IUI deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sammie88, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 31 december 2008 gestopt

27 jul 2009
    286
    0
    0
    projectcoordinator
    limburg
    brigges, lijkt wel op een streepje hoor. Ik zou wel nog even wachten en donderdag (of woensdag) nog een keer testen voor de zekerheid..... spannend meid!!!

ego: gisteren iui gehad en net als juulzon lekker met de beentjes omhoog op de achterbank naar huis. De aantallen waren voor ons doen goed (12 miljoen waarvan 3 % super snelle en 22 % snelle, dus zo'n 3 miljoen ingebracht). ik heb echt anders dan anders heel erge last van de iui, van buikpijn en een beetje een opgezwollen buik. Ik zeg.... dit wordt em gewoon. dat zei ik gisteren ook al tegen het potje met zaadjes dus het gaat echt helemaal goed komen deze keer.

Dames op het wachtbankje: dit wordt echt helemaal onze maand, wij kunnen straks ook allemaal komen vertellen dat we zwanger zijn en foto's laten zien van onze testen!!! KOm op we gaan ervoor!!!!!

2. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    IUI-meiden

Angelica
    :Okt '08 BBZ,Mei '09 mk 6wk,Dec '09 BBZ,linker eileider verwijderd,Mei 2010 mk 8 wk.
    Brabbel1988 (22): 6x IUI mislukt HSG-GOED!
    Brechtjemvj: 3x IUI mislukt
    Dancer4fun: 3x iui mislukt, 1-07 HSG
    Dopey :Na 4x IUI zwanger,missed abortion bij 10 weken
    IUI take 2, ronde 4 raak, miskraam bij 5 1/2 week IUI take 3, ronde 4 raak,mk bij 5 1/2 week.
    Flippo123: 1e IUI mislukt, 2e IUI ?
    Helena115: 19 juni IUI2
    Joos: 2x iui mislukt ,3e IUI 18-6
    JoyceLynn: 3x iui mislukt
    Juulzon: 3e IUI zwanger,mk bij 6,2 wk. IUI nr 4 27-06
    Kaboutertje: 2e IUI 01-03 mislukt, 3e IUI gehad op 26-03, mk, 4e IUI gehad op 29 April mislukt, 2e IUI 2e ronde 28 mei
    Klingemuis: 1e IUI, vrijdag 25 juni
    Marni: 4x iui mislukt,Pauze
    Mmiiiiir: 7x IUI mislukt, 8e IUI ?
    Nataly1972: 4e IUI 09-03 mislukt, 5e IUI afgebroken eitje gesprongen.
    Oasis: 6 xIUI de 1ste zwanger 14 mk,2,3,4,5 negatief 6de zwanger mk, 15-06 IUI gehad
    Pearl29: 2e IUI mislukt, 3e IUI 14-03 mislukt, ZOMERSTOP.
    Sammie88 (22): 1e IUI mislukt, 2e IUI mislukt, 3e IUI mislukt,4e IUI 26-04 mislukt, op naar Juni ivm operatie, 23 Juni evaluatie met IVF arts.
    Saskia1984: 1e IUI 21-05, 2e IUI niet doorgegaan IVM geen zaad, 05-08 Zaadanalyse
    Spannendetijden: 6x iui mislukt
    Wondertje79: 1e en 2e IUI mislukt, 3e IUI 16-04,(HONEYMOON!!)4e IUI in Juni??
    Willemijnp: 8x IUI mislukt
    Yasgok:1e IUI 28-04, mislukt, 2e IUI 18-06
    Zonnetje1980 (30): 4x iui mislukt, 24-6 iui 5 gehad
    31dec2008 (29): 4x iui mislukt HSG 23-06,5e IUI 28 Juni

Wachtbankje

Gillian: testen vanaf 27-06
    Oasis:testen vanaf 29-06
    Yasgok: testen vanaf 2-07
    Joos: testen vanaf 3-07
    zonnetje1980: testen vanaf 8-07
    Klingemuis:
    testen vanaf 9-07

Marnat: testen vanaf 10-07
    Sammie: testen vanaf 10-07
    Juulzon: testen vanaf 11-07
    31dec2008: testen vanaf 12-07
    Helena: testen vanaf 14-07

Zwanger!!
    Hope76: was in afwachting van IVF....wondertje verricht.
    Ineke: na 5e IUI en laparoscopie
    Ongeduldig: na 1 e IUI.
    Minke: na 3 e IUI.
    Jufkyo: na 1 e IUI.
    Ivon: na 3 e IUI.
    Milk: na 4 e IUI.
    Elif:na 1 e IUI!
    Salcia:na 2 e IUI.
    Dreamer: na 1 e iui-d
    Ladypink: na 5e IUI
    Hvj: Spontaan zwanger
    Waardevol: Tijdens de zomerstop spontaan zwanger

In afwachting van IUI
    Zyta

Geen IUI meer
    Marnat (ICSI, 23 juni punctie)
    Zeehondje (29): 6x IUI mislukt, einde IUI…. (20 mei intake IVF)
    BeHappy: 11x IUI- door naar IVF
    Jem1979: 1e IUI op 3-04 mislukt,2e IUI op 2-05 mislukt, ICSI

Lijst bijgewerkt, en 3 zwangere erbij!
    Hopelijk word de wachtbank snel nog leger en de zwangere lijst voller!

3. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    31-12, Ik duim voor je!

Ik moet zo weg dus praat vanmiddag bij.

Hier eerst naar HA voor second opinion maar die is op vakantie tot maandag dus dan maar weer proberen.

Hebben jullie ook weleens gehad dat je echt de hele tijd een gevoelige baarmoeder had?
    Het doet me soms zelfs pijn.. heb dit afgelopen IUI's nog niet meegemaakt, dit is de eerste keer pffff...

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @duivinnentje; wat kan je lichaam toch raar reageren. Ik hoop dat je ongi doorzet.

@yasgok; spannend dus voor je

@hvj: gefeliciteerd en geniet ervan. Gelukkig is de iui je bespaard gebleven en is het weer rustig in je relatie. Geniet ervan.

@joos: voor jou dus ook nog spannend. En hopelijk ook een wondertje.

@miiirr: balen voor je dat je ongi bent geworden. Blijf raar dat dat de een zo zwanger is met iui/ iui-d en dat het bij een ander haast niet lukt. Heel veel sterkte.

@nataly: balen dat het weer aan de verkeerde kant zit. Duurt lang dan he op deze manier. Succes en hopelijk lukt het toch een keer.

@brabbel; hopelijk is de puregon niet nodig. Vanaf dag 3 fm is wel erg vaak hoor. Maar zal wel zo zijn. Hier op dag 3 wel een fm om te kijken of de boel rustig is en er geen cystes zijn en dan vanaf dag 9 om de dag of elke dag. En ze beginnen laag en kunnen dan makkelijk ophogen.
    De pennen worden ook bij ivf gebruikt, dus vandaar de hoge hoeveelheid. Daar streven ze naar heel veel eitjes.
    Had toen een pen voor gonal en die kon ook tot 400eh, maar voor iui was de max 150 eh.
    Hopelijk gaat het goed komen.
    Maar maak eerst rustig deze ronde af, ga lekker trouwen en geniet daar lekker van.

@juulzon: kan best dat je ei pas gisteren sprong. Heb je alleen zondag een ovutest gedaan? Moeilijk he is het om te horen dat iemand zo zwanger is. Blijft toch gevoelig liggen. En dan ook nog vrolijk blijven doen. Dikke knuffel voor je.

@brigges; heb je pregnyl gespoten? Want dan kan het de test misleiden. Je ziet wel licht 2 streepjes, maar is hier wel vaker voorgekomen dat je een lichte 2e streep zag en mensen toch ongi worden. Dus ik durf nog niks te zeggen erover. Sorry hiervoor, maar hoop het voor je.

@31decgestopt; voor jou ook al de zwemmers binnen en hopelijk gaat het wat beter met je buik vandaag.

@all: zijn inderdaad een hoop zwangeren deze maand. Zat me vanmorgen te bedenken dat we dat in dec ook hadden.
    En ik hoop dat inderdaad dit topic snel opgeheven kan worden en we allemaal een dikke buik krijgen.
    Zou toch geweldig zijn. Allemaal voor een maartbaby. (en ik heb al zoveel verjaardagen die maand, maar ach, mag best erbij hoor).

Ego; ik voel deze maand helemaal niks of het goed of slecht is. Blijf hard hopen en positief te blijven. Heb ook zaadjes toegesproken op weg naar het ziekenhuis. En dubbele dooiers, dus wie weet. Probeer me lekker te ontspannen elke dag.
    Aan de andere kant ook wel stress gehad door ruzie met moeder.

En vandaag vind ik een bijzondere dag. Namelijk 5 dagen na de iui, dus kans op een innesteling en het is mijn trouwdag. Doen er niet veel aan hoor.
    Vanmorgen vroeg aan de klus geweest, man was wakker en ik ook. Was mijn cadeautje voor onze trouwdag. Voordeel is dat het op dat tijdstip niet zo heet is.

Ik heb alvast de kan met koud drinken klaar staan en de ijsjes liggen ook al in de vriezer te wachten voor ons allen.

We gaan voor een roze wachtbank deze ronde.

5. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @sammie: ik het dat de eerste 3 iui's heel erg gehad. En nu soms nog wel hoor. Vooral als ik veel doe of loop.

gyn heeft me toen verteld dat je baarmoeder gewoon een spier is, dus het kan geen kwaad.

En wie weet is het wel goede pijn, wie zal het zeggen.
    Mocht het erg vervelend worden, je mag gewoon paracetamol slikken. Dan voel je de pijn niet zo.
    Succes.

Ben benieuwd wat de ha zal zeggen. En ik zal als ik jou was een klacht indienen tegen het ziekenhuis. Daar schijn je een klachtencommisie te hebben die onafhankelijk moet zijn.

6. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

Hierbij wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie lieve reactie's en steun, ik wens jullie allen een geslaagde IUI en dat het maar gauw raak mag zijn.

Liefs,

7. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    @Juulzon..ik wist het 2 dagen voor NOD eigenlijk wel..4 dagen ervoor nog omo witte test, maar 2 dagen later werd ik beetje misselijk, zere borsten en gewoon ander gevoel.. Duim heel hard voor je!! Ja echo schiet eindelijk op, nog 72 uur..pff

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je kunt beter op je NOD testen...

Ik weet niet of je Pregnyl hebt gespoten en hoeveel (5000 of 10.000), maar dit kan erg lang in je lichaam blijven zitten waardoor je vals-positief kunt testen.

Ik heb het zelf namelijk ook tot 2x toe gedaan een paar dagen voor NOD. Resultaat: valspositief door de Pregnyl. Ik werd gewoon ongesteld op mijn NOD.

Geduld is moeilijk, ik weet het. Maar het is nog maar een paar daagjes. En alles beter dan een valspositieve test toch?

Ik duim dat je op je NOD een vetpositieve test hebt!

9. yasgok

yasgok Actief lid

13 feb 2009
    395
    12
    18
    huisvrouw
    Nederland
    Juulzon: ik heb 5000 pregnyl gespoten gekregen.en heb 5 dagen lang halve clomid tabletten geslikt in mijn ongesteldheid. tot nu toe voel ik niks;

zijn er meiden die elke maand bruine afscheiding hadden en daarna de maand dat ze zwanger werden geen bruine afscheiding hadden, omdat ze zwanger bleken te zijn???????????????

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @salcia: nog even geduld en dan een echo voor je. Dan wordt het misschien allemaal wat echter.

@behappy: het kan van de pregnyl zijn, maar het schijnt ook heel vaak te gebeuren dat er wel een bevruchting is, maar toch geen goede innestelling. Hoorde vorige week dat 60% van de bevruchtingen voortijdig mis gaat. Dus net voor je nod of net erna.
    Veel mensen weten dan niet dat ze zwanger zijn geweest, maar dat is heel veel jaren geleden ontdekt toen ze in het ziekenhuis bloedtesten deden ipv zwangerschapstesten.

Dus kan van de pregnyl zijn of toch een voortijdig afgebroken zwangerschap.

@yasgok: ik kan je niet helpen. succes

11. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Brigges
    Die is positief, maar inderdaad het kan door de pregnyl komen
    Dan hangt het er vanaf hoeveel je hebt gehad
    En waneer je pregnyl hebt gehad
    En ik heb vorige maand een positieve test gehad en bleek niet zwanger
    De dag dat ik de test deed was hij positief en had een HCG van 4
    Ik heb nu 10 dagen geleden IUI gehad en 11 dagen geleden 5000 pregnyl
    Ik kon het ook niet laten en heb getest wederom de kruidvat test positief
    En de test van de apotheek was negatief
    Dus wacht het rustig even af en doe nog een test als je ongesteld moet worden dan moet het streepje nog duidelijker worden
    Hoop voor ons allebei dat het raak is
    Hoeveelste ronde was dit voor jou mijn 8ste

12. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    Wat superrr meis dat je alsnog spontaan zwanger bent geworden!
    Geniet er lekker van, en hopelijk loopt alles voorspoedig.

*** GEFELICITEERD ***

Liefs

13. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    #4913 Duivinnetje, 29 jun 2010
    Laatst bewerkt: 29 jun 2010
    Heyyy meiden,

Ff een update wat mn huisarts heeft gezegt.
    Ik moet morgenvroeg bloed laten prikken, ze gaan testen op mn HCG waarde in het bloed!
    En als het goed is heb ik a.s. donderdag mn uitslag al.....spannend :$.

Mocht ik NIET zwanger zijn, dan wordt met behulp van tabletten mn ongi op gang gebracht aankomende donderdag!
    Huisarts waarschuwde me wel, want door deze medicatie kun je erg hevig gaan bloeden.
    Kan ik beter meteen maar een flinke dozijn kraamverband inslaan als ik hem zo hoor praten. ;) hihi.

VRAAGJE: Wie van de meiden heeft misschien ervaring met oud bloedverlies (wat bruinachtige afscheiding/druppels) :(.
    Sorry voor de onsmakkelijke details....hihi.
    Want ik zat zojuist net ff te googlen, en lees ook vele verhalen van meiden die dit hebben, en tevens daarbij ook zwanger zijn.
    Je kunt dit misschien ook wel vergelijken met innesteling!

Ik zit mn eigen denk ik helemaal gek te maken hiero :D.
    Want vanaf gistermorgen heb ik ook hele lichte afscheiding (enkele druppels) in oud bloedverlies, terwijl ik dit ook vaak heb en krijg bij aankomende ongi maandelijks.
    Maar hoe dan ook....ongi zet NIET door!
    En de zwangerschaps testen van vorige week waren beide "negatief"...had goedkope testen gedaan van; Sensitest en trekpleister 2 voor E. 5,00.
    Misschien te vroeg met testen :(:(:(

En als ik al met al alles bereken en bekijk, is mn laatste ongi aangebroken in week 20...En we zitten nu in week 26.
    En mn boobs kan ik tot op heden ook totaal niks aan hebben, zelf een knuffel met iemand doet me erg zeer.

Sorry voor mn gezeur ff meiden....maar dit voelt zoooooooooo dubbel allemaal, en mn lichaam wat ik nu niet meer vertrouwen kan :(.
    Ik moest dit ff vragen aan jullie, en ff van me af schrijven.

Liefs knuff Duivinnetje :)

14. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.295
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    @yasgok,
    Ik had altijd 5 tot 6 dagen voordat ik ongi werd bruine afscheiding, echt altijd tot.........................die ene maand dat ik zwanger was. Toen had ik helemaal geen bruine afscheiding en was het helemaal helder/wit mijn afscheiding. 9 maanden later in mijn zoontje Luca geboren.

Ik hoop voor je dat dit betekend dat je zwanger bent, ik duim voor je.

Veel liefs
    Nataly

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @duivinnetje: bruin bloedverlies kan ook inderdaad bij zwangerschap. Aangezien je heb getest toen je een week overtijd was is het denk ik niet te vroeg geweest. Maar snap wel je onzekerheid hoor. Kan dus allebei nog.

Ik wens je heel veel succes met het afwachten van de uitslag.
    Die van het kruidvat schijnen goed te zijn. En dat zijn vast dezelfde als die van de trekpleister.

16. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    Hey meis,

Ik hoop uiteraard van harte dat je zwanger bent meis....maar ik wil je tevens ook vermelden dat die "Pregnyl" 1 en al hormoonmiddel is, en dat je hierdoor ook 2 roze streepjes op je test kunt zien.

Je kunt indd 2 streepjes zien....en laten we het hopen dat het ook 2 streepjes blijft op je NOD!
    Dus nog ff geduld meissie....hoe moeilijk het ook is.
    Toi toi toi....

Liefs

17. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    Thnxxx sweety....laat ik zelf ook maar vanuit gaan dat ik NIET zwanger ben.
    En mede omdat de testen ook vorige week negatief waren!

En dat ik donderdag die medicatie bij mn HA op kan halen, pfff....Lang leve de bloeding wat me nog te wachten staat.

Liefs

18. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Duivinnetje; wat zegt je gevoel? Denk je / hoop je dat je - ondanks het gedoe met je ex-vriend - toch zwanger bent? Dan zit je in ieder geval toch nog een levenlang aan 'm vast, hoe dubbel dan de zwangerschap ook is.... Bedoel, je bent al zo lang bezig, kan me voorstellen dat je dan ergens ook wel hoopt dat het raak is... Die pilletjes waarmee ze je ongie opwekken schijnen niet altijd heftiger te werken heb ik van horen zeggen. Heb er geen ervaring mee.... Hoop voor jou dat de uitslag van het bloed is zoals jij diep in je hart hoopt...;) !!!!! Wat dat ook moge zijn!!!

Sterkte meid!

Yasgok, het kan nog een beetje vroeg zijn. Bij mij begint als ik ongie word het bruinverlies de ene keer pas op NOD, de andere keer de dag ervoor... Nooit 4 dagen ervoor... :( Moet altijd tot redelijk last minute wachten met testen of met duidelijkheid krijgen. Hoop voor je dat het raak is.

Brigges: als jij geen pregnyl hebt gespoten: GEFELICITEERD! Anders... Overmorgen weer even testen! Het is een duidelijke streep hoor, de vraag is nog of het van zelfaangemaakt HCG of een evt pregnyl is... Hoop voor jou dat je lekker zwanger bent van de 1e IUI!

Marnat, hoe voel jij je vandaag?

Zonnetje: gefeliciteerd met de trouwdag!!!! Van harte! Leuk trouwcadeautje :) ! Hoe voel je je verder? Spannend hé, deze ronde!

Sammie: thnx voor de update! Inderdaad, veel zwangeren erbij! Mooi, nu wij / de rest nog :) ! Veel testers ook vanaf volgende week... Ga KEI hard duimen meiden!!!

xxxxxxxxxxx

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Duivinnetje, toen ik zwanger was (wat dus een mk is geworden bleek op de echo bij 6wk2dg - kwam pas echt bij 7wk) had ik ook de hele tijd bruinverlies wat niet doorzette. Vanaf het begin af aan... Dus dacht eerst: innestelingsbloeding, want de testen waren + en duidelijk.Zelfs een clearblue 2-3 gehad (daarna hield het op...). Wie weet ben je wel zwanger en is het aan het innestelen. Wie weet was het bezig met innestelen ...? De bloedtest zal je duidelijkheid geven!!! Moet ik voor je duimen ;) ?

xxxxxxxxxx

20. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    #4920 Duivinnetje, 29 jun 2010
    Laatst bewerkt: 29 jun 2010
    Hai meissie,

Als ik alles met alles bereken dat ik graag zwanger wil worden, dan praat ik nu over circa 5 jaren.
    Ook voor een aantal jaren terug heb ik in de MMM gezeten bij mn vorige vriend.
    Maar de kans op de natuurlijke manier zwanger worden, waren dr wel....volgens mij iets van 40 of 45%.
    Dit laatste hebben ze vorig jaar ontdekt, door vele onderzoeken en testen.
    Maar ja, je hoeft maar 1 goede doeltreffer maar te hebben he...hihi.

Betreft mn (ex) vriend....ik heb hem hiervan op de hoogte gebracht, en inmiddels gaan we weer normaal met mekaar om....maar dan als vrienden.
    Want in feite kunnen we toch niet zonder mekaar, maar ook niet met mekaar.
    Hij zegt; ik zou het leuk vinden als "we" een kleintje erbij kregen.
    Mannen..........!!! grrrr

En wat mijn gevoel nu zegt, kan het heel moelijk omschrijven.
    Enigzijds hoop ik echt diep in mn hart dat ik nu zwanger ben, maar doordat mn (ex) vriend en ik regelmatig in de clinch liggen hoop ik anderzijds weer niet....Het klinkt misschien heel raar, maar ik vind dat een beeb een goede thuisbasis nodig heeft zonder dat er elke keer gedonder in huis is.

Maar hoe dan ook meissie....als ik positieve test krijg, dan maak ik zeker wel een sprongetje he!
    En ga ik zeker een taartje kopen om het te vieren...hi.

Maar goed, zover is het nog ff niet....ik moet 1st maar morgen gaan bloedprikken en hopen en duimen op donderdag als de uitslag binnen is!
    En van daar uit, verder gaan met plan van aanpak.

En hoe ist met jou verder meid?!

Liefs en knuff Duivinnetje

Deel Deze Pagina