IUI deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sammie88, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.295
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    @kabouter

Ik gebruik het wel en bij mij verlengt het mijn LF wel, zonder is mijn LF 10 of 11 dagen en met utogrestan de laatste keer 16 dagen. Ik krijg het maar 15 dagen voorgeschreven en als het op moet ik wachten tot in ongi wordt of niet. Tot nu toe wordt ik dan de volgende dag ongi.

Ik begin het te gebruiken op de dag dat de IUI is geweest en ik ben daar toch wel misselijk van, de hele dag door zo'n weeig gevoel heb ik dan.

Wat het met je gezondheid doet weet ik niet, daar heeft mijn gyn niets over gezegd.

Het moet ervoor zorgen dat je baarmoederslijmvlies dik wordt/blijft zodat als er een bevruchting is geweest het eitje makkelijker kan innestelen en blijft zitten.

Veel liefs
    Nataly

2. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Kabouter: geen idee of je LF fase langer wordt.
    Utrogestan heb ik gebruikt na mijn IVF's. Ook driemaaldaags twee bolletjes inbrengen. Het zorgt er vooral voor dat de kwaliteit van je endometrium, je baarmoederslijmvlies dus, optimaal is. Normaal worden oestrogenen door de follikels in je eierstokken geproduceerd. Nu dus ook, maar je krijgt dus wat extra.
    Logischerwijs zou je zeggen dat je menstruatie langer uitblijft omdat je menstruatie op gang komt door de afname van onder andere oestrogenen (en ook de afname van progesteron). Ik weet van een vrouw die ik via een mailinglijst heb ontmoet, dat haar menstruatie uitbleef vanwege het gebruik van Utregstan. Dus tja het zou kunnen maar ik heb geen idee hoe goed die vrouw nu echt op de hoogte gaat. Misschien toch een vraag voor je gyn?

Even ego: nog 4 dagen en dan mag ik testen! Ik wil eigenlijk pas woensdag gaan testen. Maar mezelf kennende...

Ben vooral 's morgens een beetje gespannen, nieuwsgierig. Ik ben realistisch, maar het voelt toch wel positief deze keer: én twee eitjes, én stiekem in de auto gaan liggen :D .....

Ik bedacht me gisteren dat mijn oma maarliefst ZESTIEN gezonde kinderen op de wereld heeft gezet. Het lieve mens is allang overleden, maar ik heb haar toch maar in gedachten gevraagd, me een handje te helpen. Ennuh: ik kom dus wel uit een vruchtbare familie, op zich ;)

3. willemijnp

willemijnp Actief lid

8 dec 2008
    171
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik ga even niet opm iedereen reageren, maar ik wil iedereen een DIKKE VETTE DIGIKNUFFEL geven,meiden wat een rot week hebben vele van ons gehad!! Maar er komen betere tijden voor ons, ik voel het!!Volgende maand roep ik dan ook uit tot PINK JUNI!!!Joehoe!!
    Wat is een forum toch fijn en wat fijn dat we elkaar allemaal zo goed snappen.Bedankt daarvoor!!

4. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Klinkt hoopvol Mir! Zou geweldig zijn :)

Ik kom ook uit een vruchtbare familie, ok.. bij mij is niks mis. Maar mijn man komt uit een supervruchtbare familie. Zijn opa en oma hebben veel kindjes op de wereld gezet en bij zijn ouders was het 4 keer in 1x raak :$ 1 van de 4 was zelfs ongepland.
    Aangezien mijn man sterk verminderd vruchtbaar is, wil het helaas niks zeggen :(

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Vruchtbare familie zegt helaas niets.
    Mn schoonzusje hoef je maar aan te kijken en ze is zwanger en mijn man is onvruchtbaar.
    Maar stiekem hoop ik toch iets van mijn vruchtbare familie meegekregen te hebben!

Dat er maar snel weer wat Pink ladies bij mogen komen!

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey meiden ik rol er weer even tussen maar wilde jullie wel even laten weten hoe het bij mij is gegaan vandaag:(:(

nou we kwamen binnen bij dr ruis.. hij vroeg eerst hoe het was gegaan dus heb maar gewoon gezegd dat het vanmorgen een beetje gestopt was en net in de wachtkamer weer begon..
    ik moest toch een echo:( nou hij kreeg gewoon helemaal niks in beeld was zo`n wazig beeld wat we zagen en hij zag ook geen eitjes of niks meer:(
    hup meteen aankleden en toen kwam het.

mevr. we gaan het toch stoppen en je lichaam even 3 weekjes rust geven. vanaf vandaag 7 dagen provera slikken of er een bloeding komt weet ik niet zeker zei hij want het komt er nu al allemaal uit.
    dan op 11 juni beginnen met 75eh fostimon elke dag tot 18 juni en dan wil ik je hier graag zien..
    dus ik vroeg hem wat fostimon precies was.. het is dus hetzelfde medicijn als menopur
    niet in een prikpen maar in 2 losse ampulletjes dus ook elke dag mixen net als de pregnyl..
    wat fostimon en menopur zo verschillend maakt van gonal is dat ze beiden van urine zijn gemaakt van vrouwen in de overgang.. gonal f word in het lab ontwikkeld met iets van hamsters????
    fostimon en menopur word voornamelijk door vrouwen gebruikt van 35 jaar en ouder. het maakt de kwaliteit van de eitjes beter en ook de kwaliteit van het bms..
    het word dus nog langer niet ivf van tegenwoordig word iui dus ook onbeperkt vergoedt..

ik vertelde hem dus over de acupunctuuur dat was dus totaal niet bewezen was allemaal kant en klare onzin volgens hem maaaar het idee dat het helpt kan ook een goede rol spelen is positief nieuws..
    fostimon en menopur hebben ook veel meer positieve slagingskansen dan de gonal en puregon en dergelijke,dus hij hoopte wel dat dit het goede medicijn voor mij zal zijn..
    ik zei maar hoe kan het dan dat ik elke keer zo`n gezeik heb.. hij zei gewoon heel eerlijk jou lichaam is zo sterk tegen medicijnen dat je hier nu ook al resistant voor ben geworden..
    ik zei dat kan toch helemaal niet.. hij zei ik heb het 1 x eerder in al die jaren werkervaring meegemaakt en jij bewijst het mij voor de 2de keer dat dat dus weldegelijk kan zijn..

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Dreamer, heb een vraagje aan jou. Ik ben echt een leek qua donor :), maar wat ik me nu afvraag... ze brengen toch een spermarietje in of niet? En weet je ook hoeveel zaadjes dat daar dan in zitten?
    Stomme vragen misschien hoor, maar ik vraag het me gewoon heel erg af.

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Babyhope: balen allemaal zeg!
    Hoop dat het andere medicijn wel gaat werken voor jullie.

@Saskia: wij krijgen idd te horen hoeveel zaadjes er zijn ingebracht.
    Ze maken van 1 zaadlozing meerdere rietjes en ze gebruiken per keer dan 1-2-3 rietjes (zoveel ze nodig achten)
    Verder werkt het hetzelfde als elke andere IUI.
    Het zijn geen stomme vragen hoor meis!
    Gewoon vragen als je iets wilt weten, ben zelf ook nieuwsgierig, dus wil ook altijd alles weten :p

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Saskia dat weet ik eigenlijk ook niet, ik vond het wel weinig uitzien hahahah.
    Want ze lieten mijn naam erop zien.
    Maar het was goed genoeg :)

10. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    jeetje babyhope, zit je niet mee. Ik moet de menopur ook mengen hoor, had jij die in prikpen? De gonal toen wel.
    Staat ook in bijsluiter dat het uit urine van vrouwen in de overgang komt.
    zat me toen af te vragen hoe ze daaraan komen alleen. want je hebt vast geen MvM van vrouwen in de overgang.
    Hier 3x gonal en 3x menopur. Dus heb nog goede hoop als de kans groter is.

@dreamer; en hoe bedenken ze dat hoeve el nodig is? weet wel wat van iui-d af. ex-vriendin heeft het gehad namelijk.

Hier ook maar een heel klein spuitje inderdaad, maar alle rotzooi die niet nodig is wordt eruit gehaald.
    En sperma bestaat volgens mij veel uit vocht en dat mag niet je baarmoeder in. Daar krijg je kramp van namelijk.

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Zonnetje: aan de hand van hoeveel zaadjes er in het rietje zitten.
    Het zaad wordt ingevroren en daardoor kan het zijn dat niet alle zaadjes het overleven.
    Als er in een rietje dan nog maar 0,5 miljoen zaadjes zitten zullen ze nog 1 of 2 rietjes erbij doen.
    Maar meestal is 1 rietje wel genoeg, want ze gebruiken alleen donoren met goed invriesbaar zaad (aparte zin :p )

Nog even een vraagje aan alle dames die al IUI hebben gehad.
    Er loopt echt niets uit je na de IUI toch?

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Kaboutertje; ik heb het al meerdere keren gebruikt.
    Ik weet er niks van af dat het schadelijk voor je gezondheid zou kunnen zijn. Daar is mij nooit wat over verteld.
    Ik moest het ook gebruiken vanaf mijn eisprong (of eigenlijk na de iui). 14 dagen en dan gewoon stoppen. Bij mij stelde het de menstruatie enkele dagen (3 of 4) uit.
    Het enige waar ik last van had was obstipatie. Verder niks gelukkig.

13. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Nog even een vraagje aan alle dames die al IUI hebben gehad.
    Er loopt echt niets uit je na de IUI toch?[/QUOTE]

klopt. heb er drie achter de rug , en drie keer niets geen last gehad. Wel veel vruchtbaarslijm wat mee kwam als het slangetje eruit gehaald werd.

14. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    zonnetje je hebt ook grootmoeders voor moeders:)
    en moeders voormoeders..

nee er loopt niks uit alleen het glijmiddel en slijm van jezelf:)

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Dankjewel Dancer!
    Want daar zag ik best tegenop namelijk...

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee er loopt niets uit.
    Babyhope: knuf

Zeehondje: het risico zou hem zitten in tot de 16e week opsteken. 14 dagen is niet schadelijk.

17. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    nee, er loopt na de iui inderdaad niks uit nee. zit netjes gevangen in de baarmoeder.
    hier gebruiken ze geen glijmiddel bij de iui (op 1x na dan),
    inderdaad wel vruchtbaar slijm ja.

grootmoeders voor moeders ken ik helemaal niet.

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nee dreamer daar was ik dus ook bang voor dat er iets uitviel brrrr, maar is idd echt niet zo.
    xxx

19. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Dancer: balen meid!!!!!

Tibisai: welkom meid!

Juulzon zeker balen L maar we bereiden ons nu voor op laatste iui en hopelijk brengt dat ons alle geluk!!!! Ben vandaag weer begonnen met clomid! En hoop op goeie eitjes vrijdag de 4e heb ik weer FM

Willemijn: thanks!!!!!

Nataly: balen meid!!

Be happy: thanks voor je bericht! Ongi was idd woe doorgebroken en ben nu weer begonnen met clomid en vrijdag weer FM en dan op naar poging 6 en hoop met goede resultaten ;) ik zal zo in mn ego ff zetten hoe t ging in t AMC :D

Dreamer: gefeliciteerd met je groen licht girl!! Wat zal dat fijn nieuws zijn geweest! Eindelijk een begin! Succes meid…ik ga voor je duimen

Zonnetje: hoest gegaan?!?!?!?! Ik antw terwijl ik terug lees..dus miss kom ik zo t antw nog tegen!

Brabbel: bedankt voor je berichtje!!! Was dubbel balen idd!
    En je hsg..ik ha d ook zo de zenuwen en lag ook al van te voren te huilen hor ;) je bent nie de enige idd :D maar wat fijn dat t voor niets was girl!!! Goed nieuws dus!!!! En nu op naar de volgende ronde ;) good luck

Babyhope: jeetje meid!!! T zit je niet mee he?!?! Miss kunnen ze met hormonen t een en ander gaan beïnvloeden ofzo?! Ik heb geen idee maar hoop voor je dat de bloeding niets is en dat alles goed komt!

Joos: bedankt voor je reactie!! En wat mooi van je mannetje hihi lekker trots ;) ik zal t volgend ronde eens proberen haha ik ben wel nogsteeds met ons om de dag expiriment bezig maar hoorde dat de “manlijke cyclus” 3maand is!!!! Pffff haha maar we zullen zien! Vorige maand hielp t wel maar hadden dag ervoor nog sex gehad omdat we dachten dat we iui later zouden hebben.

Miirrrr: nog ff meid…di nod?!?! Toch?!?!

Helena: ik ga voor je duimen meid!!! En getallen zeggen niets ;) goodluck

Kaboutertje: ik kan je helaas niet helpen skat! Sorry je kan als je echt met vragen zit altijd contact met fraya.nl zoeken en die kun je ook bellen! ;)

Nog nieuws onder de testers?!?!?!?!?!

Ego: ik heb behoorlijk wat paginas moeten bijlezen want was di ff snel geweest en daarna niet meer!
    Ivm drukte en crematie.
    Intake ivf was zeeeeeer leerzaam en intressant helaas dacht ik dat ik me moest inschrijven en ook op de wachtlijst zou komen maar dat bleek niet zo te zijn ….wat een ontzettende domper!!!! Dacht een doc te zien en dat hij me zou vertellen wanneer ik kon beginnen enzo maar helaas! Maargoed…eerst ff rondleiding gehad wat niet zoveel voorstelde maar over de ivf zoveel handige info gehad!!! :D
    Was echt de moeite waard! En ons ziekenhuis is een satelliet iets van t AMC en das ook ons voordeel!!! En dat verkleind ook de wachttijd! En t gaat als volgt:
    Ik krijg deze ronde mn laatste iui! Ik ben vandaag weer met clomid gestart!! En heb vrijdag weer FM en denk rond de 9e of 10e mn laatste poging!
    Manlief wil bij de eerste FM vragen of we meteen t start gesprek voor ivf kunnen krijgen! Dit kan voor ons gewoon bij mijn behandelend arts. Maar of dat kan weet ik niet!
    Wij HOPEN (hangt af van deze ronde natuurlijk, en de zomerstop en van wat de gyn wilt) om bij geen ongi deze ronde, eind volgende ronde te kunnen beginnen met hormonen.
    Eerst krijgen we hormonen die mijn eigen hormoonhuishouding stopt, daarna krijg ik hormonen die mn eigroei stimuleren en alle hormonen en FM’s kunnen gewoon in ons ziekenhuis (gelukkig) en dan krijg ik vanaf dag 10 weer FM als mn eitjes dan groot genoeg zijn moet ik naar t AMC daar vangen ze alle eitjes op (gelukkig onder het genot van valium en morfine) en dan mag je weer naar huis. Vervolgens gaat dan het lap de eieren beoordelen en moet ik bellen of ze worden terug geplaatst. Dat gebeurd bij groen ligt 3 dagen later!! En vanaf de terug plaatsing moet ik dan die inwendige tabletten gebruiken tot dat ik op dag 15 na terugplaatsing heb getest! Dat moet int ziekenhuis want ze willen zeker weten of je wel of niet zwanger bent!!!!! Als t niet is gelukt sla je 1 ronde over en dan begint t weer van voor af aan! Maar als je genoeg bevruchte eitjes hebt in de vriezer hoeft de punctie niet nog een keer natuurlijk! Dus ben zeeeeer benieuwd wat de ivf ons zal brengen! Ik heb er iig alle vertrouwen in!! :D ;) ik hoop echt gauw te kunnen beginnen na deze iui ronde (Als die niet is gelukt!) anders word t namelijk pas na de zomervakantie/zomerstop en dat duurt nog zo lang L
    O en voor de dames die met vragen zitten over de telling bij een mk…ik weet niet of dat ook voor ivf was eigenlijk of dat je t over iui had maar op t gebied van ivf telt…:
    Elke puncties is een poging! Dus stel je hebt ingevroren eitjes dan en ze gebruiken die dan is het geen poging!!! En zo kan t dat je meerdere ivf pogingen kunt krijgen die vergoed worden. Maar wat ook meetelt is dat ALS je WEL zwanger bent en je krijgt een mk de poging ook niet telt! En dan begint de telling weer opnieuw teminste….stel je hebt 2 puncties gehad en dit was je 3e poging uit punctie 2 dan telt de volgende poging weer als nr 2 geloof ik!! Als ik het goed begrepen heb!!!
    En er werd ook gevraagd of al die hormonen ed invloed hebben op je gezondheid (vooral borst en bmkanker ed) maar dit is niet t geval!!!!!!! T kan geen kwaad..(zeiden ze)
    Trouwens…..t viel mij op dat er veel stellen uit ons ziekenhuis aanwezig waren. Dat vond ik wel vreemd en keek echt rond zo van wie zou er hier op t forum zitten..hahahahah nou ik houd t maar bij dit boek werk!!!
    Fijne avond allemaal en ik kom strakkies nog wel even gluren XXX

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Dreamer, thanks voor je antwoord. Ik snap um nu :)
    Hier liep er ook niets uit. Ik mocht ook blijven liggen, ik weet niet of dat scheelt. De ene zegt van wel, de andere van niet.

@ Elif, jij weet dus niet hoeveel zaadjes er ingebracht zijn?

Deel Deze Pagina