Ik denk dat je bedoeld dat voor bewerking 18.3 milj waren en na bewerken is er 3.5 miljoen ingebracht zoals er al gezegd wordt 1 is genoeg maar het zegt niks mijn man heeft over de 100 miljoen en na bewerking meestal tussen de 30 en 40 milj en wij hebben net de 3de iui gehad. Verder zegt mijn gyn dat onder de huid in de onderbuik beter het stofje verspreidt dan in de spier. En wij moesten half 10 pregnyl zetten de zaterdags en de maandags half 3 inleveren van het zaad en dan half 4 insemineren. ik begrijp dat er ook dames zijn die langer dan een uur wachten tussen inleveren en inseminatie?? waarom is dat??
Wij moeten meestal 1u30 wachten tussen zaadopwekking (in ziekenhuis) en inseminatie omdat het dan nog bewerkt wordt
@Dopey en Milk, nog heel veel sterkte lieve meiden! Meer kan ik niet zeggen, dikke knuffel .. @ Spannende tijden,maar goed dat je weer uit je dipje ben!! Veel succes de 9e, en ze kunnen je beter 3 keer terug laten komen dan dat je te laat ben. Dat zou pas zuur zijn!! @Willemijnp, wat raar dat ze bij jullie niet aan Ivf willen denken omdat jullie zo jong zijn. Snap niet echt het probleem met de leeftijd. Zal een mooie bedoeling zijn als mijn IUI s er dadelijk op zit en ik geen IVF kan krijgen omdat ik te jong ben. Veel succes, weet helaas geen oplossing voor je. @ Zonnetje, weet hoe verschrikkelijk moeilijk het kan zijn om te horen dat anderen zwanger zijn,het lijkt dat ze met bosjes tegelijk uit de grond schieten!! Maar goed, als je die nicht toch niet al te vaak zie is dat dan wel weer een voordeel. Scheelt alweer dat je er niet week in week uit mee geconfronteerd ga worden. Maar ja leuk is anders dat weet ik .. Succes met je borduurpakket, kan goed helpen als verwerking als je er even door heen zit. Die zeurt tenminste niet tegen je!! En ok succes met het plannen van de weekenden! @ Ren, nog geen ongi te bekennen? Spannend meid. Bijna je mannetje weer thuis, lekker samen testen als je nog het geduld heb!! @Zyta, ook jij sterkte meid hopen dat de ongi in het weekend wegblijft!! @ Ebo, ik zou vanaf de IUI 2 weken verder tellen, en als je het kan nog wat langer wachten. Dit dan weer uit zelfbescherming. Anders test je vandaag en word je morgen ongi, is mij ook al vaak overkomen. @ Timon, ziekenhuis al gebeld?? En snap ook je vriendin wel hoor, als ik zo en vriendin zou hebben zou ik een belangstellende nieuwsgierigheid hebben. Maar goed dat is natuurlijk altijd jou eigen keuze . @Ivon, Baby hope en Pearl 29, welkom bij dit topic @Baby hope, ik vind het een beetje aan de lage kant dat er nog 3.5 miljoen over zijn na bewerking. Kan zijn dat de overige zwemmers vreemde vorm hadden, of geen beweegelijkheid. Dat kan wel natuurlijk. @ Marnat, zal denk ik wel komen omdat je door de operatie een tijdje minder mobiel bent geweest,dan kan je ook redelijk wat aankomen. Mijn gewicht was voor ik met de pil stopte 71 kilo, en nu na 1,5 jaar 88 kilo, en dat bij 1 meter 65 is redelijk zwaar. Ik kan veel meer eten dan voorheen, en niet lekkere honger maar echte mijn-buik-gromt-honger!! Volgens de ha en gyn juist vreemd omdat de meeste afvallen als ze met de pil stoppen. Maar was niks om me zorgen over te maken zeiden ze, alleen voor zwanger te worden is een goed Bmi wel belangrijk zeiden ze. Maar ja anderen van 120 kilo raken ook zwanger dus hecht er niet veel waarde aan, voel me al onzeker zat nu met dit gewicht .. @ Lady Pink, ook bij mij zit er 2 uur tussen het inleveren en de inseminatie . 1e IUI was 10.00 potje vullen en 12.30 de inseminatie. Was een beetje uitgelopen was eigenlijk 12.00 de bedoeling . Zoals ik begreep komt dat omdat het zaad bewerkt moet worden En met mij? Tja wat zullen we zeggen? Vanmorgen mijn auto willen starten, doet ie het niet!! En mijn auto is pas 1 jaar oud, dus vond het erg raar dat de accu al kapot zou zijn. Heeft de ANWB m op kunnen starten gelukkig!! Ze dachten eerst een kapotte startmotor en even later dachten ze een lekspanning Tja daar was weer een halve middag voorbij .. Bij de gyn geweest, moet vrijdag terug komen voor een nieuwe fm. De baarmoeder en de eierstokken zagen er goed uit, alleen niet veel activiteit te zien. De gyn vond maandag te ver weg, en daarom nog vrijdag ff terug komen. Als alles een beetje doorgroeit dan kan het nog wel eens een IUI op zaterdag worden. I HOPE SO!!
Omdat we voor onszelf willen houden wanneer we moeten en dus wanneer het mogelijk raak is. Als het op natuurlijke wijze zouden zij er ook niet bij zijn.
Nieuwe meiden, welkom. Pearl, welcome back! Je heb ons gevonden. Spannend dat je vrijdag weer mag. Hou je ons op de hoogte? Brabbel, vandaag niet gelukt. Hopelijk morgen. Ik las over de zwemmers van de partner van Babyhope. Na opwerking 3,5 miljoen is helemaal binnen de norm voor IUI. Dit is wat UMCU aangeeft: >10 miljoen: zelf doen 10-1 miljoen: IUI 1-0,5 miljoen: IVF 0,5-bijna 0 miljoen: ICSI Ladypink, waarom hebben jullie IUI? Ik zag dat jullie vele miljoenen zwemmers hebben na opwerking.
Zo meiden de pregnyl is uit de koelkast. Zie er wel een beetje tegenop. Omdat de vorige keer de injectie best wel iets gevoelig was. Dit ook omdat het meer is wat je inspuit dan de puregon. Maar over 20 minuten is het zover. Dan mag ik prikken. Brrrrr. Maar ach het is voor een goed doel.
Bij ons wordt het zaad ook bewerkt maar dat kost maar 50 minuten bij ons en dat schijnt standaard te zijn in het umcg. @Timon jah dat zullen de standaards wel zijn met IUI bij slecht6 zaad maar bij mij gaat het om vijandig slijm en mijn man heeft wel dichtbij de 200 miljoen gehad maar er gaat toch nog heel veel af ze zij tegen ons ongeveer 1/6 a 1/7 blijft meestal over. @pearl mijn ervaring is dat als je gelijk uit de koelkast gaat spuiten het minder pijn doet en het licht ook heel erg aan waar je spuit want ik heb wel eens gehad dat ik in een spiertje zat en dan was het heel gevoelig en andere keren voelde ik niks.
brabbel@ ben je net zo lang als ik lol, ik gok ook dat het deel door niks doen komt. ik merk het wel wat de gyn zegt. mams is nu voor mij even blangrijker
Hi lieve Girls, Nog even een berichtje... Heb gelukkig nog even een beetje kunnen doorwerken en lekker hardgelopen. Voelt wel weer goed, want anders voel ik me 'te schuldig' dat ik te weinig heb gedaan... Thnx nog voor jullie reacties. Net even jullie fijne ge'brabbel' (om brabbels naam even eer aan te doen) gelezen: gezellig! Over hoeveelheden en tijdstippen van IUI kan ik nog niets zeggen, maar volg het vol interesse.... Voor de meiden die willen afvallen: is dat eigenlijk wel goed als je zwanger wil worden? Denk ook wel dat de hormonen invloed hebben hoor. Niet alleen in de zin van 'meer trek in lekkers', maar ook doordat je signalen/reacties/processen die je lichaam normaal heeft nu toch verstoord worden... Daarbij een béétje de stressfactor... Anyway: suc6 allemaal. Dat we maar snel dikke 'baby'buikjes mogen hebben! @All: Leef vandaag op dag 26, op dag 30/31 NOD... Toch weer spannend...Maar goed, verder dan wat ik noemde geen voortekenen ofzo. ook gistren en vandaag geen witverlies gehad... Blijft toch allemaal afwachten hé... Haat het wachtbankje Truste!!! Dikke knuf! Juulz
juulzon ik haat het wachtbankje ook ik heb steeds zo gekke buikpijn soort plaatgevoel van mn onderbuik tot onder mn borsten auwww ik wil weten waar het van komt goed of slecht nieuws.
Bij ons zit tussen het inleveren en insemineren 3,5uur. Als ik het zo lees klinkt het erg lang in vergelijking met de rest. Waarom geen idee. Zal het de volgende keer eens vragen. Verschil tussen pregnyl onder de huid en in de spier geen idee eigenlijk. @willemijn: als je ziekenhuis het niet zitten gezien leeftijd kan je altijd op zoek gaan naar ziekenhuis waar ze geen leeftijdsgrens hebben. @brabbel: ik zou jaloers zijn op die 3.5miljoen hoor. Laatste keer was het slecht. Dus die tel ik niet mee. Keer daarvoor was het 1,2 miljoen. En tijdens de periode bij de uroloog had mannetje rond de 22miljoen voor bewerking. Tegenwoordig vallen mensen ook niet meer af hoor als ze stoppen met de pil. Is al achterhaald dat je aankomt door de pil. Hier ook alleen maar aangekomen. En ook dat buikje klaagt dat het leeg is. Hopelijk is je dag vandaag beter dan gisteren. En succes vrijdag. @pearl: hier de 1ste keer ook gevoelig. 2e keer viel bij mij wel mee. Niet te snel inspuiten wil helpen. En zorg ervoor dat er geen druppel op de buitenkant van de naald zit. Is de vloeistof die brand. Is mij ook verteld in ziekenhuid dat het kan branden. 1ste keer ben ik halverwege even gestopt (met naald in buik) en daarna verder gespoten. Dan heeft de vloeistof de tijd om zijn weg te zoeken. @marnat: ik ben ook niet veel groter dan jouw. Ik ben ongeveer 1.69. Gelukkig zijn er meer mensen van mijn lengte. Ik heb vaak het idee dat ik vrij klein ben namelijk. @juulzon: afvallen kan wel, zolang je niet zwanger bent. Maar je moet wel zorgen dat je alle voedingstoffen binnen krijgt. Die dus je moet niet een dieet gaan volgen waarbij je haast niks eet. Als je de maaltijdvervangers gebruikt zitten daar alle voedingstoffen in die je nodig hebt. En zodra je zwanger bent moet je stoppen. De eerste 2 weken krijgt het kindje nog niks via jou binnen. Dus kan het geen kwaad. Daarna wel, want dan krijgt het kindje jouw afvalstoffen binnen. Is wel zo dat als je te veel in korte tijd afvalt dat je cyclus onregelmatig kan worden. Maar hoeft niet. Voor iedereen een prettige dag nog. Eens kijken wat ik ga doen verder vandaag. Ga vanmiddag mijn werk bellen dat ik volgende week weer wat wil gaan werken. En het weekend ga ik lekker koukleumen in mijn caravan. Dus weer even lekker weg.
Zelf werk ik in de zorg dus inspuiten doe ik idd heel langzaam. Het brandde idd in het begin weer even maar daarna zakte het af. Bij onze ziekenhuis is het zo dat mijn man het om 8:00 uur moet inleveren en om 11:00 uur mag ik dan. Heb trouwens kunnen ruilen met collega, dus dat geeft mij weer een geruststelling. Ben benieuwd of ik weer in 1x zwanger ben van de iui. Maar dat gaan we over 3 weken wel merken.
Ik werk ook in de zorg, maar merk dingen pas al je het bij jezelf doet. En is afhankelijk van plekje waar je spuit. Merk ik ook met gonal. De ene dag doet het pijn en de volgende niet. Is te hopen dat het weer in 1x raak is. Wat is de reden dat jullie iui doen pearl? Succes morgen
In ons ziekenhuis zit tussen inleveren en insemineren 1,5 uur. Bij mij was de prik ook een beetje gevoelig, maar was gelukkig maar even. @Juulzon en Ladypink, Het wachtbankje haat ik ook idd! Hoop voor jullie op een positief resultaat! Fijne dag allemaal
Zijn al vanaf mei 2007 bezig en ik heb een onregelmatige cyclus. Ook dacht de huisarts dat we niet snel zwanger konden raken omdat zaad van man niet helemaal goed was, maar in het ziekenhuis bleek dat het wel goed was. Dus vandaar de IUI. En ik ben al 1x zwanger geraakt ermee dus nu gaan we ervoor dat het langer blijft zitten. (9 maanden graag)
Hoi meiden, Nam even wat afstand van het forum, omdat ik de tegenslag even moest verwerken en één en ander op een rijtje moest zetten. Toen was ik jullie ineens kwijt! Zag ik later dat het topic gesloten was, toen kon ik me herrinneren dat iemand daar al een waarschuwing over had gegeven. Dus gister heb ik bijna alle pagina`s terug zitten lezen en er is weer veel gebeurd. Teveel om in 1x overzicht te hebben, maar.. doe mijn best om jullie bij te benen Allereerst @Hope76 gefeliciteerd meid! Moeder natuurs wegen blijven wonderlijk. Geniet ervan, maar dat zal wel lukken. En hou ons een beetje op de hoogte hè? @ meiden die op de lijst gaan voor ivf heel veel sterkte en kop op. IVF vergroot toch weer kansen hè?! Ik denk aan jullie. @ meiden die weer ongi zijn geworden, balen!! Kan me heel goed voorstellen hoe K*t jullie je voelen. @iedereen op het wachtbankje ik duim voor jullie. Even een updeetje, zag ook dat brabbel er naar vroeg. Sorry brabbel moet af en toe even afstand nemen, als ik hier iedere dag actief ben word ik er helemaal in mee gezogen, dan ben ik bang dat het een obsessie word. Klinkt misschien gek en beetje ego, sorry. Ben in ieder geval erg geschrokken van de cystes laatste keer en dat het me toch zeker een week helemaal uitgeschakeld heeft.:x Heel erg bozig geweest en gedaan op alles en iedereen die me voor de voeten liep. Had het gevoel dat ik fysiek en mentaal door de mangel was gehaald. Zitten op het werk ook met een fusie die steeds vastere vormen aan gaat nemen. Toen ik me ziek meldde ivm hevige buikpijnen werden de duimschroeven flink aangedraaid. Nou maak ik er op mijn werk geen groot topgeheim van, maar ik vertel het ook niet aan iedereen. En had er nu al helemaal geen behoefte aan om alle vragen te beantwoorden. Ons nieuwe hoofd heb ik niks verteld, uit principe omdat ik vind dat ze goed moet weten dat ik niks verplicht ben te vertellen, maar ook omdat ik bang ben dat ze mijn kinderwens en de mmm misschien tegen me zou kunnen gebruiken. Wat zouden jullie doen? Las dat er meer met hun werk worstelen, het is al ingewikkeld zonder dat gezeur hè?! Maar goed dat was even mijn frustratie. We zijn maandag voor uitgangsecho geweest, alles zag er weer rustig uit. Had nu geen clomid gehaald, kon mezelf er niet toe aanzetten om naar apotheek te gaan... Na gesprek met gyn, besloten om deze maand iui in eigen cyclus te proberen. Hij was meer een voorstander van hormoonstimulatie en dat we twee keer van de drie pogingen cystes hebben gehad is gewoon pecht hebben. Zo werd het gezegd, it`s the risk of the game, zoiets... Alternatief is inderdaad spuiten, maar dat raadde gyn af ivm grotere kans op meer cystes, clomid is nog mildere vorm van hormoonstimulatie. Toen ik vroeg hoeveel kleiner onze kans op zwangerschap is in eigen cyclus, was het antwoord dat ze dat niet wisten, omdat dat nooit onderzocht is. Schiet mij maar lek. Ik kon toch ook een pauze inlassen, want ik ben volgens gyn nog jong genoeg met mijn dertig jaar. Ik zei: als ik mijn auto frontaal in de prak rij dan moet ik ook zo snel mogelijk weer achter het stuur kruipen. Dus ik volg mijn gevoel en we gaan dus wel voor 2e iui volgende week, maar zonder clomid. En dan zie ik in maart wel weer verder. Nou sorry meiden voor dit relaas, maar dat is even ego update. @ meiden die nu voor iui gaan, toy toy toy mijn duimen draaien Hopelijk kunnen er snel meer zich bij Hope voegen. Ga ik nu mijn huishoudelijke taken uitvoeren, want dat loop ik een beetje uit te stellen. groetjes Wondertje79
@wondertje; ik ben degene die problemen op mijn werk heeft. Zit in een reorganisatie van bedrijf a naar b. En wordt er niet vrolijk van nee. Ben beter af om te blijven en als het niet lukt zelf wat anders te zoeken dan hun dat te laten doen ben ik achter. Bij mij weet iedereen het, om roddels te voorkomen waarom ik steeds smorgens weg ben en ziek ben. Hebben een heel klein team, waarin het al snel opvalt als je er niet bent. Waren ondertussen maar 2 mensen die het niet wisten, waarvan 1 al een keer iets gehoord had bleek. Ik hang al 2 jaar tussen 2 bedrijven in, dus het andere bedrijf weet het ook al. Gezien we een begeleider van hun hadden. Ik hoop voor je dat het uiteindelijk allemaal goed komt bij je. Moeten er bij jullie mensen uit? Bij ons op zich niet, alleen maar je uren over meer dagen verspreiden of uren anders invullen. Wat een toestand bij jouw. Jammer genoeg kan je er weinig van zeggen of je een cyste krijgt of niet. Had de 1ste iui er ook een. En dat was voordat ik hormonen spoot. Dus ook dan heb je risico op. De kansen in eigen cyslus zijn kleiner, omdat je maar 1 ei hebt en met hormonen is het streven 2. Dus ja meer kans op die manier. Maar ook met hormonen heb ik maar 1ei. Maar 1 kan genoeg zijn. Heel veel sterkte en succes. @pearl: raar dat de een zegt dat het niet goed is en de ander van wel. Hopelijk gaat het zo lukken. Hier ook al bezig vanaf september 2007 hoor.