omdat kabouterkindje niet wilt slapen. Ik steun in zulke tijden heel erg op kabouterkindje.
Alleen maar goed dat je het zegt Kaboutertje. Want het is ook zo, je hebt iets prachtigs in je leven en op deze momenten waardeer je dat alleen maar meer. Toch hoop ik dat jullie snel een tweede kabouterkindje mogen krijgen.
Heb het altijd gewaardeerd hoor Had nl voor kabouterkindje al 3 mk gehad. Vanaf dag 1 geniet ik met volle teugen van haar. geen 100%, maar heel veel meer %.
Mirr, ik heb mezelf even gequote, want ik vond het juist wel meevallen, alleen ik was gewoon heel erg bang van te voren. Als ik volgende week zou moeten komen voor de volgende HSG zou ik het zo weer doen hoor. BabyHope, wat fijn meid dat deze niet afgebroken gaat worden. En zoals ik lees is het een hele lieve gyn, dat is ook wel fijn! Ben je al iets wijzer geworden van de schemas? Dancer4fun, balen voor je dat je ongi bent geworden meid! Maar je kan ook vragen dat ze de HSG doen in dag 5-10 ipv dag 5-12 want dan kan je die ronde nog een IUI krijgen. Daarom was het voor mij ook zo moeilijk om te plannen. Nathaly, dat van jou glas wijn ken ik maar al te goed! Meestal als mijn ongi er is dan eet ik lekker een pistoletje met file american, en neem ik die avond een pure Safari, hup in een keer achter over. En lekker naar Spanje!!!! Lekker genieten meid, en lekker duiken,even alle zorgen van je afduiken! Joos,nog gefeliciteerd meid! En geen cadeautje??:x Ik hoop dat jou cadeautje een vertraging heeft en over 8 mannden komt! Saskia, heb je een goede videocamera? Anders kom ik het wel even filmen, lijkt me keileuk om er live verslag van te kunnen doen! Dreamer, jij mag ook al volgende maand!! Je heb nu al lang genoeg gewacht, dus ik zou zeggen 1e ronde PATS,BOEM,BABY! JUULZON, HAHAHAHAH grappige ben je ook he! Ik denk dat de statestieken niet voor ons opgaan hier! En laat ons dan maar zielig zijn, maar wij hebben ons verstand niet in onze K*T zitten.oeps sorry Tibisai, ja het waren ook gewoon de spanningen die er uit kwamen. Meestal heb ik dat savonds in bed, maar nu kon ik me niet meer inhouden. Helaas geen ervaringen met Puregon. Marnat, keigoed van je!!!!! Lijkt mij ook superspannend hoor! BeHappy, 3 foll!! Wow, op naar de 11e en laatste IUI! Willemijn, hoop moeten we altijd houden, daar is ook niks mis mee hoor! DUIM DUIM DUIM! Kaboutertje, ik snap je volkomen hoor meid! Maar goed van je dat je nu je ei kwijt ben.... En misschien is kleine kabouteruk wel een goede manier voor jou om op de been te blijven. Gelukkig realiseer jij je maar al te goed dat je al een gezegend mens ben met zo een klein gezond mensje. Maar aan de andere kant maakt het het ook maar moeilijker zo. Kop op meid, je bent sterk en je kan het! Ego.... Hahahahaha, ik ruik van beneden naar jodium, en mannetje vind het grappig!!! Hij noemt me nu zijn jodium-poesje Vanmorgen nog een beetje jodium eruit gedruppeld, maar voor de rest is alles helemaal okee. Geen nieuws meer van deze kant.... Iedereen dikke knuffel, en goed van ons alle dat we zo lief zijn voor elkaar..... Hebben we ook wel nodig in deze tijd!