IUI deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sammie88, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Sterkte met het spuiten!

Als de 11e IUI bij mij niet raak is, moet ik er ook aan geloven. 15 juli zal ik dan de eerste spuit Decapeptyl moeten zetten. Maar daar kun je dus veel last van hebben als ik dat zo lees....:(

Hopelijk wordt je straks beloond met een mooi klein wondertje!

2. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Be Happy: ter geruststelling: ik had helemaal geen last van de hormonen bij mijn IVF... (mijn omgeving daarentegen :D)

3. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Hoeveel IUI behandelingen worden er vergoedt?
    Ik zit bij de friesland zorgverzekeraar
    Hoop dat iemand dit weet
    Heb 7 IUI's achter de rug namelijk
    En ga nu over naar een ander ziekenhuis

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    De iui's worden allemaal vergoed, zit in de basisverzekering. Je kan er dus oneindig mee doorgaan. Maar dat is niet te hopen natuurlijk.

5. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Bedankt voor je antwoord dat is fijn om te horen
    En nee we hopen inderdaad niet dat we er nog heel lang mee door hoeven te gaan

6. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    @zonnetje...ik word ook gek van het wachten..denk steeds dat ik iets voel..ongi, kramp..dan voel ik weer niks, dan weer zere boobs..pff

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    IUI-meiden

Angelica:Okt 2008 BBZ,Mei 2009 mk 6wk,Dec 2009 BBZ,linker eileider verwijderd,Mei 2010 mk 8 wk.
    Be Happy (35): 10x IUI gehad 11 e IUI 31-05 (juli start IVF)
    Brabbel1988 (22): 5x IUI mislukt HSG-GOED! 6 e IUI op 8-06
    Brechtjemvj: 2x IUI mislukt,3 e IUI 26-05 gehad
    Dancer4fun: 1e IUI 23-03 mislukt, 2e IUI 16-04 mislukt,3e IUI 13-05 mislukt,
    Dopey :Na 4x IUI zwanger,missed abortion bij 10 weken
    IUI take 2, ronde 4 raak, miskraam bij 5 1/2 weekIUI take 3, ronde 4 raak,mk bij 5 1/2 week.
    Dreamer83,1 e IUI D!!!
    Flippo123:1 e IUI op 7-06
    Helena115, HSG op 8-04, IUI 27-05
    Jem1979: 1e IUI op 3-04 mislukt,2e IUI op 2-05 mislukt, 3 e IUI op 1-06
    Joos: 1e IUI op 26 April, mislukt,2 e IUI op 25-5,mislukt
    JoyceLynn: 1e IUI mislukt, 2e IUI gehad op 17 April, mislukt 3 e IUI gehad op 15 mei,mislukt.
    Juulzon: 3 keer IUI zwanger!-mk bij 6wk 2dgn op naar IUI 4. spontane eisprong op 1 juni!
    Kaboutertje: 2e IUI 01-03 mislukt, 3e IUI gehad op 26-03, mk, 4 e IUI gehad op 29 April,mislukt, 2e IUI 2e ronde 28 mei
    Marni: 1e IUI 27-01 mislukt, 2e IUI 22-02 mislukt, 3e IUI 18-03 mislukt,4e IUI gehad op 13-04,mislukt.
    Mirrr: 6 e IUI gehad op 17 mei,mislukt 7 e IUI op 10-06
    Nataly1972: 4e IUI 09-03 mislukt, 5e IUI afgebroken eitje gesprongen.
    Oasis: 6 iui's de 1ste zwanger 14 mk,2 3 4 5 negatief 6 de zwanger mk, juni weer IUI!
    Pearl29: 2e IUI mislukt, 3e IUI 14-03 mislukt, ZOMERSTOP.
    Puck1234: 1e IUI (mk 9w), 4e IUI mislukt, 5e IUI mislukt, 6e IUI mislukt
    Salcia:1e IUI 8 april,mislukt
    Sammie88 (21): 1e IUI mislukt, 2e IUI mislukt, 3e IUI 31 maart mislukt,4e IUI 26 April,mislukt op naar Juni ivm operatie.
    Saskia1984: 1 e IUI 21 Mei
    Spannendetijden: 3e IUI 20-03 mislukt,4e IUI 16-04mislukt, 5 e IUI 12-05 mislukt 6 e IUI op 8-06
    Waardevol: 1e IUI 9 April gehad,mislukt
    Wondertje79: 1e en 2e iui mislukt, 3e IUI 16 april,(HONEYMOON!!)4 e IUI in Juni??
    Willemijnp: 8x IUI mislukt
    Yasgok:1e IUI 28 April, mislukt.
    Zonnetje1980 (30): 3e IUI 31 maart gehad,4 e IUI op 27 mei!
    31dec2008 (29): 1e IUI 10-03 mislukt,2e IUI op 10-04 mislukt, 3 e IUI 6-05 mislukt 4 e IUI 2-06.

Wachtbankje

Saskia: testen vanaf 4-06
    Brechtjemvj:testen vanaf 9-06
    Zonnetje1980:testen vanaf 10-06
    Salcia: testen vanaf 10-06
    Helena:testen vanaf 10-06
    Sammie88:testen vanaf 10-06 zonder iui
    Kaboutertje:testen vanaf 11-06
    BeHappy:testen vanaf 14-06
    Jem1979:testen vanaf 15-06
    Juulzon:testen vanaf 15-06
    31 december: testen vanaf 16-06
    Flippo123:testen vanaf 21-06
    Brabbel1988: testen vanaf 22-06
    Spannende tijden: testen vanaf 22-06
    Mirrr: testen vanaf 24-06

Zwanger!!
    Hope76: was in afwachting van IVF....wondertje verricht.
    Ineke: na 5e IUI en laparoscopie
    Ongeduldig: na 1 e IUI.
    Minke: na 3 e IUI.
    Jufkyo: na 1 e IUI.
    Ivon: na 3 e IUI.
    Milk: na 4 e IUI.
    Elif:na 1 e IUI!

In afwachting van IUI
    Zyta
    Helena115, IUI in mei.

Geen IUI meer
    IVF/ICSI: Marnat (ICSI in mei/juni)
    Zeehondje (29): 6x IUI mislukt, einde IUI…. (20 mei intake IVF)

Dreamer toegevoegd op lijst!
    Op lijst gewijzigd en op wb:
    Kaboutertje, Sammie,31 december, Spannende tijden, Brabbel,Flipppo,Juulzon,Mirrr

Van wb af en op lijst gewijzigd:
    JoyceLynn, Mirrrr,Joos

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hee meiden!!!
    Ik heb hierboven even de lijst bijgewerkt, maar op iedereen appart reageren gaat echt te veel worden.
    Ik moet er weer even in komen naar een aantal dagen afwezigheid, merk ik!!

Afgelopen zaterdag weer voor een fm geweest, en toen was er aan de rechtse kant een mooie foll te zien van 18mm.
    Dus ik moest zondag de Pregnyl zetten, en dan dinsdag(vandaag) de 6 e IUI.
    Moest de spuit deze keer op de verloskundige afdeling laten zetten, terwijl dit meestal op de Eerste Hulp kon.
    Ik had een briefje meegekregen over hoe ze de Pregnyl moesten zetten, en ook hadden ze zaterdag al doorgebeld dat ik er om 21.00 zondag zou zijn.
    Kom ik daar aan, moest ik zelf de Pregnyl halen, terwijl ik dacht dat ze die daar zouden hebben, want ik had geen recept meegekregen.:x
    Gelukkig hebben ze een receptje voor me uitgeschreven, en kon ik m om de hoek ophalen bij een 24 u apotheek.
    Dat was ff een mazzel, maar ook een enorme stress!!!!!

Vanochtend om 08.00 had ik al een enorme buikpijn, zoals elke andere maand kon ik de eisprong al bijna voelen.
    Echt niet normaal, hoe goed ik dat voel elke maand!!!!!
    Ik heb er gisteren ook niet aan gedacht om Ibuprofen in te nemen, maar blijkbaar heb ik die toch echt nodig om mijn eisprong te overleven!;)
    Dus nog maar even snel een Ibuprofen naar binnen geduwd, en huppa, gaan met die banaan.
    Na een uurtje was het weer normaal, en voelde ik er niks meer van!
    Potje vol, en 2 uur later konden we voor de IUI.
    Dus de assistente kijkt in de computer, wat denken jullie wat ze zegt?????
    Het is je tweede IUI???:$
    Nee de 6 e, deze fout hebben ze afgelopen week ook al gemaakt, en blijkbaar hebben ze het niet veranderd.
    Het kwam omdat ik nu pas 2 rondes volledig in dit zh onder behandeling loop....
    Interesseert me geen ruk, ze moeten het gewoon goed in de pc zetten.:x

De opbrengst was 4 ml
    Voor bewerking,5 miljoen 37% goed beweeglijk
    Na bewerking, 4 miljoen 81% goed beweeglijk.

Op zich nog redelijk netjes.
    Dus ze wilde de eendebek inbrengen, en ik voel me ineens een pijn!!!!
    Ja, je baarmoedermond is een beetje nauw, en hij ligt er niet echt heel goed voor vandaag.
    Ondertussen knijp ik het kussentje haast kapot van de pijn.
    Dus ik roep, stop er maar mee want dit gaat niet, we beginnen wel even overnieuw.:(
    En opeens zat ie er goed in.
    Zat de eendebek dus klem in mijn baarmoedermond, vandaar die pijn.
    Ik heb er geen last van gehad de middag, maar tjonge tjonge wat een helse pijn heb ik vandaag gehad.:$

Dikke knuffel voor iedereen, en tot de volgende post!

9. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Lieve meiden,

Ik word gek van mezelf..nu is buikkramp weer minder, steken in tepel vanmorgen en zijkant borsten pijnlijk. Ben ook misselijk, maar kan ook van zenuwen zijn.Zit nu op dag 13. Vorige iui op dag 11 al ongi, dus weet het niet meer. Nog 1 dag wachten, pf

Hoe doen jullie dat trouwens op alle berichten reageren in 1 bericht? Onthouden jullie alles? Want als ik naar volgende pagina ga is mijn bericht in schermpje waar ik typ weer leeg.

10. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    @ brabbel, wat een pieppp*****stress iui zeg.
    Netjes dat je wel de voor en na uitslag kreeg, ik had hele irritante gehaaste assistent gyn die alles uitvoerde en alleen ff snel opbrengst na bewerking zei, waar ikvan schrok; 1,1 milj 65% snelle, en lulde daarna langs al mijn vragen heen.

@ Salcia, spannend hoor, wij haddne op dezelfde dag iui , ik duim!

@ hier, nou ik mag van de lijst af...
    BEn eergisteravond keihard ongi geworden. moet van zh gister dan tellen als dag 1.
    Snap er niets van mijnlf is altijd netjes 14-15 dagen.
    KAn dit door de horrormonen komen?
    Ik zou een lf van 11 dagen hebben gehad????

veel vragen weinig antwoorden, mijn gyn heeft pas 29 juni weer tijd voor mij, als ik haar live wil zien kan dat volgens irritante planningsdame as op 16 juli????

Morgen uitgangsecho voor iui 2, na deze poging 2 rondes verplicht pauze. vanwege zomerstop, 2 rondes eigen cyclus is 10 weken bijelkaar.
    moet zeggen dat i ker erg slecht mee om kan gaan. nethelemaal ingesteld op eindelijk starten in mmm, dan wil ik ook doorkunnen verdomme!

kus!

11. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Hoi Helena,

Wat waanzinnigbalen dat je ongi bent geworden, sterkte!
    Had jij verschijnselen of helemaal niets?

12. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    ik had drie dagen na mijn inseminatie al pijn in borsten, nog een paar dagen later zo erg pijnlijk en opgezet dat ik als ik thuiskwam direct bh uitmoest omdat ik er niet meer tegenkon.
    Hierdoor wel beetje hoop gekregen.

Heb temp bijgehouden dus iui was zeker op tijd, dag inseminatie cb ovutst gedaan, daar was teststreep 10x donkerder dan controle strreep. alles op tijd dus.

Voor mijn mk in januari had ik altijd erg last van pijnlijke borsten meestal al een week voor nod. na mijn mk helemaal niet meer.

Las dat jij vorige keer ook na 11 dagen ongi werd. Is dit normaal voor jou of heb jij doorgaans ook langere lf?
    Wat was jullie opbrengst na bewerking?

heeft jouw ziekenhuis ook een zomerstop?

X

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    HvJ: hoe gaat het met jou vandaag? hoe voel je je meis?

Miiir: wat een belachelijk verhaal van die kletsende assistentes zeg... ppppffffffff alsof je niks beters te doen hebt?! Wel top dat je donderdagavond al je IUI hebt! spannend weer hé...!!!

Be Happy: hoop echt dat de elfde IUI RAAK gaat zijn! Dat zou wel echt super zijn!!! Spannend ook voor jou, deze laatste dagen wachten...

Zonnetje, Salcia: mijn duimen draaien!!!!!!!!!! *strooit even wat klavertjes vier rond*

Brabbel: dank voor de update van de lijst! Nou, dat was geen fijne IUI... Ach, wie weet een voorteken dat het deze keer RAAK gaat zijn.... duim voor je meid!

Salcia: je voortekenen klinken wel heeeeel positief hoor.... Wanneer durf je er een testje tegenaan te gooien? Ik open een worddocumentje en reageer dan daarop, plakken en knippen... U kent het wel. Je kunt ook een ander venster openen. Duim voor je meid!!!

Helena: :( Balen meid.... Een LF van 11 dagen kan heel goed hoor. Wel balen ook van die zomerstop, bah. Zou ik niet vinden en eigenlijk ook niet willen en kunnen. Gelukkig doet MCK altijd IUI's, geloof dat ze alleen 1 of 2 wk dicht zijn met kerst en oud en nieuw. Hopelijk komende ronde lekker raak; zomerbeebjes, daar gaan we voor met zijn allen!!!

En Marnat, vandaag met de Puregon begonnen? junkie ;) !

Dikke knuffel allemaal en ik deel even een dropje uit voor de wachtbankers :)
    xxxx

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63

Ik zoek bij mijn eigen profiel mijn laatse bericht op, en lees dan verder.
    Open Word in een appart venster, en reageer dan op iedereen.
    Alles klaar, dan knippen uit Word, plakken in het reageervak.
    Zo kan je op iedereen appart reageren.......

15. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Meiden,

Heb net een brief gekregen van mijn IVF arts waarin staat dat ik 23 juni langs moet komen voor een tussenevaluatie.
    Wat kan ik hiervan verwachten, en wat word er dan gedaan?

16. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Weet niet of het normaal is, was mijn eerste iui, zit nu op 13 dagen. Heb normaal een cyclus van 27-28 dagen dus 11 was wel kort.
    Onze opbrengst was 1e keer 4 miljoen, 2e keer 6 miljoen.
    en nee, gelukkig geen zomerstop in ons ziekenhuis, dus als deze morgen is mislukt, dan over 2 weken weer een kans. :)

17. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Even ego...durf steeds niet naar de WC te gaan...zo bang dat ongi komt..

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63

KSSSSSST WEG ONGI, WEG ONGI!!!!!

Zal t helpen?;)

Ik duim met je mee, dat ie weg blijft.
    Kan je de spanning nog een beetje aan, of wil je testen?

19. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Brabbel, hopelijk zal het helpen, ik blaas ze ook nog weg!
    En natuurlijk ook een beetje voor mezelf :D.
    Weet je al wanneer je gaat testen Salcia?

20. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Wil eigenlijk testen maar moet het niet doen, morgen is het 14 dagen na iui. Maar kan spanning bijna niet meer handelen. Denk steeds dat ik iets voel..maar je maakt jezelf ook helemaal gek

Deel Deze Pagina