IUI deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sammie88, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    twee waren er 1,5 en eentje 2.1
    normaal springen ze bij mij op 1.8 dus vandaar dat die ene erg groot is voor mijn doen.
    ik heb vandaag mijn pregnyl gehad.

ik heb nu twee keer pregnyl gehad en bijde keren kwam mijn menstruatie op dag 17/18 na iui op gang erg laat dus.
    ik vroeg op dat met die pregnyl te maken kon hebben maar ze zei van niet.
    dat kan alleen als de pregnul als ondersteuning na je eisprong word gebruikt.
    ze dacht dat ik er dus twee keer heel dicht bij was geweest en ik moet nu op dag 15 een testje doen.

morgen om 10 uur zaadjes inleveren en om 11 uur de iui

ik krijg hierna nog drie keer iui
    omdat ik meedoe aan een landelijk onderzoek de (ines-studie)
    voor koppels die zonder reden onvruchbaar zijn.

groetjes puck

2. Pearl29

Pearl29 Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.031
    0
    0
    Heel veel s6 morgen. Ik duim ook mee voor je.

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey meiden!!

Hoe is het hier, vanaf deze maand kan ik hier actief meeschrijven. Was ontzettend bang voor de IUI, maar heb me erbij neergelegd. We moeten er toch aan geloven.

@ Zonnetje, je weekendje weg klinkt wel heerlijk hoor! Sneeuw en dan op de camping, heerlijk met de kachel aan. Hoe romantisch :D. En zie dat je op valentijn mag testen? Ik duim voor je!

Ben deze ronde wel ontzettend vroeg ongesteld geworden! Op 14 januari een laparoscopie gehad, maar deze dame was zo eigenwijs om toch door te prikken met de Gonal F en geloof me dat deed helse pijn in die buik.

Afin, op 26 januari de HCG injectie gezet en op 28 januari de eisprong. Helaas konden we niet klussen, want na die operatie heb ik eigenlijk tot gisteren alleen maar vies bruin slijmverlies gehad :(.

Werd dus gisteravond al ongesteld op 10 DPO, normaliter pas op 12 DPO, maar het geeft niet! Nu kunnen we verder.

Wel een beetje dubbel, want als deze ronde de IUI aanslaat ben ik uitgerekend op de datum dat ik een MK kreeg in 2006.

Nou meiden, ik sluit me hier graag aan :D.

4. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Dag dames, ik geloof niet dat er veel goed nieuws is hier ? :( een dikke knuf voor de ongi geworden dames!

Hope, fijn dat er 1 het goed doet :)

Ik heb vandaag de eerste fm gehad en het gaat weer rap, woensdag heb ik de IUI! Een flink follikel, en wat kleintjes die niet mee gaan doen. Prima. Dus de pregnyl zit er in en de duimen kunnen weer warmgedraaid! Hier overigens ook even "slikken", als deze keer raak is, ben ik ongeveer gelijk uitgerekend als met de 1e zwangerschap (die dus bij 10 weken mis ging).

Ik duim voor jullie allemaal!

5. ivon

ivon Lid

27 aug 2009
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Puck, heel veel succes morgen!
    @Dopey succes voor woensdag! En hoop dat jullie straks positief testen!
    @zonnetje, oke het kan dus ook van de pregnyl komen heb idd ook al die klachten, maar goed we zullen het moeten af wachten.

6. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Succes morgen, nu maar hopen op heel wat positieve testen deze ronde!

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Puck, ook hier wens ik je heel veel succes morgen. Dat de zwemmers hun weg weten te vinden en die ene doordringt.;)

Dopey, veel succes deze week! Mijn duimen draaien ook voor jou.

Ik wacht nog op de oproep. De dame is in ieder geval weer beter en gaat oproepen versturen. Spannend.

8. Ebo

Ebo Lid

20 jan 2010
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Meiden,

Hier eindelijk weer even een berichtje van mij.
    Ff goed plat gelegen door een griep, pfff wat kan een mens zich rot voelen zeg, dus hele dagen op bed gelegen en maar aan 1 ding kunnen denken, is het wel of niet gelukt, geen afleiding niks gehad...........

Ik ga morgen maar eens ffies een beetje teruglezen, loop behoorlijk achter.

Deze week wordt echt spannend, as donderdag zou ik ongi moeten worden, maar moet zaterdag dus aanhouden van het ziekenhuis. Ik heb totaal geen gevoel van dat ik evt zwanger zou kunnen zijn, voorheen voelde ik wel wat en dacht ik, nou ik moet zwanger zijn.......en nu, helemaal niks.
    Gek wordt ik ervan.

Nou ik moet nog ff volhouden,
    Ik ga nu lekker m'n bedje in,
    Morgen lees ik alles verder,
    Liefs Ebo

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    @Ren en LadyPink.... al nieuws????
    @ Timon, mooie bedoeling door in dat ziekenhuis…
    Een persoon ziek, en jij nu maar wachten….
    Succes.
    @ Wondertje79,bedankt voor het duimen!
    En veel plezier met de dag nog verder te plannen.
    @ Juulzon, word een spannende tijd voor jullie…
    Veel succes nog met het spuiten, en het wachten tot vrijdag!
    @ Natjuh026, succes donderdag!!
    @ Marni, veel sterkte en knuffels meid!!:(
    En de eerste echo alweer gehad?
    Hoe was het?
    @ Marnat, lees net dat mamsie al weer thuis is?!
    Fijn dat het al beter met dr gaat.
    En met jou, ook alles goed?
    @ Zonnetje, welkom terug van je luxe wellness-spa-arrangement!!;)
    @ Puck123, succes met de iui, wel op het randje he, 3 stuks?
    @ Babi, ook jij weer succes de aankomende tijd.
    Wel een nare gedachte aan de ene kant ,die datum.
    Mijn moeder heeft tussen mij en mijn broer ook een mk gehad, en hij is precies 1 jaar naar de datum geboren dat het andere kindje geboren had moeten worden.
    Dus bv 12-12-1998 zou de mk geboren zijn, en mijn broer dus 12-12-1999(even als voorbeeld)
    @ Dopey, dan gaan wij samen duimen dat we na de behandeling van woensdag allebei zwanger zijn!!
    Ik moet dan ook:D, lees mijn Ego maar even….
    @ Ebo, beetje beter??

EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO EGO

Vandaag weer langs voor een follikelmeting.
    Ze vertelde voordat ze aan de meting begon een verhaal over een andere vrouw.
    Die moest ook komen voor een follikelmeting, en toen hoorde ze een hartje.:$
    Deze vrouw was naar de 3e IUI zwanger geraakt.
    Dus ik moest de hoop ook niet opgeven.
    Vond het zo appart om te horen, lig je daar voor een follikel op te meten, klopt er een hartje!!:)

Op de meting was een goede rijpe follikel te zien.
    Ik weet niet hoe groot hij nou was, maar volgens de dokter groot genoeg.
    Ze heeft een printje gemaakt van de follikel, en die heb ik meegekregen.
    Was wel leuk als ik nu zwanger zou worden de aankomende IUI, dan heb ik ook een printje van de follikel.
    Vroeger kan je er niet bij zijn, zo lief dat ze daar aan dacht!!
    Ook een formulier meegekregen en een potje voor de semen van manlief.

Moest even bij de receptioniste de afspraak maken, en kreeg ook een receptje mee voor de Pregnyl.
    De assistente heeft gebeld, en moet vanavond om 22.00u de Pregnyl zetten, en woensdag de 10 februari om 10.15u het semen inleveren en heb om 12.00u de behandeling.
    Heb in de apotheek van het ziekenhuis meteen de Pregnyl opgehaald.

Net terug van de Eerste Hulp terug.
    Ook deze keer aan de linkse kant.
    En vergeleken met de vorige injectie, had ik vandaag weer dat branderige gevoel van de vloeistof.
    En ook nu weer een blauwe-plekken-gevoel.:x

Kijk weer zo uit naar woensdag, ben helemaal blij:D
    Nu lekker slapen, morgen weer om 7.15 op t werk aanwezig zijn, doe morgen de lijst nog ff bijwerken....
    Dikke Kus een blije Brabbel en man!!;)

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hoi hoi!

Voor de wachtenden: veel sterkte! Kom maar op met roze!!!
    En spannend voor hen die net de pregnyl hebben gezet....

Ik heb inmiddels voor de 2e keer gespoten, blijf het wel raar vinden. Spuit ongeveer om 19u30 omdat ik dan normaalgesproken wel thuis ben (meestal pas rond 19u thuis), maar vandaag vertrok ik pas om 19u, had even niet ah spuiten gedacht ... Dus ben maar even bij een pompstation gestopt en ik met mijn doosje puregon naar het toilet... Wa sgelukkig hygienisch en ik had alcholdoekjes bij me, maar voelde me echt een junkie die zijn shot moest zetten ;).

Vrijdag dus 1e meting. Vraagje, hoeveel groei is er dan bij jullie te zien? Op welke dag moeten jullie meestal de pregnyl zetten?

Dikke knuffz, Juul

11. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Bloedprikken heb ik allemaal al gedaan. Ik had geen eisprong en heb toen clomid gekregen. Op clamydia daar ben ik ook al op getest. Werd meteen gedaan toen ik voor het eerst bij de gyn kwam. Een hsg heb ik in september gehad. Mijn linker eileider zat toen dicht maar die hebben ze door kunnen spuiten. Vond dit wel erg pijnlijk. Na die hsg was ik ook meteen zwanger geraakt maar is toen helaas mis gegaan. Nou afwachten wat ze verder dan nog moeten onderzoeken want heb al best veel onderzoeken gehad vind ik zelf hhhihihhi. Ja en ik weet er kunnen er nog veel meer bijkomen

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

* komt ook weer even om het hoekje kijken*

Volgens mij zijn er veel dames die deze week een IUI krijgen of niet? :D Ik heb niet alles bijgelezen, maar ik zag nogal veel follikelmetingen voorbij komen.

Ook ik heb vandaag weer een follikelmeting gehad voor IUI nummertje 7. Mijn eitje was 17 x 16 mm. Vandaag had ik een andere gynaecoloog. Morgen moet ik voor een tweede follikelmeting. Dan heb ik mijn eigen gynaecoloog weer. Ook wordt de procedure met betrekking tot IVF dan besproken.

Als het meezit, heb ik donderdag of vrijdag de 7e IUI. En daarna wordt het weer twee weken duimen, hopen en bidden.

Iedereen succes met wachten! En een dikke knuffel voor degenen die ongi zijn geworden.

13. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meiden, helaas zit er volgende maand voor mij ook geen IUI in. ik heb sinds dag 18 van mijn cyclus bloedverlies en heb net een inwendige echo gehad. Mijn baarmoeder is van slag en heb door de hormonen 2 cysten op mijn rechter eierstok. Ik heb nu medicijnen gekregen om mijn hormonen weer in orde te krijgen. Ik moet mijn kuur afmaken en dan ongesteld worden. Ik moet gelijk bellen en op dag 4 krijg ik weer een echo.
    Ik hoop dat de meeste meiden hier deze maand goed nieuws hebben

Liefs

14. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    al@ de iui is goed gegaan de grote ei zat er nog steeds en de twee kleinere deden ook mee zei ze dus drie keer kans en 11 miljoen sterke soldaten erg veel deze keer.
    dus op alle fronten zitten we goed deze maand.
    nu nog die slopende wachtweken.

angelica: wat een teleurstellend nieuws elke verloren maand doet zo zeer

be happy succes vrijdag met de iui

brabbel jij ook succes woensdag voor de iui

voor diegene op het wachtbankje succes

wil iemand de lijst voor mij aanpassen 25 februari testen voor de 6de iui

liefs puck

15. Be Happy

IUI-meiden

Angelica: 1ste IUI BBZ, januari geen IUI,
    Babii: 1e IUI 28 januari 2010

Baby Hope: 1e IUI 3 februari,
    Babysss (27): 2e IUI op 05-12 mislukt
    Be Happy (35): 6x IUI in eigen cyclus met Pregnyl mislukt. Op weg naar 7e IUI. Op wachtlijst voor IVF
    Brabbel1988(21): 1e IUI op 01-12,mislukt,december geen IUI-cyste. 2e IUI …. Februari.
    Chichi: 1e IUI in januari
    Dopey (34): 5e IUI (1e na ma) mislukt; ei gemist; 6e en 7e IUI mislukt; rustronde; 8e IUI raak ! helaas vmk. IUI take 3, poging 1 mislukt
    Dreamer83: 1e IUI-D in feb/mrt
    Ebo(34): IUI donderdag 28 januari
    Esmeee: 1e IUI december (Clomid)
    Ester75: januari
    Ineke1983 (26): 1e, 2de, 3de en 4de IUI mislukt... => operatie

Ivon, 1 e IUI 31 Januari,
    Helena115: 1e IUI januari,19e getest zwanger, 21e mk
    Janan: 3e IUI 25 januari, mislukt
    Juulzon: 1e IUI februari
    Ladypink: 1e IUI mislukt, 2e IUI 26-11 mislukt, 3e IUI 25 januari.
    MaaikEmile: 1e IUI feb09 mislukt, 2e IUI juni09 mislukt, 3e IUI dec09 mislukt (pregnyl)
    Marni:1 e IUI 27 januari
    MilkHd (31): IUI op 03-12 mislukt, 2e IUI op 22-01
    Moppie 1279:
    Nataly1972: 1e en 2e IUI C100 mislukt, 3e IUI met C150 mislukt. Nu rust en in afwachting van 4e IUI

Pearl IUI 5 Februari,
    Puck1234: 1e IUI (mk 9w), 4e IUI mislukt,5e IUI mislukt, 6e IUI 09-02-10
    Ren: 1e IUI 21 januari
    Sammie88(21): 1e IUI 30 januari 2010
    Spannendetijden: 1e IUI 16 januari 2010
    Tracey: 1e, 2e, 3e en 4e IUI mislukt
    Trotse moeder:1e IUI in maart
    Wondertje79: 16 dec 1e iui, testen vanaf 31 dec Mislukt
    Zeehondje (29): 1e, 2e, 3e en 4e IUI mislukt
    Zonnetje1980 (29): 1e IUI mislukt, 2e iui 30 januari

Wachtbankje
    Ren: testen vanaf 04-02
    Ladypink: testen vanaf 08-02
    Marni:testen vanaf 10-02
    Ebo: testen vanaf 11-02
    Zonnetje: testen vanaf 13-02
    Sammie: testen vanaf 14-02

Ivon testen vanaf 15-02
    Baby Hope: testen vanaf 17-02

Pearl: testen vanaf 19-02
    Puck1234: testen vanaf 25-02

Zwanger!!
    Hope76: was in afwachting van IVF....wondertje verricht.

In afwachting van IUI
    Zyta
    Natjuh026

Geen IUI meer
    IVF/ICSI:Chantal76 & Klingel & Marnat & Robing & Teddy13 & Timon & Traantje & Botervliegje& Joontje
    Stop mmm:

16. Be Happy

Puck1234: ik heb je op het wachtbankje gezet. Succes, mijn duimen draaien weer voor je!

@ iedereen: willen jullie even checken of de lijst nog up-to-date is? Ik heb deze van pagina 49 af moeten plukken namelijk!

Alvast bedankt!

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    meiden op de wachtbank succes allemaal.
    mijn duimen draaien.

hier morgen eindelijk voor controle om 15 uur joepie.
    verder gaat het goed niks te melden.

18. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    #558 spannendetijden, 9 feb 2010
    Laatst bewerkt: 9 feb 2010
    hoi hoi dames!!
    daar ben ik weer! ik moet alles nog terug lezen hor maar heb deze pagina gehad!
    be-happy...bijna nieuwe poging! spannend!!
    en ik zag hooooop aankomende testers!! ook erg spannend!!!!

ik heb vandaag een "baarmoederfoto"gehad!! mijn hemel wat deed dat zeer!! maaaar...alles was goed :D zag er prima uit!! daarna had ik meteen een FM en 1 groot ei van 13mm rest kleintjes en 1twijfel! deze keer rechts en hopelijk doet rechts t beter als links ;) nu donderdag weer voor FM en hopelijk maandag 2e poging!!! gelukkig ben ik minder zenuwachtig deze keer en hopelijk brengt me dat geluk ;)
    groetjes en tot gauw dames!

ps : ik weet niet of ik het er hier over heb gehad...maar ik baalde bij mn eerste iui zo omdat ze me niet vertelde hoeveel "gezonde" zaadjes ze hadden ingebracht en hoe actief ze waren...nou had ik vandaag zoiets van ik WIL het weten!!!!! dus ik heb het gevraagd en ze heeft heeel lief voor mij gekeken en we hadden ruim 7miljoen zaadjes! :D dus dat zag er goed uit (beste van alle keren onderzoek) en was eigenlijk voldoende voor goede slagings kans! dus hopelijk heeft manlief bij 2e poging ook zoveel goede zwemmers!! en doen ze goed hun best ;) vind het wel fijn om te weten! is een behoorlijke opluchting eigenlijk :);)

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hallo dames

ik kom ook weer even kijken hier....

ik zag dat ik tussen de iui lijst stond!!!
    en ik vind het heel erg lief van jullie!!!
    sorry dat ik niet zoveel kom meetypen hier maar ik wil me er zo min mogelijk mee bezig houden...
    ik kom later op de dag weer even op iedereen reageren want ik ben nu best wel druk...

dikke knuffels van cindy

20. Be Happy

@ Spannendetijden: groot gelijk hoor dat je gevraagd hebt hoeveel zaadjes er waren van goede kwaliteit. Mijn vaste gynaecoloog doet daar ook altijd erg geheimzinnig over. (Ik snap niet helemaal waarom.) Zijn redenering is: als ik zeg dat de zaaduitslag goed is, waarom moet je het aantal dan nog weten? Dat voegt dan naar zijn mening helemaal niks toe.

Maar de vorige keer had ik de IUI bij een andere gynaecoloog. Zij las gewoon alles op wat er op dat zaaduitslagpapiertje stond. Is inderdaad wel leuk en erg interessant om te weten!

En jouw baarmoederfoto (HSG) was ook pijnlijk? Die van mij destijds ook. En ik had geen verstoppingen, dus daardoor kon de pijn niet komen. Ik vloog destijds bijna tegen het plafond aan van de pijn en wou bijna tegen de gynaecoloog gillen dat hij moest stoppen :). Maar toen was het ook klaar gelukkig.
    Ben in elk geval blij dat ik dat achter de rug heb.

Wel grappig: de vorige keer gingen we al gelijk op qua IUI en dit keer bijna weer, hahaha. Het toeval wil ook nog eens dat ik de vorige keer links een eitje had (dat is trouwens mijn dominante eierstok, ik heb soms maandenlang aan de linkerkant een eitje) en dat ik nu rechts ook een mooi groot ei heb (en links een aantal kleintjes). Net als jij dus! Grappig zeg. Hopelijk brengen de rechtse eitjes geluk, hahaha.

Deel Deze Pagina