IUI deel 2

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sammie88, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat is een mooi aantal pearl. Zou er jaloers op worden.
    Moet je 3 weken wachten, jeetje nog langer. Vind 2 al lang.

@ren: snap ik dat je bang bent voor teleurstelling hoor.

2. wondertje79

Dec 5, 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Ren spannend hoor!! Mijn duimen draaien, zou wel gaaf zijn in 1x raak! Snap wel je zenuwen hoor, hoop toch dat je test morgen pos is en de rode duivels wegblijven:)

@Pearl ook spannend! Nu afwachten en pos denken:) Viel de iui mee?

Bij ons is er ook verteld dat we in ieder geval 6 iui pogingen krijgen en de verzekering bevestigde dat die 6 vergoed worden. Kan nergens lezen of info vinden dat ze meer vergoeden.... Maar dat zou natuurlijk wel mooi zijn als ze de dat op doktersindicatie wel doen.
    I.p moeten wij na 6 iui naar UZ Gent voor IVF hoor daar wel goede verhalen over, maar hoop toch niet zo ver te komen. Heb nog steeds vertrouwen in iui en hoop doet leven....:)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mag ik je de hand schudden? Ik ben ietsjes kleiner dan jij 1.55 m. Mijn vriend is 1.95 m.

Mag jij wel zwanger worden van een tweeling trouwens gezien je lengte?

Mijn gynaecoloog doet daar namelijk erg moeilijk over. Hij vertrouwt het niet. Ik mag daarom ook geen extra hormonen spuiten (zoals Puregon). Hij is als de dood dat er twee of meer eitjes groeien die bevrucht raken. Hij zegt dat mijn lichaam niet gebouwd is om een tweeling te kunnen dragen, dat het slecht zou zijn voor mijn gezondheid als wel voor de kindjes. En dan zou hij er toch verantwoordelijk voor zijn.

Maar goed. Ik kom op de wachtlijst voor IVF in een ander (universitair) ziekenhuis. Dus ben benieuwd hoe die gynaecologen er tegenover staan. Toch een soort second opinion zeg maar.

4. wondertje79

Dec 5, 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dreamer ik zag net je filmpje... met kippevel en tranen in mijn ogen. Ontzettend mooi...
    Wie is de zangeres, want ik kende dat lied wel, maar door wie wordt het ook al weer gezongen?
    Zie dat het voor jullie nu wel op gaat schieten, het wachten is bijna voorbij. Ik hoop zo voor jullie dat het in 1x lukt.

groetjes
    Wondertje

5. Hope76

Hope76 Actief lid

Nov 17, 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    Hallo meiden !!
    Hier even een korte update van deze kant.
    Helaas ben ik hier niet heel veel meer geweest, zo af en toe wel even gekeken hoe het met jullie ging adhv de lijst...

Vanmorgen de 1e echo gehad, wat was ik zenuwachtig !!!
    Eerst zag ik een leeg vruchtzakje, en dacht meteen, dit is niet goed ! Maar 2 tellen later na wat gedraai met de inwendige echo, was het daar toch duidelijk te zien...het hartje klopt. Moest er gewoon van huilen, zo blij en opgelucht. Dat lege vruchtzakje heeft ze bekeken om er zeker van te zijn dat er niets in zat, wat bleek nu, in eerste instantie waren er dus 2 (een tweeling dus) maar 1 heeft zich niet goed ingenesteld. Maar de sterkste doet het super !!!!
    Nu wel woensdag terugkomen voor echo controle om dat lege zakje in de gaten te houden.
    Nu hopen dat alles voorspoedig mag gaan en dat wij ook eens een beetje geluk mogen hebben...

Dames, positief proberen te blijven, en je ziet het bij ons...het kan echt, zelfs na zoveel jaar.

Heel veel liefs van een bijzonder gelukkige Hope76 & mannetje.
    x

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    #486 brabbel1988, Feb 5, 2010
    Last edited: Feb 5, 2010
    @ Pearl, viel de IUI mee?
    Moet jij 3 weken wachten voor te testen?
    Meestal 2 weken naar de IUI behandeling –dus eisprong- zou je al kunnen testen, de pregnyl is naar 2 weken uit je lichaam dus deze kan je ook dan geen valse test geven…..
    En ook wij zij helemaal into de WII:D
    Wij hebben de onze omgebouwd en branden zelf de spellen, veel voordeliger, en leuk voor de afwisseling…
    We hebben Donkey Kong al uitgespeeld en Mario Galaxy, deze zijn echte aanraders!!!!
    En nu tegenwoordig Carnival Midget Golf of zoiets:(, is eigenlijk voor kinderen, maar broer en man zijn ook nog kindjes dus komt mooi uit!!:p
    Lang leve de WII!!
    @ Marnat, nog nieuws over moeders?
    Hoop dat alles goed gaat met dr.
    En nieuws van de neuro??
    @ Juulzon, houd je het nog vol daar op het wachtbankje, komt er op aan voor je he?
    En mijn dipje heb ik elke maand wel een keer, gewoon van die BAAL dagen, dat niks goed is en alles fout!:x
    Bedankt voor de digi knuff!!
    Maar het gaat nu al wat beter, vandaag weer zh geweest, lees mijn ego maar hier beneden.
    @ Lady Pink, ook bij jou alles goed?
    Al voortekenen, goed of slecht?:(
    @ Zonnetje, dus ook jij merk dat je meer honger heb zonder de pil?
    Ik denk dat de pil dan toch al die jaren mijn honger heeft onderdrukt.
    Ach ja, kan me eigen niet druk maken om mijn gewicht, je weet wat ze zeggen he?
    Big girls you are beautifull.....
    Eneuh succes met de gaskachel, en bedankt voor de knuffel:), gaat al weer beter met me, lees hier beneden mijn EGO verhaal…
    @ Wondertje 79, snap je keuze wel hoor om afstand te nemen, ieder zijn ding of niet dan?
    En ik hoop voor je dat je nu zonder clomid ook een mooi ei gaat krijgen.(of 2)
    Kan soms geen kwaad voor je lichaam, een maand zonder hormonen.
    En is dit dan ook de reden dat je nu ovulatietesten moet gebruiken??
    Ik mag namelijk geen ovu testen gebruiken van de gyn, maakt je alleen maar gek op, en kost klauwen vol met geld, zegt hij.
    @ Ineke, spannend voor je nu.
    En krijg jij duphaston voor de ongi op te wekken?
    Ik ken nl wel Primolut maar weet niet of het dezelfde zijn.
    En wat doet menopur precies, ben niet zo thuis in die medicatie(gelukkig)
    Hoop dat er ook voor jou snel schot in de zaak komt….
    @ Janan, alleen jij kan de keuze maken,hoe moeilijk het ook is volg je gevoel.
    Nu maar wachten tot de uitslag van de afgelopen IUI.
    Misschien denk je er over 2 weken heel anders over, en heb je weer een beetje kracht en hoop verzameld…..
    Maar ook ik zou niet weten welke keuze ik zou moeten maken, als het gaat om de bevruchte eitjes….
    Het is idd leven, dat maakt het juist zo moeilijk….
    In ieder geval, sterkte met de keuze, en succes met het wachten….
    @ Dopey, lijkt me zo moeilijk op dit moment als verloskundige te werken…
    Zou geen beroep voor mij kunnen zijn nu in de mmm.
    Petje af voor alle mensen in de zorg!!!!:)
    @ Dreamer, jij bent dan best lang idd…
    Zoals ik begreep zijn de meeste hier ongeveer 160 -165, allemaal ukkies!!
    @ Ren, ik persoonlijk nog ff wachten maar dat hangt ook af van je mannetje natuurlijk!
    Hoop het voor je!!
    Succes lieffie!!
    @ Be Happy, IVF is natuurlijk nooit leuk maar ik zou het ook zien als een second opinion.
    Zijn de wachtlijsten erg lang?
    En krijg je tussendoor wel IUI of is dat een gesloten hoofdstuk?

Zag pas geleden in de lounge dat je had gereageerd had op het topic met -rare combis met eten.
    Nu zag ik bij jou staan, met gesmolten HAM:D en kaas..
    Moest er een pagina eerder ook al om lachen ,met een ander persoon……
    Vond het zo knap dat jij dat kon;)
    Hahahah, weet dat het flauw is!!!

@ Hope, wat leuk dat je nog even langs komt!!
    Was wel even schrikken voor je denk ik.
    Vind het naar voor je dat er maar 1 is blijven zitten.
    Zal wel een raar gevoel zijn als je zoiets te horen krijgt.
    Maar het goede nieuws is natuurlijk dat er een sterke beeb in ontwikkeling nog in zit..
    Beter 1 dan geen toch?
    Wens je een voorspoedige zwangerschap!!!

EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO

Ben weer uit mijn dalletje omhoog geklauterd……
    Vandaag weer een fm gehad cyclusdag 12, en nu aan elke kant een ei, 1 van 11, en 1 van 10.
    YES YES YES:D
    Moet aankomende maandag weer terug komen, en aan de hand van die meting gaan we de volgende IUI plannen.
    Zal denk ik dinsdag de Pregnyl zijn, en woensdag de IUI.
    Phoe, wat ben ik blij dat die cyste weg is, akelig ding!!
    Vol goede moed op naar volgende week!!!
    Iedereen bedankt voor de knuffels, love you all!!

7. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    #487 Timon, Feb 5, 2010
    Last edited: Feb 5, 2010
    Brabbel, je heb de weg weer gevonden! Mooi score heb je opgedaan. Spannende week...

Hope, dat was vast even schrikken toen je het lege vruchtzakje zag. Fijn dat de ander wel is blijven zitten en lekker doorgroeit.

Goede score, Pearl!!

Vanmorgen gebeld over de status wachtlijst. Helaas kon de dame niets vertellen, omdat haar collega ziek is. Blijkbaar kon niemand het overnemen, want de oproepen versturen ligt ook stil vertelde ze.:$

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63

IUI-meiden
    Angelica: 1ste IUI BBZ, januari geen IUI,
    Babii: 1e IUI 28 januari 2010

Baby Hope 1 e IUI 3 februari,
    Babysss (27): 2e IUI op 05-12 mislukt
    Be Happy (35): 6x IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. Op weg naar 7e IUI. Op wachtlijst voor IVF
    Brabbel1988(21): 1e IUI op 01-12,mislukt,december geen IUI-cyste. 2e IUI …. Februari.
    Chichi: 1e IUI in januari
    Dopey (34): 5e IUI (1e na ma) mislukt; ei gemist; 6e en 7e IUI mislukt; rustronde; 8e IUI raak ! helaas vmk. IUI take 3, poging 1 mislukt
    Dreamer83: 1e IUI-D in feb/mrt
    Ebo(34): IUI donderdag 28 januari
    Esmeee: 1e IUI december (Clomid)
    Ester75: januari
    Ineke1983 (26): 1e, 2de, 3de en 4de IUI mislukt... => operatie

Ivon, 1 e IUI 31 Januari,
    Helena115: 1e IUI januari,19e getest zwanger, 21e mk
    Janan: 3e IUI 25 januari, mislukt
    Juulzon: 1e IUI februari
    Ladypink: 1e IUI mislukt, 2e IUI 26-11 mislukt, 3e IUI 25 januari.
    MaaikEmile: 1e IUI feb09 mislukt, 2e IUI juni09 mislukt, 3e IUI dec09 mislukt (pregnyl)
    Marni:1 e IUI 27 januari
    MilkHd (31): IUI op 03-12 mislukt, 2e IUI op 22-01
    Moppie 1279:
    Nataly1972: 1e en 2e IUI C100 mislukt, 3e IUI met C150 mislukt. Nu rust en in afwachting van 4e IUI

Pearl IUI 5 Februari,
    Puck1234: 1e IUI (mk 9w), 4e IUI december,5e IUI 28 januari
    Ren: 1e IUI 21 januari
    Sammie88(21): 1e IUI 30 januari 2010
    Spannendetijden: 1e IUI 16 januari 2010
    Tracey: 1e, 2e, 3e en 4e IUI mislukt
    Trotse moeder:1e IUI in maart
    Wondertje79: 16 dec 1e iui, testen vanaf 31 dec Mislukt
    Zeehondje (29): 1e, 2e, 3e en 4e IUI mislukt
    Zonnetje1980 (29): 1e IUI mislukt, 2e iui 30 januari

Wachtbankje

Ren: testen vanaf 04-02
    Lady Pink: testen vanaf 08-02
    Marni:testen vanaf 10-02
    Ebo: testen vanaf 11-02
    Zonnetje: testen vanaf 13-02
    Sammie: testen vanaf 14-02

Ivon testen vanaf 15-02
    Baby Hope testen vanaf 17-02

Pearl testen vanaf 19-02

Zwanger!!
    Hope76 (Was in afwachting van IVF....wondertje verricht)

In afwachting van IUI
    Zyta
    Natjuh026

Geen IUI meer
    IVF/ICSI:Chantal76 & Klingel & Marnat & Robing & Teddy13 & Timon & Traantje & Botervliegje& Joontje
    Stop mmm:

Het wachtbankje zit lekker vol!!!
    Hoop voor alle dames een mooie test binnenkort…..
    De lijst stond erg ver weg, dus even teruggehaald en gewijzigd,:D;)
    Laat even weten als er iets niet klopt

Ivon, Baby Hope, en Pearl- toegevoegd op de lijst en wachtbankje.
    Janan 3e IUI- mislukt erachter gezet.

9. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @hope; wat zal je geschrokken en daarna blij zijn.
    En nu hopen dat dit gewoon geweldig gaat groeien. Sterkte en hopelijk wordt het steeds echter voor je.

Toevallig hoorde ik afgelopen week van een psychologiestudent die er nu mee bezig is dat 5 van de 6 bevruchtingen de eerste 3 weken niet haalt. Vond ik best veel eigenlijk (als het de eerste 2 weken mis gaat weet je ook niet dat je zwanger bent geweest).

@brabbel: Mooie resultaten. Op voor de iui. Maar nog even geduld.

@timon: wat raar dat niemand anders dat kan vertellen. En dat het helemaal stil ligt. Je moet al zo lang wachten en omdat maar 1 iemand dat doet nog langer. Hopelijk is die collega weer snel aanwezig voor jullie.

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wondertje; alle iui's (dus ook meer dan 6x) worden sinds vorig jaar augustus vergoed vanuit de basisverzekering!!!

Hope; wat een goed nieuws zeg, lekker genieten meid.

11. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    @ Be Happy: Ikzelf ben van een tweeling en mijn moeder is ook slechts 1m60 en mijn tweelingszus heeft ook een tweeling gehad (een-eiige meisjes hebben meer kans om het door te geven) en ze is ook maar 1m62! Ik denk dat het voor kleine vrouwen misschien wel wat moeilijker is, maar zeker niet ondoenbaar! En de meeste tweelingen worden toch enkele weken te vroeg geboren, of de mama nu groot is of klein?
    Maar als je gyn er twijfels bij heeft, zullen we hem maar vertrouwen he hij heeft er toch meer ervaring in ;) alvast veel succes verder!
    @ Brabbel: Duphaston is een natuurlijk middel dat de menstruatie opwekt, MAAR onschadelijk is voor een eventueel vruchtje, dus stel dat ik toch zwanger geraak, dan kan het geen schade aan het kindje toebrengen...
    @ Hope: wat een naar gevoel zeg! Maar supergoed nieuws dat er toch eentje van de 2 het goed doet!!! Ik denk dat zoiets wel vaker kan gebeuren, maar dat je het niet altijd weet...

12. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Angelica, mijn zus en ik lijken ook als 2 druppels water op elkaar en haar meisjes ook :)
    Maar het karakter is wel helemaal verschillend, maar toont soms toch gelijkenissen, zo zeggen we vaak hetzelfde op hetzelfde moment of wil ik haar nummer intoetsen om haar te bellen en dan belt zij me ook net!!! Zijn ook allebei leerkracht...
    Een-eiige tweelingvrouwen hebben bij het 1ste kindje 30% kans en bij het 2de kindje 70% kans om een een-eiige tweeling te krijgen... mijn zus heeft tijdens haar zwangerschap meegedaan aan een nieuw Europees onderzoek in Leuven, maar de meeste resultaten zijn nog niet aan iedereen bekendgemaakt omdat het over lange termijn loopt...
    De twee-eiige zwangerschappen daarentegen zijn erfelijk, maar dan op een andere manier (de dubbele eisprong en niet het dubbel splitsen)

7 eicellen is wel heel erg veel!!! Het kan niet anders dan dat je lichaam daar tegen ingaat... hopelijk zal je eisprong niet te pijnlijk zijn!

13. wondertje79

Dec 5, 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Brabbel wij moeten altijd ovu testen gebruiken, omdat dat het meest nauwkeurig is. En dan bij clomid gebruik eerst een echo FM en dan iui, nu is het bellen bij LH piek en dan de volgende dag iui. Ik hoop dat het nu goed gaat, lichaam doet nog wel een beetje raar...
    Jij succes deze maand, altijd weer een opluchting als die stomme cyste weg is hè?!;) Ik zal voor jullie duimen.

@zeehondje fijn om te weten dat er kans is dat verzekering meer dan 6x vergoed. Ik dacht dat het bij 6x mislukte iui game-over was wat betreft iui.

@Hope dat was zeker wel even schrikken, je wilt toch bevestigt krijgen dat het ook goed zit. Gelukkig dat ze een goed sterk hartje zagen kloppen. Geniet ervan. Had je toch bij spontaan een tweeling zeg... Maar beter één dan geen;)

Ga nu nog even mijn bedje in, vannacht 1ste nachtdienst van de drie;)

Fijn weekend allemaal

14. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    @Wondertje: het nr is van Karen Taylor - Precious child.
    We hopen dat het wachten snel voorbij is, dat weten we helaas niet zeker.

@Ren: spannendddddddd!
    Ik ga duimen dat jullie morgen een mooie test in handen hebben.

@Hope: gefeliciteerd met jullie wondertje!
    Geniet maar van de zwangerschap.

@All: hier nog altijd aan het wachten op de startbrief.
    Had hem echt deze week verwacht, dus ben wel een beetje teleurgesteld.
    Hoop dat er snel een brief op de mat ligt met goed nieuws!

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Dag lieve forumvriendinnetjes...!

Even een nachtelijk ego-berichtje...
    Vanmorgen weer roze-verlies, dus wist en voelde gewoon: dat wordt ongie... Dacht, dan heeft een uitgangsecho ook geen zin meer, om te kijken of dat plotsaanwezige eitje nog gegroeid is... Moest toch komen. Echo ging erg snel: het zag er goed, rustig uit: als die ongie doorzette, mocht ik op dag 3 met spuiten beginnen...

En jawel, zoals ik al dacht, ongie zette door: laatste ronde clomid heeft ook niets opgeleverd...
    Dus ga nu as zondag voor het eerst met spuiten beginnen, voor het eerst dan ook pregnyl en IUI... vind het erg spannend en hoop door nu drie dingen die anders gaan zijn, dat er maar snel resultaat komt.... Maarja, we hebben het niet voor het zeggen....

Sorry voor dit Egootje hoor, al had ik me er echt wel op in gesteld, koesterde toch weer dat sprankje hoop... Op naar een positieve IUI...!

Liefs voor allemaal en sterkte voor de wachtende op het wachtbankje... Kom maar gauw met ++++ROZE+++++ berichten!!!!

Juulz

Vandaag was rood.... Geen kleur van onze Liefde....

16. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Arme juulzon.
    Heel veel sterkte met de iui en spuiten.
    Hier elke maand een uitgangsecho op dag 3 om te kijken of alles rustig is en geen cystes zitten.
    Dat hebben ze dus bij jou nu ook min of meer gedaan.
    Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag raken door iui.

En ja je hebt toch elke maand hoop dat het gelukt is. En is het een teleurstelling dat het niet zo is.
    Verwen jezelf maar lekker.

@wondertje: werkse dan maar. Hoewel je nu vast al klaar bent.

Ik ga zo inpakken en weg.
    Tot maandag

17. ivon

ivon Lid

Aug 27, 2009
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Juulzon wat een teleurstelling! Sterkte met de iui
    @Ren spannend hoor hoop op een positief resultaat!

Ik moet nu nog een weekje wachten , maar heb steeds ongi klachten dus erg vroeg snap er helemaal niks van! Maar goed zal toch moeten afwachen, maar maakt me wel onzeker steeds!

Sterkte voor degenen die ongi zijn geworden! En succes voor degene die kunnen testen!

Fijn weekend!

18. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    @Juulzon: was het dus toch geen eitje dat groeide?
    Wat balen dat de ongi door heeft gezet meis.
    Ik hoop dat deze nieuwe behandeling snel aanslaat!

19. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,031
    0
    0
    Ja ze zeggen liever 3 weken na de iui testen. Heb er geen problemen mee. IUI ging goed. Niks van gevoeld behalve de eendebek dan.

Bedankt dat je me op de lijst hebt gezet.

20. ladypink

ladypink Fanatiek lid

Jun 3, 2007
    1,360
    0
    0
    ik mag als ik wil na 2 weken wel testen maar als ie licht posi is moet je 3 dagen wachten en weer testen en als ie dan donkerder is dan is het niet van de pregnyl.

Share This Page