Mannen kunnen idd heel raar zijn, hij is tegen heel die behandelingen omdat hij niet onder druk kan presteren (kwak inleveren op bepaalde tijdstip, dan blokkeert die op de een of andere manier) en zich dan schuldig voelt als het weer niet door kan gaan (bij 2 v.d IUI's gebeurd en uiteindelijk toen zelf geklust). Het zijn idd de vrouwen die het grootste werk doen, en alsnog grrrrrrrrr.
Alexandra, meeste weten het hier al wel, maar ff voor jou een hart onder de riem.. Bij onze eerste IUI, 250.000 zaadjes... eigenlijk doen ze dan niet eens een IUI, maar zie mijn banner... Meiden, ik lees trouw mee en hoop vurig dat ik weer roze nieuws lees, deze ronde valt het jammer genoeg tegen.. Hou vol allemaal.. Ik blijf aan jullie denken. Liefs en een dikke knuf van mij!!!
ik wilde jullie even laten weten dat ik ook nog steeds meelees en meeleef. heel veel sterkte en ik hoop voor de volgende ronde op allemaal mooie nieuwe banners. xx
@Zonnetje ja het is moeilijk als je man niet meer voor een evt. ifv wil gaan.Het is nog steeds zo dat je hem helaas niet kan dwingen maar toch begrijp ook ik niet helemaal wat hij er zo op tegen heeft. Ok op gezette tijd presteren niet fijn maar voor IUI ook nodig dus dat kan toch niet echt de achterliggende gedachte zijn (maar ik heb makkelijk praten mijn man is er wel voor als het zover moet komen) @Alexandra2008 welkom (helaas) en ongeduldig heeft je al zelf geantwoord en zij is toch wel degene die ons allemaal moed blijft geven met haar verhaal (ook bij ons een mannelijk factor maar dan meer in de beweeglijkheid)
Baby hope: gent kan ook. En ik denk ook aan jou hoor Zonnetje, je mag toch onbeperkt IUI doen. Dat kan je ook doen in de hoop met dat ietsje meer kans dat hem dat dan wel wordt. Alexandra ook welkom. Ego: nu dubben dus tussen Dusseldorf en Gent
@IVF en onder druk presteren: Als de man echt moeite heeft met onder druk presteren, dan is er qua IVF wel een oplossing hoor. Ik heb woensdag dus de informatie-ochtend over IVF gehad en daar kwam dit ook ter sprake. De verpleegkundige kon zich erg goed voorstellen dat het produceren voor IVF een enorme druk bij de man teweegbrengt. Hij moet namelijk een half uur voor de punctie zijn kwakje produceren. MOET dus. Kan hij niet produceren, dan gaan de geoogste eicellen helaas verloren....Die zijn namelijk maar beperkt houdbaar en dan kan de IVF dus geen doorgang vinden. Het is echter zo dat er een oplossing is voor mannen die niet onder druk kunnen presteren. Die mogen op een eerdere gelegenheid een kwakkie produceren en dit wordt dan ingevroren. Dus wat dat betreft, hoeft een man zich daar echt niet voor te schamen hoor. Dit heeft de verpleegkundige zelfs benadrukt. Heb je er moeite mee, dan moet je dat bij de verpleegkundige aangeven. En dan gaan ze over tot het invriezen van zaad.
Salaam uit Tunesie lieve schatten! Ben even heeeel stiekem online (vriendlief ligt te slapen en ik kon het niet laten even gauw te lezen hoe het met jullie gaat )...!!! Had stiekem wel gehoopt in ieder geval iemand zwanger te treffen, maar mEImaand was kennelijk geen suc6 voor ons topic . Bah... Op naar juni en julie en zomerbeebs meiden! Wachtenden: veel sterkte op dat immer ***wachtbankje. Salcia en J00s maken het spannend geloof ik...? Nieuwe meiden, hvj en Alexandra, welkom, helaas uiteraard... Ik reageer na mn vakantie weer uitgebreid, Updeetje: ... en ik die testen maar doen... vrij, zat, zon, ma... niks, niks, niks... ik dacht, dat ei komt niet meer... dinsdag (dag 18) getest: smilende clearblue! Dus heb mn ei gehad.. Hebben ma geklust, di.nacht en woe. Dus de timing zou toch goed moeten zijn . Oooh, ik hoop zo op een Wonder...Reken nergens op hoor, maar het zóu zo mooi zijn... Dinsdag inderdaad een echo, maar volgens mij kunnen ze dan hooguit zien dat het bmslijm dik is.... (als het goed is...) Mij lijkt (maar misschien weet iemand dit beter?!) dat ik toch geen ei gehad zou hebben als ik niet 'schoon' zou zijn na de mk? Lieve meiden, meldt me van het weekend weer, maar weet dat ik aan jullie denk! Dikke knuffel! xxxxxx
@Ongeduldig en Minke, dank voor jullie lieve woorden en geniet verder van jullie zwangerschappen! @Juulzon, heerlijk op vakantie in Tunesie geniet ervan meid! Bedankt, hoop voor je dat je eitje nu lekker gesprongen is met haar vriendje en dat het een vruchtbare vakantie is. @All, mijn temp is weer omhoog gegaan. Heb slecht geslapen (naar gedroomd ook) en doordat ik het warm had ben ik maar uit bed gekomen, ff wat doen in huis en bijkomen en dan straks op tijd de deur uit richting het zh. Ben benieuwd of IUI er in zit of niet.
Zo jij was niet te laat/vroeg Super en mss wodt het wel een kleine Tunesier Geniet nog even lekker verder
Hey meiden, Maar weer eens een berichtje van mij. Ik kan op dit moment moeilijk de positiviteit weer vinden,zucht. wat een rot situatie is dit toch..wanneer is het over en zijn we zwanger? Woensdag hebben we een gesprek gehad, we gaan gewoon door, we mogen nod 1x in de zomerstop. Het hele team van artsen, vindt dat we door moeten gaan met de IUI(ovulatieinductie). Ik had stiekem iets anders verwacht zoals laparascopie,wachtlijst IVF, andere medicatie. We hebben wel overlegd over IVF, daar is i.p geen wachtlijst voor. Zo frustrerend om zo afhankelijk te zijn van iedereen. Ik weet het eigenlijk niet echt meer... Meiden,sorry voor dit ego berichtje...ik zal de komende dagen niet heel veel schrijven denk ik, maar ik houd jullie in de gaten! Veel sterkte in de spuit of wachtweken...
@Willemijnp, een dikke knuff voor je meid. Hoop dat die laatste IUI, jullie kans is en dat IVF niet nodig is.
Jeetje, alweer de 9e IUI. Ik kan me goed voorstellen hoe moedeloos je er van wordt, iedere keer maar opnieuw. Sterkte meid!
Bij mijn man is het ook de beweeglijkheid die slecht is. Tot nu toe 3 keer semenonderzoek gehad, en geen enkele keer had hij zaadjes in klasse A, wel in B. (Ik snap niet waarom ze klasse A en B altijd bij elkaar optellen trouwens, want alleen A is echt goed.) De laatste keer (voor de IUI) had ie maar 5% beweeglijke zaadcellen en de 2 keer daarvoor lag dat rond de 23%. Het is echt heel vreemd dat het ineens zoveel slechter is, want hij is niet ziek geweest of zo. Ik ben echt zo bang dat ie misschien wel kanker heeft ofzo. Dan schijnt de zaadkwaliteit ook ineens naar beneden te kukelen. Uiteindelijk vind ik het welzijn van mijn man het allerbelangrijkste!
Wat is het druk hier de laatste tijd zeg!!!!! Ik heb net alles terug gelezen maar ik heb weinig tijd om op iedereen appart te reageren. Aangezien onze laptop niet word gemaakt ben ik de eerste tijd nog even verplicht om op de pc te zitten, en dat zoek ik niet echt. Alleen even een update, Gisteren een fm gehad bij mijn eigen gyn, en nu is de foll aan de rechtse kant 15 mm. Best raar want afgelopen keer had ik er 2 van 10 mm, dan zal die ene wel niet doorgegroeit zijn. Moet in ieder geval zaterdag terug komen, en dan aankomende maandag de 6e IUI. Moet zeggen dat ik wel al meer over IVF aan het denken ben, aangezien dat er normaal maar 6 IUI worden gedaan. Mannetje en ik wachten maar af en vestigen onze hoop op 3 maanden extra kans na HSG. Gisteren bij vriendin op de koffie geweest, was heel gezellig. Wij wisten van elkaar dat we bezig waren om zwanger te worden, en op het moment dat ik naar het zh ging, was ze zwanger. Als het die maand niet was gelukt wilde ze zelf ook naar het ziekenhuis gaan En nu heeft ze een kleine meid, het is zo een mooi kind!!! Was echt heel erg leuk met die kleine, is toch een beetje speciaal voor me. Het had ook zo kunnen zijn dat zij naar het zh had gegaan en dat ik zwanger was, en dan waren de rollen omgedraaid. Sommige zullen nog wel weten dat mijn mannetje op zoek was naar ander werk...... Hij heeft een nieuwe baan!!!!!! Verdient eindelijk weer een normaal loon na 1,5 jaar, het enige nadeel is dat hij een half uur moet reizen, maar dat vind ie niet erg zegt ie. Ik ben zooooo blij!! Mijn werk....... Het valt me op hoe goed mijn bazen en collegas omgaan met mijn ziekenhuis tijden. Ik houd mijn bazen steeds op de hoogte van mijn vorderingen en dat word zeeeeeer gewaardeerd. Collegas vragen steeds hoe het gaat, en zijn ook niet te beroerd om in te vallen voor mij. Zelfs een man bood aan om voor 1 uurtje te komen werken zodat ik rustig aan kan doen in het ziekenhuis De lieve schat!!!! Iedereen dikke knuffel, en ik denk aan jullie al reageer ik niet meer zoveel hier. Het is echt niet normaal hoe druk het hier is!!!!!
Dag dames, ik kom even buurten. Het is me hier iets te vol met allemaal nieuwe meiden, prima hoor, maar sorry, ik heb even genoeg aan mezelf. Hoewel ik ook wel nog "bekenden" zie. Na mijn 3e zwangerschap die in de 3e miskraam eindigde, heb ik net de 1e IUI poging achter de rug en zt dus op het wachtbankje. Net als Kaboutertje mogen we starten met IVF, maar hebben we samen na een goed gesprek met de artsen besloten nog 4x IUI te doen. we hebben het vertrouwen dat het moet kunnen lukken, dus we zien het wel voor nu. Hoe dan ook, ik wens jullie allemaal succes en geluk en denk aan jullie, ook al heb ik een tijd niet gereageerd! liefs van Dopey
Dopey, hopelijk is het deze IUI raak, en verloopt alles goed! Dikke knuffel, en we zien je vanzelf weer verschijnen.