IUI deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sammie88, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    pear@ knuffie nog meis sorry dat ik het niet eerder deed, even te veel aan me hooft, hoop dat het gauw goed gaat meis en lang blijft zitten.

zonnetje@ welkom bij de kleine club hihi
    ik is klein en jij bent groot dat is niet eerlijk hihi

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @marnat; ik zeg dan altijd dat ik niet zo ver hoef te bukken als er iets op de grond ligt of je bv je schoenen vast wil maken.

zo te zien ook opgegroeit met calimero.
    zo heb je ook nog klein is fijn, ik hoef niet groter te worden.

Hopelijk loopt morgen alles soepel voor je. En heb je weer wat minder zorgen aan je hoofd.

3. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0

Thanx, maar ben zelf ook even weggeweest. Ook even geen behoefte meer om hier te komen tikken. maar nu ben ik er weer. En mijn website houd ik nog steeds bij.

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    paerl@ hoop dat je hier de steun weer kan vinden meis

2010 moet het worden.

zonnetje@ id colimero ben ik zeker mee op gegroeid keek altijd.
    die andere uitspraak kan ik ook wel.
    berenboot kan je dan ook wel .
    paulus de bos kabauter en barba papa

ben jij ook in de jaren zeventig geboren?
    ik word in maart 38

5. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    kan je zien hoeveel verschil er zit tussen ziekenhuizen want bij ons willen ze perse maar 1 follikel en ik had met clomid juist altijd cystes maar dat kan ook komen dat ik geen pregnyl kreeg eerst met de clomid en nu met menopur geen last meer van cyste's eigenlijk.
    alleen als ik een maand oversla wordt ik niet ongi en dan krijg ik een cyste dus ik ga als ik een maand stop wanneer ik normaal ongi moet worden 10 dagen primolut slikken en dan 2 dagen later wordt ik ongi en krijg ik geen cyste's.

6. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @marnat: als je naar mijn naam kijkt weet je waarschijnlijk wanneer ik geboren ben. 1980. Wordt dit jaar 30. Dus net geen jaren 70 meer. Paulus de boskabouter hield ik niet zo van. Barba pappa vond ik geweldig. Maar allemaal bekend ja.
    Vond die programma's leuker dan wat er nu tegenwoordig is.

@ladypink: apart dat je dan juist cystes krijgt. Waarom willen ze er maar 1 hebben? Bij ons is 2 de max, want meer dan een tweeling vinden ze een te groot risico. Tweeling mag nog wel, hebben ze er ook bijgezegd dat dat dus een mogelijkheid is.
    Als het zo op te lossen is bij je gaat het toch ook.

Kreeg ik toen van schoonzusje te horen dat het haar niks zou lijken een tweeling en of we dat geen probleem vonden.
    Mijn antwoord was; is het risico op een tweeling of niks. Dus nee vind ik niet erg. Hoewel ik er maar liever 1 tegelijk heb. Maar met 2 ben ik wel meteen klaar.
    Ben al blij als het lukt, maar gezien ik elke keer maar 1 ei heb worden het er vast geen tweeling mocht het gelukt zijn.

7. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Marnat, ik sluit me ook aan bij jullie "klein" clubje, ben 1m62 ;)

Ik kom net van de controle bij de gyn en alles was ok! Hij heeft de draadjes eruit getrokken, joepie!
    Die in de navel doen nu eigenlijk weer pijn en het bloedt nog altijd, dus toenik de pleister wegnam zag ik dat het nog niet helemaal toe is... hopelijk zal het toch nog snel toegroeien!!!

Nu is het wachten op mijn ongie met duphaston en dan vanaf dan 2 voor het eerst menopur!

8. wondertje79

5 dec 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pearl meid wat spannend, ik duim voor je dat het dit keer goed raak is. Spannend hoor!

@zonnetje bij ons gaan ze twee ziekenhuizen fuseren, onze locatie wordt bijlocatie met maar 82 bedden. Vooralsnog moeten er geen mensen uit, maar het kan wel zo zijn dat we naar andere locatie moeten en dat wordt reizen voor je werk. Ws krijgen we in maart meer te horen wat er met onze afdeling gaat gebeuren. Je merkt wel dat ze de kraan aan het dichtdraaien zijn, uitval bij ziekte moeten we zelf opvangen en anders sta je met 1 man minder en dat moet dan maar gewoon lukken...
    Wordt wel steeds opener op mijn werk, zeker sinds mijn ziekmelding merk ik dat mensen het er toch onderling wel over hebben. Geen kwade roddel hoor, maar er komen mensen met vragen en opmerkingen waarvan ik zeker weet dat ik zelf niks met ze besproken heb. Maar ik schaam me er niet voor hoor, bij ons gaat het nou eenmaal niet vanzelf.
    Ik probeer mijn rooster aan de hand van mijn cyclus aan te vragen, maar ja dan had ik ineens veel eerder een LH piek met de clomid, dus dan klopte het niet meer en deze maand ben ik dan 2 dagen eerder ongi geworden en maar 5 dagen, dus er is geen pijl op te trekken. En we hebben de afgelopen drie maanden maar 1 iui kunnen doen, dus het is moeilijk plannen. Maar goed mijn collega`s zijn wel bereid om te ruilen als ze kunnen. Ik laat het nu maar over me heen komen.

@ladypink je hoort inderdaad heel uiteenlopende verhalen, over pregnyl hebben ze het bij mij nooit gehad bijv. Ik vaar toch maar een beetje op wat mijn eigen gyn zegt en ons eigen gezonde verstand en intuïtie, want je kan ook niet alle situatie`s met elkaar vergelijken. Ik moest vorige keer bijv ook na 3 minuten al weer opstaan, terwijl sommige toch minstens 10 minuten moeten blijven liggen. Je moet ook geluk hebben, kijk naar hope76 het gaat toch zoals het voorbestemd is om te gaan. We lassen in mei in ieder geval even een pauze in ivm ons trouwen.

Nou meiden ga even dweilen en boodschapjes doen.

groetjes
    Wondertje

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

fijn meid succes volgende ronde

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @ineke: waarom is de hechting er al uit als het nog niet helemaal dicht is? Komt wel goed hoor. En anders even een zwaluwstaartje plakken (dan trek je het wondje dicht) Kan je hier bij apotheek of drogist kopen.
    Gelukkig dat het allemaal goed is verder.
    En welkom bij de ukkepukken.

@wondertje: vind het wel vervelend dat mensen dingen weten die ik niet zelf verteld heb. Is vast goed bedoeld hoor, maar niet prettig. Zeker gezien het feit ik alles tot op heden in vakanties had gepland. Valt ook niet te plannen. Bij 1ste iui had ik vakantie gevraagd ruim van tevoren. En ja hoor de maand voor iui een week eerder ongi. En met hormonen is het ook niet te plannen. Ik werk vaste dagen (werk in de thuiszorg). En dan 1 weekend per maand. Hier ook geen inval meer en ziekte zelf oplossen. Hoezo overbelast soms he.
    Merk wel dat als mensen het weten er meer begrip is en ze bv eerder willen ruilen. Want ja je kan niet anders.
    En heb me dus ingedekt voordat ik me ging ziek melden om te voorkomen dat mensen zelf dingen gingen invullen.

Sterkte en hopelijk heeft het geen grote gevolgen voor jouw wat betreft werk.

11. wondertje79

5 dec 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ zonnetje ik werk als verpleegkundige 24 uur op een verpleegafdeling, dus onregelmatig alle diensten. Probeer het op te vangen met mijn roostervrije dagen en late diensten als ik met ovulatietesten moet beginnen. Tot afgelopen maand hebben ze er weinig van gemerkt. Zelfs toen ik HSG onderzoek had gehad heb ik `s nachts gewerkt, toen had ik ook best wel last van mijn buiken, kon tegen de ochtend bijna niet bukken zo opgezet was m`n buik. Heeft ook niemand me over gehoord. Maar laatst vroeg iemand of ik een miskraam heb gehad, dus ja.... om verwarring te voorkomen is het toch beter als men het wel weet. En heb nu ervaren dat het toch je werk en aanwezigheid kan beïnvloeden hoe goed je het ook probeert te plannen. Ik probeer me maar niet te druk te maken over naderende fusie, tegen de tijd dat die fusie helemaal vorm heeft gekregen hoop ik al zwanger te zijn;)
    Het kost jou toch zo ook wel aardig wat vakantie dagen?

12. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Ik hoop het ook dat alles dit keer helemaal goed gaat. En even over de lengte. Ik ben 1.60 en mijn man 2.04. Ja ik weet het. Hoe doen we dat toch allemaal? Hahaha Nou, ik moet zeggen dat het soms erg handig is zo'n lange man.

13. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Ik ga even de frettenkooi schoonmaken en nog even met de wii aan de gang.

Doei allemaal.

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @wondertje: de eerste maanden hebben is er geprobeerd om het op te lossen met medicijnen bij mannetje. Die maakt antistoffen aan tegen zijn eigen sperma. Daardoor klontert het samen. De uroloog viel te plannen op mijn vrije dagen. De eerste afspraken bij de gyn ook gepland op vrije dagen bij toeval. Ik werk door de weeks 3 dagen, waarvan 1 avond. Hsg viel bij toeval in vakantie. Ik heb meer vakantiedagen dan mannetje. En regelmatig overuren en nog wat van het jaar daarvoor. De 1ste iui had ik vrij gepland, zodat ik alleen maar hoefde te denken aan echo enz. Ik spuit hormonen, dus moet regelmatig voor fm.
    En toen had ik daarna best last. Dus ja nu maar besloten me ziek te melden en apart vrij te nemen. Want dan red ik het niet meer.
    Mijn cao is ook anders opgebouwd. Heb 7 weken vakantie, maar feestdagen gaan er af als ik vrij ben en had moeten werken. En als ik bv een begrafenis heb moet ik dat ook van vakantieuren doen.
    Loop al heel lang in de mmm, maar was meer toen af en toe een onderzoek of afspraak. Pas sinds december dus regelmatig en veel naar ziekenhuis.
    En dus de lichamelijk klachten van hormonen en iui.

Knap hoor dat je toen gewerkt hebt. Mij hadden ze verteld die avond weinig te plannen en dat je de volgende dag alles weer kon. Niet dus. Maar ach, was toch al vrij bij toeval. Had die vakantie al gepland voordat ik wist dat ik voor een hsg moest en voor de hele mmm bij de gyn.

@pearl: ziet er vast grappig uit jullie naast elkaar. Mannetje is hier ook ruim 1.95m hoor. Kan makkelijk zijn inderdaad.
    Veel speelplezier. Welk spel ga je doen?

15. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    ben niet constant actief op het forum, maar vind het wel interessant om verhalen van anderen te lezen enzo.
    Ik heb net mijn 3e IUI behandeling weer zien mislukken, dus ik voel me aardig KL..
    Ben heel erg aan het twijfelen of ik wel verder wil met behandelen.

16. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Balenvoor je janan. Die keus kan je alleen zelf maken.
    Waarom zou je willen stoppen?
    En waarom niet?

Dikke knuffel voor jou

En natuurlijk voor alle andere ook

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

balen meid

waarom stoppen?
    die keuze moeten jullie samen maken.
    en waarom niet doorgaan?

18. ivon

ivon Lid

27 aug 2009
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Janan, wat flink balen weer zeg! Wat kan je je dan kl.. voelen!

Ik werk ook in de thuiszorg en heb het ook aan collega`s verteld zodat het wat makkelijker is om te ruilen.

Ik ben 1.64 dus ook niet zo groot haha

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    ivon welkom bij de kleintjes hihi en de zusters hihi

20. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0

ze willen in het umcg alleen maar 1 follikels hebben niet alleen bij mij.
    En met 2 gaan ze inderdaad nog wel door maar heb er meestal maar 1 ook steeds maar 1 kant alleen mn linkereierstokken leveren momenteel en de gyn zegt dat dat niet betekent dat rechts niks doet want daar zitten wel kleintjes.
    Als er meer dan 2 zitten of als ik zwanger blijk van meer dan een tweeling dan wordt er waarschijnlijk ingegrepen dit ivm mijn afwijkende baarmoeder.
    en doe mij maar een tweeling hoor dan zijn we er in 1 keer vanaf want ik weet niet of al deze stress en teleurstellingen weer aan kan.

Deel Deze Pagina